"В пошуках істини: подорож до Бермудського трикутника"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск


Содержание

Автор проекту

Харенко І.К.

Назва проекту

Навчальний проект - веб - квест"В пошуках істини: подорож до Бермудського трикутника"

Основні питання проекту

Ключове питання

Істина за межами досяжного?

Тематичні питання

• Чи можна сидячи за монітором комп’ютера, провести дослідження та знайти розгадку таємниці Бермудського трикутника.

• Чи може причина аномальності Бермудського трикутника полягати в будові океанічного дна?

• Як впливають на ситуацію в Бермудському трикутнику кліматична ситуація та особливості гідрологічного режиму?

• Які гіпотези аномальності Бермудського трикутника існують в науковому середовищі?

Змістові питання

• Що означає поняття «аномальна зона»?

• Що вивчає науки «геоморфологія», «геологія», «гідрологія», «кліматологія»?

• Які елементи океанічного дна ви знаєте?

• Яку роль в утворенні клімату грає течія Гольфстрім?

Стислий опис

Учням запропоновано навчальний проект у формі веб - квесту – проблемного завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Квест проводився у вигляді подорожі в аномальну зону на віртуальному науково – дослідницькому судні «Морська зірка».

1 етап. Знайомство з темою та ключовими питаннями проекту.Знайомство з презентацією вчителя, поділ на групи, розподіл ролей в квесті (капітан корабля, помічник, штурман, керівники наукових груп).

2 етап. Робота в групах. Групи отримують завдання та підказки у вигляді посилань на потрібні сайти. Група істориків – досліджує історію виникнення перших згадувань про аномальну зону Бермудський трикутник та хронологію катастроф. Група геоморфологів досліджує будову дна. Група гідрологів – кліматологів досліджує кліматичні умови та особливості гідрології в Бермудському трикутнику. Група спеціалістів з аномальних явищ в Світовому океані аналізує існуючі гіпотези аномальності Бермудського трикутника.

3 етап. Захист учнями презентацій та публікацій на засіданні шкільного учнівського географічного товариства. Презентація веб – сайту.

4 етап. Оцінювання учасників проекту. Підбиття підсумків.

Навчальні предмети

географія

Класи

7,8 класи

Державні освітні стандарти та навчальні програми

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (постанова МОН від 23 листопада 2011 р. № 1392). Освітня галузь “Природознавство”

Навчальні цілі та очікувані результати навчання

  • активізувати науково – пізнавальну діяльність учнів;
  • вчити працювати в команді, розвивати міжособистісну взаємодію і співробітництво;
  • виховувати відповідальність, допитливість, адаптивність до самонавчання та самоорганізації;
  • розвивати навички роботи з Інтернет – ресурсами та основними програмами з метою дослідження, опрацювання та оформлення результатів проекту;
  • інтегрувати отримані раніше знання в навчально – пізнавальну діяльність;
  • формувати критичне і системне мислення, вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації.
  • розвивати навички публічних виступів.

Діяльність учнів

Складається теоретичного та практичного етапів .

Теоретичний:

  • знайомство з темою проекту, ключовим, змістовими, тематичними питанням, презентацією вчителя, з формами оцінювання публікації, презентації, веб - сайту;
  • дискусія з обговорення ключового питання;
  • об’єднання в групи та отримання завдань та підказок;
  • отримання ролей у веб -квесті;
  • знайомство з правилами веб -квесту.

Практичний:

  • опрацьовують джерела інформації: Інтернет – ресурси, друковані видання, наукові документальні фільми з даної тематики, дидактичні матеріали ;
  • обробляють отриманий матеріал;
  • створюють презентації, публікації, веб - сайти, використовуючи для цього форми оцінювання публікацій, презентацій і веб - сайтів;
  • презентують результати діяльності на засіданні шкільного географічного товариства.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту

3 тижні

Вхідні знання та навички

Учні повинні знати:

  • основні поняття з тем: літосфера, гідросфера,атмосфера, будова Землі;
  • розуміти причини і наслідки процесів, що відбуваються в земних оболонках та надрах Землі;
  • розуміти значення понять: «геоморфологія», «геологія», «океанічний жолоб», «материковий схил», «шельф».

Учні повинні вміти:

  • орієнтуватися в мережі Інтернет та працювати з джерелами інформації;
  • аналізувати та обробляти інформацію;
  • володіти навичками роботи з текстовими редакторами, вміти створювати презентації, публікації, веб – сайти (PowerPoint, Publisher, Excel);
  • мислити креативно, планувати діяльність.

Матеріали та ресурси

Учнівські роботи

  • Презентація

Презентація групи "Геоморфологи"

Презентація групи спеціалістів з аномальних явищ в Світовому океані

Презентація групи "Історики"

Презентація групи "Гідрологи - кліматологи "

  • Публікація

Публикация групи "Спеціалісти з аномальних явищ" 2

Публікація групи "Спеціалісти з аномальних явищ" 1

Публікація групи "Геоморфологи" 1

Публікація групи "Геоморфологи" 2

Публікація групи "Історики" 1

Публікація групи "Історики" 2

Публікація групи "Кліматологи" 1

Публікація групи "Кліматологи" 2

  • Веб-сайт

Блог проекту

веб - сайт

  • Інше

Фотоальбом

ФОТОАЛЬБОМ "ПРОЕКТ "В ПОШУКАХ ІСТИНИ"

Методичні матеріали

Вступна презентація вчителя

Підсумкова презентація "Як ми працювали над проектом"

Візуалізація проекту

Дидактичні матеріали

Веб - квест як освітня технологія

Пам`ятка для учасників веб - квесту "В пошуках істини..."

Друковані матеріали

Підручники, хрестоматії, довідники тощо

Додаткове приладдя та витратні матеріали

  • цифровий фотоапарат;
  • комп'ютери;
  • доступ до мережі Інтернет;
  • проектор, принтер;
  • мультимедійна дошка.

Ресурси Інтернету

https://uk.wikipedia.org/wiki/Бермудський_трикутник

https://yandex.ua/images/search?text=бермудський%20трикутник%20вікіпедія&stype=image&lr=960&noreask=1&source=wiz

http://zagadkova-planeta.pp.ua/bermudskij-trikutnik/bermudskij-trikutnik/

http://tajny-nlo.ru/bermudskiy-treugolnik-istoriya-tayna-bermudskogo-treugolnika

http://tsn.ua/tsikavinki/tayemnicyu-bermudskogo-trikutnika-poyasnili-gigantskimi-gazovimi-bulbashkami.html

http://firtka.if.ua/?action=show&id=35017

http://nosecret.com.ua/stati-kategorii/zagadki-planeti/item/378-bermudskiy-treugolnik

Оцінювання знань та вмінь учнів

Опис процесу оцінювання роботи учнів

Форма оцінювання веб - сайту

Форма оцінювання презентації

Форма оцінювання публікації