"Конспект уроку "Дії з натуральними числами" математика, 5клас "

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Ломакина 198.jpg


Конспект уроку «Дії з натуральними числами» з математики для учнів 5 класу
вчителя математики Вільнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Вільнянської районної ради Запорізької області Ломакіної Алли Іванівни.
Тема: Дії з натуральними числами
Мета:

1. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми, поєднавши математичний та історичний матеріали;

2. Розвивати логічне та абстрактне мислення, пізнавальну активність учнів; прищеплювати інтерес до вивчення математики та історії рідного краю;
3. Виховувати впевненість у своїх силах, відповідальність, працьовитість. Підвищувати духовно-культурний рівень; виховувати в учнів любов до рідного краю.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: комп’ютер, відео проектор, комп’ютерні презентації.
Хід уроку
Презентація до уроку [1]
Епіграф уроку:
Математика безмежно різноманітна, як світ, і міститься в усьому. М.П.Еругін.

Содержание

І. Організаційний етап

( учні записують дату, тему уроку; учитель проголошує мету уроку, епіграф )
1) Учитель: сьогодні ми з вами здійснимо подорож по рідному краю. Розпочинає цю подорож Польчик Аліна.
Учениця.
Вільнянський край – блаженна сторона,
Криниця з кришталевою водою,
Нам жити і трудитися з тобою
І творчості віддатися сповна.
Козацький край, ти завжди молодий,
І гордість душу волею проймає,
Нічого найціннішого немає
Як Україна, край мій золотий.
2) Учитель: Впродовж подорожі у нас з вами будуть зупинки:
Історична
Географічна
Спортивна
Екологічна
Шкільна.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1) Підготуємося до подорожі і проведемо актуалізацію опорних знань. Ви покажете, як умієте застосовувати здобуті знання, як умієте працювати самостійно.
Усні вправи [2].

ІІІ. Розв’язування вправ.

Зупинка Історична
Учитель. На цій зупинці ми дізнаємось з вами дещо з історії Вільнянського району.
Виконаємо дії: ( дві пари учнів виходять по черзі до дошки і, розв'язавши вправи, коментують свої розв'язки).
18817+32474;
2749 – 825;
16 х 80;
14 х 102 + 538.
Очікувані результати:
22 064 - населення Вільнянського району;
1924 – це рік утворення Вільнянського району;
1280 (км2) – площа Вільнянського району;
1966. Перша назва нашого району – Софіївський, потім Красноармійський, потім Червоноармійський, а з 1966 р. — став Вільнянським.
Учитель. Про Вільнянський край немало складено поетичних рядків. Павленко Аня прочитає рядки з вірша місцевого поета М. Самоткана, які були покладені на музику учителем Вільнянської гімназії «Світоч» Юдицьким Миколою Митрофановичем, таким чином була створена «Пісня про Вільнянськ»
Учениця.
Над Вільнянськом вечір зорі сіє,
Музика чарівна вдалині,
Місто мрій ясних, життя надія
Ти навік сподобалось мені.
Вірю я в прекрасне, гарне місто,
Мій вільнянськ живи і розквітай
Ти любов моя і мрія чиста,
Ти душа моя, Вільнянський край.
Зупинка Географічна.
Учитель. Свій міні – проект представе Чайкіна Соня. (Презентація, слайди 10,11)
Учениця. У Вільнянському районі є річки, водойми, водосховище. Річки: Вільнянка — 19,6 км, Дніпро −43 км, Мокра Московка — 12 км, Плоска Осокорівка — 25 км, Солона — 13 км. Миролюбівське водосховище — 2,11 млн м³ (басейн ріки Солоної).
Найбільше у нашому районі ставків. Скільки їх ми дізнаємось, розв’язавши рівняння
1040 : (х + 4) = 8. [3]

Зупинка Спортивна.
Учитель. Єкскурсоводом на цій зупинці буде Бабич Андрій. Андрій наполегливо, з великим інтересом та ентузіазмом тренується у дитячій юнацькій спортивній школі «Металург – Запоріжжя». Він мріє стати професійним футболістом. (Презентація, слайди 13,14,15)

Учень. В 20-х роках минулого століття розпочалося будівництво Дніпрогеса – найбільшої в Європі гідроелектростанції. Молодь, яка приймала участь у будівництві, створила невеличкий спортивний майданчик на одному з пустирів на лівому березі Дніпра. На цьому місці зараз розміщений стадіон Металург.
Одним із чудес Запорізького краю є Стадіон «Славутич-Арена» , який був відкритий у 1938 році і повністю реконструйований у 2006 році. Стадіон вміщує 12000 глядачів. До реконструкції він називався «Центральний стадіон «Металург»

Дізнаємось деякі цікаві факти, розв’язавши задачу.
Стадіон «Славутич – Арена» вміщує 12000 глядачів. 650 місць займає гостьовий сектор, що на 550 місць більше, ніж займає сектор для почесних гостей.
Скільки місць розраховано для інших вболівальників? [4]
Учитель. Оскільки зупинка наша «Спортивна», то проведемо фізхвилинку.[5]

5) Учитель. Наша подорож продовжується.

Зупинка Екологічна.
Свій міні-проект презентує Костенко Ліза. (Презентація, слайди 17,18,19)
Учениця. На екологічну ситуацію в країні впливають не­сприятливі природні процеси і явища (паводки, лісові пожежі, смерчі, посухи тощо), нераціональна господарська діяльність лю­дини, інтенсивна діяльність промислових та сільськогосподарських підприємств.
Геоекологічний стан в Україні оцінюється як кризовий.
Однією з найголовніших причин кризової екологічної ситуації в Україні є забрудненість її навколишнього середовища. Запорізька область входить в п’ятірку найбільш техногенно-навантажених регіонів України, має один з найбільших рівнів забруднення атмосферного повітря.
Обчисливши значення виразу, ми дізнаємося обсяги викидів забруднюючих речовин у розрахунку на душу населення в Запорізькій області.

Спростіть вираз і обчисліть його значення при вказаному значенні змінної: 62а – 34а + 10, якщо а = 4.

Розв'язання.
62а – 34а + 10 = 28а + 10.
Якщо а = 4, то 28 • 4 + 10 = 112 + 10 = 122
Отже, на одну людину припадає 122 кг забруднюючих речовин.

Учитель. Що, на вашу думку, найбільше сприяє покращенню екологічної ситуації?
Звичайно це зелені насадження.
При загальній площі області 2718,3 тис. га, лісистість, з урахуванням полезахисних лісових смуг, складає 3,9% при загальній по Україні – 14,3%.

Згадаємо парки м. Вільнянська (парк ім. Леніна, Ювілейний парк).

Згадаємо парки м. Запоріжжя
Центральний парк культури і відпочинку, Дубовий гай, Парк енергетиків, Парк Гагаріна, Парк ім. Клімова, Парк Горького, Парк Перемоги, Парк Поколінь, Парк Трудової Слави, Парк металургів, Вознесенівський парк, Парк Південний, Ботанічний сад.

6) Учитель. Наша подорож продовжується. Наступна зупинка «Шкільна».
Але спочатку розв’яжемо задачу. [6]

7) Учитель. Ми повертаємось до рідної школи.

Зупинка Шкільна

Найсвітліша дорога у світі –
Це дорога до знань, до школи.
Пам’ятайте це, любі діти,
Не забудьте цього ніколи.

ІV. Рефлексія.

Учитель. Шановні діти. Я вам пропоную обговорити нашу подорож, висловити свої враження. [7]

V. Домашнє завдання:

Скласти кросворд з теми «Натуральні числа та дії над ними».

Учитель.
Рідний край! Шануйте його, освячуйте, оспівуйте, переймайтеся його красою, ласкавістю, гордістю.

Шановні діти, дякую вам за урок.

VІ. Інформаційні джерела:

1. "Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-9 класи", Київ, Видавничий дім "Освіта" 2013 р.
2. Математика: підручник для 5 кл. загальноосвітніх навчальних закладів / А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір. -Х.: Гімназія, 2013.
3. Математика. 5 кл. :Збірник задач і контрольних робіт / А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, Ю.М.Рабінович, М.С.Якір. -Х.: Гімназія, 2013
4. https://uk.wikipedia.org/wiki/Вільнянський_район
5. http://uk.wikipedia.org/wiki/Запоріжжя