«Односкладні речення з головним членом, співвідносним з підметом. Називні односкладні речення»

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Шиліна сертифікат 2014.jpg

План-конспект

Содержание

Тема уроку

Односкладні речення з головним членом, співвідносним з підметом. Називні односкладні речення

Автор (и) розробки

Шиліна Галина Анатоліївна учитель української мови та літератури

Навчальний заклад

Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Мелітопольської міської ради Запорізької області

Клас

8 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи / С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я.Плющ, В.І. Тихоша; за редакцією С.О. Карамана. – К.: Грамота, 2009.

Авторська програма додаткових занять з української мови для 8 класу (поглиблене вивчення) розрахована на 34 години на рік, 1 годину на тиждень; затверджена науково методичною радою ЗОІППО, пр. №6 від 13.10.2012
Додаток до програми-електронний курс з української мови для 8 класу на сайті «Школа сучасних знань» (34 години на рік, 1 година на тиждень). Режим доступу до електронного курсу: 

[1]Автор дистанційного курсу: Шиліна Г.А.

Тип уроку

Комбінований. Структура уроку класно-дистанційного навчання (Додаток 1)

Компетенції учнів на уроці

навчальна, комунікаційна, мовленнєва, інформаційна, діяльнісна; використання комп'ютера як необхідного технічного засобу.

Цілі уроку

повторити знання учнів про односкладні реченнях з головним членом присудком; знайомити з особливостями односкладних речень з головним членом підметом; вчити відрізняти види односкладних речень один від одного; розвивати зв'язне мовлення, уяву, мислення, пам'ять; вчити самостійно робити висновки, формулювати питання з вивченої теми; виробляти такі риси характеру як дисциплінованість, відповідальність, наполегливість під час дистанційного навчання; виховувати любов до природи.'

Обладнання уроку

комп'ютерний клас, мультимедійний проектор, акустична система, підручники, словники, робочі та додаткові зошити.

Дидактичні та методичні матеріали

підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів із поглибленим вивченням української мови. Українська мова. В.І. Тихоша, С.О.Караман, С.А. Мартос . Київ,- 2012; словники синонімів «Усі уроки української мови у 8 клас. Поглиблене вивчення. ІІ семестр» В.І. Тихоша. Харків, -2012.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Платформа дистанційної освіти «Школа сучасних знань» ЗОІППО http://www.zhu.edu.ua/mk_school/course/index.php?categoryid=35; Дистанційний курс з української мови для 8 класу за програмою поглибленого вивчення на платформі Moodle. Режим доступу: [2]/ Сервіс Салаmeo, http://www.calameo.com/books/0028232618e3f422b3633, блог учителя: --Шиліна Галина Анатоліївна |http://shilina-galina.blogspot.com/p/11.html, http://youtu.be/x9ieRStgzb0 програма для створення презентацій PowerPoint

Хід уроку

Чого б ти не навчався, ти навчаєшся для себе Петроній

І.Організація класу до уроку. 1. Ознайомлення із технологічною картою уроку. Учні І групи знаходяться за комп'ютерами (Додаток 2). Використання презентації до уроку. 2. Вироблення правил роботи на уроці. Інтерактивний метод «Можна. Неможна. Бажано». 3. Відкриття сторінки дистанційного центру «Школа сучасних знань». Дистанційний курс «Українська мова.8 клас».Учитель: Шиліна Г.А. Навчання за модулем №20(Додаток 3).http://www.zhu.edu.ua/mk_school/course/view.php?id=46

ІІ. Актуалізація опорних знань. Бліц-опитування з теми «Односкладні речення».Опора на презентацію протягом уроку:http://ru.calameo.com/read/0028232618e3f422b3633

  • Які речення називаються односкладними?
  • За морфологічними ознаками односкладні речення поділяють на…
  • На які підтипи поділяються односкладні дієслівні речення?
  • Наведіть приклади односкладних речень співвідносних з присудком.
  • Односкладні речення можуть бути поширеними і непоширеними?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання, виконаного дистанційно. Відповідь «Один файл».

Удома ви готувались до дискусії на тему:«Музика у моєму житті». Як говорив відомий український поет І.Драч :

 А пісня — це душа. З усіх потреб потреба. 
 Лиш пісня в серці ширить межі неба. 
 На крилах сонце сяйво їй лиша.  
 Чим глибша пісня, тим ясніш душа.   

У 2011 році я побувала в м.Суми на творчому вечорі Ніни Матвієнко. (Перегляд блогу http://shilina-galina.blogspot.com/p/11.html). Надзвичайно приємні враження після спілкування! Творча, натхненна, ерудована, емоційна, добра, лагідна Українка. Дійсно народний голос України. Пропоную послухати інтерв"ю з Ніною Матієнко http://youtu.be/WvlKBttEty8 та висловити свою думку: «Як вплинула музика на життя Ніни Матвієнко?» -Висловіть свою думку, стосовно музичних смаків та уподобань. Завдання класу: підтримати або опротестувати висловлену думку. Чи впимває музика на Вас? Зачитайте домашнє завдання, і уточніть, які односклдані речення ви використали. (Зачитування виконаних робіт зі сторінки дистанційного курсу. Аналіз робіт учителем (Додаток 4). Кращі роботи в учнів Лисак Г., Пригоди К., Слушнік А. Зауваження: звернути увагу на розділові знаки у складних реченнях.

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Очікувані результати. Сьогодні на уроці ви зможете отримати 2 оцінки за тести, 1- за домашнє завдання та ще за роботу на уроці

V. Вивчення нового матеріалу. 1. Оголошення теми, мети уроку.

Тема уроку: «Односкладні речення з головним членом, співвідносним з підметом. Називні односкладні речення» (Запис теми уроку до робочого зошит). Мета. На уроці ми повторимо знання учнів про односкладні реченнях з головним членом присудком;дізнаємось про особливості односкладних речень з головним членом підметом; навчимось відрізняти види односкладних речень один від одного; виконувати завадння творчого характеру. Деякі завдання будемо виконувати дистанційно у класі.

2. Пояснення вчителем нової темиз опорою на презентацію « Називні (номінативні) речення». Робота в зошиті. Запишіть, чим може виражатись підмет у називному реченні, використовуючи презентацію до уроку.

3. Робота з підручником.

Опрацювання параграфу 42, стор.167.

Завдання учням: "Скласти опорну схему до теми: «Різновиди номінативних речень», використовуючи модуль 20 дистанційного курсу.

4. Синтаксичний розбір односкладних речень.Робота біля дошки. Зима! Сиди один в холодній хаті(Т.Шевченко). Умань! Добра ласкава Умань! Хмари в небі-мов сива шаль.(В.Симоненко)

5. «Трансформування».

Перетворіть речення на поширені й непоширені називні. Порівняйте поданий і створений тексти. Які другорядні члени можуть бути в називних реченнях? Зразок. Прийшла весна.- Весна! Настав пекучий полудень.Яскраво світило сонце.Перед нами відкрилась лісова галявина.Навколо буяли соковиті трави. Палахкотіли веселкою лісові квіти.

VІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань. Навчання учнів у дистанційному курсі.

1. Правила роботи за комп'ютерами. Інструкція щодо виконання завдань у модулі №20. 2. Огляд теоретичного матеріалу сторінки сайту. 3. Модуль діяльності у ДК «Завдання». Відповідь: «Один файл» Дослідження –доведення. Спишіть, підкресліть називні речення. Визначте, які з них поширені, а які - непоширені Верби і тополі, діброви й гаї.Стежка між нивами плідними(В.Симоненко). О дивний мент, о дивний час! Весь світ дивиться на нас(О.Олесь). Зловісна тиша.Холодно і млосно(В.Мимоненко). Оце мій Київ, це моя Вітчизна.Ось ключ від міста(За тв.Л.Костенко).

4. Модуль діяльності «Тест».

Вид тесту- «Есе». Напишіть твір-опис "Останні вибрики зими". Доцільно вживайте односкладні речення (Додатки 6,7).Обсяг роботи- 10-15 речень. Максимальна оцінка - 9 балів .

5. Модуль діяльності «Тест».Тема: «Односкладні речення» (Додаток 9).

Музична заставка до уроку. Режим доступу: http://youtu.be/x9ieRStgzb0

VІІ. Підведення підсумків уроку.

1.Метод «Незакінчені речення»

  • На уроці ми вивчили…
  • Називними реченнями називаються…
  • Односкладними реченнями є…

2. Перегляд журналу оцінок за урок: оцінення учнів.

3. Оцінення учнів: навчальний модуль у тесті; вибірково за творчу роботу «Есе».

ІІХ. Домашнє завдання

1. Підготувати лінгвістичне повідомлення з теми «Називні речення».Модуль 20.

2. Вправа 445. На лінгвістичному порталі www.mova.info знайдіть текст «Індивідуальні особливості пам'яті». http://www.mova.info/Page.aspx?l1=111 Прочитайте, сформулюйте основну думку. Випишіть односкладні речення. Визначте їх тип. Перебудуйте 2 двоскладних речення на односкладні.

Список використаних джерел

Список використаних джерел 1. В.І.Тихоша, С.О.Караман, С.А. Мартос.Київ.Видавничий дім «Освіта»,2012. Підручник для 8 класу загальноосвітнії навчальних закладів із поглибленим вивченням української мови.Українська мова. 2. В.І. Тихоша.Харків, Вид.група «Основа», 2012. «Усі уроки української мови у 8 клас. Поглиблене вивчення. ІІ семестр». 3. Н.Г. Немировська. Харків «Видавнича група «Основа»,2012. Словники синонімів та антонімів. 4. Сайт Дистанційної освіти ЗОІППО «Школа сучасних знань». http://www.zhu.edu.ua/mk_school/ 5. Дистанційний курс з української мови для 8 класу за програмою поглибленого вивчення. Режим доступу: [3]/ 6. Блог учителя української мови та літератури Шиліної Г.А. : http://shilina-galina.blogspot.com/p/11.html 7. Сайт дистанційної освіти ЗОІППО. Авторська педагогічна майстерня дистанційного навчання української мови. Режим доступу: [http://91.189.128.162/moodle/course/view.php?id=3 8. Відео кліп до уроку української мови. Режим доступу: [4]

Додатки

Додатки до уроку Режим доступу:http://www.calameo.com/read/002823261b85d4455fb66

Фотогалерея уроку