ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ "ПОДОРОЖ ДО ПІСКОВОЇ КАЗКИ"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Пенькова сертифікат 243.jpg

Інтегроване заняття з ознайомлення з природним довкіллям, сюжетного малювання піском на склі та розвитку мовлення: "Подорож до піскової казки", дошкільне відділення, середня група ЗПР

Автор: Пенькова Людмила Володимирівна, вихователь Комунального закладу "Молочанська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат" Запорізької обласної ради


Програмовий зміст: розширити обсяг знань дітей про навколишній світ, активізувати пізнавальний інтерес до морських мешканців, вчити відгадувати загадки. Продовжувати знайомство дітей з нетрадиційним напрямком образотворчого мистецтва - малювання піском на склі (пісочна анімація). Удосконалювати технічні навички малювання симетрично двома руками, кулачком, ребром долоні, насипання з кулачка. Збагатити сенсорний досвід, вчити аналізувати свої відчуття. Розвивати тактильно-кінестетичні відчуття, рухову координацію, дрібну і загальну моторику рук, уяву, фантазію, образне мислення, активний словник дітей. Виховувати самостійність у роботі, позитивне ставлення та інтерес до довкілля.
Попередня робота : перегляд розвивального відео "Підводний світ для малят", мультимедійної презентації "Світ глибин морів","Літо - літечко", мультфільму "Русалочка", розглядання ілюстрацій про море, зображення мешканців моря.
Обладнання : світові столики з піском, серветки, предметні картки морських мешканців, набір пазлів із зображенням дельфіна, кита, морської зірки, акули, мушлі, камінці, акваріум, паперові хмаринки, музичний супровід,"сухе море".

Хід заняття

Содержание

Вступна частина.

Нервово – психічна підготовка.

Вправа"Давайте привітаємось"

( діти вітаються різними способами жестами, словами)
Діти: Доброго ранку ми вас вітаємо.
Щастя, добра всім вам бажаємо.
Вихователь : Щоб хороший настрій мати
Треба всім його бажати.
Діти: Доброго ранку сонце привітне!
Доброго ранку небо блакитне!
Здрастуйте ріки, озера, моря!
Доброго ранку вся наша земля!

Мотивація

Діти сьогодні у нас з вами зовсім незвичайний день. Сьогодні ми будемо подорожувати, грати, малювати і нові знання здобувати.

Основна частина.

- Діти яка зараз пора року? Який місяць?
На вулиці холодно, а так хочеться полинути у тепле, лагідне літечко. А подорожувати у літо нам допоможуть оці легкі хмаринки. Та спочатку треба вгадати, на що схожі хмаринки які пливуть по небу.

Вправа на розвиток уяви "На що схожа хмаринка"

Тримайте хмаринку у руках відправляємось у літо.
Літо - це квіти
Літо - це вітер
Літо - це сонце
Літо - це море
Літо - це ліс
От уже нам красне літо, рік для нас не раз приніс. (Звучить аудіо запис шуму моря)
- Ось послухати нам впору, що шумить навколо? (Море)
Так - це шумить море. Це розмовляють між собою малесенькі хвильки, шепіт камінчиків, шум пісочку - море голос подає.

Вправа "Голос моря " (тихо - голосно)

діти імітують. - В яку пору року їздять на море? (Влітку)
- Ви бачили море яке воно? (Блискуче, прозоре, синє, велике)
- Царство моря велике, широке. Влітку море тепле, лагідне ласкаве.
- Без чого не буває моря? (Без води) Ходять хвилі на просторі. Ви впізнали? Що це? (Море)
(показ на мультимедійній дошці)
- Море буває різним. Море може бути замріяним світлим, майже зеленим з маленькими хвильками і просто синім.

Гра на розвиток мовленнєвого дихання "Вправа хвилі"

Діти розглядають "морське дно". Що ви бачите на дні нашого моря? (Пісочок, камінчики, водорості, мушлі). Як ви гадаєте, що може чути мушля?
(Шум моря, плеск хвиль). Діти ви любите водичку?

Дидактична гра "Кому потрібна вода для життя"

(біля крапельки водички викладають картинки) Відгадайте загадку:
Не літає і не ходить має рота не говорить
Є велика й невеличка живе там де є водичка. (Риби)
Подивіться які гарні рибки. Діти розглядають рибок в акваріумі. Що вони роблять у воді? Плавають рибки, рухаючи хвостиком і плавничками. Рибки можуть бути різного кольору, величини. Розглядають будову рибок. Як називаються рибки, які живуть у морі? (Морські)
- Діти у морі живе багато водних мешканців назви яких вам давно знайомі, але вони зовсім не схожі на тих, хто живе на суші.
- Далеко - далеко є велике море
Де хвилі гуляють пливуть на просторі.
А в морі є царство, підводне, багате,
А хто там живе? Розповім вам малята.
У морі є морський їжачок
Тверді його колючки мов ялинки голочки.
Є морський коник
Він не оре і не паше іго-го не скаже він
Мовчки плаває в воді і ховається в морській траві.
І навіть у морі є живі зірки.
Ось зірочка упала із неба прямо в воду
Водночас захотіла вона змінити моду,
Щоб не літати в небі, а плавати у морі
Скажіть вона яка ця зірочка? (Морська)
Хто зі мною не знайомий я живу на дні морському
Голова й багато ніг от і весь я ( восьминіг).
Дельфін в морі живе радо до людей пливе
Вміє спілкуватися і дуже любить гратися.
Ось так чудо, ось так диво!
Жалить парасолька мов кропива,
Парасолька живе у воді - доторкнешся бути біді
Можеш руку обпекти (медуза).
А це акула від неї всі ховаються рибки розбігаються
Гострі зуби вона має злих ніхто не полюбляє.
Пливе в морі синій кит він малятам шле привіт
Його радісний фонтан видно в морі тут і там.
- По морю ми гуляли різних риб ми зустрічали
Є великі, є малі всі сподобались мені! А вам? (І нам)
Діти на останнє є одне для вас завдання
Із частинок скласти ціле, не просте малята діло
Чарівні картки збираємо зрозуміло? Починаємо!

Дидактична гра "Збери пазли"

(збирають зображення мешканців моря)

Фізхвилинка вправа "Сухе море"

Час прийшов відпочивати треба трішечки пограти,
Зараз будемо малята наче рибки ми пірнати.
Рибки плавають, пірнають і плескаються в воді (долоньки з'єднані, імітація рухів риби).
То зіжмуться, розіжмуться, то зариються на дні (стискати і розтискати кулачки).
Дрібненькі рибки - малюки, а є й великі ось такі (бігають).
Вітер дме та не стихає (руки вгорі імітація вітру)
В морі хвилі наганяє (імітація хвиль).
В воді не можна говорити, то риби мовчки мусять жити. (Бігають)
От ми уже не рибки, а дітки. З моря виниряємо, на берег потрапляємо.
- А на березі що? Відгадайте загадку:
Він жовтенький і сипучий
Біля моря він лежить, якщо хочеш - можеш брати і фортецю будувати
Є морський, є річковий
Відгадайте, хто такий ? (Пісочок)
- Далеко - далеко за синім морем є казкова Пісочна країна. Чуєте! Вона кличе нас! (Музичний супровід)
- В чарівну країну світла і добра так хоче завітати наша дітвора.
Там нас дива чекають і гостей розвеселяють. (Діти підходять до світових столиків з піском )
- А ось і наш чарівний пісочок. Давайте з ним привітаємось:

Кінестетична вправа "Вітаємо пісочок"(діти виконують вправи зі словами)

Любі діти посміхніться, на пісочок подивіться. (Діти вітаються) "Вітаємо тебе пісочок".
Долоньки вниз, долоньки вверх,
долоньки на бочок, стискаємо в кулачок.
Ще з пісочком будемо гратись і здоров'я набиратись.
Ми на берег побіжемо, на пісочку полежимо,
А пісочок не простий він на сонці золотий.
Із долоньки на долоньку ми його пересипаємо,
Кучі вище все згрібаємо.
Розрівняли - ось доріжка,ось і річка. (Показ зображення)
Ми в піску канали рили, ми в нім дірочки свердлили, (кулачками, пальчиками).
Ми полежали, пограли і побігли малювати.
Сьогодні я пропоную вам малювати не фарбами і не пензликами, а руками і пальчиками у незвичний спосіб на піску. А малювати будемо тих, хто живе у морі і хто вам сподобався.

Показ зображення. Коментоване малювання.

- Ще з пісочком будемо грати і цікаво малювати. Спочатку готую фон. (Насипаємо пісочок на екран з кулачка рівномірним шаром)
Створюю море не просте, а чарівне.
Є у моря донечки хвильки. Їх можна малювати одним пальчиком,а можна всією рукою відразу, так скоріше і веселіше.
Ось хвильки набігають (показ зображення)
З нами вони грають.
На дні моря намалюю золотий пісочок, кругленькі камінчики,водорості. (Двома руками відразу)
Ось казка чарівна до нас вже прийшла
І рибку маленьку нам принесла.
Рибка плавала, гуляла, в морі весело пірнала.(Показ зображення малювання рибки пальчиком)
Захотіла рибка знайти собі друзів. Поплила рибка по морю і побачила здогадайтесь кого? Малюю кружечок (кулачком), добавляю ніжки, вийшов в мене? (Восьминіжка) Біля кожної ніжки малюю присоски (крапочки пальчиком). Візьму дрібочку пісочку притуляю до екрана і відпускаю пісочок, малюю що? (Очки, посмішку). Сміється восьминіжка стали вони друзями. Між камінчиками сховався хто? (Морський їжачок). Показ зображення великим пальцем кружечок, двома руками відразу голочки. Він теж захотів поплавати з друзями. Недалечко пропливала хто? (Медуза). Показ зображення малювання кулачком та відсікаючи зайвий пісочок, хвилясті лінії всіма пальцями. Так маленька рибка знайшла собі друзів.
Ось так на суші і на морі у колі друзів
Завжди тепліше і веселіше.
- Це діти моя водна казка, а ви підходьте до столиків і намалюйте свою.

Самостійна робота.

Знову в подорож цікаву ми з вами помандруємо,
І Морську чудо - країну з пісочку намалюємо.
Пісочок розгрібайте і море там шукайте.
Всіх, хто в морі проживає, сміливо поселяйте.
Ще з пісочком будемо грати і незвично малювати.

Аналіз дитячих робіт.

Розглядаємо роботи, аналізуємо їх, обговорюємо.
- Гарні вийшли малюнки. Але такі малюнки не можна зберегти, ми їх сфотографуємо, а потім переглянемо в комп'ютері.

Заключна частина.

Закріплення теми.

- Ось скінчилась наша гра вже закінчувати пора,
А тепер скажіть мені що сподобалось? Що ні?
- Де ми побували? Що малювали ? Що відчували? (Тепло у пальчиках) Який тепер у вас настрій? (Веселий, бадьорий). Давайте подякуємо пісочку за красиву казку. (Дякуємо пісочок)
Візьмемось за руки відчуємо тепло ваших долоньок.

Рефлексія гра "Море хвилюється"

(Діти показують жестами морську зірку, рибку, акулу, морського їжака...)
- Наша подорож скінчилась, іще більше ми здружились.
Хочу згадати поради які треба всім знати.
Моря, ріки, квіти всі природи діти
Для всіх в небі сонце сяє,
Пестить землю, зігріває,
Візьмемо це до уваги й не зруйнуємо рівноваги.
На згадку про нашу подорож я пригощаю вас різнокольоровими "морськими камінчиками", якими треба не грати, ними треба ласувати.
Але поки ми трудились, наші ручки забруднились
Підемо водичку із милом просити, щоб наші ручки помити.

Список використаних джерел

  • Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» - Київ. Міністерство освіти і науки України. Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук, 12.04.2013р.
  • Мариелла Зейц. «Пишемо і малюємо на піску. Настільна пісочниця» (адаптований переклад з англійської) – Москва. ІНТ, 2010р.
  • Олена Войнова. Пісочне малювання.- Ростов н/Д:Фенікс, 2014р.
  • Н.В.Дубровська." Малюнки, заховані в пальчиках". Настільно-методичний посібник.- СПб.: "Дитинство-прес", 2003р.
  • Бєлоусова О.А. "Навчання дошкільнят малюванню піском". – Журнал "Старший вихователь" №5/ 2010р.
  • Грабенко Т.М., Зинкевич-Евстигнєєва Т.Д." Чари на піску. Пісочна ігротерапія" – СПб.: Інститут спеціальної педагогіки та пси хології, 1998р.
  • Грабенко Т.М., Зинкевич-Евстигнєєва Т.Д. Корекційно- развивальні ігри. — СПб.: "Дитинство-Прес", 2002р.
  • Посібник А.В. Нікітіної "Нетрадиційні техніки малювання в дитячому садку", І. А. Ликова Інтеграція мистецтв у дитячому садку. Навчально -методичний посібник для спеціалістів дошкільних закладів. "Карапуз -Дидактика", 2009р.
  • Sand Art by Artur Kirillov
  • Студия рисования СендПРО
  • У совенка. Урок малювання №5. Малювання піском. Пісочне шоу в домашніх умовах

Фотозвіт