ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА «БРЕЙН-РИНГ» для 10 – 11-х класів із зарубіжної літератури

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Біденко 2017 272.jpg

Содержание

Інтелектуальна гра "Брейн-ринг"

Предмет: зарубіжна література

Учасники: збірні команди учнів 10 - 11-х класів та вчителів школи

Автор: Біденко Тетяна Іванівна
вчитель зарубіжної літератури Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №58

Мета

  • поглибити знання учнів з предмету зарубіжної літератури, розширювати їх кругозір;
  • розвивати зв’язне мовлення, логічно-образне мислення;
  • розвивати пам’ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді;
  • виховувати повагу до знань, почуття взаємоповаги, товариськості, долучати до скарбниці світової літератури.


Форма проведення: інтелектуальний конкурс


Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбук, екран, засоби проектування, секундомір, аркуші паперу, ручки, скринька.

Хід заходу

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Учитель. Доброго дня, шановні гості! Запрошуємо вас на змагання справжніх інтелектуалів – гру «Брейн-ринг». Мабуть, усі ви погодитеся, що знати все неможливо. Але без ерудиції, вміння логічно мислити, практично використовувати власні знання, шукати і знаходити необхідну інформацію в сучасному світі не обійтися. Саме цього ми маємо навчити і навчаємо наших учнів. А найвища нагорода для вчителя – коли його можуть перевершити власні вихованці. Тож сьогодні ми перевіримо, чи зможуть наші знавці впоратися питаннями, бо їхніми суперниками будуть вчителі нашої школи.


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слово вчителя. Запрошуємо за ігровий стіл наших гравців. Зустрічайте команду учнів (6 чоловік) і команду вчителів (6 чоловік). Коротко нагадаємо правила гри. Гра триває доти, поки одна з команд не набере 6 очок. Право першою давати відповідь надається команді, яка раніше натисне на кнопку. Капітан називає гравця, який озвучить відповідь. Якщо відповідь буде правильною, 1 бал нараховується команді, що відповідала. Якщо відповідь неправильна, право на відповідь надається другій команді. Максимальний час на обговорення – 1 хвилина. Бажаємо командам успіху, а глядачів попросимо уважно слідкувати за ходом гри і після її завершення назвати кращого знавця, якому ми вручимо спеціальний приз!


Запитання 1. Насир-ад-Дин, вчитель Омара Хайяма, знайомлячись з новими учнями, говорив: «Саранча бігає, але нешвидко; літає, але невисоко; повзає, але тільки по землі; плаває, але недовго; копає, але неглибоко. Отже, у саранчі п’ять здібностей, але жодного…». Яким словом закінчував це метафоричне повчання мудрий Насир, якщо своє завдання як вчителя він бачив у доведенні здібностей учнів до досконалості й пошуку у них того, чого немає у саранчі?
Відповідь: Таланта.


Запитання 2. Це є в кожному місті, в кожному інституті або університеті, навіть у кожній школі. В епоху Середньовіччя на будівлі, де розміщувалося Це, можна було прочитати наступний надпис: «Тут мертві живуть, тут німі говорять». Що це?
Відповідь: Бібліотека.


Запитання 3. У п’єсі Моріса Метерлінка «Синій птах» є епізод, коли головні герої зустрічають Царицю Ніч у її палаці. Вона сидить між двома дітьми. Це її діти. Перша дитина – Сон (це сплячий пухкенький голенький хлопчик, що посміхається уві сні). А друга дитина стоїть нерухомо, з голови до ніг загорнувшись. На питання головних героїв: - Хто ця дитина і навіщо вона закриває обличчя? Вона хвора? – Ніч відповідає, що це сестра Сну. Але краще не називати її ім’я, бо воно неприємне для слуху. В п’єсі це ім’я так і не промовляють, але у списку дійових осібвоно точно названо. То як же звуть сестру Сну в п’єсі М. Метерлінка «Синій птах»? Відповідь: Смерть.


Запитання 4. Героїня п’єси Володимира Набокова «Подія» говорить, що в неї страшенно безнадійна родина. А як звуть двох її дочок?
Відповідь: Віра і Любов. «А як би мені хотілося мати маленьку Надю с зеленими оченятами».


Запитання 5. Героїня фантастичного роману Пірса Ентоні може змінювати свою зовнішність. За різних обставин її знають як дурненьку красуню Вінні, непримітну Дію або потворну розумницю Фанчен. Однак справжнє ім’я героїні асоціюється у читача зовсім не з людиною. Назвіть росіянина, який назвав цим ім’ям невеликий твір.
Відповідь: Антон Чехов. Дівчину звуть Хамелеон.


Запитання 6. У романі Р. Джованьолі «Спартак» автор змальовує людей, приречених померти гладіаторами на арені. Їхнє життя залежало від бажання публіки. Яким чином глядачі виносили вирок? Покажіть цей жест.
Відповідь: Понад дев’яносто тисяч чоловіків, жінок і дітей вказували великим пальцем правої руки вниз – знак смерті, і менше п’ятнадцяти тисяч милосердних підняли його догори – цим знаком переможеному гладіаторові звичайно дарувалося життя.


Запитання 7. Курйозний випадок відбувся у житті О. Дюма-батька. Одного разу великого французького романіста доля занесла до Швейцарії. У готелі, де він зупинився, говорили тільки німецькою мовою. На жаль, не знаючи німецької мови, О. Дюма жестами намагався пояснити власникові готелю, що хотів би з’їсти на вечерю смажених грибів — свою улюблену страву. Втративши терпець, він взяв вугілля і намалював на стіні великий гриб. Хазяїн радісно закивав, мовляв, усе зрозумів. «Добре, що мені допомогла моя спритність»,— полегшено зітхнув письменник. Через кілька хвилин повернувся хазяїн готелю, несучи в руках … Що?
Відповідь: Розкриту парасольку.


Запитання 8. Із тюркської це слово означає «сокира», «колун», у перекладі зі словенської — «опецьок», «поліно». У «Словнику Академії Російської» записано, що це — великий ковальський молот. О. С. Пушкін саме цим словом назвав свого героя у всім відомій казці, і воно пасує цьому героєві, відбиваючи його характер, з якої мови не переклади. Як кличуть героя пушкінської казки?
Відповідь: Балда.


Запитання 9. Мабуть, усі ви читали книги відомого французького письменника Олександра Дюма. Поміркуйте і скажіть, навіщо Дюма, працюючи над романом, робив картонні фігурки своїх героїв, писав на них ім’я, героя фігурку знищував? Відповідь: в романах Дюма багато персонажів, і письменник намагався таким чином не забути когось з них і нікого не переплутати.


Запитання 10. У 2002 році в одному з театрів Талліна відбулася незвичайна прем’єра. Участь у ній взяли російські й естонські актори, причому кожен з них грав свою роль рідною мовою. Яку класичну п’єсу вони ставили?
Відповідь: «Ромео та Джульєтта». Різними мовами говорили члени двох ворогуючих родин.


Запитання 11. Одного разу Бернард Шоу сказав: «Якщо у Вас яблуко і у мене є яблуко, і ми обміняємося яблуками, то і у Вас і в мене залишиться по одному яблуку. А якщо у Вас є ідея і у мене є ідея, і ми обмінюємося ідеями…». Продовжіть думку письменника.
Відповідь: «…то в кожного з нас буде по дві ідеї».


Запитання 12. Дж. Свіфт або не підписував своїх творів взагалі, або ж користувався псевдонімом. І лише одне своє «творіння» він підписав справжнім іменем. Яке саме?
Відповідь: Заповіт.


Запитання 13. Середньовічна легенда. До ліхтарника Джека прийшов Диявол, щоб забрати його душу. Але Джек обдурив Сатану, тому після смерті змушений був блукати між раєм і пеклом. Диявол пожалів нещасного і кинув йому розпечену вуглину, щоб було чим присвітити. Навіть якщо 31 жовтня для вас нічого не значить, скажіть: у що Джек поклав вуглину?
Відповідь: У гарбуз. 31 жовтня – Хеллоуїн.


Додаткові запитання


Запитання 14. У Марка Твена є такі слова: «Наполеон – це ім’я імператора і генерала, а також псевдонім …». Чий саме?
Відповідь: Багатьох божевільних.


Запитання 15. Назвіть через одну хвилину, ЩО Агата Крісті йменувала дослівно «дев’ятиголовою лернейською гідрою, в котрої замість відрубаної голови виростає дві нові»?
Відповідь: Плітки, теревені.


Запитання 16. Якось Марселя Пруста викликав на дуель один письменник – малограмотний і самовпевнений. Вручаючи Прустові візитівку, він зневажливо мовив : «Я дозволяю вам обрати вид зброї». На що Пруст вигукнув: «Чудово! Вас уже вбито. Я обираю ... !» Що?
Відповідь: Орфографія.


Запитання 17. У країні Дурнів Буратіно хотіли втопити за три скоєних злочини: він був безпритульним, безпаспортним і … Назвіть третій злочин.
Відповідь: Він був безробітним.


Запитання 18. Дев’ятий розділ роману Тетяни Толстої «Кись» називається «Земля», п’ятий – «Добро». А як називається перший розділ роману?
Відповідь: «Аз». За назвами літер у кирилиці.


Запитання 19. Знаменитий письменник і філософ Вольтер про бої римлян, які відбувалися до правління римського диктатора Юлія Цезаря, говорив: «Римські генерали завжди перемагали своїх супротивників, але ніколи не знали точно, коли вони здійснювали перемоги». Чому він так говорив?
Відповідь: Юлій Цезар увів Юліанський календар. За колишнім римським календарем відбувалося змішання місяців, тобто зимові «виповзали» на літо і т. д., крім того вставлялися іноді додаткові дні та місяці, щороку по-різному.


Запитання 20. Марк Твен придумав смішну фразу, яка починалася так: «Юлій Цезар помер, Шекспір помер, Наполеон помер, і я теж…». Продовжіть фразу.
Відповідь: «…і я теж себе погано почуваю».


Запитання 21. На думку письменника і філософа Вольтера, жінка може зберігати лише одну таємницю. Яку?
Відповідь: Свій вік.


ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підбиття підсумків гри

Нагородження кращого гравця команд.

Список використаної літератури

1. Ігрові форми і методи на уроках зарубіжної літератури / упоряд. Н. Жданова, І. Жеміоніс. – К.: Шкільний світ, 2008. – 112 с.

2. Інтелектуальний конкурс «Повітряні кулі». – Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/intelektualnii-konkurs-povitryani-kuli.html

3. Комунальний заклад "Позашкільний навчальний заклад "Центр роботи з дітьми та молоддю за місцем проживання" Чернігівської міської ради Інтелектуальний турнір з гри «Що?Де?Коли?». – Режим доступу: http://bezogr.ru/komunalenij-zaklad-pozashkilenij-navchalenij-zaklad-centr-robo.html

4. Позакласна робота із зарубіжної літератури / упоряд. Н. Жданова, І. Жеміоніс. – К.: Шкільний світ, 2009. – 110 с.

Додатки

Презентація до гри "Брейн-ринг"