Звіт про проведення "Дня безпечного Інтернету" (11.02.2014) у КЗ " Таврійська ЗОШ І-ІІІ ст

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Звіт про проведення "Дня безпечного Інтернету" (11.02.2014) у КЗ " Таврійська ЗОШ І-ІІІ ступенів"

У вівторок 11 лютого 2014 року у КЗ "Таврійська ЗОШ І - ІІІ ступенів" для учнів 5 - 6 класів було проведено позакласне заняття, присвячене Міжнародному Дню безпечного Інтернету.

У ході заняття вчитель іфнорматики Клюєв Максим Валерійович розповів про походження цієї дати в календарі українців, діти переглянули відеоролики, які вчать правилам поведінки, спілкувались разом з учителем з питань переваги та недоліків Інтернету. У кінці заняття учні 5 - 6 класів разом сформулювали кілька правил, необхідних під час користування Інтернетом, щоб створити безпечні умови собі і своїй родині. Школярам дуже сподобалось, а головне - дітлахи дізнались, як необхідно правильно себе захищати у всесвітній мережі, щоб отримувати від цього тільки насолоду.


Також для учнів 1 класу, які вже починають знайомитись із азами роботи в Інтернеті, класовод Дук Ольга Миколаївна розробила пам'ятку і ознайомила з нею першачків. Дітлахи були у захваті!



Конспект позакласного заняття до Дня безпечного Інтернету «Ми – за безпечний Інтернет»

Мета:

поглибити знання учнів про всесвітню мережу, ознайомити із правилами безпечної поведінки у мережі, розповісти про День безпечного Інтернету та мету його відзначення; формувати вміння правильно поводитись в Інтернеті, виховувати почуття бережливого ставлення до власного життя і здоров’я.


Обладнання: мультимедійний проектор, відеоролики з даної теми, комп’ютерна презентація, пам’ятки, малюнки.


ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Перегляд відеоролику «Соціальний ролик Безпечний Інтернет»

2. Вступне слово вчителя.

Вчитель. Насправді, що таке Інтернет? Електронний океан, таємнича стихія, ув'язнена в кремнієвих кристалах і мідних проводах сучасних комп'ютерів. Неіснуючий всесвіт, що інший раз здається реальнішим, ніж наш матеріальний, "справжній" світ. Те, що вривається у кожен будинок, обвиває всю планету і свідомість всіх людей тугою мідно-кремнієвою павутиною; щось позаземне, незбагненне людському розуму, нікому не видиме, але всі це відчувають...


Справді, ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет. Якщо хтось кожного дня буде користуватися мережею принаймні 4 години, то, досягнувши шістдесятирічного віку, 10 років свого життя він просидить перед екраном комп’ютера. Але, погодьтесь, ніхто б не хотів, щоб на його надгробку вигравіювали слова: «Тут спочиває відданий Інтернетчик, який присвятив Інтернету шосту частину свого життя».


Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі - 1,9 млрд. чоловік. Середній рівень інтернет-проникнення в світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб - близько чверті населення країни. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. На тлі стабільно високого рівня користування інтернетом серед дітей віку 11-14 і 15-17 років, також зростає число дітей молодшого віку (6-10 років).


Каталізатором подальшого зростання чисельності інтернет-населення є проникнення мобільного зв'язку. Серед дітей від 7 до 10 років практично половина ходить з мобільним телефоном, і практично така ж цифра - близько половини дітей до 10 років - активно користуються інтернетом.


Динаміку проникнення Інтернет серед українських дітей можна цілком порівняти зі світовою. Якщо в 2003 році 90% дітей не користувалося ні мобільним зв'язком, ні телефоном, то вже в 2009 році близько 60% дітей всіх вікових груп не з чуток знають, що таке інтернет і мобільний телефон. 75% відвідувачів інтернет-кафе в Україну - діти.


На сьогоднішній день 90% підлітків і молодих людей користуються інтернетом (у школі і вдома). При цьому 60% дітей та підлітків спілкуються в чатах щодня. Половина дітей проводить в інтернеті 1-3 години щодня. Кожна десята дитина проводить в Мережі 5-10 годин щодня. Кожна восьма дитина «живе» в інтернеті.


Основною небезпекою для дітей в інтернеті більшість людей називає дитячу порнографію. Разом з тим, згідно з результатами досліджень, діти найбільш часто зустрічаються з наступними небезпеками в Мережі:


• агресія;

• сексуальні домагання;

• заклики заподіяти шкоду;

• переслідування, образу;

• психологічний тиск;

• шахрайство / крадіжки;

• екстремізм;

• неетична реклама;

• порнографія;

• комп'ютерні віруси.


Тим часом «не такий страшний чорт, як його малюють» - це прислів'я як ніщо інше наочно демонструє побоювання неофітів щодо інтернету. Глобальна Мережа, як вікно у світ і інструмент доступу практично до будь-якої інформації, може впливати на здоров'я дитини непрямим чином - наприклад, вільний доступ до інформації про наркотичні засоби для однієї дитини лише зміцнить її знання в негативному їх впливі на організм людини, а для іншої - може викликати бажання їх спробувати.

Таких прикладів можна навести дуже багато. Тому грамотний інтернет-серфінг і знання правил роботи в Мережі безпосередньо пов'язані зі здоров'ям юних користувачів.

3. Бесіда з учнями

- Діти, давайте назвемо переваги Інтернету.

Можливі відповіді:

1) Спілкування з людьми з різних міст і країн.

2) Важливе джерело інформації.

3) Можливість навчатись не виходячи з дому.

4) Спосіб поширення свої знань.

5) Можливість придбання товарів і послуг не виходячи з дому.

6) Перегляд відеофільмів, прослуховування музики он-лайн

- А які недоліки має Інтернет?

1) Людина може піти у віртуальний світ, придумувати собі образ під час спілкування. З’являється залежність від Інтернету.

2) Багато вірусів у мережі, які заражають наш комп’ютер.

3) Інформація із Інтернету може бути недостовірною.

4) Обман з боку людей, організацій.

5) Матеріали небажаного змісту.

6) Інтернет-хуліганство.


- А які небезпеки можуть очікувати дітей в Інтернеті?


Учитель. Інтернет-технології стали невід’ємною частиною життя сучасної людини, особливо популярними вони стали серед дітей та молоді. Однак віртуальний простір повне небезпеки. Погрози, хуліганство, вимагання, неетична і агресивна поведінка – усе нерідко можна зустріти, користуючись всесвітньою мережею.

Віртуальне спілкування.

Іще одна небезпека очікує любителів чатів. Віртуальне спілкування не може замінити живий зв’язок між людьми. Людина, яка заринулась у вигаданий світ під чужою маскою, поступово втрачає своє обличчя, втрачає і реальних друзів, приречуючи себе на самотність

Інтернет-хуліганство


Так як і в звичайному житті, в Інтернеті з’явились свої хулігани, які ускладнюють життя іншим користувачам Інтернета. По суті, це ті ж самі дворові хулігани, які отримують насолоду, коли хамлять та ображають інших.


'Шкідливі програми


До шкідливих програм відносяться віруси, черви і «троянські коні» - це комп’ютерні програми, які можуть нанести шкоду вашому комп’ютеру і тим даним, які в ньому зберігаються. Вони також можуть понижувати швидкість обміну даними з Інтернетом і навіть використовувати ваш комп’ютер для розповсюдження своїх копій на комп’ютери ваших друзів, родичів, колег і по всій іншій глобальній Мережі.

Недостовірна інформація


Інтернет пропонує велику кількість можливостей для навчання, але є і велика доля інформації, яку ніяк не можна назвати ні корисною, ні надійною. Користувачі Мережі повинні мислити критично, щоб оцінити точність матеріалів, оскільки абсолютно будь-хто може опублікувати інформацію в Інтернеті.

Он-лайнове піратство


Он-лайнове піратство – це незаконне копіювання і розповсюдження (як для офіційних, так і для особистих цілей) матеріалів, захищених авторським правом – наприклад, музики, фільмів, ігр, програм – без дозволу правоволодаря.

Матеріали небажаного змісту


До матеріалів небажаного змісту відносять матеріали порнографічного, агресивного, ненавистського характеру. Матеріали, які розповсюджують ідеї насилля, жорстокості, ненормативну лексику

4. Перегляд відеоролику «Безпечний інтернет»


5. Обговорення теми заняття та правил безпечного користування Інтернетом

Учитель. А тепер давайте спробуємо разом сформулювати ці прості правила


1) Завжди пам’ятай своє Інтернет-королівське ім’я (е-mail, логін, пароль) і не кланяйся усім підряд (не реєструйся скрізь без потреби);

2) Не забувай обновляти антивірусну програму, інакше вірус з’їсть увесь твій комп’ютер!

3) Не піддавайся яскравим рекламам-указателям і не ходи заплутаними стежками на підозрілі сайти.

4) Якщо прийшов лист про крупний виграш – це «обман-грамота»: просто так виграти неможливо, а якщо хочеш заробляти бали, потрібно брати участь у корисних навчальних проектах.

5) Вчись працювати в Інтернеті, знаходити нове, цікаве. Інтернет надихає на творчість, саморозвиток, особистісний ріст. Достатньо відвідати сайти по рукоділлю, кулінарії, як відразу ж хочеться зробити що-небудь самому.

6) Записуйте свої враження до блогу, створюйте галереї власних фото і відео, додавайте до друзів тих людей, яким ви довіряєте.


Дотримуйся цих правил щоразу, коли входиш в Інтернет.


6. Повідомлення вчителя про цей день в календарі.

Вчитель. Всесвітній День Безпечного Інтернету відзначають у лютому по ініціативі Єврокомісії, яка була підтримана європейськими некомерційними організаціями у січні 2004 року. Щороку за ініціативи «Майкрософт Україна» кожного вівторка лютого в Україні відзначається Міжнародний День Безпечного Інтернету. Щодня діти і дорослі користуються Інтернетом, який служить для нас робочим інструментом, засобом зв’язку і можливістю розважитись, тому так важливо пам’ятати про безпеку, яка полягає у збереженні особистих даних кожного із нас. Нехай Інтернет буде безпечним не 1 день, а щодня, щогодини, щоб ми були впевнені у своїй захищеності від шкідливих програм та інших погроз приватності!

7. Знайомство із пам’яткою

У кожного учня в руках пам’ятка по безпечній поведінці в Інтернеті.

8. Підсумок заняття.

Вчитель. А тепер давайте підведемо підсумки нашого заняття. У кожного на парті лежать малюнки. Виберіть і покажіть той, який відповідає вашому настрою.

Заняття сподобалось: дізнався багато нового та цікавого - жовтий колір

Заняття сподобалось: зрозумів, які небезпеки є в інтернеті - синій колір

Заняття сподобалось: правил безпеки в Інтернеті буду дотримуватись - рожевий колір


І пам’ятайте, Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, Мережа може бути небезпечна. Привчайтесь, не «проводити час» в Інтернеті, а активно користуватись корисними можливостями мережі


                                                           Конспект підготував: вчитель інформатики Клюєв М.В.

Блог

Заходьте на наш блог

Шкільне перо