КОНСПЕКТ УРОКУ (7 КЛАС)

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Меженіна С 317.jpg

Автор: Меженіна Людмила Олександрівна

Тема уроку:
Трикутники. Ознаки рівності трикутників.
Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання з теми;
  • розвивати вміння учнів застосовувати знання з теми до розв’язування задач;
  • розвивати творче та логічне мислення;
  • формувати математичну компетентність, розширювати кругозір;
  • підвищувати інтерес до геометрії;
  • виховувати культуру спілкування.

Тип уроку:
узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку

Содержание

І Організаційний момент

Добрий день, діти! Рада вас вітати у творчій геометричній лабораторії. Впевнена, що після нашої зустрічі кількість тих, хто любить і знає математику, зросте.
-Кожному з вас хочу побажати, щоб на уроці ви були:
«У» - успішними;
«С» - спокійними;
«П» - прогресивними;
«І» - ініціативними;
«Х» - хоробрими.
- Бажаю всім досягти успіху на уроці!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

-Понад 2400 років тому жив великий древньокитайський філософ Конфуцій . Він намагався покращити людину і людське суспільство на основі традиційних цінностей.

-Пропоную вам виступити в ролі опонента Конфуція. Продовжіть будь –ласка його висловлювання. Інтерактивна вправа «Продовж речення»
Те, що я чую, я ...забуваю.
Те, що я бачу і чую, я трохи ... пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю ... розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю ...знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю ...майстром.

-Усе в нашому житті поєднується в трикутник. Що ж об єднує такі поняття , як знання, вміння та навички? Звичайно ж, домашнє завдання.
Тест «Домашнє завдання» Пропоную його перевірити за допомогою тесту.
О.О.Старова, стор. 51-52

Робота в парах.
-Перевірте правильність виконання роботи сусіда по парті. Одне завдання оцінюється в 3 бали.Поставте оцінки в зошиті на полях.
-Підніміть руки, хто отримав оцінку 10-12 балів.
Дякую вам за гарну підготовку домашнього завдання. А всім іншим раджу плідно працювати на уроці, тому що сьогодні ми повторюємо матеріал із теми «Трикутники». Отримані знання будуть вам необхідні для написання контрольної роботи на наступному уроці.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема нашого уроку «Трикутники. Ознаки рівності трикутників». Саме сьогодні ми узагальнемо, систематизуємо та будемо використовувати знання з цієї теми при розв язуванні геометричних задач.

IV.Узагальнення і систематизація знань

-Трикутник як фігура є однією з перших, властивість якої людина взнала ще в глибокій старовині. Зображення трикутників зустрічаються в багатьох папірусах Древньої Греції і Давнього Єгипту. Математичний папірус Ахмеса (також відомий як папірус Рінда або папірус Райнда) – це староєгипетське навчальне керівництво по арифметиці та геометрії.
Старогрецький вчений Герон вперше застосував знак замість слова трикутник.
Презентація учня « Використання трикутника нашими предками...» (малюнки)
Бліц-опитування «Я-теоретик»
- Продемонструвати свої теоретичні знання з теми «Трикутники» я пропоную в бліц-опитуванні «Я-теоретик».
Участникам слід у робочих зошитах відповісти на мої питання . Якщо твердження правильне , записуємо «+», якщо ні – «-».
1. Кут, суміжний з прямим, також прямий. +
2. Суму довжин всіх сторін ▲ називають його Р. +
3. ▲ , у якого три сторони =, називають рівнобедреним. –
4. Медіаною ▲ називають відрізок, який сполучає вершину ▲ із серединою протилежної сторони. +
5. Кожний ▲ має 2 медіани, 2 висоти та 2 бісектриси. –
6. Рівність двох ▲ , не виконуючи накладання, можна встановити за допомогою ознак рівності трикутників. +
7. Усі кути рівнобедреного ▲ рівні. –
8. Якщо дві сторони і кут між ними одного ▲ = віповідно двом сторонам і кут між ними іншого ▲ , то такі трикутники рівні. +
9. У ▲ проти рівних сторін лежать кути і, навпаки, проти рівних кутів – рівні сторони. +
10. Якщо дві сторони одного ▲ = відповідно двом сторонам другого ▲ , то такі ▲ =. –
11. Бісектриса, проведена до основи рівнобедреного ▲ , є його медіаною і висотою. +
12. Друга ознака рівності трикутників – це ознака рівності трикутників за стороною і двома прилеглими кутами. +

Взаємоперевірка
- Підніміть руки, хто отримав оцінку 10-12 балів. Молодці!
- Давайте усі разом ще раз систематизуємо теоретичні знання з теми «Трикутники».

1. Яку фігуру називають трикутником?
2. Що називають його периметром?
3. Назвіть елементи трикутника.
4. Які фігури називаються рівними?
5. Які трикутники називають рівними?
6. За якою ознакою рівні трикутники?
7. Сформулюйте 3 ознаки рівності трикутників.
Практична частина
- Розпочинаємо «Практику».
Робота з підручником. Розв язування задач (№394 (а)).
Самостійна робота
- Оцінка за роботу на уроці буде складатися з трьох компонентів:

  • тест «Домашнє завдання»;
  • бліц-опитування «Я теоретик»;
  • самостійна робота.


V. Підсумок уроку. Рефлексія

Технологія «Мікрофон».
-Чи вдалося нам досягти мети уроку? Що саме?
- Які форми роботи вам найбільш сподобались?
-У яких ситуаціях ви зможете застосовувати набутий досвід?

VI.Домашнє завдання

- Дякую за роботу на уроці! Бажаю успіхів в навчанні!