Конспект заняття з розвитку мовлення з теми: «В гостях у Зимоньки»

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Конспект заняття з розвитку мовлення з теми «В гостях у Зимоньки» (5р.ж.)

Содержание

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" Запорізької обласної ради
2017-2018 навчальний рік

Автор:

Двойних Наталя Анатоліївна

Тема:

«В гостях у Зимоньки»

Клас

5 рік життя

Мета

Screen 1.png

Вчити добирати до заданих слів слова-ознаки та слова – дії, співставляти слова і рухи. Вчити узгоджувати кількісні числівники з іменниками. Збагачувати словниковий запас вихованців на базі знань і уявлень про оточуюче середовище. Продовжити роботу над будовою речень із словами, які означають дію предмета. Контролювати силу голосу залежно від ситуації. Уточнювати і закріпляти знання про букви З, Г, С, Л. Розвивати дрібну моторику пальців рук; слухову та зорову увагу; психічні процеси: мислення та пам'ять. Виховувати культуру мовленнєвого спілкування: з повагою ставитись до співрозмовника, уважно його слухати і не перебивати. Сприяти розвиткові оцінно – контрольної діяльності.

Словникова робота

Іменники: зима, грудень, січень, лютий, місяць, пора рсоку, сніжинка, хлопчик, дівчинка, діти, санчата, ковзани, лижі, намисто, сніжинка, ялинка, сніжки, сніговик.
Прикметники: морозна, білосніжна, казкова, весела, сніжна, холодна, чарівна, чудова, срібна, красива, похмура, гарна, грайлива, кришталева, сумна, блискуча, люта.
Дієслова: катаються, граються, ліпити.
Числівники: одна, дві, три, чотири, п’ять.
Прислівники: слизько, морозно, холодно.

Обладнання уроку

Ілюстрації з зображенням пейзажів зими; велика сніжинка, ялинка; м’яч, мнемотаблиці до віршів, ялинки та сніжинки по 5шт. на кожну дитину, шнурки на кожну дитину, схема з барабаном, схема для розповіді.

Попередня робота

Розучування віршів, фізкультхвилинки. Спостереження за красою зимових пейзажів, за сніжинками. Бесіди про зиму. Прогулянка - екскурсія до зимового парку. Ознайомлення з буквами, проведення дидактичних вправ («Який? Яка? Яке? Які?», «Упізнай за описом», «Продовжуй речення», «М’яч передавай – ознаку/дію називай», «Відгадай зимові загадки»).Читання оповідання В.Сухомлинського «Хлопчик і сніжинка».

Хід уроку

Що за диво? Весь садок
Вкрив білесенький сніжок.
Дива зовсім тут нема:
Це в садок прийшла…

  • - А хто саме прийшов, відгадайте за допомогою цієї схеми

Scrn 1.png

  • - Так, це прийшла Зимонька зі своїми синами і принесла з собою різні завдання.
  • - Ви згодні їх виконати, щоб більше дізнатися про цю незвичайну пору року?
  • - Тоді рушаймо.
  • - Давайте назвемо ознаки зими (показую картку - ознаку). М’яч передавай – ознаку зими називай.
  • - Зима, яка? (морозна, білосніжна, казкова, весела, сніжна, холодна, чарівна, чудова, срібна, красива, похмура, гарна, грайлива, кришталева, сумна, блискуча).
  • - Ще можна сказати люта. Повторіть (хором), потім індивідуально.
  • Зимоньку ми можемо не тільки побачити, можна її почути

Screent 2.png

  • - Як виє вітер? (у-у-у)
  • - Як шумлять дерева? (ш-ш-ш)
  • - Що можна почути, коли впаде з дерева шапка снігу? (бух)
  • - Що можна почути, коли трісне гілочка? (трісь)
  • - Як рипить сніг під ногами? (рип-рип-рип).
  • - А тепер нам допоможуть малюнки (вихователь показує картку, а діти відповідають).

Screent 3.png

  • - Зима, яка принесла цю сніжинку, співала їй пісеньки, але по – різному. Спробуємо і ми заспівати, як вона. Допоможуть нам в цьому ці схеми з барабаном:

Screens 4.png співаємо голосно

Screens 5.png співаємо тихіше

пошепки

(вихователь вимовляє голосні звуки з різною інтонацією, силою голосу; коротко або подовжено, а діти повторюють «відлунюють»). - Молодці, добре справились з завданням. - Зимонька принесла конверт. У ньому є картинки і символ, який означає дію (=). - Давайте навчимо Сніжинку складати речення. Діти складають речення
Screensh 6.png

  • - Добре впорались з завданням.
  • - Як ви вважаєте, зима – це добре чи погано?

Добре, тому що:

  • - багато снігу;
  • - можна ліпити сніжки;
  • - дерева відпочивають;
  • - можна кататися на санчатах, ковзанах, лижах;
  • - багато свят;
  • - майструвати годівниці для птахів.

Погано, тому що:

  • - слизько, можна впасти;
  • - холодно, морозно, слід турбуватися про тепло;
  • - слід одягатися, щоб не захворіти.

Діти складають речення за допомогою схем
Screensh 7.png

  • - Ми добре попрацювали, прийшла пора трохи відпочити.

Фізкультхвилинка з використанням схеми
Screensh 8.png
У Володарки Зими Трішечки замерзли ми. Грудень каже: «Пострибай!» Січень просить: «Присідай!» Встали — сіли, встали — сіли, Розігріли наше тіло. Лютий місяць нагадав: Час нам братися до справ. Сіли, дітки, всі гарненько. Спинки тримаємо рівненько. Вуха відкриваємо — Знання здобуваємо! - У білій шапці пуховій, у ранкову пору Зима-зимонька прийшла і схему принесла, за допомогою якою ми складемо невелику розповідь
Screensh 9.png
А я буду записувати ваші розповіді, які ми збережемо і будемо прослуховувати у вечірні години або дамо прослухати вашим батькам. Наступила зима. Небо вкрито темними хмарами. Йде сніг. Хлопчики та дівчата йдуть гуляти на вулицю. Вони ліплять снігову бабу, грають в сніжки. Взимку діти катаються на санчатах та ковзанах. (Діти складають розповіді). - Гра «Збери намисто для Зими» - Діти, вам сподобалося грати з Зимою? Давайте зробимо для неї подарунок –зберемо для Зими два намиста. Перед вами на столах є намистинки. В одному намисті будуть намистинки з зображенням ялинок, в другому – з зображенням сніжинок:
Screens 0.png

  • - Упоралися ми із цим завданням. Тепер Зима стане ще гарнішою.
  • - Сніжинки принесли нам малюнки. Дивні ці малюнки, загадкові. Що тут зображено?
  • - Так, це Зима намалювала знайомі вірші. Давайте розкажемо вірші за цими малюнками.
  • (Діти за допомогою мнемотаблиць розповідають вірші).

Screensh 10.png

Screensh 11.png

  • - Сніжинкам уже час летіти далі, адже в групі тепло і вони можуть розтанути. Подякуємо їм за цікаві ігри та завдання.
  • - Що вам було важко робити?
  • - Яке завдання для вас виявилося найцікавішим?
  • - Які нові слова ви вивчили про зиму?
  • - В яку гру ви хотіли б ще пограти?

Список використаної літератури

1. Каплуновська О.М. /Сходинки до грамоти: пропедевтичний курс навчання грамоти дітей молодшого та середнього дошкільного віку/ Запоріжжя: ТОВ "ЛІПС"ЛТД, 2012.-162с.
2. Шапка О.В., Емец А.А., Коваленко О.М. /Хрестоматія для читання/ Х.:Вид. група "Основа", 2011.- 640с.