Конспект урока в 5 классе по теме «Звичайні дроби з використанням LEGO»

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Прохоренко С.В., Спудка О.Г. - Запорізька спеціалізована школа фізичної культури І-ІІІ ступеня № 18


Математика, 5 клас Тема: «Звичайні дроби» Мета: сформувати вміння читати, записувати та наводити приклади звичайних дробів, розвьязувати вправи на знаходження дробу від числа і числа за його дробом; пояснювати, що показує чисельник і знаменник дробу; розвивати вміння правильно і чітко висловлювати власні думки, логічно мислити; виховувати наполегливість, старанність, інтерес до матемаики. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Хід уроку І. Організаційний моменнт ІІ. Перевірка домашнього завдання ІІІ. Актуалізація опорних знань Які числа називаються натуральними? - Скільки: а) в метрі сантиметрів, б) в році - днів, в) в добі - годин, г) в годині - хвилин, д) в кілограмі - грамів? ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів, постановка цілей і задач уроку Подивіться на дошку. Назвіть числа, які ви бачите. Чому ви не змогли прочитати декілька з чисел? Це дробове число. Як ви гадаєте, сьогоні на уроці чим ми будемо займатися? Вірно. Сьогодні на уроці ми будемо знайомитись з дробовими числами, що таке дріб, як називаються числа в записі дробу, навчимося застосовувати їх на практиці. І для цього нам знадобляться кубики LEGO. Відкрили зошити, записали число, тема «Звичайні дроби» V. Вивчення нового матеріалу Ви вже знаєте, що окрім натуральних чисел і нуля, є і дробові числа. Дробові числа частіше за все вказують на частину від цілого: половину, третину, чверть, тощо і записують це так 12,13, 14. Такий “двоповерхневий” запис використовується для позначення дробу. Нижнє число - знаменник дробу - вказує на скільки рівних частин поділили, а верхнє - чисельник - скільки з них використали. VІ. Фізкультхвилинка Перед тим, як перейти до письмових завдань, пропоную провести нейробіку, для покращення нейронних ланчюжків в голові: Вправа “Привітання” - поєднати вказівний палець правої руки з великим пальцем лівої руки і навпаки великий палець правої руки з вказівним пальцем лівої руки. Крокуючи до гори і перебираючи пальцями, кожен з яких зустрічається з великим, вони ніби-то вітаються один з одним. Ну що ж, настав час переходити до розв'язування завдань. Завдання 1. Використовуючи кубики LEGO, рахуючи цвяхи відтвори дріб. Для позначення чисельника використовуй кубики зеленого кольору, для знаменника - жовтого.


Завдання 2. Подивись уважно на картинку. Запиши цю конструкцію у вигляді звичайного дробу.

Завдання 3 Запиши дробом, яка частина фігури, зображеної на рисунку, виділено зеленим кольором Пам'ятай! Знаменник - показує на скільки частин поділили Чисельник - скільки частин використали Завдання 4 LEGO -чоловчки побудували стіну. Для її будування вони використали циглинки трьох кольорів: червоні, жовті та сині. Подивись уважно на малюнок і скажи, яку частину від усієї стіни складають цеглинки червоного, жовтого та синього кольору.

VIIІ. Підсумок уроку -Отже, сьогодні на уроці ми з вами познайомилися з дробовими числами. А зараз я хочу перевірити, як уважно ви мене слухали: я буду називати дробове число, а вам потрібно сконструювати його і підняти догори.

ІX. Домашнє завдання Складіть LEGO - стіну. Для її будування використайте циглинки п’яти кольорів: червоні, жовті, сині, зелені та чорні. Запиши, яку частину від усієї стіни складають цеглинки червоного, жовтого, синього, зеленого та чорного кольору.