Конспект уроку "Зовнішній кут трикутника та його властивості" для 7 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Караруш сертифікат 176.jpg

Содержание

Автор розробки:

Караруш Наталія Володимирівна, вчитель математики

Навчальний заклад:

Вільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 Вільнянської районної ради Запорізької області

Клас:

7

Назва навчальної програми

«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р.

Тема уроку:

Зовнішній кут трикутника та його властивості

Тип уроку

комбінований

Мета уроку:

формування поняття зовнішнього кута трикутника;
сформулювати і довести теорему про зовнішній кут трикутника, а також наслідок з цієї теореми;
формування в учнів уміння застосовувати вивчену теорему та наслідок до розв’язання задач.

Обладнання:

мультимедійна дошка, диск з презентацією, косинець або лінійка, транспортир.

Хід уроку

Слайд №1
Слово учителя Найкорисніше в житті – це власний досвід (В. Скотт) (Слайд №2)
На сьогоднішньому уроці кожний з вас буде отримувати власний досвід.
Ви будете розв’язувати задачі, доводити теорему, познайомитесь з новим поняттям.

Актуалізація опорних знань, навичок і умінь.

Учні записують домашні завдання на дошці які потім перевіряють сильні учні.
Учням роздаються картки для усного рахунку із задачами з тем «Сума кутів трикутника», «Види кутів», «Градусна міра кутів» та «Елементи трикутника»
Картка 1; Картка 2; Картка 3; Картка 4; Картка 5; Картка 6

Решта учнів відповідають за малюнками та на запитання. (Слайд №3 - №6)
1. Що таке трикутник?
2. Трикутник – це геометрична фігура, яка має…
3. Як позначаються кути?
4. Сума кутів трикутника …
5. Чи правда, що існує трикутник у якого: два тупих кути; тупий і прямий кути; два прямих кути?
6. Властивість суміжних кутів ...
7. Знайдіть невідомі кути трикутників

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА РОЗВ’ЯЗАНЕ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
(Учні витирають дошку)

Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. (Слайд №7) Дано довільний трикутник. Позначте кути трикутника. Будемо їх називати внутрішніми кутами трикутника.
Я продовжу сторону трикутника. Які кути утворилися? (вчитель позначає суміжні кути) Чому дорівнює їх сума? При побудові малюнка ми дістали кут суміжний з кутом трикутника. Такий кут називається зовнішнім кутом.
Скільки таких кутів можна побудувати при кожній вершині трикутника? Добудуйте їх.

Отже, тема сьогоднішнього уроку “Зовнішній кут трикутника та його властивості”. (Слайд №8 - №9)
(учні записують число, тему уроку в зошити)

Пояснення нового матеріалу.

Слайд №10

Слово вчителя. Чи помітили ви якусь закономірність на цих малюнках?
(Зовнішній кут трикутника дорівнює сумі двох внутрішніх кутів, не суміжних з ним) (Слайд №11)

Теорема (властивість зовнішнього кута трикутника).
Зовнішній кут трикутника дорівнює сумі двох внутрішніх кутів не суміжних з ним. (Слайд №12)
Теорему доведено.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Наслідок з теореми
Зовнішній кут трикутника більший за кожний кут трикутника, не суміжний з ним (Слайд №13)

Засвоєння вивченого матеріалу.

Слайд №14 - №15
1. Виконання усних вправ (робота з підручником)
№ 34 (мал. 217) (ст. 88)
2. Виконання письмових вправ (робота з підручником)
№ 18° (1) (ст. 87), № 19° (1) (ст. 87), № 37 (ст. 88)
Для високого рівня: Знайдіть внутрішні кути трикутника, якщо сума двох із них дорівнює 150°, а один із зовнішніх кутів дорівнює 80°.

Підсумок уроку.

Слайд №16
1. Що таке зовнішній кут трикутника?
2. Скільки зовнішніх кутів можна побудувати при одній вершині трикутника?
3. Яку властивість має зовнішній кут трикутника?

Домашнє завдання.

Слайд №17
1. Опрацювати розділ 3, § 11 ст. 84.
2. Розв'язати задачі № 18° (2) (ст. 87), № 34 (мал. 218) (ст. 88), № 49* (ст.89).

Рефлексія «Світлофор».

Слайд №18










Використана література

1. «Геометрія. 7 клас» (Автор: Бурда М.І., Тарасенкова Н.А.) видавництво «Зодіак-ЕКО», ВД «Освіта» 2007, 2011 (Гриф: Наказ МОНмолодьспорту від 26.04.2011 № 375)
2. «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р.
3. Презентація

Методичні та дидактичні матеріали

Конспект уроку
Презентація до уроку
Завдання для високого рівня
Картки для усного рахунку із задачами з тем «Сума кутів трикутника», «Види кутів», «Градусна міра кутів» та «Елементи трикутника»

Фотоальбом

Фотоальбом уроку