Конспект уроку "Квадратична функція, її графік і властивості", алгебра 9 клас

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Киндий 159.jpg

МАТЕМАТИКА - це мова, на якій написана книга природи. (Галілео Галілей)

Содержание

Тема уроку

Функція y=ax2+bx+c, її графік і властивості

Автор розробки

Кіндій Руслана Анатоліївна, учитель математики Вільнянської ЗОШ І-ІІІ ст №3

Клас

9 клас

Програма

«Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи. Київ, „Перун”, Ірпінь, 2005 р.»

Тип уроку

Комбінований

Обладнання

Проектна дошка, магнітна дошка, БН "Алгебра 7-9", картки, підручник, зошит, олівці, лінійки

Мета уроку

Ввести означення квадратичної функції; сформувати вміння учнів будувати графік функції y=ax2+bx+c(а ≠0); розвити навички розпізнавати квадратичну функцію серед інших елементарних функцій, знаходити координати вершини параболи та напрям віток графіка квадратичної функції, виконувати побудову графіка за визначеним алгоритмом.Повторити загальні властивості функцій та найпростіші геометричні перетворення їх графіків.

Хід уроку

1. Організаційний момент

Перевірка учителем готовності учнів до уроку, налаштування на роботу

2. Перевірка домашнього завдання

Учень, якому було додаткове завдання зобразити графіки функцій на ватмані, представляє графіки функцій на магнітній дошці, а їх властивості перевіряємо усно.

3.Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування
1.Функція – це…
2. Змінні функції мають назви…
3. Способи задання функції…
4. Область визначення функції…
5. Область значення функції…
6. Нулі функції…
7. Проміжки знакосталості…
8. Зростання та спадання функції…
9. Прочитати функцію – це…
Вказати властивості функції
Графіки функцій, які необхідно прочитати, на слайдах №3 та №4 презентації до уроку
Робота з картками на дошці
В той час, як учні усно відповідають на питання фронтального опитування та усно читають функції, три учні працюють з картками біля звичайної дошки, а потім коментують свій розв'язок.
За результатами роботи з карткою №3 (виписані координати вершин парабол), учень біля проектної дошки, за допомогою інтерактивних засобів, зображує ескізи графіків заданих функцій

4. Пояснення нового матеріалу

Учитель відмічає, що учні добре зображують параболи, задані у вигляді квадрата двочлена, а як накреслити параболу, функція якої записана у вигляді тричлена? Можливо учні дадуть відповідь самостійно, а якщо ні, то учитель підводить їх до того, що можна виділити квадрат двочлена із квадратног тричлена. Як приклад, учень біля інтерактивної дошки будує графік функції y=x2-4x+1, попередньо виділивши квадрат двочлена.
Після цього учитель оголошує мету уроку: вивести формулу для знаходження вершин параболи квадратичної функції, записаної у вигляді квадратного тричлена. Учні записують тему уроку.

Фізкультхвилинка для очей

Пояснення нового матеріалу з використанням презентації:
Слайд 10: Означення квадратичної функції.
Слайд 11-12: Виведення формул координат вершини параболи.
Слайд 13: Алгоритм побудови квадратичної функції.
Слайд 14: Властивості квадратичної функції (у вигляді таблиці)

Весь теоретичний матеріал представлений у ОК №2

5. Закріплення нових знань та вмінь

Письмово №202, перший учень виконує побудову графіка з коментуванням за алгоритмом, а наступний відповідає на питання.
Письмово два учні біля дошки №198(а,в). Після чого сусіди по парті міняються зошитами і виконують взаємоперевірку.

6. Домашнє завдання

Пункт 3.7 (стр.86)- вивчити правила, формули, алгоритм.
Письмово № 198 (б, г) – середній рівень,№ 203 – достатній рівень,№ 205 – високий рівень.

7. Застосування властивостей та найпростіших перетворень графіків функції при розв’язанні олімпіад них задач та задач підвищеної складності

Презентація учня класу по розв’язанню задачі «Установіть скільки коренів має рівняння залежно від значення параметра а: |x2-4|x|+3|=a.»

8. Підсумок уроку

Аналіз уроку, рефлексія. Розробку цього уроку і дидактичний матеріал по ньому знаходяться на блозі http://ruslanakindiy.blogspot.com/

Використана література

1. Ю.І. Мальований, Г.М. Литвиненко, Г. М. Возняк. Алгебра. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009. – 288с.
2. А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. Алгебра: Підручник для 9 класу з поглибленим вивченням математики. – Х.: Гімназія, 2009. – 384 с.: іл..
3. http://subject.com.ua/lesson/mathematics/algebra9/
4. http://metodportal.com/node/20299
5. http://osvita.ua/school/lessons_summary/math/27837/

Методичні та дидактичні матеріали

Конспект уроку
Презентація до уроку
Опорний конспект
Фізкультхвилинка для очей "Шум фонтана"

Фотоальбом

Фотоальбом уроку