Конспект уроку "Прикметник"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

План-конспект уроку

Содержание

Тема уроку

Прикметник

(Розробка уроку для учнів з порушеннями опорно-рухового апарату)

Автор розробки

Конкіеа Ольга Степанівна, вчитель початкових класів

Навчальний заклад

Комунальний заклад Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат "Джерело" ЗОР

Клас

4

Назва навчальної програми, автори програми

Міністерство освіти і науки України Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСу СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ГЛУХИХ ДІТЕЙ
«Природознавство» » 5 клас Укладач: Ткачук Оксана Дмитрівна. Київ – 2015

Тип уроку

Засвоєння нових знань.

Компетенції учнів на уроці

Комуникативна, інформативна, мовленєва,здоров'язберігаюча

Цілі уроку


Мета навчальна:

  • сформувати цілісні уявлення про природні явища та систематизувати їх;
  • разом з учнями підтвердити прикладами різноманітні явища у природі;
  • розглянути різноманітність фізичних явищ ;
  • формувати практичні навички розв’язання задач на швидкість.


Мета розвивальна:

  • розвивати спостережливість, уважність, навички логічного мислення, виділяти головне, робити висновки;
  • обговорити практичне застосування фізичних явищ у житті людини;
  • продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання.


Мета виховна:

  • виховувати інтерес і увагу до явищ навколишнього світу.
  • сприяти розвитку уміння спілкуватись між собою.


Мета корекційна:

  • формувати в учнів ритмико-інтонаційну структури мови;
  • розвивати слухо-зорове сприйняття;
  • автоматизувати раніше засвоєні вимовні навички;
  • створення слухо-мовленнєвого середовища.



Обладнання уроку

Мультимедійний проектор, ноутбук, ілюстрації з різними явищами природи, металеві кульки, магніт, компас, ліхтарик, географічна карта.

Дидактичні та методичні матеріали

Презентація к уроку "Явища природи. Фізичні явища."
Підручник Т.В.Коршевнюк, В.Ш.Баштовий,"Природознавство" 5 клас, Київ, "Генеза".2013р.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

LearningApps.org

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Звернення вчителя (створення емоційної готовності школярів до уроку).
- Діти, я дуже рада вас бачити на своєму уроці, хочу щоб сьогодні у всіх був гарний настрій, та сподіваюсь що сьогодні ви дізнаєтесь багато нової і цікавої інформації, яку потім зможете застосовувати у своєму житті.

II. Фонетична (мовна) зарядка

(Для розвитку слухового сприймання перевага віддається матеріалу розмовно-повсякденного характеру).

  • Який зараз урок?
  • Ви готові до уроку?
  • Як мене чуєте?
  • У всіх включені індивідуальні слухові апарати?
  • Хто сьогодні черговий в класі?
  • Хто сьогодні відсутній на уроці?

III. Актуалізація опорних знань учнів.


Метод Мікрофон.

(Діти відповідають на запитання за допомогою жестової мови, дають визначення дактильно, однокласники слідкують за відповіддю, допомагають.)

  • Дайте визначення поняттю «Фізичне тіло».
  • Які науки вивчають природу?
  • Як називається наука про природу, яку ми зараз вивчаємо?
  • Чи хотіли б ви більше дізнатися про явища, які відбуваються в природі?

IV. Мотивація навчальної діяльності.

(Висвітлюються ілюстрації різноманітних явищ природи - кипіння, дощ, спів пташок, котиться м’яч, блискавка,випаровування води, рух Землі по орбіті, приліт птахів навесні, виверження вулкану, горіння дров в багатті.)
- Все це - явища природи, їх дуже багато, тому на цьому уроці ми з вами з’ясуємо таємницю цих природних явищ. А зрозуміти це нам допоможе наука про яку їде мова в цьому віршику.

Любите физику, друзья,
Без космоса никак нельзя,
Без света не прожить и дня,
Как в древнем мире без огня.
Без физики не только свет,
Компьютер или Интернет,
Мы не могли бы получить,
Давайте физику учить!

V. Цільова установка.


Очікувані результати:


Учні зможуть:
(висвітлюється на екрані)
-пояснити, що таке явища природи,
-наводити приклади різноманітних явищ в природі,
-розв’язувати задачі на швидкість.
Будемо працювати за таким планом.

План уроку.
(висвітлюється на екрані)
1. Явища природи, їх види
2. Різноманітність фізичних явищ.
3. Фізкультхвилинка.
4. Складання Словесно-логічних схем.
5. Домашнє завдання.

VI. Повідомлення нового матеріалу.

- Явища природи - це усі зміни, що відбуваються з тілами у природі.
( Учні записують визначення в зошит)
- Розрізняють біологічні, фізичні, хімічні явища.
( Розпочинаємо складання словесно-логічної схеми. Нові терміни доцільно представити в графічному вигляді - написати на дошці та відповідним чином обробити: поставити знаки словесного наголосу та промовляти разом: біо-ло-гіч-ні, фі-зич-ні, хі-міч- ні.)
- Діти, як ви вважаєте якій природі можуть відбуватися біологічні явища?
- Так, тільки у живій природі, в якій беруть участь тварини, рослини і мікроорганізми. Докладніше, ці явища ми будемо вивчати навесні.
- Зміни, у результаті яких руйнуються одні речовини й утворюються інші називають хімічними явищами. Їх ми будемо вивчати на наступних уроках.
- На цьому уроці ми з вами будемо вивчати різноманітність фізичних явищ.
Тепловими - називають явища природи, що пов’язанні з охолодженням і нагріванням тіл.
Дослід:

Вчитель один шматок льоду опускає в склянку с гарячою водою, а інший довільно буде танути при кімнатній температурі.
(Усі досліди виконуються за допомогою учнів по черзі, перед цім цільова установка - «Підійди до мене», «Допоможи мені»).
- Як називають вимірювальний прилад для визначення нагрітості тіла? (Тер-мо метр)
(Зауваження вчителя- короткі слова ми вимовляємо на одному видиху).
Приклади теплових явищ. (Нагрівання вдень і охолодження вночі земної поверхні, перехід води з одного агрегатного стану в інший).
Електричними - називають явища, що зумовлені електризацією тіл.
Дослід:

Вчитель демонструє роботу електричного ліхтарика, вмикає та вимикає світло в класі.
Приклади електричних явищ. (Електричний струм - робота побутових приладів - комп’ютеру, холодильнику, телевізору).
Якщо діти неправильно вимовляють нові слова, вчитель їх корегує: «Ти сказав неправильно, послухай, як треба сказати, повтори правильно»
Магнітними - називають явища притягування залізних тіл магнітом.
Дослід:

Вчитель демонструє роботу компаса, як реагує магнітна стрілка приладу на залізні тіла.
Приклади магнітних явищ. (Притягування залізних цвяхів, стрілкі компаса, Земля подібна до величезного магніту).
- Дія якого приладу, допомагає орієнтуватися на місцевості пов 'язана з магнітними явищами? ( Ком-пас).
Звуковими- називають явища, пов’язані з виникненням та поширенням звуку. Звук розповсюджується в водному та повітряному середовищі.
Приклади звукових явищ. (Рев двигуна літака, гуркіт грому, людська мова, дзвоник у школі).
Світловими- називають явища, пов’язані з поширенням сонячних променів.
Дослід:

Вчитель демонструє горіння свічки, роботу ліхтарика.
Приклади світлових явищ.(Розповсюдження світла від сонячних променів, електричної лампочки, палаючої свічки, блискавки).

VII.Фізкультхвилинка.

Швидко встали,посміхнулися,
Вище - вище потягнулися,
Ну ж бо плечі розпряміть, підійміть і опустіть,
Вправо-вліво поверніться, рук колінами торкніться,
Сіли - встали, сіли - встали і на місці побіжали.

Механічними
називають явища пов’язані з рухом тіл.
Дослід:
Вчитель демонструє рух декількох кульок, як стрибає м’яч, ідуть учні до дошки.
Прикладом механічних явищ є механічний рух.
Механічний рух— це зміна положення одного тіла відносно іншого.
Приклади механічних явищ. (Рухається автомобіль, котиться м’яч, летить ракета, тече річка). Лінії, якими рухалися тіла називають траєкторіями.
Механічний рух описується за такими трьома характеристиками:

- швидкість ( V),
показує, яку відстань долає фізичне тіло за певну одиницю часу;
Визначається за формулою : V=S/t ,

- шлях (S)
,відстань, яку долає тіло під час руху, вимірюють у (м) та (км);
Визначається за формулою : S=V*t ,

- час (t),
протягом якого тіло, що рухається, долає певний шлях. Визначається за формулою : t=S/V , (Під час пояснення учні складають словесно-логічну схему).
Спробуємо розв’язати задачу на знаходження швидкості.
(Цільова установка «Будемо розв’язувати задачу»)
«Прочитай умову задачі»
Автомобіль вирушив з Києва до Запоріжжя, він проїхав - 800 км , які подолав за 6 годин. Запитання, дізнатися з якою швидкістю їхав автомобіль?
(Діти за допомогою формули розв’язують задачу).

VIII.Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивний прийом «Незакінчене речення».
(Учні за допомогою словесно-логічних схем закінчують «деформований текст»).
1. Явища природи- це…
2. Розрізняють такі явища природи…
3. До фізичних можна віднести такі явища…
4. Механічний рух –це…
5. Він має такі характеристики…
6. Які нові слова ви запам’ятали?
(Діти слідкують за відповідями, допомагають при скруті один одному.)

ІX.Оцінювання роботи. Рефлексія.

- Діти, що вам сподобалося на уроці?
- Чим ви поділитеся сьогодні вдома зі своїми батьками?

X. Домашнє завдання.

- Вивчити словник.
- За допомогою словесно-логічних схем переказувати матеріал уроку.
- Опрацювати §10 підручника ,заповнити таблицю.
- індивідуальне завдання окремим учням (по картках) на розв’язання задач.

Список використаних джерел

1. Механічні і теплові фізичні явища [Електронний ресурс] / Аdmin // НАРОДНА ОСВІТА [сайт]. – Режим доступу: http://narodna-osvita.com.ua/701-mehanchn-teplov-fzichn-yavischa.html, вільний. – Назва з екрану.
2. Кабинет ИКТ [Електронний ресурс] / - // Кабинет ИКТ [сайт]. – Режим доступу: http://kabinet-8.ucoz.ru/index/fizika_v_stikhakh/0-43, вільний. – Назва з екрану.
3. © Марк Львовский. Физика в стихах и в прозе [Електронний ресурс] / Марк Львовский // Физика в стихах и в прозе [сайт]. – Режим доступу: http://markx.narod.ru/fizstp.html, вільний. – Назва з екрану.

Додатки


Додаток №1

Мультимедійна презентація "Явища природи.Фізичні явища"

Характеритики руху Одиниці вимірювання Визначення за формулою
Швидкість  ?  ?
Шлях  ?  ?
Час  ?  ?


Додаток №2.


"Деформований текст". Закінчить речення.

1. Явища природи- це…
2. Розрізняють такі явища природи…
3.До фізичних можна віднести такі явища…
4. Механічний рух –це…
5. Він має такі характеристики…

Фотогалерея уроку