Конспект уроку "Степінь із цілим показником" для 8 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Шалатова 153.jpg

Автор розробки: Шалатова Альона Вікторівна, вчитель математики
Навчальний заклад: Максимівський навчально-виховний комплекс Вільнянської районної ради Запорізької області
Клас: 8
Назва навчальної програми, автори програми
Математика для загальноосвытніх навчальних закладів, 5 - 12 класи.Авт. М.І. Бурда, Г.В. Апостолова, В.Г.Бевз, В.В.Грінчук, Ю.І.Мальований, А.Г.Мерзляк, і др.Київ Перун-Ірпінь, 2005

Содержание

КОНСПЕКТ УРОКУ

Тема уроку: Степінь з цілим показником
Тип уроку урок узагальнення
Компетенції учнів на уроці
Учень формулює:
основну властивість дробу; властивості степеня з цілим показником;

правила: множення, ділення дробів, піднесення дробу до степеня;

означення: степеня з нульовим показником; степеня з цілим від’ємним показником; стандартного вигляду числа.

правила:

перетворення степеня з цілим від’ємним показником у дріб;

перетворення дробу у степінь з цілим від’ємним показником;

формулу для піднесення до цілого від’ємного степеня дробу виду .

Розв’язує вправи, що передбачають:
перетворення степеня з цілим від’ємним показником у дріб;
перетворення дробу у степінь з цілим від’ємним показником;
виконання дій над степенями з цілим показником;
піднесення до цілого від’ємного степеня дробу виду.

Мета уроку

-Узагальнити знання учнів з даної теми;
-навчити застосовувати властивості степеня з цілим від’ємним показником до розв’язування вправ;
-сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей, увагу, пам'ять, вміння слухати товариша. Розвивати математичну мову у процесі повторення та узагальнення матеріалу теми та при перетворенні виразів і знаходженні виразів і знаходженні числового значення;
-Вдосконалювати обчислювальні навички школярів, достатні для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також у процесі розгляду різноманітних практичних застосувань математичного знання.
-Сприяти інтелектуальному розвитку учнів (інтуїції, вміння робити умовиводи за аналогією, чіткості і точності думки).
-виховувати любов до природи, бажання охороняти довкілля.

Обладнання уроку
проектор, інтерактивна дошка, оцінки-наліпки, картки з етапами уроку, мультимедійна презентація; Червона книга України, малюнки тварин.

Дидактичні та методичні матеріали

кросворд пазл 2 команда 1 команда Аукціон

Хід уроку

І. Організаційний момент.
Чергові, назвіть відсутніх. Чи всі готові до уроку?
Учитель. Добрий день, дорогі друзі!
Тим, хто вчить математиці,
Тим, хто вчить математику,
Тим, хто знає й любить математику,
І тим, хто ще не знає, що він любить математику,
Працювати сьогодні на уроці.

Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає і успіх, і радість. І ми, працюючи в коллективі, покажемо свою обдарованість.
Отже, почнемо урок. Я хочу почати урок з таких слів «Пусть кто-нибудь попробует вычеркнуть из математики степени, и он увидит, что без них далеко не уедешь».
(М.В.Ломоносов)

Давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулому уроці? (діти відповідають)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Відомий французький письменник 19 ст. Анатоль Франс одного разу зауважив: «Навчатися можна тільки весело… Щоб перетравлювати знання, потім поглинати їх з апетитом». Ці слова ми візьмемо за девіз нашого уроку, на якому ми будемо узагальнювати та закріплювати знання з теми «Степінь з цілим від’ємним показником», які поєднаємо зі знаннями географії рідного краю, а саме: погортаємо сторінки «Червоної книги України». І головне завдання нашого уроку – закріпити вміння перетворювати та обчислювати вирази, що містять степені з цілим від’ємним показником, щоб добре підготуватися до контрольної роботи, але й, сподіваюся добре проведете час.
Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-естафета, на якому ви доведете ще раз, що потрібно «не лінитися побігти, щоб злетіти»!
Для проведення естафети поділимось на команди.
Наша естафета матиме назву «Деякі рослини та тварини Червоної книги України».
Матиме декілька турів. Але давайте спочатку ознайомимося із заліковою карткою, яку ви заповнюватимите під час нашого уроку.

І тур. «Аукціон продажу ключа» ІІ тур. Матем. гра ІІІ тур. «З історії Червоної книги України» IV тур. «Рослини Червоної книги». V тур. «Тварини з Червоної книги» VI тур. «Магічний квадрат». VII тур. «Знайди і виправи помилку» Додаткове завдання Всього балів
Оцінка:

І тур. Актуалізація опорних знань. «Аукціон продажу ключа»
Але, щоб наша книга відкрилася – нам необхідно придбати ключ. Вартість якого визначає не гроші, а знання. Проведемо аукціон знань - перевіримо, як ви засвоїли властивості степеня з цілим показником. Завдання першого туру має підготувати Вас до плідної праці на уроці. Готові? Починаємо!
Поставити у відповідність означуване слово
1) добуток п множників, кажен з яких дорівнює а називається… (степенем)
2) число, яке підносимо до степеня називаемо… (основою)
3) число, в яке підносимо степінь називаємо… (показником)
4) яке число отримаємо при піднесені до степеня додатного числа? (додатнє)
5) яке число отримаємо при піднесені до степеня від’ємного числа в парну степінь? (додатнє)
6) яке число отримаємо при піднесені до степеня від’ємного числа в непарну степінь? (від’ємне)
7) чому дорівнює степінь а з показником 0? (один)
8) Щоб помножити степені з однаковими основами, потрібно….(основи залишити без змін, а показники додати)
9) Щоб поділити степені з однаковими основами, потрібно….….(основи залишити без змін, а показники відняти)
10) Щоб піднести степінь до степеня, потрібно….….(основи залишити без змін, а показники перемножити)
11) Щоб піднести дріб до степеня, потрібно….( окремо чисельник піднести до степеня, потім окремо знаменник піднести до степеня)
Кожна вірна відповідь 0,5 бал.
Підніміть руку хто відповів правильно на всі запитання, той отримав 6 балів,…, 1бал.
Молодці! Ви довели, що знаєте теоретичний матеріал і зможете використати його для розв’язання вправ.

ІІ тур. Математична гра „ Хто швидше підніметься до „прапорця”
Клас поділено на дві команди. На сходинках записано вправи для кожної команди, а під сходинками відповіді до вправ (є серед них і неправильні ). Члени команд по черзі виходять до дошки і розв”язують приклади, починаючи з першої сходинки, і відмічають відповідь. Перемагає та команда, яка швидше підніметься по сходинках (одержить більшу кількість правильних відповідей). Капітан слідкує за роз”язанням вправ членами команди. Він має право направляти їхні дії, даючи необхідні консультації, не заміняючи при цьому самого гравця.

Завдання для сходинок

ІІІ тур. «З історії Червоної книги України»

завдання до ІІІ туру


Отже рік затвердження – 1976.
За кожну вірну відповідь 1 бал.
Червона книга України — анотований та ілюстрований перелік рідкісних видів та видів, що знаходяться під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні; основний документ, в якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних і таких, що знаходяться під загрозою зникнення, видів тварин і рослин, на підставі якого розробляються наукові і практичні заходи, спрямовані на їх охорону, відтворення і раціональне використання.

IV тур. «Рослини Червоної книги»
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце,
І чисте небо волошкове
Та шепіт ніжних квіт,
Вербички листячко шовкове,
Весь дивовижний світ!
Поглянь на світ — це дивовижна казка!
А квіти — це, мабуть, душа землі.
До вашої уваги — кросворд. Ви повинні розгадати його і у виділеному стовпці прочитати назву найпершої весняної квітки, занесеної до Червоної книги
Кросворд
Ключове слово: підсніжник.
За кожне вірне слово 1 бал
Підсніжник – це рослина, яка росте в наших лісах. Є і білі, але частіше зустрічаються сині чи голубі. І ця тендітна рослина, яка нам сповіщає про прихід красуні-весни, занесено до Червоної книги України.
А в наступному турі нашої естафети ми дізнаємося про жителів наших лісів, які теж зустрічаються цій книзі.
Фізична хвилинка

V тур. «Тварини з Червоної книги»
Перед вами різнорівневі завдання, підготовлені для кожного члена команди. Які ви будете розв’язувати самостійно. Кожен з вас обирає розв’язувати той приклад, який йому під силу. Розв’язавши приклад ви шукаєте свою відповідь на моєму столі і прикріплюєте її на дошці у відповідну клітинку з такою ж відповіддю. І залишаєтесь біля дошки чекати решту своїх товаришів. За кожну правильну відповідь ви особисто отримуєте бал
Пазл № 1
Пазл № 2

Заєць білий, або заєць-біляк, біляк, білик. Тварина середнього розміру, за складом тіла нагадує кроля. Довжина тіла — 44–74 см, вага — 2,5–5,5 кг. Забарвлення літом буро-сіре, зимою — чисто біле. Хвіст чисто сірий без чорного волосся, кінчики вух чорні протягом всього року.

Дятел білоспинний (Dendrocopos leucotos) − лісовий птах родини дятлових. Один з 5-ти видів у фауні України. В Україні гніздовий кочовий вид. Схожий на великого строкатого дятла. Довжина тіла: 240–260 мм; маса самця: 105–112 г, самки: 105–106 г. Від великого строкатого, середнього і сирійського дятлів відрізняється білим низом спини і попереком, а також чорними плечами.

В Україні поширений відносно мозаїчно, найчастіше трапляється на Розточчі, у Східних Карпатах, на Західному та Житомирському Поліссі та на північному сході країни.

VI тур. «Магічний квадрат».
Завдання цього етапу визначити довжину тіла лосося чорноморського в сантиметрах. Для цього вам у пригоді стане наш «МАГІЧНИЙ КВАДРАТ».
1. У першому рядку знайдіть найменшу основу степеня.
2. У другому рядку знайдіть найбільший показник степеня.
3. У третьому рядку знайдіть не найменше і не найбільше число.
4. Знайдіть суму обраних вами чисел – помножте її на 5 і ви отримаєте відповідь на запитання.
(3,6+2,7+3,7)*5=50 см
Команда, яка першою правильно впорається із завданням, отримує бал у свої залікові таблички. Лосось чорноморський.В Україні трапляється у Чорному морі біля берегів Кримського півострова, в Тендрівській та Ягорлицькій затоках, у пониззях. частині Чорного моря біля Одеси, у гирлі Дунаю та його гирлі, іноді в Азовському морі.
Тіло видовжене, товсте, брускоподібне. За спинним плавцем на хвостовому стеблі знаходиться жировий плавець. Хвостовий плавець має ледь помітну виїмку. Голова невелика, клиноподібна. Рот великий, верхня щелепа сягає за задній край ока. Щелепи та кістки рота озброєні зубами.
Довжина тіла здебільшого до 50 см (інколи досягає довжини 110 см та ваги 24 кг), тривалість життя до 10 років і більше.

Магічний квадрат

VII тур. «Знайди і виправи помилку»
На інтерактивній дошці учні виходять і маркером виправляють.

Знайди помилку

Учні обмінюються зошитами і перевіряють роботи одне одного.

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Як називають числа, які записані з правої сторони рівностей?

Де використовують такий запис чисел?

Найчастіше математичною дією піднесенням до степеня використовують астрономи. Ви, мабуть, знаєте, що у Всесвіті існує безліч надзвичайно великих та надзвичайно малих фізичних тіл. Вони мають розміри, вагу та інші властивості, які математики, фізики та хіміки завжди прагнули описати за допомогою цифр та формул. Є числа настільки великі, що і читати їх і записувати буває доволі проблематично. До таких чисел належать кг, км3. Наприклад, відстань до туманності Андромеди дорівнює 9,5∙1019км.

Зустрічаються також числа, в записах яких є відємні показники степені. Так, маса атома водню дорівнює 1,7∙10^(-24 )г.


VIII тур. «Підсумковий»
Ось і добігла кінця наша естафета. А тепер розкажіть, що вам сподобалося на сьогоднішньому уроці.

- Що ми вивчали, розглядали на уроці?

- Що ви навчилися на сьогоднішньому уроці?

- Навіщо ми це робили?

- Що особливо вам сподобалося, запам’яталося з сьогоднішнього уроку?

- Що не сподобалося?

«Заключний». Підбити підсумки естафети. Підрахунок отриманих балів і перерахунок їх на оцінку.
Підніміть руку. Хто отримав 12,11,….

Заключне слово вчителя.
Сьогодні ви ще раз переконались, що планета степені дивовижна. Правильно говорив Ломоносов, без них далеко не уедешь. Всім спасибо за работу, молодці!

Домашнє завдання
Підготуватися до контр.,
Повторити §8-9 № 168


Список використаних джерел

  1. И такие гости залетают. сайт liveinternet.13июня 2013. Режим доступу: http://www.liveinternet.ru/users/3166127/post170820477/
  2. Червона книга України http://redbook-ua.org/item/galanthus-nivalis-l/
  3. Тварини Червоної книги України. Вільна енциклопедія Вікіпедія. Режим доступу:http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B8_%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8
  4. Пісні "От улыбки станет всем светлей", "Учат в школе, учат в школе2
  5. Конспект уроку "Степінь з цілим показником і її властивості" вчителя Донецької ЗОШ № 76 Рижих І.Н.
  6. Конспект уроку "Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим від’ємним показником." Автор: Овсянікова Віра Григорівна,вчитель математики Комунального закладу "Андріївська середня загальноосвітня школа - загальноосвітній навчальний заклад І - ІІІ ступенів"

Додатки

Презентація
Пісня "От улыбки станет всем светлей"
Пісня "Учат в школе, учат в школе