Конспект уроку для 7 класу "Різниця квадратів"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Тимошенко сертифікат 162.jpg

Конспект уроку для 7 класу "Різниця квадратів"

Автор: Тимошенко Вікторія Олексіївна, вчитель математики Чернігівської ЗОШ-інтернату І-ІІІ ст.

Мета:

- формувати вміння учнів застосовувати формулу добутку суми двох виразів та іх різниці до розв’язування вправ (обчислення значення виразів, розв’язування рівнянь, доведення тотожностей тощо);

- сприяти розвитку уваги, логічного мислення та пізнавальної активності учнів при розв’язування вправ;

- виховувати зібраність, самостійність, впевненість у власних знаннях та наполегливість у навчанні.

Очікувані результати: учні повинні знати формулу різниці квадратів, вміти застосовувати формулу до обчислення значень виразів, доведення тотожностей, розв’язування рівнянь.

Обладнання та наочність: таблиця “формули скороченого множення”, картки з індивідуальним завданням, сигнальні картки. Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап:

Привітання

Перевірка присутності учнів

Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу

Психологічна пауза

Діти, закрийте на хвилиночку очі та уявіть сонячні зимові дні, які невпинно наближають нас до свята Святого Миколая, який всім слухняним дітям приносить подарунки. А я впевнена, що всі ви слухняні, дисципліновані, зібрані, активні, впевнені у собі, тому Святий Миколай і Вас не обмине. Тож, починаємо роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

1) Перевірити правильність виконання письмового завдання (записати на дошці до кожного завдання правильні відповіді).

Тимошенко1.jpg

2) Бліц-опитування за технологією “Мікрофон”:

а) Чому дорівнює добуток суми двох виразів на їх різницю?

б) Чому дорівнює різниця квадратів?

в) Чи можна у формулі різниці квадратів замість змінних підставлять будь-які числа, одночлени?

г) Подайте у вигляді двочлена вираз: (х + 2у)(х – 2у).

ґ) Подайте у вигляді двочлена вираз: (а – 4с)(4с + а).
2. Заповніть таблицю

Під час перевірки домашнього завдання, учні з достатнім та високим рівнем знань виконують індивідуальне завдання.

Тимошенко2.jpg


ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми уроку.

2. Формулювання мети й завдань уроку.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні слід навчитися застосовувати набуті знання до розв’язування вправ, налаштуватися на активну роботу, продемонструвати, чого навчилися за цей час.
Активно працюючи на уроці, ви зможете усунути прогалини в знаннях, краще підготуватися до написання контрольної роботи.

ІV. Формування знань і вмінь

1. Робота з підручником: с. 142, 143-145.

1) Усна робота: № 642.

2) Робота біля дошки під керівництвом вчителя: № 654, 658, 665, 668, 675.

Тимошенко3.jpg

2. Фізкультхвилинка

На мультимедійну дошку проектується малюнок, на якому зображені сходинки з завданнями. На найвищій сходинці зображена ракета.

Рухові вправи поєднуються з математичною грою “Хто швидше сяде в ракету”. Перед тим, як піднятися на одну сходинку, учень повинен виконати фізичні вправи: кругові оберти руками (1 раз вперед, 1 раз назад), нахили тулуба (1 раз вправо, 1 раз влаво), присідання (3 рази).

Завдання для гри: (5 завдань для першої команди, 5 завдань для другої команди.

Тимошенко4.jpg

3. Математичний диктант

Завдання математичного диктанту учні виконують самостійно з подальшою взаємоперевіркою та обговоренням.

Тимошенко5.jpg

Відповіді до математичного диктанту

Тимошенко6.jpg

4. Додаткові завдання

Тимошенко7.jpg

V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання:

§ 17 повторити; І гр. - № 674(а – в), 676; ІІ гр. - № 657(ґ – є), 666.

VІ. Оцінювання учнів:

• виставити, оголосити та прокоментувати оцінки учнів;

• відмітити активних учнів.

VІІ. Підсумок уроку:

Рефлексія

1) Як ви оцінюєте свою роботу?

2) Які завдання були найскладнішими?

3) У чому причина помилок, яких припустилися під час розв’язування вправ?

4) Які завдання виявилися легкими?

5) Що найбільше сподобалося на уроці?

Тестові завдання

Тимошенко8.jpg

Правильні відповіді учні показують за допомогою сигнальних карток.

Закінчити урок такими словами:

Ось і пролунав дзвінок

Закінчився наш урок

За роботу по заслузі

Щиро, дякую, Вам друзі!

Завдання та відповіді до математичного диктанту, тестові завдання, фізкультхвилинка проектуються на мультимедійну дошку.


Використана література:

1. Алгебра 7.(підручник) / Істер О.С. - К. : Освіта. - 2007

2. Чекова Г.Ю. Навчальний посібник «Математика. 7 клас. Завдання для самостійних та контрольних робіт. Зошит для учня». - К. : Генеза. - 2013.

3. Нелін Є.П. Алгебра у таблицях 7-11. - К. : Гімназія. - 2012.