Конспект уроку з алгебри у 7 класі за темою "Додавання та віднімання многочленів"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Чумаченко С 323.jpg

Урок алгебри у 7 класі за темаю

"Додавання та віднімання многочленів"

Підготувала: Чумаченко Тетяна Іванівна, вчитель математики Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20 Бердянської міської ради Запорізької області

Мета:
Загальноосвітня:вивчати правило додавання та віднімання многочленів; сприяти формуванню умінь і навичок застосовувати правило додавання та віднімання многочленів при спрощенні виразів.
Розвиваюча:розвивати математичне мовлення, грамотність математичного письма, пам'ять, логічне мислення, формувати вміння володіння математичними термінами.
Виховна:виховувати культуру математичних записів, інтересу до предмету.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку.

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Повідомлення теми та мети уроку.
  5. Вивчення нового матеріалу.
  6. Закріплення нового матеріалу.
  7. Самостійна робота.
  8. Домашнє завдання.
  9. Рефлексія. Підсумок уроку.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.
Добрий день, дорогі друзі!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. А я кожному з вас хочу побажа¬ти, щоб на цьому уроці ви були:
«У» — усміхненими;
«С» — спокійними;
«П» - прогресивними;
«І» — ініціативними;
«X» — хоробрими.
Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!
У кожного з вас на столах лежить «Лист само оцінювання», у якому ви будете ставити бали за кожне правильно виконане завдання і, підрахувавши які ви отримаєте оцінку за сьогоднішній урок.

ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірка письмового домашнього завдання (самоперевірка)

Чумаченко1.jpeg

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте тепер повторимо поняття, які нам будуть потрібні сьогодні на уроці. Для цього виконаємо наступні завдання.

1. Вставте пропущені слова:
1) Суму кількох одночленів називають… (многочленом)
2) …, з яких складено многочлен, називають … многочлена. (одночлени, членами)
3) Многочлен, який складається з двох членів, називають …, а з трьох членів - … . (двочлен, тричлен)
4) Подібні члени многочлена – це … . (подібні одночлени, з яких складається многочлен)
5) Щоб звести подібні доданки, треба … їх коефіцієнти, а результат … на … . (додати, помножити, їх спільну буквену частину)
6) Многочлен, який є сумою …стандартного вигляду, серед яких немає … членів, називають многочленом стандартного вигляду. (одночленів, подібних)
7) Степенем многочлена стандартного виду називають … із степенів одночленів, які утворюють даний многочлен. (найбільший)

2.Усне виконання вправ

2 У.JPG

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Одного разу Сократ, оточений учнями, піднімався до храму. Назустріч їм спускалася афінська богиня. «Ось ти пишаєшся своїми учнями, Сократ, - посміхнулася вона йому, - але варто мені тільки легенько поманити їх, як вони покинуть тебе і підуть слідом за мною». Мудрець же відповів: «Так, але ти поведеш їх вниз, в теплу веселу долину, а я веду їх вгору, до неприступних, чистих вершин».
- Ось і ми з вами сьогодні повинні піднятися на одну сходинку вгору.
Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Многочлени».
- Які операції ми вміємо виконувати з многочленами? (перетворювати многочлен у многочлен стандартного вигляду, зводити подібні доданки, визначати степінь многочлена).
- Як ви думаєте, які ще дії можна виконувати з многочленами? (Додавання, віднімання, множення, ділення).
Поки, ви тільки знаєте визначення многочлена, вмієте, приводити многочлен до стандартного вигляду, і вмієте визначати степінь многочлена. Дії з многочленами знаходять широке застосування при розв’язуванні різного виду завдань як в алгебрі 7 класу, так і при вивченні алгебри в старших класах. Сьогодні нам належить розглянути питання про те, як додавати та віднімати многочлени.
Запишіть число і тему уроку: «Додавання та віднімання многочленів».

V.Вивчення нового матеріалу.

3 У.JPG

VІ.Закріплення нового матеріалу.

1. Виконання усних вправ

4 У.JPG

2. Виконання письмових вправ

5 У.JPG

3. Розв’язати вправи з коментуванням.
Підручник: ст..59 №308(1,2)
4. Завдання

6 У.JPG
7 У.JPG

VІІ.Самостійна робота.

8 У.JPG

Взаємоперевірка самостійної роботи.
Підрахуйте загальну кількість балів у листках сам оцінювання та поставте оцінку за урок відповідно до таблиці.

VІІІ. Домашнє завдання.
Запишіть домашнє завдання за підручником:
1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником ст..58 п.9
2. Розв’язати: №309(1,2), №312(1), №314(1).
3. Додаткове завдання: Запишіть в клітини кожного квадрата такі вирази, щоб їх сума в кожному стовпці, кожному рядку та на кожній діагоналі дорівнювала виразу, записаному вгорі

9 У.JPG

4. Творче завдання: скласти ребус або кросворд з теми «Многочлен».

ІX.Рефлексія. Підсумок уроку.

Давайте повернемося до задач уроку. Чи досягли ми їх?
Вправа «Закінчи речення».
Давайте спробуємо закінчити речення:
Сьогодні на уроці:
"Я навчився…"
"Я дізнався…"
"Мені вдалося…"
"Мені було важко…"
"Тепер я зможу…"

Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити словами:
Бажаю всім,
щоб щастя додавалося,
горе віднімалося,
щоб достаток множився,
а любов ділилася.

Список використаних джерел

  • Програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. Програму підготували: М.І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номіровський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір.
  • Мерзляк А.Г. Алгебра: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір. - Х.:Гімназія, 2015. - 256 с.:іл.
  • http://journal.osnova.com.ua/article/54993/