Конспект уроку з біології у 6 класі

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Тема уроку

"Будова квітки"

Автор розробки

Рудова Надія Валентиніва, учитель біології

Навчальний заклад

Оріхівська філіїя №3 КЗ «Опорний заклад загальної середньої освіти «Сузір’я» Оріхівської міської ради

Клас

6

Назва навчальної програми, автори програми

МОН України, Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Тип уроку

Засвоєння нових знань і формування практичних умінь й навичок.

Методичні поради

Учні готують паперову квітку з 5 пелюсток діаметром 10 см для створення схеми-опори та отримують випереджальні завдання,формуються мін-групи.

Цілі уроку

- Навчальна: сформувати поняття про квітку як репродуктивний орган рослини, щоє видозміненим пагоном. Формуватиспеціальні вміння розпізнавати органи квітки та їх частини.Розглянути біологічне значення.

- Розвиваюча: відпрацьовувати вміння і навички готувати та працювати з гербарнимматеріалом, розвивати уміння учнівлогічно мислити, порівнювати, визначати головне, робити висновки. Створювати тавикористовувати власні схеми-опори.

- Виховна: виховувати бережливеставлення до природи та важливість відтворення рослинного світу, формуватикультуру поведінки в природі. Сприяти естетичному вихованню учнів.

Очікувані результати

По завершенню цього уроку учні:

- відпрацьовують вміння та навички створювати та користуватися власною схемою-опорою;

- користуватися гербарним матеріалом;

- користуватися QR-кодом для знаходження потрібної інформації;

- вміти працювати в групі для прийняття аргументованого рішення;

- на основі порівняння робити висновки.

Обладнання уроку

Підручник «Біологія» 6 клас, зошити робочі та для лабораторних робіт, інструктивна картка для виконання лабораторної роботи, QR-код відео «Будова квітки», гербарні матеріали квіток створені учнями влітку, презентація «Будова квітки», моделі-аплікації «Будова квітки», «Типи квіток за статтю таоцвітиною», смартфони, комп’ютер, лупи, паперова квітка для створення схеми-опори, лінійки, олівці.

Перелік онлайн серверів, які використовуються на уроці

http://biologia19630502.blogspot.com/

https://learningapps.org/5435795

Пояснювальна записка

Для проведення уроку було створено три міні-групи, які отримали випереджальні завдання влітку зі створення гербарного роздаткового матеріалу для проведення лабораторного дослідження.

Хід уроку

І. Організаційний етап уроку.

- Привітання вчителя. Створення позитивного емоційного настрою в класі.

- Розташування міні-груп для роботи.

- Облаштування робочих місць міні-груп роздатковим матеріалом (гербарні зразки квіток, які підготували учні, смартфони, паперова квітка для створення схеми-опори,зошити для лабораторних робіт та робочі, лупи, лінійки, олівці)

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Які органи рослини вам відомі?

2. Які органи відносять до вегетативних?

3. Які органи відносять до генеративних?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

«Людині для життя потрібні сонце, воля і маленька квіточка», – сказав колись видатний казкар Ганс Крістіан Андерсен.

Проблемне питання

Доведіть, або спростуйте думку про те, що квіти потрібні в живій природі та для людини.

IV. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу

Учитель. Квітка - це генеративний орган рослини, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин - процеси запилення та запліднення. Ви помічали, яке різноманіття квітів існує: квітки відрізняються формою, розміром та забарвлення, мають приємний та неприємний запах. Але попри все це розмаїття є те, що об’єднує кожну квітку- це будоваквітки. Під час роботи на уроці ви будете використовувати свої паперові квітки для створення власних схем-опор з даної теми. А тому зараз наклейте їх до робочого зошита та розпочніть створювати схеми-опори на пелюстка по мірі вивчення теми.

Учитель. Демонструє презентацію «Будова квітки» та одночасно на дошці розміщує магнітні моделі-аплікації за планом, а учні створюють власну схему-опору на паперовизх квітка.

ПЛАН

1. Квітка - генеративний орган статевого розмноження.

2. Різноманітність квіток (розмір, забарвлення, форма)

3. Будова квітки:

вегетативні органи генеративні органи

1. Квітконіжка (без квітконіжки - сидяча)

2. Квітколоже

3. Чашолисток ( сукупність чашолистиків - чашечка)

4. Пелюстка

5. Віночок - (сукупність пелюсток - віночок)

6. Оцвітина = чашолистки + пелюстки (відсутність оцвітини - гола)

- Подвійна оцвітина (чашечка і віночок)

- Проста оцвітина ( не поділена на чашечку та віночок)

1. Маточка (приймочка,

стовпчик, зав’язь)


2. Тичинка (тичинкова нитка, пиляк)

4. Титпи квіток за статтю.

  • Одностатеві (або тичинки, або маточка)
  • Двостатеві (маточка і тичинка)
  • Нестатеві (відсутня маточка і тичинки)

5. Типи квіток за оцвітиною.

  • Подвійна
  • Проста
  • Гола

6. Види рослин за розміщенням на ній типів квіток за статтю.

  • Однодомні (на одній рослині маточкові та тичинкові квіти)
  • Дводомні (на різних рослинах маточкові та тичинкові квіти)

Учитель. Перевіряє у міні-групах створені власні схеми-опори.

Діалогічне спілкування:

1. Назвіть вегетативні органи квітки.

2. Назвіть генеративні органи квітки.

3. Що таке оцвітина та чим вона утворена?

4. Які типи квіток за статтю вам відомі?

5. Які види рослин існують за розміщенням на ній типів квіток за статтю?

V. Застосування учнями знань і дій з метою засвоєння навичок і формування умінь

1. Перегляд відео «Будова квітки» за QR-кодом.

2. Виконання лабораторного дослідження за інструкцією та власними схемами-опорами.(Лабораторне дослідження №7 "Будова квітки")

VІ. Підсумок уроку

Обговорення проблемного питання.

V. Домашнє завдання §33 розгадай кросворд за посиланням https://learningapps.org/5435795, зроби скриншот розгаданого кросворду та відправ на email nadinru1963@gmail.com

VІІ. Рефлексія.

  • Сьогодні ми дізналися…
  • Було несподівано…
  • Було складно…
  • Ми зрозуміли,що……
  • Ми навчилися…
  • Про що ще хочете дізнатися?

Додатки до уроку

МАГНІТНІ МОДЕЛІ-АПЛІКАЦІЇ