Конспект уроку з геометрії в 7 класі за темою "Сума кутів трикутника"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сігіда С305.jpg

Содержание

Тема. Сума кутів трикутника.

Автор: Сігіда Юлія Анатоліївна
вчитель математики Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Мета уроку:

1. Формувати поняття суми кутів трикутника, вміння знайти невідомий кут; навички роботи за комп’ютером, розширити знання учнів про властивості трикутників.

2. Розвивати вміння виділяти головне в задачах, застосовувати набуті знання на практиці, вміння ставити правильні питання при складанні.

3. Виховувати самостійність, наполегливість, почуття колективізму, взаємодопомоги, цікавість до математики.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: комп’ютер з доступом до мережі Інтернет, мультимедійний проектор, презентація, картки.

Конспект уроку

Картки

Тестування з теми «Трикутник» Тестування

Хід уроку

1. Організаційний момент


Доброго дня діти! Сьогодні ми з вами починаємо вивчати нову тему, але вона буде пов’язана із вже відомою нам геометричною фігурою. Про що йде мова ви дізнаєтесь, уважно послухавши віршик.

Навіть першокласник знає

Як трикутник виглядаю

Має три він сторони

І кутів у нього три


Він братів багато має

Різних вимірів вони

Щоб не сплутать поділяє

Їх на дві він сторони


Ну, а ми вже точно знаєм

Як їх можна розрізнить

За кутами й сторонами

Чітко назву визначить


Але є в них дещо спільне

Що об’єднує давно

В сума всіх кутів постійно

Отримаєм одне число


Можливо діти ви вже здогадались про що ми сьогодні з вами дізнаємось на уроці? Якою буде тема?

Так, тема уроку «Сума кутів трикутника». Давайте запишемо в зошит дату уроку та тему.

- Діти, скажіть мені, будь ласка, чого ви очікуєте від уроку? Які побажання, можете сказати один одному? (відповіді учнів)

2. Актуаліація опорних знань

Перш ніж опанувати нові знання треба пригадати «фундамент», який ми з вами заклали під час вивчення теми «Трикутник».

Гра «Встанови відповідність» Трикутники

Тестування з теми «Трикутник» Тестування

(після виконання діти коментують завдання та основні правила, які були необхідні).

3. Пояснення нового матеріалу.

Світ трикутників різноманітний, але як вже зазначено було на початку уроку, є одне число яке їх всіх об’єднує. Погляньте на екран. Що буде коли ми два кути переміщуємо до третього? (відповіді учнів)

Правильно вони утворять розгорнутий кут, градусна міра якого 180 градусів. Отже:


Теорема. Сума кутів трикутника дорівнює 180 градусів.

Дано: ∆ АВС

Довести: ∠А+∠В+∠С= 180 градусів

Доведення: Проведемо через вершину В пряму а∥АС. Утворені кути позначимо ∠1 та ∠2. Тоді ∠1= ∠С,а ∠2= ∠А. (як внутрішні різносторонні при MN ∥ AC і січних AВ і АС відповідно) кути 1, 2, В утворюють розгорнутий кут 180 градусів.

Теорема доведення 31.01.2018.png
Усні вправи 31.01.2018.png




























Довідкова інформація.

Маркетингове правило золотого трикутника, як один із принципів мерчандайзингу. Використання золотого трикутника при розміщенні основного необхідного повсякденного товару, дає змогу на довше затримати покупців у магазині Вхід ⇒ Необхідна йому вітрина ⇒ Каса і є золотим трикутником. Чим далі одне від одного знаходяться “вершини” трикутника, тобто, чим більшу площу він охоплює, тим більше часу покупець проводить в торговому залі та тим більша кількість товарів попадає в поле його зору. Цим самим пояснюється, як і чому покупці купують більше, ніж запланували, навіть якщо “я всього на хвилинку” і “тільки за хлібом



МАРКЕТИНГОВИЙ ХІД 31.01.png












4. Робота в парах. (Учні працюють з картками)

Картка 1. 31.01.2018.png

До запропонованих рисунків задати 2 запитання один одному, обмінятися картками та дати відповідь на запитання (розв’язати задачу)

Наприклад:

Питання 1. Чому дорівнює кут В

Питання 2 Знайти суму кутів С і В








Картка 31.01.2018.png

Картка3 31.01.2018.png

Картка2 31.01.2018.png

Картка 4 31.01.2018.png


(по завершенню роботи вибірково заслухати питання та відповіді учнів)

6. Виконання письмових вправ

Задачі з підручника (Мерзляк 7 клас геометрія)

№ 358

Один з кутів трикутника в 3 рази менший від другого кута та на 350 менший від третього. Знайдіть кути трикутника.

Задача з підручника 31.01.png

















№ 364

Знайдіть кути рівнобедреного трикутника, якщо кут при вершині в 4 рази більший кута при основі.

№ 394

На рисунку 252 ВС ∥ AD ∠А=〖25〗^0, ∠В=〖55〗^0ю Знайти кут CMD

Задача 2 з підручника 31.01.png










Додатково*

Для комфортного переміщення сходами спеціалісти при виконанні розрахунків, для їх побудови, користуються наступними показниками: враховують висоту та ширину однієї сходинки, кут нахилу для всіх сходів вцілому та ншими. Нахил більший за 45 градусів не є комфортним для дітей та осіб похилого віку. Це означає, що кут нахилу повинен бути 26 – 40 градусів.

На рисунку зображено сходи, які запланували побудувати. Чи будуть ці сходи комфортними в плані нахилу?

Сходи кут нахилу.png














7. Рефлексія.

Діти чи справдилися ваші очікування?

Що найбільше запам’яталось із розглянутого на уроці?

Які були складнощі?

Давайте ще раз повторимо основну теорему за допомогою якої ми сьогодні розв’язували задачі.

8. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати п. 16 № 359, № 370.

  • Додаткове завдання:

Скласти задачу з малюнком та поставити два запитання. Знайти в яких ще галузях зустрічається «Золотий трикутник» та підготувати коротеньку інформаційну довідку.

Джерела:

«Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова),

Геометрія 7 клас.— Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. X.: Гімназія 2015

Правило Золотого трикутника

learningapps