Конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Звичайні дроби і дії над ними"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Підготувала вчитель математики Владівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Жолоб Олена Михайлівна.

Тема.Звичайні дроби і дії над ними.

Мета:вдосконалювати вміння учнів додавати, віднімати, порівнювати звичайні дроби; розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів; виховувати самостійність, інтерес до математики, взаємодовіру.

Содержание

Орієнтовний план проведення уроку

Учням повідомляється, що перевіряючи домашнє завдання та працюючи над завданнями протягом уроку вони можуть скласти девіз уроку. Для цього, розв’язавши приклад, вони шукають букву що відповідає отриманій відповіді ( запис на дошці, додаток 2) і записують букви у рядок.


Перевірка домашнього завдання

Усно перевіряємо завдання № 751(5,7,8,9,10); 754;756 ( підручник Математика 5клас А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір Харків «Гімназія», 2005).

№751

5) 5/11; (у)
7) 105/9; (ч)
8) 511/16; (и)
9) 21; (т)
10) 211/14. (и)

№754

1)123/30; (с)
2) 4. (я)

№756

1) 10/16; (,)
2) 6/16. (д)
(початок є , продовження далі)

Повторення та узагальнення знань

(Гра «Мікрофон» учні по черзі відповідають на запитання, передаючи один одному «мікрофон», якщо учень не знає відповідь на запитання, відповідає інший)

  • У класі 6 учнів. Якщо поділити один пиріг порівну між ними, то яку частину пирога отримає кожен учень? А 2 учні разом? 4 учні разом?
  • Як називаються такі числа?
  • Що означає риска дробу?
  • Як називають число над рискою дробу?
  • Що показує чисельник дробу?
  • Як називають число під рискою дробу?
  • Що показує знаменник дробу?
  • Які бувають дроби?
  • Який дріб називають правильним?

На дошці записані дроби: 1/21;4/21;8/21;11/21;21/21;24/21;19/21;35/21.

  • Прочитати правильні дроби (запис на дошці)
  • Який дріб називають неправильним?
  • Прочитати неправильні дроби (запис на дошці)
  • Чому дорівнює дріб, чисельник і знаменник якого рівні?
  • Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  • Чи записано дроби у порядку зростання? (запис на дошці)
  • Як додати дроби з однаковими знаменниками?
  • Як відняти дроби з однаковими знаменниками?
  • Виділити цілу частину з дробу 8/3.
  • Перетворити в неправильний дріб 2 1/4.
  • Яке число не може бути знаменником дробу?


Корекція знань

(Учні продовжують працювати над завданнями і поступово складають девіз уроку. Для цього, розв’язавши приклад, вони шукають букву що відповідає отриманій відповіді (запис на дошці) і записують букви у рядок.) Робота в парах. Кожній парі учнів роздаються картки з завданнями

Картка №1

1. Запишіть найменший неправильний дріб зі знаменником 16. (У)

2. Запишіть найбільший правильний дріб зі знаменником 16. (М)

3. Виконайте дії:

1) 12/17+3/17; (15/17) (А)

2) 25/36-5/36; (20/36) (Т)

3) 4 8/11+3 3/11; (8) (И)

4) 1 - 8/17; (9/17) (,)

5) 54/9- 3 8/9. (15/9) (Р)

Картка №2

1.Запишіть найменший не правильний дріб зі знаменником 17. (О)

2.Запишіть найбільший правильний дріб зі знаменником 17. (Б)

3.Виконайте дії:
1)14/15+1/15; (1) (И)

2)24/36-6/36; (18/36) (Т)

3)7 8/11+2 3/11; (10) (И)

4)1 - 2/18; (16/18) (,)

5)8 4/9-3 8/9 (45\9) (Т)

Картка №3
Запишіть найменший неправильний дріб зі знаменником 15. (В)

Запишіть найбільший правильний дріб зі знаменником 15. (О)

Виконайте дії:

1) 8/17+3/17; (11/17) (Р)

2) 16/19-1/19; (15/19) (И)

3) 6 8/11+3 2/11; (910/11) (Т)

4) 1 - 5/13 (8/13) (И)

5) 7 1/10 - 2 5/10 (4 6/10) (!)

Отже, девіз нашого уроку:

«УЧИТИСЯ, ДУМАТИ, РОБИТИ, ТВОРИТИ!». Молодці.


Рівняння та задачі

Щоб гарно підготуватися до контрольної роботи розв’яжемо рівняння та задачі (колективно біля дошки):

  • 7/15 + х=14/15; (7/15)
  • х/39 - 5/39=17/39; (22)
  • (4/15+х) - 3/15=5/15. (14/15)
  • У класі 33 учні, з них 6/11 становлять дівчатка. Скільки дівчаток навчається у цьому класі?

33:11*6=18(дів)

Відповідь: у класі 18 дівчаток.

  • Купили 6кг картоплі, що становить 3/4 усіх куплених овочів. Скільки овочів було куплено?

6:3*4=8(кг)

Відповідь: було куплено 8кг овочів.


  • Барвінок запланував 8/17 городу засадити картоплею, 7/17 - огірками, 1/17 – кропом і 3/17 квасолею. Чи зможе Барвінок реалізувати свій план?

8/17 + 7/17+1/17+3/17=19/17

19/17>1 весь город - 1

Відповідь: ні.

Отже, ми добре попрацювали УЧИЛИСЯ, ДУМАЛИ, РОБИЛИ. Подякуємо один одному за роботу.


Домашнє завдання

Повт. п.22 – 26, заповнити клітини магічних квадратів (кожному учню роздається завдання на листках, додаток 1), придумати задачу з дробами, записати її та розв’язати.

Додаток 1
Магічні квадрати

1 ___ 3
___ 2 1/2 ___
2 ___ ___

Сума 5

2/3 2 1/3 ___
3 ___ ___
___ 1 ___

Додаток 2

и ч у я и т с т у а д м , и , и и р т о б р и и т в о т ,  !
5 11/16 10 5/9 5/11 4 2 11/14 21 1 23/30 20/30 16/16 15/17 6/16 15/16 10/16 8 9/17 10 1 1 5/9 18/36 17/17 16/17 11/17 15/19 8/13 4 5/9 15/15 14/15 9 10/11 16/18 4 6/10

Література

1. А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір Математика: Підручник для 5 класу. - Харків.: Гімназія, 2005.
2. С.П. Бабенко «Уроки математики» ,ТОВ «Видавнича група «Основа»», 2005.
3. Л.А.Губа «Нетрадиційні уроки математики», ТОВ «Видавнича група «Основа»», 2006.