Конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Знаходження відсотків від числа."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Тема. Знаходження відсотків від числа.

Автор: Сігіда Юлія Анатоліївна
вчитель математики Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Мета:

  • формувати в учнів навички знаходження відсотків від числа; удосконалити вміння перетворювати відсотки в десятковий дріб і навпаки; формувати вміння думати, зіставляти, порівнювати, аналізувати, слухати один одного та вчителя; показати роль математики в житті та історичному розвитку науки;
  • розвивати логічне мислення, самостійність, швидкість розумового орієнтування, вміння виділяти головне, застосовувати знання в новій ситуації;
  • виховувати уважність, цікавість до навчання, наполегливість в досягненні мети та зацікавленість в кінцевому результаті.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня діти! Сьогодні наш урок я хочу почати словами французького філософа Ж.Ж. Руссо (1712-1778):

«Ви талановиті діти! Коли – небудь ви самі приємно здивуєтесь, які ви розумні та як багато вмієте, якщо будете постійно працювати над собою, ставити нові цілі і прагнути до їх досягнення».  

Чого я вам щиро бажаю! А нашим завданням буде розглянути знаходження відсотків від числа. Чи ви всі вже готові до закріплення набутих знань, отримання нових? Тоді ми починаємо наш урок. Відкрийте зошити та запишіть дату і тему нашого уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання На попередньому уроці ви вже познайомилися з відсотками та їх переведенням у десятковий та звичайний дроби. А зараз, щоб перевірити чи всі впоралися з домашнім завданням і закріпили вивчену тему, ми попрацюємо усно, виконуючи запропоновані завдання і обираючи правильну відповідь.


1.Виразіть десятковим дробом 18%

а) 180 б) 18 в) 0,18 г) 0,018

2. Виразіть у відсотках 1,2

а) 12% б)1200% в) 120% г) 0,12%

3. Переведіть у відсотки дріб 3/20

а) 0,15% б) 15% в) 3% г) 300%

4. Скільки відсотків прямокутника зафарбовано зеленим?

Прямокутник.png







а) 15% б) 25% в) 20% г) 40%

5. Виразіть десятковим дробом 223%

а) 0,223 б) 2,23 в) 22,3 г) 0,0223

6. Укажіть невірну рівність

а) 7,03% = 0,0703 б) 2,7% = 0,027 в) 0,5% = 0,05 г) 50% = 0,5

7. Укажіть вірну рівність

а) 17% = 1,7 б) 10% = 0,01 в) 128% = 1,28 г) 52% = 5,2

8. В автопарку 23% легкових автомобілів. Скільки відсотків складають інші машини?

9. Всього робітники зібрали 73% врожаю. Скільки відсотків залишилося зібрати?

Молодці ви виконали завдання і перед вами відкрився портрет. Хто мені скаже, що це за людина і чим вона прославилася?

(випереджальне завдання, доповіді учнів)


Перший учень. Сімон Стевін (1548-1620) – голландський математик, механік і фізик.

Другий учень. Історія відсотків.


ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

Діти погляньте на екран. Перед вами дві задачі.


Задача І. Полуниця містить в середньому 0,06 цукру. Скільки кілограмів цукру в 20 кг полуниць?

Задача ІІ. Полуниця містить в середньому 6% цукру. Скільки кілограмів цукру в 20 кг полуниць?

Розв’язок.

Не важко побачити, що задачі відрізняються лише одним значенням: 0,06 та 6%. Порівняємо розв’язки цих задач.

Задача 1 Задача 2
20 ∙ 0,06 = 1,2 (кг)

Відповідь: 1,2 кілограмів цукру в 20 кг полуниць.

6% = 0,06

20 ∙ 0,06 = 1,2 (кг)

Відповідь: 1,2 кілограмів цукру в 20 кг полуниць.

Як ви бачите розв’язки задачі І та ІІ відрізняються лише однією дією. А саме: перетворенням відсотків у десятковий дріб.

ІV. Закріплення знань.

Діти, ми з вами розглянули новий вид задач. І сьогодні будемо розв’язувати подібні задачі, але не прості, а такі, що розкажуть нам дещо корисне про вітаміни. А чи знаєте ви, що ще 135 років тому про вітаміни ніхто не знав? Витоки вчення про вітаміни закладені в дослідженнях вченого Миколи Івановича Луніна. Він в 1880 році на дослідах довів існування невідомих науці, але необхідних для збереження життя людини, додаткових речовин. Ці речовини пізніше стали називати вітаміні (від латинського vita означає життя). Вітаміни умовно позначаються латинськими буквами А, B, C, D… Для людини вітаміни виконують важливу роль. Необхідно, щоб в організмі була достатня їх кількість, без нестачі та надлишку. Тож ми сьогодні будемо з’ясовувати, які вітаміни містяться в продуктах і яку кількість їх треба вживати.

Задача 1.

Добова потреба організму в бета – каротині – 5 мг, а потреба в вітаміні А складає 30% від нього. Яка потреба організму в вітаміні А на добу?

(Відповідь: 1,5 мг вітаміна А на добу.)

 (Інформаційна довідка. Вітамін А має багато корисних функцій Він захищає організми від грипу, застуди. Зміцнює роботу імунної системи, покращує зір, підтримує еластичність шкіри, підвищує
увагу і забезпечує нормальний ріст дитини)              

Задача 2.

Потреба в вітаміні В1 - 2 мг на добу. В 100 грамах квасолі міститься 45% добової норми для підлітка. Скільки вітаміна В1 в 200 грамах квасолі?

(Відповідь: 1,8 мг в 200 грамах квасолі.)

 (Інформаційна довідка. Вітамін В1 активізує роботу всіх внутрішніх органів і відновлює захисні сили організму, роботу серця та м’язів; стимулює роботу шлунково-кишкового тракту; не  
 дозволяє старіти клітинам мозку, зберігає гарну пам'ять до глибокої старості; оптимізує пізнавальну активність і функції мозку)
      

Фізкультхвилинка.

Задача 3.

В 100 грамах бананів міститься вітаміну В6 18% від добової норми (2 мг), а в 100 грамах ананасів – 5%. На скільки мг (в 100 грамах) вітаміну В6 більше в бананах, ніж в ананасах?

(Відповідь: на 0,26 мг.)

 (Інформаційна довідка. Вітамін В6 забезпечує нормальне функціонування центральної нервової системи. Приймає участь у виробництві червоних кров’яних тілець і їх фарбувальному пігменту –
гемоглобіну, підвищує розумову та фізичну працездатність; Вітамін є антидепресантом та сприяє гарному сну. Найбільше вітаміну в грецьких горіхах, скумбрії, квасолі, печінці яловичий,
 сардинах.)

Задача 4.

Місткість вітаміну С в 100 грамах сухої шипшини складає 1175 мг, а в свіжій - 40% від сухої. Яка місткість вітаміну С в свіжій шипшині?

(Відповідь: 470 міліграм.)

 (Інформаційна довідка. Вітамін С є активним учасником різних процесів, що відбуваються в організмі. Він приймає участь в процесі кровотворення, вітамін С життєво необхідний кровоносним 
 судинам, без нього вони стають ламкими, крихкими, тонкими. Безперечна користь вітаміна С для імунної системи людини, він забезпечує нормальне функціонування центральної нервової системи 
 людини, він значно підсилює захисні сили організму, попереджає розвиток різних запальних процесів. Особливо багаті вітаміном С свіжі фрукти, овочі, ягоди: чорна смородина, червоний перець, 
 шипшина, полуниця)

Задача 5.

Капуста при засолці втрачає 20% своєї ваги. Скільки вийде кг квашеної капусти, якщо купили 24 кг свіжої капусти?

(Відповідь: 19,2 кілограмів вийде квашеної капусти.)

 (Інформаційна довідка. Всі види капусти багаті вітаміном К, а також цей вітамін міститься в молоці, яйцях, риб’ячому жирі, зелених помідорах, листях малини. Важливим «завданням»  вітаміна К є 
 нормалізація згортання крові. Без цієї речовини організм не впорався б навіть з маленькою раною, загоєння було б нульовим. Також вітамін К здатний нейтралізувати отруту, яка при потраплянні 
 до організму здатна руйнувати клітини печінки). 

Фізкультхвилинка для очей.

(Задачі 6, 7 розв’язують по рівнях, самостійно всі в зошитах, а два учні із зворотної сторони дошки.)

Задача 6.

(рівень А) Мигдаль містить 24,6 мг вітаміну Е (в 100 гр), а горішки кешью 23% місткості мигдалю. Скільки вітаміну Е в горішках кешью?

(Відповідь: 5,7 мг.)

 Інформаційна довідка. Вітамін Е попереджає старіння, збільшує захисну силу організму, затримує розвиток серцевої недостатності. Деякі лікарі називають цей вітамін «еліксиром молодості». 
 Завдяки йому клітини і тканини набувають стійкості до різного роду впливів навколишнього середовища. В результаті має місце покращення шкіряних покровів, нігтів та волосся і в цілому 
 подовження терміну служіння організму.)  

Задача 7.

(рівень Б) Добова потреба організму людини вітаміні Д складає 10 мкг. В 100 грамах тріски міститься 12% добової потреби вітаміну. На скількох людей вистачить рибини вагою 5000 грам, щоб поповнити добову норму?

(Відповідь: вистачить на 6 чоловік.)

 (Інформаційна довідка. Користь вітаміну Д для організму людини переоцінити складно. Він життєво необхідний для нормального росту і розвитку кісток, перешкоджає виникненню остеопорозу та 
 рахіту, підтримує здоров’я серця, благотворно впливає на нервову систему. Крім того, вітамін Д захищає організм від шкірних та очних захворювань).

V. Рефлексія

На сьогодні ми вирішили всі поставлені перед вами задачі, але ще далеко не всі вітаміни були на уроці згадані. Тому попереду на нас чекає подальше знайомство, та невирішені задачі. А зараз мені хотілося, щоб ви висловилися про значущі для вас цінності сьогоднішнього уроку

Я дізнався ...

Я навчився ...

Я зрозумів, що можу ...

Мені сподобалося ...

Для мене стало новим ...

Мене здивувало ...

У мене вийшло ...

VІ. Підсумок уроку. Виставлення та коментування оцінок.

VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

Складіть одну задачу на знаходження відсотка від числа та розв’яжіть її. Підготувати творчу роботу. (Тематика на вибір: проценти навколо нас; веселі історії в країні відсотків; створити казку або кросворд.)

Наш урок добіг кінця. І мені хочеться завершити його словами Л. Магницького

«В будь – якому відкритті є 99% праці та поту і тільки 1% таланту та здібностей».    


Тож не зупиняйтеся на досягнутому, а працюйте над собою весь час. Я вам дякую за гарну роботу та бажаю творчого натхнення під час виконання домашнього завдання. До побачення!

Використані джерела:

http://ladyginka.ru/novini/21727-vitamin-soncja-vse-pro-vitamin-d.html

http://korust.znay.info/koryst-vitaminu-s/

http://medinfo.pp.ua/science/vitaminy-pri-yretrite.html

Підручник «Основи здоров’я» 6 клас (автори Бойченко, Василашко, Василенко) 6 клас