Конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Площа прямокутника і квадрата"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Тема. Площа прямокутника і квадрата.

Автор: Сігіда Юлія Анатоліївна
вчитель математики Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Мета:

  • удосконалювати вміння знаходити площу прямокутника, квадрата;
  • формувати елементарні навички застосування методу математичного моделювання для розв’язування задач практичного змісту; формувати навички роботи з різними одиницями вимірювання площ;
  • розвивати логічне мислення учнів, слухову та зорову пам'ять, критичне мислення, увагу;
  • виховувати позитивне ставлення до математики, впевненість в своїх силах.

Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, гра «Математичне лото», підручник, роздатковий матеріал

Матеріали:

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день! В добрий час!

Рада діти бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок

Кожен з вас приготувався –

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

2. Забезпечення психологічної готовності до уроку.

- Діти сьогодні у нас незвичайний урок. Це перший для вас відкритий урок в 5 класі. Тому, щоб трішечки зняти напругу і налаштуватися на роботу я пропоную всім вам: (музика) сядьте рівненько заплющить очі, розслабтесь, дихайте спокійно і подумки повторюйте за мною. Я спокійний, Я готовий слухати і плідно працювати. У мене сильна та міцна пам'ять. Я досягну того, щоб з першого разу і на все життя запам’ятати прочитаний та почутий матеріал.

- Розплющуйте очі. Діти! Я сподіваюсь, що ви зосередились, мобілізували свої внутрішні ресурси та налаштувалися на роботу. Відкрийте зошити, запишіть дату уроку та тему. Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати вміння знаходити площу прямокутника, квадрата, формувати навички роботи з різними одиницями вимірювання площ. Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Обмінюючись думками люди набувають нових знань. Тож і ми почнемо обмінюватися думками даючи правильні відповіді на запитання.

3. Перевірка домашнього завдання (Усна робота)

А зробимо ми це у формі гри «Математичне лото». Отже в обираєте номер запитання, даєте відповідь та прикріплюєте правильну відповідь у відповідний квадрат. І так ми починаємо.

1. Чому дорівнює площа квадрата, якщо його сторона 20 см. (400)

2. Сторона квадрата 9 см. Чому дорівнює його площа? (81)

3. Скільки м2 в 1 га? (10000)

4. Скільки метрів в 1 кілометрі? (1000)

5. Сторони прямокутника 10 см і 8 см. Чому дорівнює його площа? (80)

6. Обчисліть площу прямокутника зі сторонами 7 см і 14 см. (98)

7. Чому дорівнює сторона квадрата якщо його площа 81 см (9)

8. Чому дорівнює сторона прямокутника, якщо його площа 50 см2, а друга сторона 10 см. (5)

9. Обчисли периметр квадрата зі стороною 15 см (60)

10. Обчислити периметр прямокутника зі сторонами 10 см і 2 см. (24)

11. Обчисліть периметр трикутника зі сторонами 3 см, 10 см, 12 см. (25)

12. Скільки секунд в 1 хвилині? (360)

13. Чому дорівнює остача від ділення числа 25 на 3 (1)

14. Скільки хвилин в 2 годинах? (120)

15. Скільки цифр ви знаєте? (10)

16. Добуток чисел 3 і 8 помножте на 100 (2400)

Діти подивіться, що ви тепер перед собою бачите? Яку фігуру?

GR код












Так це квадрат, але він не звичайний. Чи знає хтось із вас, що означає це зображення? В ньому закодовано інформацію для вас. А для того, щоб дізнатися яка інформація прихована за квадратом, ми скористаємось програмою яка має назву QR – код.

4. Історичні відомості

Не так давно в Україні почали попадатися дивні квадратики з дрібних кубиків і ліній - QR-коди. (в перекладі з англ.– швидкий відгук). В даний двомірний код закладається різна інформація, в тому числі літери, цифри, спецсимволи. В одному такому квадратику може міститись інформація про весь ваш клас, тому, що один зображений “квадратик” коду може містити 4296 цифр і букв, 7089 цифр, 1817 ієрогліфів.

І так, увага на екран. Вносимо до програми *[1] нашу фігуру та розкодовуємо її. (Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш. Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ступайте в воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх). Я хочу щоб ви запам’ятали ці вислови і вони стали девізом не тільки сьогоднішнього уроку, а подальшого навчання. Ви побачили, що квадрати існують не лише на сторінках підручника з математики. А де и ще зустрічали квадрати або прямокутники? (відповіді дітей) Я хочу доповнити ваші знання і показати, що геометричні фігури існують там де ви навіть не могли собі уявити. Знайомтесь з квадратами, про які знає весь світ.

 Картина «Чорний квадрат» Малевича
"Чорний квадрат"




Білий фон, чорний квадрат. Що тут особливого чи складного? На перший погляд абсолютно нічого. Кожен може намалювати подібну картину, скажете ви. Але, як не дивно, картина Малевича «Чорний квадрат» стала загадкою, яка дійшла і збереглася до наших днів. І любителі мистецтва і скрупульозні дослідники, не перестають захоплюватися цим шедевром живопису.




 Гра судоку. 

Судоку — заснована на логіці японська головоломка з числами. Рішення головоломки не вимагає математичних розрахунків, але потребує терпіння і здатності до логічного мислення. За деякими даними рішення головоломок Судоку поліпшує пам'ять, мислення, а також перешкоджає розвитку і навіть лікує захворювання, пов'язані з головним мозком

  Гра «Танграм» 
"Танграм"





Танграм — це головоломка, яка складається з семи гральних кісток — пласких геометричних фігур, які називають танами, що складаються у різні форми. Завдання головоломки — створити задану форму (на підставі лише обрису силуету) з використанням всіх семи танів, які заборонено накладати один на один. Це одна з найбільш популярних головоломок такого типу у світі.




5. Письмове виконання вправ

У житті ми зустрічаємося з такою величиною як: площа будинку, площа поля, площа саду, площа підлоги. Тож давайте подивимось як допоможуть наші знання математичних формул розв’язувати побутові задачі.

Вчора до нашого навчального закладу звернулися будівельники, що розпочали ремонт дитячого садочка та впорядкування прилеглої до нього території. Наша задача допомогти зробити правильні розрахунки, щоб уникнути перевитрат матеріалу.

Задача 1. Для ремонту кімнати відпочинку, яка має форму квадрата, виділили 42 м2 кавроліну. Чи вистачить матеріалу, якщо периметр кімнати 24 м.

Задача 2. Вимірявши прямокутний коридор з’ясувалося, що одна сторона 12 м, а друга на 3 метри менша. Скільки необхідно фарби для підлоги, якщо на 1 м2 витрачається 120 грамів.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте.

Задача 3

Площа території дитячого садочка прямокутної форми 32 га, її довжина – 800 метрів. Скільки метрів паркану необхідно для встановлення огорожі.

Задача 4

Задача 4.png

Відкрийте підручники на сторінці 167. Малюнок 147а такий самий, як спортивна кімната з роздягальнею у дитячому садочку. Для ремонту яких необхідно знати площу та периметр.

Задача 4.*

Конвертик.png

Площа квадрата АВСD дорівнює 16 см2 (рис. 149). Чому дорівнює площа прямокутника ACFE?

Задача 5. В дитячій роздягальні треба замінити лінолеум та прикріпити новий плінтус. Кімната має форму прямокутника зі сторонами 4 м та 9 м. Скільки полос плінтуса треба придбати, якщо 1 полоса має довжину 3 м? Скільки рулонів лінолеуму необхідно придбати, якщо 1 рулон має розміри 2 м на 8 м?

6. Рефлексія

  • На уроці я дізнався…
  • На уроці я навчився…
  • Найбільший мій успіх – це …
  • Найбільші труднощі я відчув…
  • Чи можу я застосувати набуті знання в житті. І де саме?

А тепер прошу вас визначити чи сподобався вам наш урок. Якщо так, берете зелений подаруночок, якщо ж чомусь ні – червоного кольору. Прикріпіть їх будь ласка на наш прямокутник, та подивимось яку його площу – більшу чи меншу займуть позитивні враження від уроку. То які враження зайняли більшу площу?

7.Виставлення оцінок за урок

8. Повідомлення домашнього завдання.

П. 21 повторити № 584, 586 Високий рівень: виміряти найбільшу кімнату у себе вдома та скласти задачу на проведення будь яких ремонтних робіт. (обклейка шпалерами, кахелем, настилання підлоги та інше) Дякую вам за урок і за те, що ми разом гарно попрацювали.

Використані джерела:

«Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова),

Математика 6 клас.— Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. X.: Гімназія 2014

http://artini.com.ua/chernyiy_kvadrat

http://liliteach.blogspot.com/2015/01/blog-post.html

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83

http://lipetsk.ru/content/news/63350

http://nataliigromaster.blogspot.com/2013/02/blog-post_20.html