Конспект уроку з математики в 5 класі з теми "Розв'язування задач на відсотки"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Василенко сертифікат 250.jpg

Конспект уроку «Розв’язування задач на відсотки»

Автор: Василенко Світлана Іванівна, вчитель математики КЗ «Калинівська ЗОШ І-ІІІст Веселівської райради Запорізької області»

Навчальна програма: для загальноосвітніх закладів 5-9 класи, 2013 «Освіта»

Математика 5 клас

Тема: Розв’язування задач на відсотки

Мета:

  • удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, попередньо з’ясувавши до якого типу належить задача;
  • формувати вміння застосовувати здобуті знання для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком, розвивати вміння логічно мислити,

робити висновки;

  • виховувати культуру розумової праці, відповідальність, наполегливість, вміння працювати в парі та самостійно.

Очікувані результати: учні повинні удосконалити вміння:

  • розпізнавати задачі на знаходження відсотка від числа та знаходження числа за його відсотком;
  • знаходити відсоток від числа;
  • знаходити число за його відсотком;

Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, конверти з картками

Матеріали:

Девіз уроку

Думаємо колективно

Працюємо оперативно

Сперечаємося доказово

Це для всіх обов’язково

Хід уроку

І. Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

Один одному посміхніться.

Чули, вже дзвенів дзвінок,

Починається урок.

Психологічна хвилинка

Любі діти, сьогодні в мене гарний настрій і я хочу його передати вам, щоб ми з вами плідно працювали на уроці. Будьте уважними, допитливими, чемними. Задавайте питання, шукайте помилки. Нехай урок принесе вам задоволення.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (слайд 2)

Діти, на екрані ви бачите розв’язання домашніх задач. Перевірте і знайдіть помилку в одній із задач.

Фронтальне опитування:

а) Відсотком називається…

б) 1% гривні це…;

в) 1см становить 1% від …;

г) 1% тонни дорівнює …кг.

А зараз до вашої уваги тест, працюємо парами.

Тест у вас на парті у конверті з відповідною назвою.

1) Значення якого з наведених виразів потрібно обчислити, щоб знайти 30% від 72?

а) 72:100•30; б) 100: 72•30; в) 72:30•100; г) 30: 72•100

2) Площа поля становить 50га. Буряки займають 22% цієї площі. Яку площу займають буряки?

а) 22га; б) 33га в) 44га; г)11га

3) Значення яких виразів є числом, 12% якого дорівнюють 60?

І. 60 •0,12; ІІ. 60:12•100; ІІІ. 60 : 100•12 ІV. 60:0,12;

а) будь – якого; б) ІІ і ІV; в) І і ІІІ; г) І і ІІ

4) Математика становить 20% усіх уроків, які є сьогодні за розкладом. Скільки уроків сьогодні за розкладом?

а) 4 уроки; б) 6 уроків; в) 5 уроків; г) 7 уроків

Перевірка тесту (слайд 3) 1-а; 2-г; 3- б; 4-в

ІІІ. Повідомлення теми (слайд 4), мети уроку та очікуваних результатів

ІV. Удосконалення знань, вмінь

Увага! У задачах які ми будемо розв’язувати замість підставляємо відповідь попередньої задачі. Домовимося, спочатку визначаємо тип задачі.

Починаймо!

1. У класі 75% дівчаток. Скільки дівчат, якщо всього у класі 24 учні? [18]

2.У класі хлопців, що становить 60% усіх учнів класу. Скільки учнів у класі? [30]

3. У класі 10% учнів мають початковий рівень знань з математики, % мають середній рівень, а 18 учнів мають достатній рівень. Скільки учнів у класі? [30]

4. Знайдіть 5% від значення виразу ( – 8,4):3 [0,36]

5. Знайдіть число, 25% якого дорівнюють кореню рівняння х – 1 =17 [200]

V. Фізкультхвилинка

Один, два, три, чотири, п’ять! Час усім відпочивать!

Руки вгору підніміть, ними добре помашіть,

Головою покрутіть, ніжками потупотіть.

Навкруг себе оберніться. Вниз та вгору подивіться!

Стало легко й добре враз – відпочив увесь наш клас.

VІ Самостійна робота

Самостійна робота № 17 (О.С.Істер. Зошит для самостійних та контрольних робіт 5 клас)

VІІ Підсумок уроку

Оцінювання

Рефлексія (слайд 5)

VІІІ Домашнє завдання (слайд 6): скласти по дві задачі на знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком.

І на кінець уроку вам настанова (слайд 7)

Там, де долари і центи,

де до хмар – висотки,

там говорять про проценти,

а в нас – про відсотки.

Знай: відсоток – то від сотні,

за позички плата.

за відсотки і сьогодні

хтось радий, хтось плаче.

Щоб від лиха вберегтися,

з відсотками знайся:

позичаєш десять тисяч –

поверни дванадцять.

Література: Істер.О.С. Математика 5. – Київ « Генеза». – 2013

Істер.О.С. Зошит для самостійних та тематичних контрольних робіт 5клас. –Київ «Генеза». – 2013

Бевз Г.П. Римована математика. – Харків «Основа». – 2012