Конспект уроку з математики в 6 класі з теми "Ділення звичайних дробів"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертификат Доценко219.jpg


План-конспект уроку з математики в 6 класі з теми " Ділення звичайних дробів" вчителя математики,спеціаліста другої кваліфікаційної категорії Лукашівського навчально – виховного комплексу «загальноосвітнього навчального закладу – дошкільного навчального закладу» Запорізького районну Запорізької області Доценко Вікторії Валеріївни Участник:Viktorija Dozenko

Содержание

Тема

Ділення звичайних дробів

Мета

домогтися засвоєння учнями алгоритму ділення звичайних дробів; сформувати вміння виконувати ділення звичайних дробів; відпрацювати навички роботи із дробовими виразами; розвивати культуру математичного мовлення й записів, логічне мислення, пам'ять; виховувати працьовитість, уважність, любов до України.

Тип уроку

засвоєння нових знань

Обладнання

Мультимедійний проектор, комп'ютер,підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Розминка.
Любі діти! Сьогодні ми знову зустрілися на уроці математики. Кожен з нас такий схожий і водночас такий різний! Різний, тому що кожен із нас особистість, а схожий, тому що у нас одна мета – вчитися і збільшувати свій багаж знань. Тому девіз нашого уроку: «Хочу знати все!» (слайд 1).

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

О. Суворова говорила «Математика – гімнастика розуму». (слайд 2)
(слайд 3) «Пам'ятай: Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик. Вивчаючи цю науку, будь старанним і спокійним, працюй систематично, життєрадісно і уважно. Тільки в цьому випадку ти станеш розвиненою людиною і будеш здібним до вивчення всіх інших наук».
Я вірю у ваші здібності і сподіваюся, що сьогодні на уроці ваш багаж знань збільшиться і ви зможете його вправно застосовувати у житті.
Сьогодні на уроці: (слайд 4)
• Я бажаю вам знання подвоїти,
• Уміння потроїти,
• Здібності піднести до квадрату,
• А поганий настрій давайте помножимо на нуль!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання ( самоперевірка) (слайд 5).

ДЗ.png

ІV. Актуалізація опорних знань.

Перед тим, як продовжити урок давайте перевіримо , який же багаж знань ми маємо. (слайд 6) У зошитах записуємо число, класна робота. Дидактична гра «Зіпсована записка» (слайд 7-11)
А багаж - це все те, чому ми навчилися на попередніх уроках. Подивіться на монітор. На записці є плями і деякі слова неможливо прочитати. Запишіть ці слова у зошит.
Щоб помножити дріб на дріб, треба знайти добуток _______ і добуток _______ цих дробів; перший добуток записати у чисельнику, а другий – у знаменнику результату.
Щоб помножити мішані числа, треба записати їх у вигляді __________ дробів, а потім перемножити за правилом множення звичайних дробів.
Два числа, добуток, яких дорівнює __________ , називають взаємно оберненими.
Компоненти дії ділення називаються _______, _________, _________.
У виразі 3/5 : 7/8 ділене є ____, а дільник - _____.
Після виконання тесту – самоперевірка за зразком. За кожну правильну відповідь ставимо 0,5 балів.

V. Формулювання теми, мети і завдань уроку.

Дидактична гра «Шифрувальники». (слайд 12)
Тема нашого уроку зашифрована. Розв’язавши приклади, ви зможете її прочитати.
Нижче в зошиті запишіть
Анаграма:
Слово:
Починаємо виконувати завдання:
Анаграма1.png
Отже, тема уроку: Ділення звичайних дробів. (слайд 13)
Запишіть у зошит тему уроку «Ділення звичайних дробів»
Дидактична гра «Мозковий штурм».
Виходячи з теми уроку ,як ви думаєте, які завдання вам треба поставити перед собою? (учні відповідають)
знати правило ділення звичайних дробів,
вміти виконувати ділення звичайних дробів
(слайд 14)

VІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

А щоб нам було цікаво вивчати цю тему, нам допоможуть наші давні друзі. (перегляд уроку № 31 «Ділення звичайних дробів» методичного комплексу Математика 6 клас) (слайд 15)
Отже, щоб поділити один дріб на інший, досить ділене помножити на число, обернене до дільника.
Робота з підручником (слайд 16)
Ми почули правило ділення звичайних дробів від наших віртуальних друзів, а тепер подивимося, що пише наш підручник з математики. Відкрийте підручник на сторінці 76 і прочитайте правило кожний про себе.
А тепер прочитає правило Даша.
Діти, скажіть, а який девіз нашого уроку? ( Хочу знати все!)
А чи знаєте ви, які квіти розквітають першими на Україні? (слайд 17)
Користуючись правилом перевірте, чи правильні рівності?
Приклади.png
Пролісок. Це найперші квіти, що розквітають в Україні навесні. Проліски є провісниками весни. Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці нуль градусів. Виявляється, що в цей час температура всередині квітки близько 8° тепла. Квітка має таку будову, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння. Пролісок здатний витримати до 10° морозу. (слайд 18)

VIІ Фізкультхвилинка.

Щоб ми мали силу працювати далі, проведемо фізкультхвилинку,
Якщо ви вважаєте, що:
вам у житті необхідно вміти множити числа, підніміть руки вгору;
вміти ділити дроби, то пострибайте;
вміти розв’язувати задачі, то покліпайте очима.
урок математики розвиває ваше мислення, покрутіть головою вліво, вправо.
хороша дисципліна на уроці – запорука ваших знань, тупніть ногою.
бути уважними і дисциплінованими на уроці, сплесніть руками.
бути здоровим, необхідно займатися спортом, зробіть вдих і видих.

VІІІ. Закріплення знань. Формування вмінь

А чи знаєте ви , яка найбільша тварина на Україні? (слайд 19 )
№ 391 (усно)
Найбільший звір фауни України - зубр, жива маса якого може перевищувати 1т, висота 2-3 м, а тривалість життя - до 27 років.
А чи знаєте, яка найбільша прісноводна риба України? (слайд 20)
№ 392 (1-5)
Отже, найбільша прісноводна риба України - СОМ, вага якої 68 кг, довжина - до 2 м.
А чи знаєте ви, який найбільший пернатий птах на Україні? (слайд 21)
№ 392 (5-10)
Найбільший пернатий птах на Україні, а також у Європі - ЛЕБІДЬ-ШИПУН. Довжина його тіла - 180 см, важить він від 8 до 18 кг. У Польщі жив колись лебідь вагою 22,5 кг. Через таку вагу він не міг літати.
№396
Додатково Самостійна робота з перевіркою на калькуляторі в Інтернеті:
№ 394

IX. Підсумок уроку (слайд 22)

Ми сьогодні повторили…
Ми сьогодні вивчили…
Найбільше на уроці мені сподобалося…

X. Домашнє завдання

№ 393 (1-5), 395 (1,2) , §17-вивчити правило.

XI.Оцінювання.

А закінчити урок я хотіла б словами великого письменника Льва Толстого (слайд 23) «Людина подібна до дробу. Чисельник є те, що людина являє собою, а знаменник те, що вона про себе думає. Чим більшої про себе людина думки, тим більше знаменник, а виходить, тим менше дріб»

Література:

1. Істер О.С. Математика: підруч. для 6 –го кл. – К.:Генеза,2014. – 296с.
2.http://bankreferatov.com.ua/referat/matematika/0_object2851.html реферат«Урок у 5 класі :дії з десятковими дробами