Конспект уроку з математики у 5 класі "Математична гонка "Маторалі""

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертификат Бондаренко2013.jpg

Автор: Бондаренко Наталія Олександрівна, вчитель Запорізької Загальноосвітньої школи №29

Бондаренко Н.О. флаг.jpg

Тема: «Звичайні дроби»
Мета: розвиток навичок додавання і віднімання звичайних дробів і мішаних чисел, розвиток логічного мислення учнів, залучення учнів до вивчення математики, розвиток командного духу в класі.

Обладнання: картки з завданнями, дошка, маркери, жетони, карта гонки.

Прикрашання класу: дорожні знаки, куби з дорожніми знаками, машинки, гоночний прапор.


Хід уроку

Виходять ведучі.
Добрий день. Сьогодні ми розпочинаємо гру «Маторалі».
Святковий цей зал хай вас всіх об’єднає,
В змаганнях він нині ареною стане.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
Девіз гри «Маторалі»— це радість і сміх.
Гра «Маторалі» складається з 6 етапів. У грі пиймають участь команди. Та команда, яка швидше та без порушень проходить етап – отримує жетони на бензин та без перешкод рухається далі. У кінці гри підраховуються бали за всі етапи та визначається команда-переможець на чолі з капітаном, яка отримує призовий фонд у розмірі 1 000 000 гривень та посвідчення чемпіона гри «Маторалі». Всі учасники перегонів приймають присягу вірності математиці.
Правила участі у гонці.

  1. Бути уважним на дорозі!
  2. Уважно слухати завдання!
  3. Не вигукувати!

I. Проведення реєстрації на участь у маторалі.

Тиждень тому було оголошено про проведення математичної гонки «Маторалі». У всіх бажаючих була можливість зареєструватись, для цього необхідно було пред’явити назву команди, девіз і плакат. Приймання заявок на участь у ралі починається за тиждень до проведення перегонів у кабінетах № 209 та №211. Було багато бажаючих прийняти участь, але пройшли реєстрацію лише два класи 5-а і 5-б.

Гонка полягає у тому, що пройшовши всі її етапи, необхідно отримати найбільшу кількість жетонів, які будуть переведені у бали та визначений переможець, який отримає призовий фонд.

Представлення команд, капітанів, та їх вболівальників. За цей конкурс команда отримує максимум 3 жетони.
Бондаренко Н.О. всезнайки.jpgБондаренко Н.О. екстрімали.jpg

Бондаренко Н.О. 1.jpg

Учасники гонки приймають присягу:
«Я, учень 5-го класу, урочисто присягаю на вірність науці математиці. Клянусь завжди приходити на урок підготовленим, виконувати домашнє завдання, охайно вести зошит. Клянусь не порушувати дисципліну, виконувати всі накази вчителя. Клянусь, будучи на уроці математики, бути чесним, добросовісним, достойно переносити труднощі пов’язані з навчанням. Якщо я порушу дану мною присягу, то готов нести відповідальність і згоден на будь-яке покарання».

II. Станція «Техогляд».
На цій станції ми перевіримо, хто ретельно готувався до перегонів. Дуже важливо усунути всі недоліки на самому почасту змагання, а саме повторити теоретичні відомості з теми «Звичайні дроби», бо ці знання знадобляться на наступних станціях.
Завдання: всього 10 питань. Кожній команді по черзі ставляться питання на які треба точно та швидко відповісти. За кожну правильну відповідь – 2 жетони на бензин.
Нагадуємо, що за викрикування та шум знімаються жетони! Питання до команд:
5-А

  1. Які звичайні дроби називають правильними?
  2. Як додають звичайні дроби з однаковими знаменниками?
  3. Як порівнюють дроби з рівними знаменниками?
  4. Що показує чисельних звичайного дробу?
  5. Як перевести мішане число у неправильний дріб?

5-Б

  1. Як перевести неправильний дріб у мішане число?
  2. Що таке знаменник звичайного дробу?
  3. Чи кожне мішане число можна перевести у неправильний дріб?
  4. Як віднімають звичайні дроби з однаковими знаменниками?
  5. Які звичайні дроби називають неправильними?

ІІІ. «Круті віражі».
На математичних гонках дуже часто виникають круті віражі, які треба вміло проходити. Дуже важливою є участь кожного учасника, бо кожен окремо виконує свою функцію на дорозі і якщо все зроблено правильно, то шлях всієї команди буде пройдено без аварій і затримок.

Бондаренко Н.О. конкурс.jpg

Завдання: команди отримують завдання. Кожен учасник команди виконує завдання на окремій картці, за отриманим результатом вписує букву і коли всі учасники виконають завдання, капітан команди складає з отриманих букв словосполучення. Увага! Номер картки відповідає номеру букви у словосполученні. За правильну відповідь команда отримує 3 жетони, за неправильну – 0 жетонів. Якщо обидві команди назвали правильну відповідь, то та команда, яка назвала першою отримує 3 жетони, а другою – 2 жетони.







Бондаренко Н.О. 1-12.jpg.png
Відповідь:
Бондаренко Н.О. 1-3.jpg.png
Бондаренко Н.О. 4-12.jpg.png

ІV. «Нелегкий шлях».
На дорозі не кожен шлях буває легким і у будь яку мить може знадобитись підтримка. У цьому конкурсі ми побачимо, наскільки учасники команди можуть покластися один на одного, тому що кожен наступний крок залежить від правильності попереднього і якщо хочаб один учасник команди зробить помилку, то команда не отримає жодного жетона.
Кожний учасник команди виконує дію із великого ланцюжка, розв’язує лише один приклад. Той, на кому ланцюжок закінчився, встає та приносить відповідь на стіл журі. Тут важлива не лише правильність, а і швидкість.
За правильну відповідь команда отримує 3 жетони, за неправильну – 0 жетонів. Якщо обидві команди назвали правильну відповідь, то та команда яка назвала першою, отримує 3 жетони, а другою – 2 жетони.
Бондаренко Н.О. нш.jpg.png

V. «Математична їдальня».
Вже позаду 4 етапи напруженої гонки. Сили учасників треба поновити у 5 етапі гри «Математична їдальня». Зараз ми заїдемо у придорожнє кафе та підкріпимось. На цьому етапі ми подивимося, яка команда уважніша.
Завдання: дуже уважно слухати віршик, та записувати всі дроби (частини від з’їденого), які в ньому зустрічаються. Потім треба ці всі дроби скласти і швидко назвати скільки частин їжі з’їв здоровань.
Увага! Обов'язково необхідно виділити цілу частину.
За правильну відповідь команда отримує 2 жетони, за неправильну – 0 жетонів. Якщо обидві команди назвали правильну відповідь, то та команда, яка назвала першою отримує 2 жетони, а другою – 1 жетон.


Здоровань обідати сів
Він зовсім трішки з’їв:
3/30 смажених телят,
7/30 жирних поросят,
5/30 худесеньких качок,
10/30 від усіх індичок,
6/30 подових пирогів,
2/30 пудових осетрів.
Гусей 4/30 штуки,
8/30 великих печених щуки,
1/30 мороженого лещу
Та 1/30 казану борщу.
Скільки частин з’їв наш здоровань?


Відповідь:Бондаренко Н.О. здоровань.jpg.png

VІ. «Зустріч з бедуїнами». У пустелі живуть бедуїни, які не знають математику. Вони розв'язували задачі. Одну задачу бедуїни розв’язали неправильно і вони вас не пропустять далі, доки ви не знайдете помилку і не навчите їх математиці. А другу задачу вони взагалі не можуть розв'язати! Допоможіть їм.
Тому другу задачу розв'язують капітани без допомоги своєї команди, а в першій задачі команда сама шукає помилку.
Завдання для команди. Вам видані картки із задачею бедуїнів та їхній розв'язок. Вам потрібно знайти помилку у розв'язку задачі. Увага! Шукайте помилку тихіше, щоб ваші суперники не почули правильну відповідь. Виправлення та правильну відповідь учасники команди вказують виданому аркуші. Команда, яка відгадала першою отримує – 3 жетони, другою – 2.
Завдання для капітанів. Умова цікавої задачі написана на картці, яку ви отримаєте. Який з капітанів швидше розв'яже задачу, той отримає 5 жетонів та без перешкод доїде до фінішу!
Задача для команди:
До магазину завезли 84 колеса, за перший тиждень продали 5/12 всіх коліс, за другий тиждень 2/7 того що залишилось, за третій 1/5 того що залишилось після другого тижня. Скільки коліс залишилось в магазині після трьох тижнів?

Бондаренко Н.О. я.jpg
Коротка умова
Завезли 84 колеса
І т 5/12 продали всіх коліс,
ІІ т 2/7 продали залишку,
ІІІ т 1/5 продали залишку.
Залишок - ?.
Розв'язок (від бедуїнів).
1) 84:12*5=35 (кол) прод. за І тижд.
2) 84-35=49 (кол) залишок після І тижд.
3) 84:7*2=24 (кол) прод. за ІІ тижд.
4)49-24=25 (кол) залишок після ІІ тижд.
5) 25:5*1=5 (кол) прод. за ІІІ тижд.
6) 25-5=20 (кол)
Відповідь: залишилось 20 коліс.
Розв'язок.
1) 84:125=35 (кол) прод. за І тижд.
2) 84-35=49 (кол) залишок після І тижд.
3) 49:7*2=14 (кол) прод. за ІІ тижд.
4) 49-14=35 (кол) залишок після ІІ тижд.
5) 35:5*1=7 (кол) прод. за ІІІ тижд.
6) 35-7=28 (кол)
Відповідь: залишилось 28 коліс.

Задача для капітанів.
Кава з молоком
Є дві однакові чашки, в які налито порівну: в одну – молоко, в другу – каву. З першої чашки переливають ложку молока в чашку з кавою. Потім розмішують, із другої чашки знов в першу переливають ложку суміші кави з молоком. Чого тепер більше в першій чашці молока в каві чи кави в молоці? Відповідь: більше молока у каві

Бондаренко Н.О. конкурс к.jpg

Ведучий:


Ще запитань багато
Вам можна запропонувати,
Та обмежує час —
Є ще домашні уроки у нас.
Ви добре потрудились,
Як у школі, так і вдома.


На згадку про цю зустріч
Отримайте дипломи!


Ми з вами, сподіваюсь,
Зустрінемось не раз.
На зустрічі приходьте —
Завжди чекаєм вас!


Проводиться нагородження команди-переможців:

  • грамота,за зайняте І місце,
  • чеком на 1 000 000 грн,
  • посвідченнями «Математичного автогонщика»,
  • солодким призом.

Проводиться нагородження команди ІІ місця:

  • грамота,за зайняте ІІ місце,
  • посвідченнями «Математичного автогонщика»,
  • солодким призом.

Бондаренко Н.О. посвідчення1.jpgБондаренко Н.О. посвідчення2.jpg


Проводиться нагородження вболівальників:

  • солодкий приз.

Використана література :
Горбачев Н.В. Сборник олимпиадных задач по математике / Н.В. Горбачев. – М.: МЦНМО, 2004. – 560 с.
Матеріали з мережі Інтернет:
Тоцька А.С. Математична сторінка [Электронный ресурс] / Тоцька А.С // WordPress.com : [сайт]. – Режим доступа: https://tnastasyas.wordpress.com/, свободный. – Название с экрана.