Конспект уроку з української мови.6 клас на тему: "Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Автор розробки: Авдєєва Оксана Станіславівна, вчитель української мови та літератури
Навчальний заклад: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 32
Дата проведення уроку«___»__________ 20___ року
Предмет: українська мова
Клас 6
Тема: Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Мета: повторити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти виявленню зацікавленості, розширенню знань з морфології; формувати вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль; розвивати творчі вміння використовувати іменники у власних висловленнях; виховувати почуття патріотизму, позитивне ставлення до рідної мови, культури
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, дидактичні матеріали
Презентація до уроку: https://drive.google.com/file/d/0Bzj3rgT8OE7YUi1RM014X3dfejg/view?usp=sharing
Хід уроку
І. Організаційний момент. Налаштування класу на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація знань і умінь.


1.Вибірково-розподільна робота. Розподілити слова за частинами мови (самостійні і службові) Моя найкраща в світі сторона! Чарівна , неповторна Україна! Для мене в цілім світі ти одна і рідна, й мила , назавжди єдина !
-Знайдіть у словах першої колонки іменники.
-На які запитання вони відповідають?

ІV. Оголошення теми, мети уроку.


1.Робота з текстом.
Прочитайте поданий текст. Доберіть заголовок. Визначте тему та основну думку висловлення. Доповніть текст іменами синів. <br
Випишіть у зошит іменники.


Колись давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? (Тризуб).
Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син? (Прапор).
А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я (Гімн).
-Які слова називають державні символи нашої країни?

V. Формулювання учнями мети уроку.


- Що ви очікуєте, від вивчення теми «Іменник»?
- Що нового хочете дізнатися?
- Навіщо нам потрібні відомості про частину мови – іменник?

VI. Вивчення лінгвістичного матеріалу.


1. Робота з таблицею. Заповнення .
- Уважно перегляньте текст. Зверніть увагу на виписані іменники. На що вказують іменники? Відповідь запишіть у таблицю.
- На які запитання вони відповідають? Відповідь запишіть у таблицю.
- Які морфологічні ознаки має іменник? Відповідь запишіть у таблицю.


Що означає іменник На які питання відповідає Морфологічні ознаки Синтаксична роль
Предмет Хто?
Що? Рід, число, відмінок , відміна, загальні і власні назви, назви істот і неістот Будь- який член речення.


2. Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу.
3. Лінгвістична гра. Уявіть себе учителем. Ви прийшли на урок у 5 клас. Вам треба розказати учням про іменник як частину мови.

VІI. Фізкультхвилинка
VІІI. Закріплення знань, вироблення практичних навичок.


1. Подані поняття замініть одним словом.
А. Україна, прапор, гімн, калина, вишиванка …..( предмет)
Б. Любити, шанувати, оберігати, примножувати …. (дія)
В. Доброта, чутливість, уважність, любов ….(почуття)


- Що ми можемо сказати про назви предметів в українській мові?
2. Лексичний диктант записати відповідь одним словом – іменником.
1. Держава, в якій знаходиться географічний центр Європи (Україна)
2. Урочистий музичний твір – символ держави (гімн)
3. Символічний знак, зображений на прапорі (тризуб)
4. Той, хто самовіддано любить батьківщину (патріот)
5. Синонім до словосполучення «рідний край» (батьківщина)
6. Символ мужності, козацької слави (булава)


Самоперевірка
3. Коментоване письмо. Записати текст. Підкреслити іменники. Визначити їх рід, число і відмінок. Вказати власні і загальні назви. З’ясувати синтаксичну роль іменників.
Козаки спершу звалися вільні вояки. Були цілі села козацькі, особливо на півдні України. На одному з дніпровських островів козаки стали кошем, і з того часу почалась Запорізька Січ. Від турецьких галер боронили її дніпровські рукави. Турки боялися , тому ніколи не їздили Дніпром до Січі.

IX. Підбиття підсумків уроку. Аналіз роботи класу.


Рефлексія.
- Чим ми сьогодні займалися на уроці?
- Що нового ви дізналися про іменник?
Складання сенкану «Іменник»
Домашнє завдання
1.Підготувати лінгвістичне повідомлення на тему «Іменник як частина мови» (усно)
2.П. Вправа
3.Високий рівень. Випишіть з улюбленої казки 5-6 речень, визначте в них іменники, вкажіть їх морфологічні ознаки.