Конспект уроку математики 1 клас в інклюзивному класі "Розрядні числа. Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків ."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Розрядні числа. Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків . Задачі на збільшення ( зменшення) числа на кілька одиниць. Побудова відрізка заданої довжини.

Автор: Свілєва Катерина Василівна
вчитель початкових класів Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Триєдина мета уроку (ТМУ):

Пізнавальний аспект ТМУ:

  • актуалізувати вміння учнів додавати та віднімати круглі числа;формувати знання про розряди десятки, одиниці;
  • вчити розв’язувати задачі на збільшення, зменшення на кілька одиниць , вчити будувати відрізки заданої довжини;

Розвивальний аспект ТМУ:

  • розвивати логічне мислення учнів шляхом розв’язання прикладів та задач;
  • увагу,спостережливість;

Виховний аспект ТМУ:

  • виховувати позитивне ставлення до предмета , шанобливе ставлення до народних традицій. ;


Тип уроку: урок систематизації й узагальнення вивченого

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка ,презентація, лічильний матеріал, демонстраційний матеріал «Весела лічба»,навчальний зошит : У 3 ч. / С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. – Ч.3.- Х.: Видавництво «Ранок» 2015.

І Організаційний момент.

- Вітання.

Дзвоник всім нам дав наказ :

До роботи , швидше в клас!

Біля парти станем чемно,

Хай мине час не даремно.

Повернімось до гостей

І скажімо: «Добрий день!»

Будемо уважні і старанні всі

Сядемо тихенько на місця свої.

 Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми продовжуємо чарівну подорож країною чисел і цифр .А царицею цієї країни є математика .Поміркуйте , а для чого потрібна математика?

Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітати,

Треба твердо , як слід , математику знати

І щоб рухались верстати ,

І щоб гроші рахувати ,

Продавати й купувати,

Треба добре її знати.


З нами буде подорожувати усім нам знайомий друг. Діти ,здогадалися хто це? Правильно це маленьке, веселе Козеня яке допоможе визначити найкращого знавця математики .За кожне правильне виконане завдання Козеня роздає фішки «Кращий знавець математики» Отже , старанно вчиться , і тоді математика відкриє вам усі свої таємниці.


ІІ.ПЕРЕВІРКА РІВНЯ ЗАСВОЄННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ МАТЕРІАЛУ.

1. Гра «Математичний м’яч ».Назвіть наступне , попереднє число.

2. Гра «Так чи Ні»

90 – найбільше двоцифрове число? 72 –складається з двох десятків і семи одиниць? Рівність 90-40 = 50 є істинною ?

3. Гра «зайве число»

21 , 23, 25, 37, 29

1,8,55,9,3


ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Що сьогодні за день?( середа) Який місяць? (квітень) Яке число?(10)


2. Хвилинка каліграфії . Число 10 складається з двох цифр (одиниці, нуля).

Використання ППЗ. Повторення правила сидіння за партою.

-Зошит свій я відкриваю,

-Навскоси його кладу.

-Ручку я ось так тримаю,

-Сяду рівно не зігнусь.

-Буду я писати вправно

-До роботи я берусь .(діти прописують рядок числа 10)


3. Діти скажіть чого може бути десять? Як це використовуємо в нашому житті?(10 пальців на руках, 1 десяток яєць , десять сантиметрів становить 1 дм., 10 цукерок, 10 кроків до дошки).


4. Математичний диктант .

Запишіть :

- Число, яке на один більше ; 90,71.

- Число, яке на один менше; 100,28.

- Число що складається з двох десятків.

- Найбільше двоцифрове число .(один учень біля дошки)

Перевірка:


5.Робота за таблицею розрядів (зош. ст. 42 №5, №6, №7, самостійна робота)

Десятки Одиниці 1 5 6 1 6 1 1 1 0 2 0


- Ми вже знаємо , що двоцифрові числа можна записувати у вигляді суми окремих одиниць та десятків. Це розрядні доданки. Попрацюємо з таблицею.(15, 6, 16, 11, 10, 20). Перевірка.


'  Висновок: на першому місці зліва записуємо десятки, на другому місці – одиниці. Десятки і одиниці – це розряди.'



'Фізкультхвилинка'


Хлопчики й дівчатка,

Зробимо зарядку:

Руки в боки, вгору,вниз.

Раз - два - три , не помились .

У долоні хлоп – хлоп

І ногами топ - топ

Мов годинник зробим так,

Тік - так, Тік – так.

Тихо сіли на стільці,

Я скажу вам : «Молодці!»




ІV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

  1.Назвіть числа , прилічуючи десятками . 

- Які числа називають круглими?

- Назвіть круглі числа в порядку спадання

- Наскільки попереднє число в цьому ряді більше за наступне (на 10)

- На скільки наступне число в цьому ряді менше за попереднє?(на 10) Отже, діти, як ви думаєте, над чим ми сьогодні будемо працювати? (відповіді і припущення дітей). Вчитель разом з дітьми називає тему уроку - додавання і віднімання круглих чисел – десятків.(на дошці пароплав з козенятком і викладеними десятками).

  Колективна робота. 

Робота з паличками (1 набір на парті), робота в парі.

Поясніть, будь ласка , як отримали значення виразу 20 + 10 = 30 2 д. + 1д. = 3 д. = 30

Покладіть одну червону смужку ( це десяток)

Скільки додати смужок , щоб утворилось 20?Як це записати? 10+10=20 (значення виразу 10+10 = 20)

До 2 смужок покладіть ще 4 . Скільки утворилось десятків?Як це записати? 2 д. + 4 д. = 6 д. 20+40 = 60

Висновок: до 2 додати 4 буде 6. До 2 десятків додати 4 десятка також буде 9, але не одиниць, а десятків.

Аналогічно з відніманням 5д.- 2 д. = 3 д. 3д. – 1 д. = 2 д.

Висновок: від 5 відняти 2 буде 3. Від 5 десятків відняти 2 десятки також буде 3, але десятків, тому, що ми виконуємо дії з десятками.


V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ.

1. Робота біля дошки .(біля дошки по одному учню, розв’язання виразів )

Знайди значення виразів

5д. + 3д.

8д. – 6д.

3д. + 7д.

10д. – 5д.

3д. + 4д.

9д. – 8д.


Учні

Записують і розв’язують вирази в зошиті.


Учні з особливими освітніми потребами(затримка психічного розвитку)

Асистент записує вирази учням в зошит, а вони з її допомогою розв’язують і записують тільки відповіді.


Висновок: десятки додають так само, як одиниці, але в результаті одержують десятки.


Фізхвилинка №2

Віконце ми відкрили

Повітря запросили

До нашої кімнати

У гості завітати

Всі руки піднімаймо

Та глибоко вдихаймо.

Раз , два, три, чотири, п’ять - легені будем тренувать.


2. Робота над задачами на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.

1) Вчитель читає задачу, паузами та інтонацією виділяє числові данні, слова, що визначають вибір дії, запитання задачі.

2) Читання учнями( умови, питання).

3) Словникова робота( пояснення що таке писанки)


Писанки – пофарбовані або орнаментовані курячі яйця. Виготовлення писанок пов’язувалося з дохристиянським народним звичаєм зустрічі весни, пізніше – з Великоднем. Цей вид народного мистецтва поширений у багатьох слов’янських народів, зокрема й українського. Писанка /галунка/ - символ Сонця; життя, його безсмертя; любові і краси; весняного відродження; добра, щастя, радості.


4) Запис короткий біля дошки ( вчитель ) із запитаннями про числові данні і шуканого числа.

5)Ілюстрування задачі схематичним прийомом.

С – 20 п.

М - ? п.,на 10 б.                                        

стільки ж та ще

С – 20 п.

М - ? п.,на 10 м.

стільки ж але без


Учні

Один учень на дошці, а решта в зошиті записують умову задачі та самостійно її розв’язують. Записують відповідь.


Учні з особливими освітніми потребами (затримка психічного розвитку)


За допомогою асистента розв’язують по шаблону і записують тільки відповідь


Діти пояснюють вибір дії, і записують розв’язання у зошит. Робота з відрізком : накреслити відрізок на 1дм коротший за відрізок завдовжки 2 дм.

Висновок: При збільшенні числа на кілька одиниць виконуємо дію – додавання, а якщо при зменшенні числа на кілька одиниць - віднімання.

VІ.РЕФЛЕКСІЯ

- А зараз прийшов час визначити найкращих знавців математики.

- Що на уроці було складним?, що цікавим?

- І що вам найбільше сподобалося виконувати на уроці?


VІІІ.Список використаної літератури.

  • Анісімова Г.О. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації (навчально-методичний посібник).- Тернопіль:Мандрівець, 2013.- 104.
  • Навчальний зошит : У 3 ч. / С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. – Ч.3.- Х.: Видавництво «Ранок» 2015.
  • С.О.Скворцова, В.О.Онопрієнко Математика.1 клас.Розробки уроків.-Х.:Видавництво "Ранок",2013.-432с.