Конспект уроку навчання грамоти в інклюзивному класі "Закріплення звука і, вивчення букви Іі."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Закріплення звука [і], вивчення букви Іі. Формування аудіативних умінь за текстом Л.Лапіної. Звуко-буквенні зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.

Автор: Свілєва Катерина Василівна
вчитель початкових класів Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Триєдина мета уроку (ТМУ):

Пізнавальний аспект ТМУ:

  • ознайомити учнів з буквою Іі, її звуковим значенням; продовжити вправляти у читанні слів з вивченими буквами;
  • вдосконалювати навички звукового аналізу слів, показати, що буква і позначає м’якість попереднього приголосного звука;

Розвивальний аспект ТМУ:

  • розвивати пізнавальні інтереси, зв’язне мовлення учнів;
  • фонематичний слух, вміння зіставляти, порівнювати

Виховний аспект ТМУ:

  • виховувати любов до природи;


Тип уроку: відкриття нового знання

Обладнання: М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко Буквар: підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2012, предметні, сюжетні малюнки, картки зі схемами слів, роздатковий матеріал - звукові моделі слів, мультимедійна презентація, Л.С.Вавіна Буквар Підготовчий 1 клас Посібник. — Київ: ІнкунАбула, 2013. — 207 с.


І Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку .

- Зошити є? Є.

- Олівці є? Є.

- Старанність є? Є.

- Тоді урок розпочинаємо.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Гра «Упіймай спільний звук»

Учитель називає слова, учні мають назвати спільний звук, який є в цих словах: сом, міраж, дим, мул. (Спільний звук [м])

- Який це звук – голосний чи приголосний? Доведіть чому?

- Доберіть слова, у яких є цей звук.


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Словникова робота.

Довідкове бюро Стійло – відгороджене місце для одного коня в стайні або однієї корови в корівнику.

2. Читання тексту (с.58) (вчителем) Букварі закриті

- Як заіржав коник? - Вимовте протяжно цей звук. - Як він вимовляється? (Рот напівзакритий, губи розтягнуті, наче ви всміхаєтесь, передня і середня частина язика ледь присунулася вперед і піднялася, струмінь повітря проходить без перешкод.) - Який це звук? (Голосний) - Чому? Відкрийте букварі на с. 58. Робота за сюжетним малюнком! - Кого ви бачите на малюнку? - Хто живе у бабусі? - Назвіть, які тварини живуть на подвір’ї ? (свійські). Скажіть будь ласка, а чи ви допомагаєте доглядати за свійськими тваринами? - Назвіть птахів, тварин!

3. Гра «Упіймай звук [і]».

Учні мають упізнати звук [і] у названих учителем словах (на початку, в середині чи в кінці): грім, іграшки, голубці, іній, літак, дідусь, ножиці.

Хвилинка відпочинку (на 15-й хвилині)

4. Побудова звукових моделей слів ліс і лис – (малюнки).

- Зверніть увагу, який приголосний стоїть перед звуком [і]? (М'який),

Висновок!!! Звук [і] пом'якшує попередній приголосний звук.

5.Ознайомлення з буквою Іі. - Звук на письмі позначається буквою, яка також називається «і». Розгляньте її. З чого вона складається? Зверніть увагу на те, чим мала буква відрізняється від великої. (Над паличкою в малій букві є крапка, а у великій – немає.) Сценка – буква «і» зі шляпкою (вчитель) - Єй, хлопчику! - Я не хлопчик! - Єй, стовпчику! - Я не стовпчик! - А хто ж ти? - Я буква і. - А що в тебе на голові? Шляпка? - Ні, крапка!!!

- На що схожа буква і? Подивіться, де буква і буде знаходитись у нашій кишеньковій азбуці. – друкування маленької букви і на дошці, у зошитах.

'Фізкультхвилинка'

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка зверніться

А тепер хай всі малята

Пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть.

                           За Е.Андрієвою.




ІV.Робота за Букварем (с.58-59)

1. Читання буквосполучень, слів.

Учні

Читають слова з буквою і, речення. М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко Буквар: підруч. для 1-го кл.

Учні з особливими освітніми потребами(затримка психічного розвитку)

Читають окремі букви, буквосполучення. Л.С.Вавіна Буквар Підготовчий 1 клас


2. Розглядання предметних малюнків, намальованих у «віночку»

Лілія, індик, півонія, іриси, ліщина.

У яких словах перший звук [і]? (Індик,іриси)

Звуковий аналіз слів іриси, індик (звернути увагу: що звук [і] познач цілий склад) Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем.

3. Читання тексту за Н. Кир'ян.

Учні

Які вміють читати – читають речення, текс. М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко Буквар: підруч. для 1-го кл.

Учні з особливими освітніми потребами (затримка психічного розвитку)

Повторюють окремі букви, буквосполучення за допомогою асистента.
Л.С.Вавіна Буквар Підготовчий 1 клас      
                                                                    


- Що хотів малий півник?

- Про які кольори він мріяв?

- Що сталося з ним уранці?

- Чого плакав півник?

- Що сталося після дощику?

- Як назвали квіти?

- Якого вони кольору? Вони гарні? Отож діти бережіть красу землі, не рвіть квіти оберемками.

- Складіть речення з підкреслених слів.


V.Підсумок уроку.

- Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

- Який звук вона позначає?

- Що було цікавим?

- Чого навчилися на уроці?

VІІІ.Список використаної літератури.

  • М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко Буквар: підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2012.
  • Анісімова Г.О. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації (навчально-методичний посібник).- Тернопіль:Мандрівець, 2013.- 104.
  • Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Книжка для вчителя: Методика роботи за «Букварем» (методичний посібник). – К.: Грамота, 2012.
  • Л.С.Вавіна Буквар Підготовчий 1 клас Посібник. — Київ: ІнкунАбула, 2013. — 207 с.