Конспект уроку природознавства 1 клас "Ґрунт. Склад ґрунту. Значення ґрунту."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Тема. Ґрунт. Склад ґрунту. Значення ґрунту.

Автор: Кошель Вікторія Анатоліївна
вчитель початкових класів Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Мета:

  • формувати уявлення про ґрунт, ознайомити зі складом ґрунту, його значенням;
  • розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам’ять;
  • виховувати почуття шанобливого ставлення до природи, вшанувати землю.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013. Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/, мовний матеріал, шифр, склянка з водою, ґрунт,пісок, глина, фішки,проектор та екран, ПК, наочність, презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою.

І Організаційний момент.

1. Привітання.

Сіли, діти, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Хвилинка календаря.

Яке сьогодні число?

Який місяць?

Який день тижня?

Який сьогодні день: похмурий чи ясний?

Яке небо: похмуре чи ясне?

Чи є сьогодні опади? Які саме?

Який сьогодні вітер: слабкий чи сильний?

Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

- Якими властивостями подібні між собою вода і повітря?

- Чи можливе життя без води та повітря? Чому?

- Як діти можуть дбати про чистоту води і повітря?

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

1. Повідомлення теми та мети уроку.

Шифр. Щоб дізнатися тему нашого уроку, ми з вами розгадаємо шифр. Будемо вести по стрілочці, від початку і до кінця. І дізнаємося що, яка загадка заховалася у цих словах.

УВЕСЬ СВІТ ГОДУЮ, А САМ НЕ ЇМ. ВСЕ ТЕРПЛЮ І ДОБРОМ УСІМ ПЛАЧУ.

2.Бесіда.

(демонстрація малюнку)

ґрунт











Що ж це таке?

Діти, сьогодні на уроці ми познайомимося з ґрунтом. Ви дізнаєтеся, що це таке, та для чого він нам потрібен.

ІV. Сприймання нового матеріалу.

1. Бесіда за малюнками в підручнику. Ст 51.

Роздивіться малюнки у підручнику.

Куди висаджують рослини? (в землю, а точніше у ґрунт)

2. Розповідь вчителя.

Від чого залежить урожай рослин?

Запам’ятайте діти: урожай рослин залежить від родючості ґрунту.

3. Цікава інформація.

1) У ґрунті ростуть рослини, а також живуть деякі тварини. Наприклад: кроти,черв’яки. А такі тварини, як лисиці, борсуки, миші, створюють нори під землею і мешкають там.

2) Чи знаєте ви, що найродючіший ґрунт – чорнозем. А наша Батьківщина Україна багата на чорноземи.

4. Практична робота.

Розгляд ілюстрацій у підручнику на ст. 50.

Ми побуваємо зараз з вами у ролі дослідників.

-Чи знаєте ви, що ґрунт містить воду?

Дослід 1.

Я вкину грудочку ґрунту у воду, а ви подивитеся, що буде відбуватися. Тож, що ми бачимо у пробірці? (бульбашки)

- Про що це говорить? (у ґрунті є повітря)

Дослід 2.

Я розмішаю ґрунт у воді. На самому дні осяде пісок. Трохи вище буде глина. А зверху – грунт.

-Скажіть, а якого кольору ґрунт? (чорного)

Так, він чорного кольору завдяки перегною.

А що ж таке перегній?

5. Фізкультхвилинка. Під музичний супровід.

6. Бесіда за малюнками у підручнику ст. 53.

Роздивіться малюнки внизу сторінки.

Що зображено на першому малюнку?

Що зображено на другому малюнку?

Як потрібно охороняти ґрунт?

Пам’ятка: аби ґрунт був родючим, його треба удобрювати, виривати бур’яни, садити культурні рослини. Також необхідно орати землю трактором, тоді ґрунт буде пухким і в ньому краще будуть рости рослинки. Також не можна викопувати черв’ячків з ґрунту, адже вони збагачують його необхідними солями та поживними речовинами.

V Закріплення нового матеріалу.

Гра «Правда чи неправда». (використання фішок)

Я буду говорити твердження. Якщо воно істинне – показуєте зелену фішку, якщо хибне – рожеву. (А про істинні і хибні твердження ви пам’ятаєте з уроків математики)

Ґрунт – верхній, родючий шар землі.

У ґрунті ростуть рослини.

Птахи живуть у ґрунті.

Чим менше в ґрунті перегною,тим вищий урожай.

Перегной надає ґрунтові чорного кольору.

У ґрунті немає води та повітря.

Всі люди повинні берегти ґрунт.

Давайте подивимося ще раз на схему та на малюнки і повторимо з чого складається ґрунт. (Відповіді дітей)

VІ. Узагальнення і систематизація ЗУН учнів.

1. Кросворд.

Відмерлі рештки рослин та тварин – це … (перегній)

Якщо ґрунт буде поживним він дасть нам багатий … (урожай)

Найкращий ґрунт, чорного кольору, якого так багато на Україні має назву … (чорнозем)

Хто може жити у ґрунті? (тварини)

Прочитайте ключове слово нашого уроку. (Грунт)

2. Робота з прислів’ям.

Як ви розумієте прислів’я?

Земля – тарілка, що покладеш, те й візьмеш

VІІ. Підсумок.

-. Що ми вивчали на уроці?

-. Що таке ґрунт?

- Де ми можемо бачити його у класі?

Оцінювання – вербальне.

Використана література

  • 1. Підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013;
  • 2. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації(навчально-методичний посібник)/Г.О. Анісімова, О.В. Нікулочкіна.-Тернопіль : Мандрівець, 2012. - с.
  • 3.Уроки природознавства в 1 класі: посіб. для вчителя / Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. - 2-ге вид. - К.: Генеза, 2013. - 120с.