Конспект уроку природознавства 3 клас"Гриби організми. Значення грибів для природи."

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертифікація Сівак 260.jpg

Тема. Гриби організми.Значення грибів для природи.

Автор: Сівак Людмила Вікторівна
вчитель початкових класів Костянтинівської СРШ І-ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з поглибленим вивченням предметів Мелітопольського р-ну Запорізької обл.


Триєдина мета уроку (ТМУ):

  • формувати уявлення про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, будову, як гриби пов’язані з деревами, значення грибів для лісу, для людей.;

Пізнавальний аспект ТМУ:

  • дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення;

Розвивальний аспект ТМУ:

  • розвивати вміння виявляти ознаки грибів;
  • вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією;
  • вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати, працювати в парі та самостійно.

Виховний аспект ТМУ:

  • виховувати інтерес до природи, обережність поводження в природі;
  • потребу точно висловлювати свої думки;
  • оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі.


Тип уроку: відкриття нового знання

Обладнання: проектор та екран, ПК, наочність, підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013. Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/ картки із завданнями, презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою.

І Самовизначення до діяльності..

1.Організація класу до уроку. . Діти: Доброго ранку, усіх ми вітаємо. Здоров’я і миру усім ми бажаємо Вчитель: Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Плескіт голубої води, шелест зелених дібров, спів пташок, запах і розмаїття квіток, усе це дороге серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю.

2.Фенологічні спостереження . -Як завжди розпочнемо урок з календаря спостережень за погодою та явищами природи. В цьому нам допоможе черговий синоптик. (Виступ синоптика) У рідному краї панує весна. Місяць – березень. Сонце піднімається вище, його косе проміння пригріває землю. День довгий, а ніч коротша. Небо блакитного кольору на ньому блукають хмари. Часом з них виривається дощ. Температура повітря вранці становила ___ градусів. Нехай негода ранньої весни не псує вам настрій! Черговий синоптик _________________________

ІІ. Актуалізація опорних знань і фіксація ускладнення. 1.Бесіда. -Почнемо відкриття нового із повторення необхідних знань. 1.Діти які ознаки мають «Живі організми» (Всі живі організми народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають). -Назвіть царства живих організмів (Рослини, тварини, гриби) на дошці вчитель вивішує таблички. -Чи є серед цих царств ті які ми ще не вивчали назвіть їх? (Царство гриби) – відкладає в сторону. -Пригадайте за якими ознаками царство рослин відрізняється від тварин? (Рослини живляться можуть самі для себе створювати поживні речовини із сонячної енергії, не пересуваються) -Які від’ємні ознаки царства тварин? (тварини живляться іншими живими організмами: рослинами або тваринами, можуть пересуватися) Сьогодні на уроці ми обов’язково познайомимося ще з одним царством живих організмів.

ІІІ. Постановка проблеми.

1.Відгадайте загадку і дізнайтесь, з яким царством живих організмів будемо знайомитись В теплий дощик народився, Парасолькою накрився Може б з лісу пострибав, Як би другу ногу мав (Гриб) -То ж сформулюйте тему уроку у вигляді розповідного речення. (Тема нашого уроку – гриби-організми) – Вивішує на дошку. -Що ви знаєте про гриби? (Гриби ростуть у лісі, біля дерев та пеньків, є їстівні та отруйні гриби, гриби є їжею для деяких тварин, люди теж використовують гриби в їжу).


2. Щоб відкрити нові знання ми повинні з’ясувати, чого ми ще не знаємо і не вміємо? -Хто може довести, що гриби – це не рослини, і не тварини, а нове царство живих організмів? -Чому виникла проблема (ускладнення)? (Ми не можемо відповісти на це питання, бо ми ще не вивчали царство грибів, і не знаємо ознак організмів цього царства) -А що необхідно зробити аби знати (Дізнатись).


ІV.Відкриття нових знань.

1.Вступне слово вчителя . Світ грибів надзвичайно різноманітний. Їх царство налічує близько 100 тисяч видів. Гриби – це не рослини і не тварини, а представники особливого царства. Гриби мають всі ознаки живих організмів. А які це ознаки живих організмів? Нам повідомить юний науковець (Учень) Відповідь науковця. Вони: дихають, живляться, ростуть, розмножуються, відмирають.

2.Робота з підручником (с. 121). А зараз ми з вами дізнаємось про будову шапинкового гриба і в цьому нам допоможе наш підручник. а) Читання статті ланцюжком. б) Зверніть увагу на малюнок 96 (будова шапинкового гриба) Отже який висновок можна зробити із вище сказаного, з чого складається шапинковий гриб (Всі разом повторюють будову гриба)

3. Фізкультхвилинка.


V Первинне закріплення . Діти при підготовці до уроку разом зі мною працювала енциклопедична служба. Зараз ми надамо слово експертам цієї служби, які підготували для нас невеликі повідомлення стосовно нашої теми.

Виступ експерта №1 Я познайомлю Вас з тим як розмножуються гриби. Гриби розмножуються спорами і частинами грибниці. Спори за допомогою вітру потрапляють в ґрунт. Після дощику, коли сонце прогріває землю, спори утворюють грибницю і з’являються нові гриби. Ростуть вони дуже швидко і живуть близько 10 днів. Тому коли ви збираєте гриби їх потрібно акуратно зрізати, а не рвати, щоб не зруйнувати грибницю.

Виступ експерта №2 Інформація з якою я вас познайомимо стосується значення грибів, як гриби тісно співіснують з деревами. Отже, більшість грибів є санітарами довкілля. Вони живляться рештками відмерлих рослин і тварин, перетворюючи їх на поживні речовини. Гриби підвищують родючість ґрунту. Також гриби є кормом для деяких диких тварин. Грибами живляться білки, сороки, лосі, їжаки, миші, дикі кабани, деякі комахи.

Виступ експерта №3 Моя інформація про те яке значення мають гриби для людини: - Є гриби карлики, які нас лікують. Із цвільових грибів виробляють ліки(пеніцилін) - Люди використовують гриби як продукт харчування. Дріжджі використовують для випікання хлібних виробів, виготовлення квасу. Завдяки кефірному грибку, молоко перетворюють на кефір. - Із грибів люди готують смачні страви (суп із грибів, жульєн, смажені та мариновані гриби) Отже який можна зробити з цього всього висновок: - Гриби розмножуються спорами і частинами грибниці - Гриби дуже потрібні лісу. - До грибів належать цвіль, дріжджі.


VІ.Самостійна робота з самоперевіркою в класі . Робота в зошиті з друкованою основою с. 45 зав.1 (Будова шапинкового гриба) Результати звіряють з таблицею на екрані.

VІІ.Введення у систему знань і повторення. . 1. Ознаки грибів – (заповнюють таблицю) на дошці презентують. Утворення «Асоціативного куща» Ознаки грибів. 2.Доповни речення.Тіло шапинкового гриба складається із шапки і ніжки. Грибниця знаходиться в землі. 3.Доповни речення: Гриби живляться: рештками рослин і тварин, що є в ґрунті. Розмножуються гриби: спорами і частинами грибниці.

VІІІ.Рефлексія діяльності.

-. 1.Ось і добігає кінця наш урок. Ми сьогодні багато говорили про гриби. А як ви гадаєте чи потрібні вони нам у нашому житті, чи не потрібні? (Відповіді дітей). Все в природі взаємопов’язане, і все що існує потрібно, нічого зайвого не буває. -. 2.Повідомлення д/з. - Вдома опрацюєте матеріал підручника с.121-123. - За бажанням спробуйте якомога більше дізнатись про їстівні та отруйні гриби з інших джерел, бо ця інформація буде корисною для нас на наступному уроці. - 3. Оцінювання учнів - Мені сподобалось, як сьогодні на уроці працювали…………………… - Чи можна стверджувати, що ми з вами піднялись ще на одну сходинку успіхів у навчанні, вивчаючи гриби? - Працюючи дружньо нам буде все по плечу і ми з вами досягнемо успіхів в будь чому.

VІІІ.Список використаної літератури.

  • Анісімова Г.О. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації (навчально-методичний посібник).- Тернопіль:Мандрівець, 2013.- 104.
  • Бабавал Т.І., Вихрущ В.О. Природознавство. Цікавий світ навколо нас. Книга для читання – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан – 2009
  • Підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013.
  • Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/
  • Вартабедян Л.В. Я і Україна. Природознавство. Інтерактивні форми роботи на уроці. 3 клас: Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010.- 88с.
  • Мечник Л.А., Мечник І.І., Волошин О.М. Природа рідного краю – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008.