Конспект уроку української мови 3 клас "Квітковий бал.Складання усного твору за поданою канвою"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертифікат сертифікації Наконечна 266.jpg


Автор: Наконечна Галина Петрівна

вчитель початкових класів Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІступенів"Прометей" з поглибленим вивченням предметів

Епіграф: Загорайся веселково, дзвени чисто, рідна мово!

Конспект уроку

Тема: Усний твір за поданою канвою »Квітковий бал».

Мета: Вчити складати твір за поданою канвою з опорою на власні музичні враження; підбирати влучні епітети до іменників-назв квітів; розвивати мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; створювати умови для розвитку уяви, образного мислення, творчих здібностей; прищеплювати любов до рідної мови, краси довкілля і музики.

Музичний ряд: П.І. Чайковський «Вальс квітів».

Зоровий ряд: Малюнки з зображенням квітів; таблиця »Епітети до визначення характеру музики».

Хід уроку

І. Організація класу. Емоційна підготовка учнів.

Поспівка : Знов музика звучить у нас і стає сонячним весь клас! Приємні усмішки всім дайте і працювати починайте!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети уроку.

На вчительському столі-букет зів’ялих квітів. -Діти, що ви бачите на столі? -Які ці квіти?(Зів’ялі, понурі). -Як ви гадаєте, який настрій у цих квітів? -Чому ж їм сумно? (Вони росли на волі, а тепер, зрізані, змушені стояти у вазі. Це зів’ялі, сумні квіти). Вчитель(втаємничено): -Діти, я чула, як ці квіти перешіптувалися між собою. Давайте послухаємо тихенько, про що вони говорять, і сьогодні на уроці складемо про це усний твір. А у найбільш активних учнів, які порадують нас цікавими знахідками, дозріють яблучка на «Дереві Успіху».

«Мозковий штурм» -Про що розмовляли між собою квіти?

Хвилина міркування: Працюємо в малих групах. Розкажіть своєму сусіду по парті, який сюжет ви вигадали. Потім поміняйтесь ролями.

Банк ідей (На дошці стисло занотовуються сюжетні вигадки дітей, не відкидаються навіть найдивовижніші). Варіанти дитячих відповідей(стисло): а)Розповідь квіточки »Як було прекрасно в лузі». б)Дружба квітки з вітерцем і дощиком. в)Розробка плану втечі з вази. г)Втечемо і посіємо насіннячко навесні.

Вчитель:-Ваші ідеї дуже цікаві! Але ж свої думки можна висловити за допомогою музики. Послухайте, яку музику створив всесвітньовідомий російський композитор П.І. Чайковський, назвавши її «Вальс квітів». Зараз ми потрапимо з вами на справжнісінький квітковий бал! Закрийте оченята. Настала ніч…(Пошепки):-Чуєте? Квіти піднімають свої голівки, розкривають пелюстки…Послухайте «Вальс квітів», а потім розкажете, що ви побачили в своїй уяві, слухаючи музику.

Слухання музичного твору: П.І. Чайковський »Вальс квітів» з балету «Лускунчик».

-Якою за характером була ця музика?

Підбір епітетів:святкова,прекрасна,урочиста,величава,танцювальна,м’яка.

-Які картини постали в вашій уяві?(Відповіді дітей). -Тож готуватимемося до балу і ми!

Розвивально-навчальні вправи. 1.Розподіліть малюнки з зображенням квітів на дві групи: іменники чоловічого роду та іменники жіночого роду.

2.Утворимо казкові танцювальні пари:

Іменники чоловічого роду:гладіолус,тюльпан,нарцис,мак. Іменники жіночого роду:жоржина,фіалка,троянда,ромашка.


2.Логічні вправи:

-Поміркуйте, чому у нашій казці нарцис танцює з трояндою, а мак-з ромашкою?(Тому що нарцис і троянда-садові квіти, а ромашка і мак-польові). -Як по-іншому можна розбити квіти на пари?(За порою цвітіння тощо).

3.Підберіть прикметник до іменника-назви квітки.

Словникова робота: тендітна-ніжна, граціозний-витончений, запашна- пахуча, духмяна; величавий-гордовитий.

Утворення словосполучень:

-Утвори словосполучення, розкриваючи дужки.

(Велич)гладіолус-величний гладіолус;(запах)фіалка,(вогонь)мак,(ніжність)ромашка,(грація)нарцис,(пишність)троянда.

                                                                                                                                            Величавий гладіолус, ніжна ромашка, запашна фіалка, граціозний нарцис, вогняний мак, тендітний пролісок,пишна троянда.

Фізкультхвилинка Повторне прослуховування музичного твору. Мелодійні рухи з квітами в руках під музику.

4.Складання усного твору

4.1.Опиши танок одним реченням. Н-д: Граціозний нарцис танцював з ніжною фіалкою, а пишна троянда-з величавим гладіолусом.

4.2.З поданих прикметників вибери найбільш влучні для характеристики квіткового балу: Яскравий,блискучий,сліпучий,осяйний,світлий,променистий,тьмяний.

4.3.Колективне складання плану до твору.

План 1.Сумні квіти. 2.Чарівний вальс. 3.Мрії квітів.

-Поміркуйте, чи можуть зірвані квіти продовжити своє життя? Яким чином? (З уроків природознавства діти пригадують, що у багатьох рослин насіння продовжує дозрівати вже після того, як рослину зірвали). Останній пункт плану передбачає багатоваріантність відповідей: мрії про наступний бал; мрії про волю і висівання свого насіннячка тощо.

4.4.Самостійна індивідуальна робота учнів.

4.5. Презентація усних творів.

4.6.Визначення найбільш вдалих творів.

Завдання: Прочитай (розкажи)свою казку перед класом. Послухай твори однокласників. Запиши речення, яке тобі найбільше сподобалось у прослуханих творах. -Які квіти вам, діти, подобаються більше: живі чи зрізані для букету? Чому?

-Прослухайте вірш своєї однокласниці.

Я люблю свій квітничок

Наша Костянтинівка гарна і весела,

Навесні багато квітів у кожній оселі.

Вийду я у свій садок

Та не буду рвать квіток,

Хай метелики літають,

Нехай бджілочки кружляють.

Буду квіти доглядати,

І пушити, й поливати,

А як буде у нас свято-

Збережу для мами й тата:

Приведу їх у садок,

Покажу море квіток.

А на пам’ять в подарунок

Дам із квітами м а л ю н о к.

(Соловйова Літіція)

-Чи можна юну героїню вірша назвати справжньою берегинею природи? Обгрунтуйте свою відповідь.

Самооцінювання

-Чи задоволений ти своєю роботою на уроці? Оціни результат своєї роботи й визнач місце на «сходинках успіху». Обери відповідну сходинку та зафарбуй її. -На яке запитання тобі було цікавіше давати відповідь? -Яке завдання викликало у тебе труднощі?

Рефлексія

-Яким став твій настрій у кінці уроку? -Чи хотів би ти складати казкові твори на наступних заняттях?

Домашнє завдання(на вибір): 1)підібрати влучні епітети до назв своїх улюблених квітів;2)виконати малюнок »Вальс квітів»;3)підготувати короткий переказ сюжету балету «Лускунчик».

Висновки:

Музики прекрасна сила

Серця ваші розбудила,

Рідне слово зазвучало,

Різнобарвно залунало.


Література:

1.Формування у молодших школярів мотивації вивчення української мови: практичний аспект: Наук.-метод. посібн./Автор-упорядник Петрик О.В.-Запоріжжя,ЗОІППО,2015.-132 с.

2.Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. Посібн . /О.І. Пометун, Л.В.Пироженко. За ред. О.І. Пометун.-К.: Видавництво А.С.К.,2003.-192с.

3.Універсальний комплексний словник-довідник молодшого школяра/Упорядн. :Н.О. Воскресенська, К.О. Воскресенська. -Х.: Вид-во «Ранок»,2014.-464с.

4.Печерська Е.П. Уроки музики в початкових класах:Навч.посібник.-Київ:Либідь,2001.-272 с.