Конспект уроку інформатики в 10 класі з теми "Використання гіперпосилань та кнопок дій. Налаштування демонстрації презентації"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Мартиновська С311.jpg

Содержание

Тема уроку

Використання гіперпосилань та кнопок дій. Налаштування демонстрації презентації

Автор (и) розробки

Мартиновська Галина Леонідівна, вчитель інформатики

Навчальний заклад

Костянтинівська СРШ І - ІІІ ступенів "ПРОМЕТЕЙ" з пвп

Клас

10 клас(Академічний рівень)

Тип уроку

Засвоєння нових знань та вмінь

Мета уроку

Навчальна: Познайомити з поняттям «гіперпосилання» та «кнопки дій», сформувати в учнів навички створення елементів керування та гіперпосилань в презентаціях.
Розвиваюча: Пізнавальний інтерес учнів, уміння застосовувати нові знання на практиці.
Виховна: Виховувати почуття патріотизму та любові до рідної землі.

Обладнання уроку

комп’ютери, мультимедійний проектор, програмне забезпечення

Дидактичні та методичні матеріали

1. Інформатика:підручник для 10-го кл. загальноосвіт. навч. закл./Й.Я. Ривкінд[та ін.]. - Київ: Генеза.

Компетенції учнів на уроці

Основні поняття: Гіперпосилання, кнопки дій, демонстрація презентації.
Основні знання: Поняття «гіперпосилання», «кнопки дій».
Основні вміння: Створювати посилання різних видів, використовувати кнопки дій для керування презентацією, налаштовувати демонстрацію презентації.

Хід уроку

І. Організаційний момент
Перевірки наявності та готовності учнів до уроку. Створення позитивного настрою для проведення уроку. Доброго дня, шановні учні! Я рада вас бачити на сьогоднішньому уроці та бажаю всім нам активності, плідної співпраці та досягнення поставленої мети. Тож давайте не гаяти часу.

Рефлексія: Подивіться на ваших столах є образи, оберіть один з них та оцініть свій рівень знань на початок уроку щодо створення презентацій за таким принципом: Початок шляху – я трохи знайомий з редактором презентацій.
Галявина – я частково використовую презентації, але мені цікаво дізнатись нові можливості цієї програми.
Підніжжя – середина гори – я впевнено використовую можливості MS Power Point.
Вершина гори – Я - майстер!
Ви бачите перед собою гору підійдіть до гори та приєднайте свій образ. Дякую. Гора знань нам підказує, що більшість учнів володіють можливостями програми на ___________ рівні. Отже нам є над чим працювати.

Форма навчання: фронтальна
Методи навчання: словесний
Засоби: плакат «Гора знань», образи


ІІ. Актуалізація опорних знань У кожного учня «Робочий лист», в якому викладені вправи на урок, а також «Лист оцінювання», на якому учні виставляють бали за виконані завдання. Зараз ми спробуємо актуалізувати знання за допомогою роботи в парах. На ваших столах лежать робочі листи, використовуючи кластери спробуйте доповнити речення:

Доповнити речення Кластер
Система опрацювання презентацій, або редактор презентацій – це… …прикладна програма, призначена для створення комп’ютерних презентацій
Презентація – це … … захід на якому відбувається представлення чого-небудь.
Презентація складається з … …сукупності слайдів.
Серед комп’ютерних презентацій розрізняють… …слайдові та потокові презентації.
На слайді презентації можна розмістити … … напис, малюнок, таблицю, відеофільм, аудіозапис та інші об’єкти .
Існують такі режими перегляду презентацій… …Звичайний, Сортувальник слайдів, Показ слайдів.


На столах в вас лежать «Листи оцінювання»: напишіть на них своє прізвище, ім’я. Поставте 3 бали – якщо всі кластери в вас були виконані правильно, за кожну неправильну відповідь відніміть по 0,5 бали.

Форма навчання: парна
Методи навчання: словесний
Засоби: кластери, «Робочі листи», комп’ютер, мультимедійний екран, «Листи оцінювання»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Увага на екран. Демонстрація відео – 1 хв.
Мозковий штурм
Проблемне запитання:
Відома вам ця гра. Уявіть, що вам необхідно створити завдання ІІІ туру цієї гри у вашій школі . Перегляд презентації. Я вам нагадаю ІІІ тур має ось такий вигляд. Як ви думаєте а в якій програмі створений третій тур?Скільки в ньому запитань?(24)

Супровід презентації:
Припустимо, що ви створили для гри презентацію, яка містити 25 слайдів, на яких розміщено інформацію по декількох напрямках, послідовно один за одним. Перегляд такої презентації може бути не раціональним, особливо, якщо нам необхідно зробити вибір слайду за бажанням учасника гри. Як удосконалити презентацію та зробити її більш зручною для перегляду? Орієнтовні відповіді учнів:
Треба організувати перехід на ці слайди та повернення до вихідного слайду.
Скажіть, будь ласка, які нові для себе елементи ви побачили під час перегляду презентацій.
Орієнтовні відповіді учнів:
Так, це кнопки, значки у вигляді долоньки, зміна кольору тексту.

Форма навчання: фронтальна
Методи навчання: наочний
Засоби: комп’ютер, мультимедійний екран

IV. Формулювання теми та мети уроку.
Давайте разом спробуємо сформулювати тему нашого уроку – це до снаги кожному з вас.
Відкриваємо зошити, записуємо сьогоднішнє число, і тему уроку:
«Використання гіперпосилань та кнопок дій. Налаштування демонстрації презентації».
На цьому уроці ми з вами:
Що ми дізнаємося?
1. Що таке гіперпосилання?
2. На які типи об’єктів може вказувати посилання?
3. Як додати гіперпосилання до презентації?
4. Що таке кнопки дій?
5. Як розпочати демонстрацію презентацій?
6. Як налаштувати показ презентації?
Чому ми навчимося?
1. Створювати гіперпосилання.
2. Розміщувати на слайдах кнопки дії.
3. Налаштовувати показ презентації.

V. Вивчення нового матеріалу
Надання необхідної інформації
Для цього існують два способи створення переходів:
1. Створення гіперпосилань на інші слайди.
2. Розміщення на слайдах керуючих кнопок. Якщо активізувати кнопку (клацнути мишею), то відбудеться деяке подія (наприклад, перехід на інший слайд або припинення показу презентації).

Гіперпосилання
Гіперпосилання - це виділений фрагмент документа, пов'язаний з певним об'єктом (файлом або певним слайдом презентації), яким передається звернення при натисканні миші. Гіперпосилання виділяється синім кольором з підкресленням.
Для створення гіперпосилання необхідно:
1. Виділити об’єкт.
2. Обрати Вкладку ВСТАВКА, у групі Посилання вибрати кнопку Гіперпосилання.
3. Відкриється вікно Додавання гіперпосилання, в якому необхідно обрати слайд, на який вона буде вказувати.
Для вставки керуючої кнопки необхідно:
1. Оберемо слайд, на який ми бажаємо додати кнопку.
2. Відкриємо Вкладку ВСТАВКА в групі Ілюстрації натиснемо на об’єкт Фігури.
3. В нижній частині списку знаходиться група «Керуючі кнопки».
4. Оберемо кнопку Далі, яка за замовчанням зберігає посилання на наступний слайд.
5. У діалоговому вікні налаштовуємо дію кнопки.
6. Натискаємо на слайді.
Для того щоб побачити як працюють гіперпосилання та кнопки дій переходимо у Вкладку Показ слайдів або натискаємо клавішу F5.

Робота в групах

І група
Відновіть алгоритм «Вставка гіперпосилання».

ІІ група
Робота з підручником ст. 117
Запишіть назву та призначення кнопок дій.

ІІІ група
Запропонуйте об’єкти на які можна створити гіперпосилання та кнопки дій.

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

Інструктаж з БЖД.
Вінок .
Перш ніж перейти до практичної частини нашого уроку давайте пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером. Зараз візьміть по 1 стрічці та напишіть найважливіше, на вашу думку, правило безпечної роботи на ПК.
Дякую. Ми з вами утворили символічний вінок із правил безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. А скажіть, будь-ласка, а символом чого є вінок?
Орієнтовні відповіді: Символом України.
А чи ви знаєте, що є символічним для Мелітопольського краю? Чим ми можемо пишатись?
Орієнтовні відповіді: черешня, Кам’яна Могила та інші.

VII. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК
Робота за комп’ютером(на слайді висвітлений алгоритм роботи учнів)

Зміст Кількість балів Самооцінка Взаємооцінка
1. Відкрити презентацію “Сім чудес Мелітопольського краю”,
яка знаходиться на диску D: у вашій структурі папок.
0.25
2. На титульному слайді додати інформацію:

Підготував(ла): ваше Прізвище Ім’я

0.5
2. На титульному слайді додати інформацію:

Підготував(ла): ваше Прізвище Ім’я

0.5
3. На слайді №2 зв’яжіть гіперпосиланням пункти змісту
з тим слайдом, на якому інформація про даний об’єкт.

Наприклад, 1. Мелітопольська черешняна слайд №3.

1
4. Розмістіть на слайдах кнопки дій:

Слайд №2 – кнопка дій .
Слайд №3 – 5 – кнопки дій і
Закріпіть за кнопкою стандартну дію переходу до відповідних
слайдів, а за кнопкою - перехід на слайд №2.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ

1
5*. Зв’яжіть гіперпосиланням зображення на слайді №4
з відповідним відео, яке знаходиться у папці з заготовками.
0.5
6. Збережіть презентацію у своїй папці у файлі з іменем

Сім чудес_Ваше_Прізвище.

0.25
Всього 3


Поставте 3 бали – якщо ви встигли виконати правильно етапи практичної роботи(відповідно до кількості білів у таблиці за кожний пункт алгоритму)

VІІI. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Кубування:
А зараз я вам пропоную узагальнити наші знання за допомогою розумного куба.
1. Опишіть зображення «Гіперпосилання».
2. Порівняйте кнопки Вперед та Назад.
3. Встановіть асоціації кнопка Додому.
4. Проаналізуйте з яких на які об’єкти можна додати посилання.
5. Застосуйте клавішу F5.
6. Запропонуйте аргументи гіперпосилання «За» чи «Проти».


ІX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати ст. 115 – 128
Рівень А - №12 ст.118
Рівень В - №6 ст. 120
Рівень С - №14* ст. 118

Х. ПІДСУМОК УРОКУ
Виставлення оцінок.
Підрахуйте кількість балів.
Вчитель виставляє свою кількість балів за роботу на уроці. Додайте до вашої оцінки: Рефлексія: пропоную Вам підвести підсумки: покажіть ваш рівень знань та вмінь після нашого уроку намалювавши на стікерах кнопку дій, яка буде відображати ваш рух та приєднайте до вашого уявного образу. Я задоволена, що ми плідно попрацювали. Дякую за сьогоднішню роботу.

Список використаних джерел

  • wikipedia.org,
  • www.youtube.com,


Додатки

План-конспект уроку

Додаток 1. Лист оцінювання

Додаток 2. Робочий лист

Додаток 3. Кластери

Додаток 4. Робота в групах

Додаток 5. Шаблон презентації