Конспект уроку інформатики в 5 класі з теми "Вікно програми, основні об'єкти вікна"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Урсуленко сертифікат 185.jpg

ПРОГРАМА: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5-9 класи» (автори: М.І.Жалдак, Н.В.Морзе, Г.В.Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я.Ривкінд, В.В.Шакотько)
РОЗДІЛ: Основи роботи з комп'ютером (10 год.)
ПРЕДМЕТ: Інформатика
КЛАС: 5


Автор: Урсуленко Неллі Олександрівна, Вільнянська гімназія "Світоч" Вільнянської районної ради Запорізької області


Содержание

Тема уроку

Вікно програми, основні об'єкти вікна.

Мета уроку:

навчальна:
• описати поняття «вікно програми», визначити основні об'єкти вікна (рядок заголовка, кнопки управління, робоча область); повторити правила поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі;
розвивальна:
• розвивати в учнів увагу, логічне мислення, кмітливість, практичні навички роботи з мишею;
виховна:
• виховувати увагу, зосередженість, інтерес до інформатики;

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання:

комп'ютери, мультимедійний проектор + дошка, презентація Вікно програми, основні об'єкти вікна, роздатковий матеріал, картки із завданнями, файли-заготовки до практичної роботи, ватман, скотч або клей, роздруковані обʼєкти вікна програми Блокнот.

ХІД УРОКУ

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  • привітання;
  • перевірка готовності учнів до уроку;
  • перевірка присутності дітей.

Вступне слово вчителя
Сьогоднішній урок – це ще одна сходинка до пізнання інформатики, такої цікавої науки, знання якої знадобляться вам в майбутньому житті.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

«Мозкова атака»

  1. Які об’єкти операційної системи Windows вам відомі?
  2. Які існують види меню?
  3. Як відкрити контекстне меню об'єкта?
  4. Що таке програма?
  5. Як запустити програму на виконання?

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Слово вчителя.

Неля55.jpg

Перед тим, як оголосити тему уроку, розгадайте кросворд, повторивши основні терміни, вивчені на попередніх уроках. (На екрані слайд презентації з кросвордом. Діти дають відповіді на запитання і в результаті отримують ключове слово теми уроку - вікна.) Одним з елементів графічного інтерфейсу операційної системи є вікно. Тому тема сьогоднішнього уроку: «Вікно програми, основні об’єкти вікна».
На уроці ми дізнаємося:

  1. Що таке вікно в ОС Windows?
  2. Які існують типи вікон?
  3. Які основні об’єкти містить вікно програми?

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Демонстрація презентації з поясненням вчителя

Неля6.jpg

Після запуску програми на виконання, відкривається програмне вікно, яке може займати весь екран або його частину, має прямокутну форму. Не випадково операційна система має назву Windows, що в перекладі з англійської означає "вікна".
Розрізняють ще такі види вікон: діалогові, інформаційні.
Інформаційні вікна містять деяке повідомлення або запитання, на яке необхідно обрати відповідь.
Діалогові вікна (в якому відбувається діалог між комп’ютером і користувачем) – вікна, в яких міститься запитання і варіанти відповіді для подальшої роботи з комп’ютером.
Розглянемо основні елементи саме програмного вікна, бо програми керують роботою комп’ютера і без них він буде лише набором пристроїв.

Неля3.jpg
Неля7.jpg

Вікно програми має такі режими відображення, як:

  • нормальний;
  • повноекранний;
  • кнопка на панелі задач (вікно згорнуте).

Вікно, з яким працюють в даний момент, називають активним.

УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Неля22.jpg

1.Працюємо в парах. Об’єднайте зображення вікон у дві групи. Поясніть відповідь.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (виконання вправ для зняття фізичної втоми під музику) фізкультхвилинка "Райдуга"
2.Гра «Вірю – не вірю»
Чи вірите ви, що: (діти дають відповіді так чи ні)

  • Вікно програми має кнопки керування вікном?
  • На панель завдань можна згорнути лише одне вікно?
  • Розміри вікна програми можна змінювати?
  • Вікно програми має рядок заголовка?
  • Активних вікон може бути декілька?
  • У кожному вікні є кнопка “Закрити”?
  • Програмне вікно має рядок меню?

3.Завдання "Встанови відповідність" (з’єднай лініями елементи вікна з текстовими підписами (слайд в презентації)). (Учням роздаються картки-заготовки і після виконання завдання діти обмінюються ними, перевіряючи один в одного роботу)

РОБОТА ЗА КОМП'ЮТЕРОМ

Повторити правила поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі.
Практична робота.

  • Відкрити папку свого класу, розглянути елементи вікна папки (учні знаходять вже знайомі елементи вікна, називають їх; вчитель коментує відповіді дітей);
  • Розглянути режими відображення вікна програми (нормальний, повноекренний, згорнутий), використовуючи кнопки керування вікном.
  • Відкрити файл-заготовку "Практичне завдання" практичне завдання з папки своєї групи, підписати елементи вікна, зберегти внесені зміни, результати роботи продемонструвати вчителю (якщо є помилки - вчитель виправляє учня).

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Колективна робота учнів.
Дітям роздаються заготовки (ватман, роздруковані елементи вікна програми Блокнот, клей або скотч). Завдання: правильно розташувати всі елементи вікна на ватмані, приклеїти їх, прокоментувати результати роботи.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • Робота з «Картою умінь».
    Неля57.jpg

Учням роздаються карточки, де вони повинні зафарбувати ті стрілочки, які відповідають їх вмінням і знанням.

  • Оцінювання знань учнів.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Прочитати п.9 (Інформатика, 5 клас, Н.В.Морзе, О.В.Барна)
  2. Вивчити основні елементи вікна програми.
  3. Стр. 78, підготувати відповіді на запитання рубрики “Обговорюємо”

Використана література

  1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5-9 класи» (автори: М.І.Жалдак, Н.В.Морзе, Г.В.Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я.Ривкінд, В.В.Шакотько).
  2. Інформатика: підруч. для 5 кл. загальноосвіт.навч. закладів/ Н.В.Морзе, О.В.Барна, В.П.Вембер, О.Г.Кузьмінська, Н.А.Саражинська. –К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 256с.
  3. Навчальний посібник «Робочий зошит з інформатики для 5-го класу» / Морзе Н.В., О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 96 с.
  4. Зошит для практичних робіт і проектної діяльності з інформатики : навчальний посібник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська, Н.А. Саржинська. — Київ : Видавничий дім «Освіта», 2013.
  5. Інформатика. Базовий курс. Навчальний посібник у 3-х частинах. Частина 1/Шестопалов Є.А.-Шепетівка: "Аспект", 2005.-144с.
  6. Інформатика: 9 кл.: Підруч. для загальноосвіт. навч. закл./ І.О.Завадський, І.В.Стеценко, О.М.Левченко. - К.: Видавнича група ВНV, 2009. - 320 с.: іл.

Інтернет-ресурси

  1. http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/7/95/135/95135228_9353062cartoonsmilingdesktopcomputervectorillustration.jpg
  2. http://userdocs.ru/pars_docs/refs/9/8895/8895_html_m356633bc.jpg
  3. http://laginlib.org.ua/ynfo/formula/foto/1.jpg
  4. https://www.youtube.com/watch?v=sTGVsb4XEqM
  5. http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/

Фоторепортаж з уроку
колективна робота учнів фізкультхвилинка демонстрація результату колективної роботи