Конспект уроку інформатики у 3 класі "Основні об`єкти вікна. Операції над вікнами"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Оленич сертифікат 209.jpg

Содержание

Тема уроку

"Основні об'єкти вікна. Операції над вікнами"

Автори розробки

Оленич Ольга Валентиновна,Гуляй Неллі Станіславівна, вчителі інформатики Мелітопольської загальноосвітньої школи I – III ступенів №4 Мелітопольської міської ради, Запорізької обл.

Клас

3 клас

Предмет

Інформатика

Мета уроку

- сформувати уявлення про вікна, їх будову; навчити користуватися кнопками керування вікном; здійснювати операції над вікнами;
- розвивати вміння порівнювати, аналізувати; формувати вміння робити висновки, самостійно висловлювати думку; здійснювати самооцінювання;
- виховувати інтерес до інформатики; дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки; охайність при роботі в зошиті, старанність.
Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, робочі зошити, презентація
Програмне забезпечення: ОС Windows, текстовий редактор Блокнот

Тип уроку:

урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок

Вимоги до учнів:

правила поведінки та техніки безпеки в комп'ютерному класі, розуміти призначення основних об‘єктів вікна, називати основні об’єкти вікна (рядок заголовка, кнопки керування, робоча область); основні операції, які можна виконувати над вікнами; пояснювати призначення кнопок керування вікном; вміти згортати і розгортати вікна; змінювати розміри вікон; змінювати положення вікон на екрані.

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності учнів (1 хв).
Привітатися із учнями. Перевірити готовність учнів до роботи.
- Діти, сядьте рівненько. Подивіться, чи ніщо вам не заважає розпочати роботу. Посміхніться один одному.
Пролунав дзвінок,
Розпочався наш урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти - просто молодці!
ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв).
Робота в парах
Завдання на картках.
Знайдіть та підкресліть слова, пов’язані з інформатикою.
КНИГА
СТІЛ
ПАРТА
ЗБЕРЕЖЕННЯ
МОНІТОР
ПРИНТЕР
РУЧКА
ОЛІВЕЦЬ
ПАПКА
ЛЯЛЬКА
МОДЕМ
ІНФОРМАЦІЯ
ОБРОБКА
ФАЙЛ
ПЕНАЛ
Зробіть, будь ласка взаємоперевірку, обміняйтеся листочками. — Чи швидко знайшли потрібні слова? — Які з цих понять ми вивчили на попередніх уроках? — Поясніть призначення папок? — Як називають папку, яка зберігається в іншій папці?
— Як можна переглянути зміст папки?
— Для перегляду змісту папки потрібно встановити на неї вказівник і двічі натиснути ліву кнопку миші. А що буде відбуватися потім, ми дізнаємось сьогодні на уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (10 хв).
Учитель загадує загадку.
Загадка — Крізь нього можна побачити все або нічого. Воно може бути великим, а може зовсім маленьким. Його можна відкрити. Що це? (Вікно)
- Що ви знаєте про вікна?
Інтерактивна вправа «мікрофон». Учні отримають від вчителя м'ячик, висловлюються, починаючи за слів «Я знаю» (наприклад: «Я знаю, що вікна можуть бути маленькими, а можуть займати й увесь екран.», «Я знаю, що вікна мають рядок заголовка з назвою програми і кнопки», «Я знаю, що вікна можна закрити, згорнути, розгорнути»
- Як ви вже здогадалися, на сьогоднішньому уроці ми з вами поговоримо про вікна. Навчимося користуватися кнопками керування вікном і дізнаємося, які дії можна виконувати над вікнами.
Розповідь учителя (супроводжується демонструванням на екрані проектора)
Вікно – це область екрана, обмежена прямокутною рамкою, у ній відображається вміст папки, або відкрита програма, або комп’ютерний документ. Усі вікна мають спільні риси та відмінності. Розгляньмо основні об'єкти вікна. З кнопками керування ми вже знайомилися на попередніх уроках. За їх допомогою можна закривати вікно, згортати, розгорнути і змінити його режим відображення.
Вікна можна не лише відкривати і закривати, але й змінювати їхні розміри та розташування на екрані. Якщо ви бажаєте навчитися виконувати операції над вікнами, то будьте дуже уважними. Якщо для вікна встановлено віконний режим відображення на екрані, то користувач може змінити його розміри. Для цього потрібно встановити вказівник на одну з його меж або в один з кутів так, щоб він набув вигляду двонапрямленої стрілки, і натиснувши ліву кнопку миші, змінювати розмір вікна в зазначеному напрямі. Якщо розміри вікна замалі для відображення повного вмісту, то у вікні з’являються вертикальні та горизонтальні смуги прокручування. Також у віконному режимі можна змінювати розташу­вання вікна на екрані. Рядок заголовка вікна завжди повідомляє нам назву папки, зміст якої відображено у вікні.
ІV. Сприймання й осмислення нового матеріалу (9 хв).
Робота з підручником: § 9.
1) Зачитування учнями «ланцюжком» частини тексту на с. 50 (слова Данилка).

текст підручника
текст підручника

2) Ознайомлення з панеллю інструментів.
За допомогою панелі інструментів можна виконувати різні операції над файлами і папками: змінювати їх вигляд, вилучати, здійснювати пошук, скасовувати попередні дії та інше.
Робота із зошитом.
Завдання 1-4 до уроку 9 «Вікна». Сходинки до інформатики.
Робочий зошит ст.. 28-29.

Будь ласка, в своїх зошитах оцініть свою роботу, поставив відмітку на "лінієчках самооцінювання".
V. Фізкультурна хвилинка (1 хв).
Трава низенька-низенька
Дерева високі-високі
Вітер деревце колише-гойдає,
То вліво, то вправо нахиляє.
То вгору, то назад,
То вниз нагинає.
Птахи летять - відлітають,
А учні тихенько за парти сідають.
VІ. Узагальнення і систематизація набутих знань (15 хв).
— Сьогодні ми з вами ознайомилися з вікнами та операціями над вікнами. А зараз ви спробуєте керувати вікном, змінювати його розміри. Працюватимете згідно з порядком.
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютерами
Практична робота за комп’ютерами.
1. Ввімкнути комп’ютер
2. Спостерігати за процесом завантаження операційної системи
3. Відкрийте вікно Комп'ютер, що на Робочому столі
4. Відкрийте локальний диск D:\
5. На диску D:\ Відкрийте папку 3 клас
6. Відкрийте вкладену папку Урок 9
7. Відкрий вкладену папку Загадки

практичне завдання

8. Прочитай загадки і знайди на них відповіді (для цього потрібно відкрити файли, ознайомитися з вмістом, надрукувати відповідь з клавіатури і закрити їх зберігаючи зміни, як Загадка(1,2,3,...)_Власне призвище)
9. Повернися в папку 3 клас
10. Зміни розміри вікна папки, щоб воно займало половину екрана
11. Перемісти вікно в правий верхній кут екрану
12. Повідом вчителя про завершення роботи
13. Закрий вікно
Релаксація (вправи для очей)
Закрийте будь ласка очі.
Уявіть собі білий вітрильник, що гойдається на хвилях. Він чекає вітру. Ви теж гойдаєтесь на цій яхті. Нарешті подув свіжий вітерець. Вам приємно. Дуже легко дихається. Яхта теж легко пливе у відкрите море. А ви розплющуєте очі. Відкрийте повільно очі і подивіться у далину. Повільно переводьте погляд вгору - вниз і навпаки. Стоп.
По-аплодуйте собі - ви добре попрацювали за комп'ютером.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія (2 хв).
- Про що ви дізнались на сьогоднішньому уроці? - Що ви навчились робити? - Що вам найбільше сподобалось на уроці?
Сьогодні кожен з нас закінчив урок з певним настроєм. Який він у вас я не знаю, а можу лише здогадуватися. І мені б дуже хотілося дізнатися вашу думку про виконану роботу. Я пропоную вам оцінити свій успіх на уроці самостійно і для цього обрати смайлик, який відповідає настрою та задоволенню від уроку, та намалювати його у зошиті.
Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець!
Урок завершено. До побачення!

Література:

1. Банник М. О. Інформатика. 3 клас (за підручником Коршунової О. В.). —Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 77, [3] c. — (Серія «Мій конспект»).
2. Земляк І.В. Інформатика. 3 клас: Навчально-методичний посібник. Частина.2. – Кам’янець-Подільський, 2009. – 116 с.
3. Коршунова О.В. Зошит «Сходинки до інформатики»: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл.:3-й кл./О.В. Коршунова. – К.: Генеза, 2014. – 80 с.
4. Сходинки до інформатики: підруч. для 3 кл. загальноосв. навч. Закладів / О.В. Коршунова. – К. Генеза, 2014. - 176 ст.: іл.