Конспект урок для 6 класу на тему "ВІТЕР"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Тарасцова сертифікат 227.jpg


Тема уроку для 6 класу "Вітер"

Автор - Тарасцова Людмила Володимирівна, учитель географії Запорізького ліцею №34, учитель вищої категорії, "старший учитель"


Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Мета уроку:

Навчальна: повторити тему «Атмосферний тиск», розкерити зміст терміну «вітер», розглянути причини утворення вітру, від чого залежить сила та напрям вітру, сформувати уявлення про бриз;

Навчити учнів складати план, використовувати умовні знаки, навчити складати розу вітру;

Розвиваюча: продовжити формування вміння та навички про причино - наслідкові зв’язки.

Обладнання: султанчик на високому штатіви, дві повітряні кульки, на дошці схеми – малюнки досліду Торричелі, бриз денний та нічний, динамічна модель «кругообігу води», схема основних та допоміжних сторін горизонту (для рози вітрів).


Основні питання уроку:

  1. Як утворюється вітер?
  2. Від чого залежить сила вітру?
  3. Що таке бриз?
  4. Значення вітру.
  5. Роза вітрів.


Хід уроку

Організаційний момент.

Актуалізація знань та вмінь формі мозгового штурму:

  1. Які властивості повітря ви можете назвати?
  2. Хто першим виміряв атмосферний тиск та посніть схему на дошці?
  3. На якому досліді ми впевненились, що чим вище h Д, тим нижче h стовбчика рідини?

Мотивація.


Вивчення нового матеріалу.

1.АТ має велике значення для утворення унікального явища природи. Спочатку ми отримуємо його дослідним шляхом (Демонстрація досліду с повітряними кульками та султанчиком - див. Малюнок 1)

Малюнок 1

(На дошці написати тему та основні питання уроку.Зробити короткий запис до першого питання).

Малюнок 2

2.Від чого залежить сила та напрям вітру?(дослід з двома кульками)


Висновок: від різниці тиску: чим більша різниця, тим сильніший вітер(записати в робочий зошит)

Малюнок 3


3. Значення вітру: - ветер, ветер, ты могуч……

- ветер по морю гуляет ……

- роль вітру в кругообігу води ( до магнітної дошки)

- яке значення вітру ви можете назвати?

- назвати позитивні риси впливу вітру для людини? (читання хрестоматії, стр 197, 200)


4. Є на планеті місця де завжди існує різниця між тиском, а отже, і постійно дме вітер. Прикладом є місцеві вітри -

Бриз (пояснення за схемою утворення бризу в підручнику стр. 134, мал. 140 із записом до зошита)


5. Напрям вітру залежить від того звідки дме вітер, якщо з ПН то північний т.д. за вітром постійно ведеться спостереження. Навіщо? (питання до учнів)


6. За данними свого календ арика погоди за лютий місяць складаємо розу вітрів ( вчитель на дошці креслить та пояснює розу вітрів). В підручнику стр. 136 мал. 144


7. Домашнє завдання.. Прочитати параграф підручника 34, відповісти на питання в кінці параграфу (для всього класу). Підготувати додаткову інформацію про місцеві вітри (на високий бал).


8. Закріплення знань, отриманних на уроці з теми «Вітер».


Використана література:

  1. Програма з географії 6 клас, 2014 р.
  2. В. М. Бойко, С. В. Міхелі Географія, 6 клас, Х.; «Сицилия», 2014