Математика в мистецтві або мистецтво в математиці

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск
Matematika-v-iskusstve-6.jpg

Содержание

Опис квесту

Веб-квест "Математика в мистецтві або мистецтво в математиці" проводиться в рамках реалізації проекту "Міксіке в Україні" згідно Наказу МОН № 2/2-14-2040-16 від 05.10.2016 "Про продовження реалізації міжнародного освітнього проекту «Міксіке в Україні»"

Нормативна база

  • Наказ МОН № 2/2-14-2040-16 від 05.10.2016 Про продовження реалізації міжнародного освітнього проекту «Міксіке в Україні»
  • Наказ ДОН ЗОДА № 02-12/1514 від 20.10.2016 Про продовження реалізації міжнародного освітнього проекту «Міксіке в Україні» у 2016/2017 н. р. в Запорізькій області
  • Лист ЗОІППО № 006 від 10.01.2017 "Про проведення Всеукраїнського веб-квесту «Математика в мистецтві або мистецтво в математиці»

Реєстрація учасників

Умови реєстрації:

  • Реєструватись можуть лише учасники проекту "Міксіке в Україні"
  • Якщо ви ще не є учасником проекту, ви можете, до початку квесту, зареєструватись на сайті проекту "Міксіке в Україні" з дотриманням правил:
    • користувач сайту вказує своє справжнє прізвище та ім'я українською мовою;
    • учасник обов'язково вказує область та район(місто) який представляє;
    • якщо умови 1 та 2 не виконуються, учасник позбавляється права на розіграш та отримання призів і е-дипломів он-лайн змагань та конкурсів, які проводяться на сайті проекту та брати участь в очних заходах проекту.
  • Реєструватись та брати участь у квесті можуть всі бажаючи, але дипломи та подарунки отримають учні 7-11 класів.
  • Для реєстрації необхідно до 20.01.2017 заповнити анкету - Реєстрація учасників квесту Реєстрація закрита

Увага!! Всі дані прописуються повністю, українською мовою. Інформація про номер мобільного телефону та домашня адреса не розголошується організаторами квесту та проекту "Міксіке в Україні", вони необхідні для звязку з учасниками, які стануть переможцями.

Мета

  • познайомити учнів зі світом математики та мистецтва;
  • підвищити навички роботи з сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, мережею Інтернет тощо;
  • розвивати критичне, логічне мислення;
  • розвивати пошукові навички;
  • сприяти розвитку ІТ-компетентності учасників навчально-виховного процесу;
  • ознайомити учнів, вчителів та батьків з проектом "Міксіке в Україні";
  • продемонструвати можливості використання інструментів проекту "Міксіке в Україні".

Учасники

Учні 7-11 класів - учасники проекту "Міксіке в Україні" (обов'язкова умова)

До участі у квесті запрошуються всі бажаючи, але без отримання подарунків та дипломів.

Нагородження

  • Всі учасники квесту отримають дипломи учасників
  • Переможці отримають дипломи переможців
  • 1-3 місця - цінні подарунки
  • 4-10 місця - заохочувальні подарунки

Термін проведення

20.01–15.02.2017

  • 1 завдання: 23.01
  • 2 завдання: 26.01
  • 3 завдання: 30.01
  • 4 завдання: 02.02
  • 5 завдання: 06.02
  • 6 завдання: 09.02
  • підведення підсумків - 10-14.02
  • оголошення результатів - до 15.02

Квест-правила

  • Quest в перекладі це "пошук", тобто всі завдання пошукового характеру.
  • Пошук ускладнений, всі відповіді на одному сайті ви не знайдете.
  • Підказки є!! Уважно читайте завдання!
  • Насолоджуйтесь процесом, адже гра - це саме найцікавіше.

Автор

Сокол Ирина - к.п.н., старший викладач Кафедри інформатики та інформаційних технологій в освіті ЗОІППО

Спосіб зв'язку:

  • E-mail: dominic28@yandex.ru
  • Skype: sopina_irina
  • Тел.: 236-30-99

Авторське право

Даний веб-квест є повністю авторською розробкою, тому при використанні сюжету та завдань квесту посилання на цю сторінку є обов'язковим:

Сокол І.М. Веб-квест "Математика в мистецтві або мистецтво в математиці" / І.М. Сокол // Портал ЗапоВікі : [веб-портал]. - Режим доступу: http://goo.gl/9jneaq

Запитання

Якщо у вас виникають питання з приводу участі у веб-квесті, організаційних запитань та ін., то можете написати на віртуальній стіні - Запитання

Сюжет квесту

Признайтесь чесно, скільки разів ви собі казали (а може не тільки собі) "Навіщо нам ця математика? Навіщо знати, що таке гіпербола, чи знати як знаходяться інтеграли? А що таке число Пі чи експонента?".

Давайте підемо трохи далі ніж математичні шкільні конспекти... Візьміть свій мобільний телефон та перегляньте свої селфі... А чи знаєте ви: щоб зробити чудові селфі необхідно знати деякі математичні правила: розрахунок відстані від телефону до вас, пропорції голови, золотий перетин....

А тепер перейдіть до своїх сторінок у соціальних мережах. Чи багато у вас розміщено там фотографій? А тепер подивіться скільки вам поставили Like. А ви знаєте, що це арифметична прогресія? У вас багато друзів? Вони роблять репости ваших повідомлень? Не нагадує це вам геометричну прогресію?

Подобається нам чи ні, але математика "переслідує" нас завжди!!! Згадайте свої перші малюнки, які ви робили невпевненою рукою:

Вебквест математика.jpg

Знайомлячись з комп'ютером скоріш за все малювали свої перші "будинки мрії":

Вебквест математика1.jpg

Є багато великих людей (художників, фотографів, архітекторів...), які пішли далі ніж використання звичайних геометричних фігур. Завдяки своїм знанням вони створювали, створюють та будуть створювати свої шедеври. А ми будемо платити великі гроші, щоб поглянути на них хоча б "одним глазком".

Паоло Учелло використав перспективу у «Битві при Сан-Романо» (бл. 1435—1460)

1280px-San Romano Battle (Paolo Uccello, London) 01.jpg

Гравіюра з книги Луки Пачолі "De divina proportione" (1509 р.) з рівностороннім трикутником по обличчю людини та багато інших.

Pacioli De Divina Proportione Head Equilateral Triangle 1509.jpg

Готуємось до подорожі

Наша подорож у світ математики та мистецтва розпочнеться 23 січня 2017 року о 8:00. Всього Вас очікує 6 пошукових завдань. На кожне завдання відводиться декілька днів, щоб ви встигли не тільки знайти відповідь, але й насолодитись чарівним світом математики та переглянути безліч творів мистецтва.

За виконання кожного із завдань гравцям буде нараховано обумовлену кількість балів. Кількість балів за кожне завдання буде виставлятись у таблиці руху - Таблиця руху.

Переможцями веб-квесту стануть три гравця, які наберуть найбільшу сумарну кількість балів.

Відповіді на кожне із завдань приймаються до 23.55 дня, що передує даті оголошення наступного завдання у відповідній формі для відповідей.

Відповіді надаються лише 1 раз, всі інші спроби розглядатись не будуть, тому ретельно все перевіряйте.

Якщо, після оголошення результатів, ви будете не згодні з кількістю нарахованих вам балів, то ви можете подати апеляцію (див розділ Апеляція). Заяви на розгляд будуть прийматись лише 1 день після оголошення відповідей.

Таблиця руху учасників

Таблиця руху

В таблиці руху представлений список учасників, які були допущені до участі. Якщо ви реєструвались, але не бачите свого прізвища, значить ви порушили умови реєстрації, отже не можете грати.

Увага! Не зареєстровані учасники не можуть брати участь у квесті.

Увага! Якщо в процесі гри організатори побачать учасників, які порушили умову - "Бути учасником проекту Міксіке", то така людина припиняє участь.

Завдання 1

Дата початку: 23.01, 8:00
Дата завершення: 25.01, 23:55
Кількість спроб: 1
Результати будуть оголошені: 26-27.01


Нет ни одной области математики, как бы абстрактна она ни была,
которая когда-нибудь неокажется применимой к явлениям действительного мира.
Н.И. Лобачевский

Цей художник досліджував пластичні аспекти понять нескінченності і симетрії, складних тривимірних об'єктів і неевклідову геометрію. Сам він відносить себе більше до математиків, ніж до художників, а серед його захоплених шанувальників були і математики, які бачили в його роботах оригінальну візуальну інтерпретацію деяких математичних законів.

Його найвідоміша робота заполонила мережу Інтернет, була створена 1948 році та характеризується числами 28,2 - 32,2. Саме ця робота демонструє математичне поняття «площина».

Ще одна літографія була завершена художником в травні 1960 року та прокоментована ним так: «Ви абсолютно впевнені, що ви піднімаєтеся, коли вийдете вгору по сходах». Використовуючи відомий відео сервіс ви зможете розгадати парадокс цієї роботи.

Отже,

  • Про якого художника йде мова? – 1 бал
  • Назва роботи, яка заполонила Інтернет та яке відношення до неї мають вказані числа?– 2 бали
  • Яка назва літографії та який парадокс цієї роботи (надати посилання на відеоролик)? – 2 бали

Всього: 5 балів

Підказка: Якщо у вас виникли труднощі під час пошуку відповідей, то можете скористатись невеличкою підказкою. Відповівши на всі поставлені запитання, останнє – підкажіть вам рік народження художника.

Форма для відповідей

Відповіді

Завдання 1

...

Апеляція

Організатори відкриті до спілкування. Ми знаємо з власного досвіду, що бувають випадки, коли відповідь учасника інша ніж загадали ми, але на 100% співпадає з поставленим завданням. Тому, у кожному нашому квесті, є поняття апеляції.

Якщо Ви не згодні з кількістю балів, які Вам було зараховано, Ви можете подати апеляцію. Але перш ніж її подавати, врахуйте, що:

  • ми пропонуємо ще раз уважно перечитати завдання: чи всі його умови співпадають з Вашою відповіддю.
  • ми спеціально створили розділ "Відповіді", в якому розміщуються відповіді та приблизний алгоритм пошуку.

Якщо ж після цього Ви все одно вважаєте, що Ваша кількість балів не відповідає Вашій відповіді, то заповніть ось цю форму - Апеляція. У формі детально викладіть ваші розрахунки тієї кількості балів, на які заслуговує ваша відповідь та опис, чому саме так.

Апеляція розглядається лише 1 день після оголошення результатів.

Шановні учасники! Давайте згадаємо поняття апеляції: (словник іншомовних слів, тлумачний словник або портал Грамота.Ру):

АПЕЛЛЯЦИЯ, -и; ж. [от лат. appellatio - обращение].
1. Юрид.Одна из форм обжалования судебных решений, при которой вышестоящий суд имеет право пересматривать по существу решение нижестоящего суда; кассация. Подать апелляцию куда-л. А. на решение городского суда. //Вообще обжалование какого-л. постановления в вышестоящей инстанции.
2. к кому-чему. Обращение за пониманием, поддержкой, советом и т.п. А. к общественному мнению. < Апелляционный, -ая, -ое (1 зн.). А. срок. А-ая жалоба. А. суд.

Тобто апеляція – це заява на перегляд ваших відповідей, адже трапляються технічні помилки і з боку організаторів, і з боку гравців, і з боку техніки. Не варто використовувати апеляції для аналізу ступеню коректності завдань, констатації невірних на ваш погляд формулювань речень чи перекладу, особистостей організаторів тощо. Апеляція дозволить уникнути суто технічних проблем, вона не зробить більше.

Переконливо просимо звернути на це увагу!!!!