Методичні рекомендації до уроку "Склад числа 4", математика 1 клас

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Драгонер сертификат 141.jpg

Автор: вчитель початкових класів Запорізька Загальноосвітня школа № 91 Драгонер Олена Вікторівна

Тема: методичні рекомендації до уроку математики 1 клас. Склад числа 4

Тип урока: Урок-подорож, вивчення нового матеріалу.

Мета: навчати учнів визначати і запамятовувати всі випадки складу числа 4, використовувати ці знання на практиці. Розвивати мислення, виховувати інтерес до математики.

Содержание

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.

ІІ.Актуалізація і корекція знань, введення утруднення.

ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка питання.

ІV. Побудова проекту вихода з утруднення

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

VІ. Самостійна робота із самоперевіркою у класі.

VІІ. Включення у систему знань і повторення.

VІІІ.Рефлексія діяльності на уроці.


І.Самовизначення до діяльності

1. Привітання учнів.

2.Створення позитивного психологічного настрою.

Ось є вже дзвінок,

Починається урок.

До сусіда поверніться

і привітно посміхніться.

Сьогодні ми вирушаємо у подорож до острова Скарбів. Нам допоможе склад числа 4. Під час подорожі ми дізнаємося з яких чисел складається число 4. Ви зустрінетесь з різними перешкодами. І доведеться показати, що ви вмієте і знаєте. І якщо ми виконаємо всі завдання, то відкриємо чарівну скриньку скарбів.

Хоч плавати нелегко

Через моря наук,

Знання нам допоможуть

Як рятувальний круг.

ІІ. Актуалізація і корекція знань, введення утруднення у діяльність

Приготуйтеся. На кораблі піднімаються вітрила. Потужного вам вітру. По курсу бачу острів. Він називається Острів чисел

Слайд. №3-4

усний рахунок

Повторення усної нумерації чисел І десятка.

1) Назвати числа

- Від 8 до 10;

- Від 10 до 5

- Від 3 до 9

- Назвати сусідів чисел 9; 6; 5; 4.

2) Яке число пропустили.

1 … 3 4

4 …2 …

Ви гарно впоралися з завданням і ми продовжуємо подорож. Боцман повідомляє, що бачить якийсь мис. Це

мис "Весела арифметика"

Мис «Весела арифметика»

Слайди № 6-8

Ми наблизились до мису «Веселої арифметики». Його мешканці підготували нам завдання. Послухайте

веселі задачі та розвяжіть їх.

Під кущами вздовж ріки

Оселилися жуки.

Син і донька,

Батько й мати

Спробуй всіх порахувати.(4)


В гості йдуть Марійка,

Подружка Надійка.

З іграшкою – Гнат…

Скільки всіх малят? (3)


Дві веселі киці

Грались у травиці.

Песик теж до них прибіг

Скільки звірів стало всіх? (3)

Гра «Мовчанка»

Робота з математичними віялами.

Показати цифрою число казкових персонажей, яких ви побачите на екрані.

Слайди № 10-15

Бухта "Веселий олівець"

Наступна зупинка в гостях у Веселого олівця. Живе він на бухті, яка так і називається бухта "Веселий

олівець". Олівець пропонує вам допомогти йому. Виконайте графічний диктант і побачимо, який подарунок

підготував нам господар острова. Будьте дуже уважні.

Графічний диктант

1 клітинка вправо, 10-вниз, 4 вправо,1-вгору, 1-вправо, 2-вниз, 1-вліво, 1-вниз, 11-вправо, 1-вгору, 1-вліво, 2-вгору, 1-вправо, 1- вниз, 5-вправо, 1-вгору, 4-вліво, 1-вгору, 1-вліво, 2-вгору, 1-вправо, 1-вгору, 1-вправо,1-вгору, 1-вправо, 1-вгору, 3-вправо, 1-вгору, 2-вліво, 1-вгору, 2-вправо, 1-вгору.

А тепер перевіримо, що у вас вийшло. (Слайд № 17. Кораблик) Цей кораблик покаже нам шлях до нашого острова.

графічні диктанти для дітей - графічний диктант

Фізхвилинка:Пальчикова гімнастика

Нашим пальчикам необхідно відпочити. Допоможимо їм.

Черепашки-костомашки (пальчики згибають і розгибають)

В теплій хатці проживають.

То висовують івку,

То назад її ховають.(згибають і розгибають по одному пальчику)

Схрестити пальчики і виконати долоньками і пальцями вправу "Хвилька".

ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка питань

Слайди № 19-23

Ми з вами приплили до Бухти числа 4.Розвяжіть веселу задачку.

Три веселі киці

Грались у травиці.

Песик теж до них прибіг

Скільки звірів стало всіх?

- Як дізналися? ( 3+1=4)

- А з яких чисел ще можна скласти число 4?

ІV.Побудова проекту вихода з утруднення

- Як ви гадаєте, що ми будемо сьогодні вивчати?

- Так,сьогодні ми з вами дізнаємось інші випадки складу числа 4. Мешканці острова дуже гостинні. Вони вирішили пригостити нас тим, що росте у них на пальмі і з тими, хто живе на них.

- Скільки бананів на одній пальмі? (3)

- Скільки бананів на другій пальмі? (1)

- Скільки всього бананів? (4)

- Як утворилось число 4?

Аналогічно робота проводиться з наступними слайдами. Учні паралельно з поясненнями викладають палички

для рахування на партах.

V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

Так з яких чисел можна утворити число 4? (Слайд 13).

Острів відпочинку. Фізкультхвилинка.

Мешканці цього острова запрошують відпочити разом з ними. (Слайд 14)

V.Самостійна робота з самоперевіркою

Робота на картках.

На картках записані приклади. Розвяжіть їх і запишіть правильну відповідь.

2+2=

3+1=

1+1+1+1=

1+3=

Перевірте правильність розвязання за еталоном. (Вчитель показує правильні відповіді).

- Підніміть смайлики настрою, щоб зясувати, хто не виконав завдання, хто зробив помилки.

-Молодці! З завданням впорались всі! І ми знову вирушаємо в дорогу.

Що ж ми бачимо? Попереду нас цікавий остів з геометричних фігур. Це острів Геометрії.

Робота з геометричним матеріалом.

(Слайд 15)

Подивіться уважно на малюнок.

- С чого він складений? (з геометричних фігур)

- З яких?

- скільки чотирикутників?

- скільки трикутників?

- Скільки кружечків?

Робота в парах.

(На партах лежать набори з геометричних фігур)

Виложіть на своїх партах такий же малюнок.

Робота в зошитах

А зараз ми з вами в наших бортових журналах виконаємо завдання і пропишемо цифру 4.

Робота виконується в звичайних зошитах в клітинку, де зазначуються єдині вимоги до ведення зошита.

Цифра 4 позначена вчителем заздалегідь.

VІІ. Рефлексія

Слайд № 26-27

Ось ми з вами і приплили до нашого острова. Ми бачимо чарівну скриньку із скарбом.

- Як ви гадаєте, які скарби ми знайшли?

- Про що ми дізналися, долаючи шлях до острова Скарбів?

- Що для вас було найцікавішим?

- Чи важким здався вам шлях?

- Оцініть, будь ласка, кожен свою роботу за допомогою смайликів.


презентація до уроку

презентація до уроку

Література:

Інтернет ресурси:

  • Ідея уроку [1]
  • Сайт "Презентації для дітей" [2]
  • Сайт Вчитель вчителю" [3]