Навчальний проект "Быть здоровым - здорово!"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сертифікат Топчій 173.jpg

Содержание

Автор проекту

Топчій Ірина Вікторівна - вчитель основ здоров'я і трудового навчання Запорізької гімназії № 11

Назва проекту

Логотип проекта Топчий И В.jpg

Быть здоровым - здорово!

Основні питання проекту

Ключове питання

Здорове харчування – дань моді або необхідність?

Тематичні питання

  • Що таке здорове харчування?
  • Навіщо і як потрібно харчуватися?
  • Правильно харчуватись - правильно жити?

Змістові питання

  • Що з продуктів харчування вибирає молоде покоління?
  • Чому питання про харчування таке важливе в підлітковому віці?
  • Правильне харчування підлітка: з чого почати?
  • Чи може бути харчування в шкільній їдальні корисним і смачним ?
  • Які продукти необхідні в підлітковому віці?
  • Шкільне харчування. Що взяти з собою в школу?
  • Дієти для підлітків - потрібні чи ні?
  • Підліток на кухні. Чи складно приготувати здорову їжу?
  • Яким має бути харчування підлітків-спортсменів?
  • Як скласти здорове меню для підлітка?

Стислий опис

Полноценными являются только те знания, которые получены собственной активностью.

Философ Иоганн Песталоцци

Цей проект розкриває необхідність правильного харчування для підлітків. Тему навчального проекту обрано відповідно програми основ здоров'я, тому це не створить додаткового навантаження для учнів 6 та 7 класів, що приймають участь в навчальному проекті "Быть здоровым - здорово!"

Значення повноцінного харчування для дітей важко переоцінити. Фахівці в області харчування стверджують: учні, що одержують повноцінне харчування, набагато легше переносять фізичні навантаження, краще вчаться і рідко страждають від зайвої ваги. Ті ж, хто нехтує регулярним і повноцінним харчуванням, набагато повільніше справляються з простими завданнями, швидше втомлюються, часто хворіють.

В даний час серед наших гімназистів спостерігається збільшення хронічних патологій і зменшення числа відносно здорових дітей. На жаль, стали частішими зустрічатися захворювання шлунково-кишкового тракту, нирок і хвороб обміну речовин. Не раціонально побудовані навантаження, не збалансоване харчування можуть привести до погіршення здоров'я і загострень вже наявних хронічних захворювань.

Тому учні 6 та 7 класів намагаються знайти правила та розробити поради щодо правильного харчування підлітків. Для пошуку відповідей на проблемні питання учні об'єднуються у групи: дослідників, дієтологів, IT-спеціалістів, дизайнерів, фотографів.

Учні:

  • шукають загально відому інформацію про правила харчування, вплив харчування на організм підлітка
  • шукають інформацію про вплив дієт на організм людини та підлітка
  • обговорюють наслідки неправильного харчування
  • описують поради щодо складання правильного раціону харчування підлітків
  • розробляють практичні поради щодо поліпшення роботи шкільної їдальні
  • розробляють практичні поради щодо організації харчування поза шкільної їдальні
  • аналізують результати анкетування серед учнів гімназії
  • aналізують причини виникнення харчових звичок
  • створюють малюнки та плакати з теми проекту
  • оформлюють шкільний куточок "Секреты здорового питания"
  • узагальнюють досвід дорослих людей про правильне харчування
  • набувають навички щодо роботи журналістів, вчаться брати і обробляти інтерв'ю
  • проводять і знімають майстер-класи з виготовлення здорової їжі для підлітків
  • пропонують власне рішення проблеми нездорового харчування
  • складають комп'ютерні презентації, пам'ятки та буклети щодо правильного харчування підлітків
  • намагаються через блоги переконати підлітків в необхідності правильного збалансованого харчування

Навчальні предмети

  • основи здоров'я
  • інформатика
  • ОТМ
  • російська мова

Класи

6 та 7 класи, всього прийняло участь 114 учнів

Державні освітні стандарти та навчальні програми

Навчальні цілі та очікувані результати навчання

Основною метою є:

  • розвиток учнів за допомогою засобів навчальних предметів, що складають основи здоров'я як наукову галузь
  • формування ставлення та спеціальних навичок, необхідних для життєдіяльності учнів, спрямованих на створення і дотримання здорового способу життя
  • навчання учнів свідомо керувати власною поведінкою за будь-яких обставин, розвивати навички свідомого вибору здорового способу життя

Відповідно до цієї мети учні

  • вчаться здобувати знання самостійно, застосовувати їх для розв'язування нових пізнавальних і практичних завдань
  • здобувають комунікативні навички, тобто здатність працювати в різноманітних групах, виконувати різноманітні соціальні ролі
  • розширюють коло спілкування
  • вчаться користуватися дослідницькими прийомами: збирати необхідну інформацію, аналізувати її з різних точок зору, висувати різні гіпотези, робити висновки
  • набувають навички публічного виступу перед аудиторією

В ході роботи над проектом звернути увагу на використання учнями знання закону про авторське право та вміння правильно посилатися на використані джерела.

Діяльність учнів

Схема работы над проектом Топчий И.В..JPG

I етап Учні ознайомлюються з вступною презентацією вчителя, обговорюють запропоноване ключове та тематичні питання, обирають тему учнівського проекту.

II етап Об'єднуються за бажанням у групи, або обирають самостійну роботу та планують роботу над проектом.

Група "Исследователи" - Учні шукають інформацію в Інтернеті про корисні продукти харчування, розробляють рекомендації щодо організації нових форм харчування в шкільній їдальні і на перервах, аналізують дієти, беруть інтерв'ю у дорослих та обробляють отриману інформацію з досвіду інших людей. Оформлюють результати своїх досліджень у вигляді комп'ютерних презентацій.

Група "Диетологи" - Учні шукають інформацію в Інтернеті щодо проблем із здоров'ям, що виникають внаслідок неправильного харчування, складають пам'ятку для підлітків з рекомендаціями щодо правильного харчування, досліджують яким повинно бути харчування підлітків-спортсменів. Результати досліджень оформляють у вигляді публікацій.

Група "Дизайнеры" - Учні розробляють інформаційні плакати і малюнки з теми проекту, оформлюють куточок "Секреты здорового питания" Приймають участь в оформленні закладок у щоденники для учнів початкової школи, бланків подяки за участь в проекті, оформленні актової зали.

Група "IT-cпециалисты" - Найбільш досвідчені учні створюють блог на платформі Blogger, де розміщують матеріали щодо формування харчових звичок підлітків, пропагують підлітків щодо необхідності правильного збалансованого харчування. Складають інтерактивні анкети, проводять соціальні опитування

Група "Фотографы" - Учні освітлюють всі етапи роботи інших груп над проектом, фотографують процес захисту учнівських проектів, приймають участь у художньому оформленні веб-проектів.

III етап Ознайомлення з критеріями оцінювання учнівських проектів.

IV етап Дистанційні консультації щодо роботи над проектом за допомогою групи в соціальній мережі - Контакт.

V етап Оцінювання учнівських робіт іншими учнями, вчителем, самооцінювання.

VI етап Узагальнення роботи учнів над проектом, створення блогу "Школа здорового питания". Урочистий публічний захист учнівських проектів з залученням вчителів та батьків.

Під час роботи над проектом учні використали програми Word, Excel, PowerPoint, Publisher, iSpring Pro 7, Movavi Video Editor 9, Cute Cut for iPad. Протягом реалізації проекту учні плідно працювали в групах та індивідуально, спілкувались телефоном та за допомогою соціальної мережі Контакт, служби обміну швидкими повідомленнями Skype. Надавали поради один одному стосовно оформлення презентацій, публікацій, блогу, вибору кольорової гами та шрифтів; учні добирали ілюстрації та фотографії, анімацію та анімаційні малюнки. Учасники проекту навчилися виконувати роботи згідно з вимогами, які пред'являються до презентації, публікації, блогу. Використання Інтернету відкрило доступ до різних інформаційних ресурсів.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту

3-4 тижня

Вхідні знання та навички

Учні повинні мати початкові вміння роботи з комп’ютером, мати уявлення про можливості глобальної мережі Інтернет та її сервіси тощо, вміти самостійно добирати матеріал.

Матеріали та ресурси

Учнівські роботи




Фотоальбом

Захист проекту Топчій І В.jpeg Фотографії "Захист проекту"

Методичні матеріали



Роль учителя Топчий И В.jpg
  • Презентації


Блог проекту

Дидактичні матеріали

Облако проекта Топчий И В.JPG

Стрічка часу проекту

Анкета "Здоровое питание - это дань моде или необходимость?"

Анкета "Питание в школьной столовой - быть или не быть?"

Анкета "Пищевые привычки"

Мапа "Смачні" пам'ятники України

Сканворд

Група в контакті Быть здоровым - здорово!



Друковані матеріали

  • "Целебные овощи и фрукты", М: "Экмо-Пресс", "Лик пресс", 2001 г.
  • И.К. Шевелев "Лечебные и витаминные напитки" "Вища школа", 1989 г.
  • Я. Юнас, П. Дюрик "Детская энциклопедия здоровья", "Освета", 1987 г.- с.228-230, 232, 239

Додаткові програми, використані під час роботи над проектом

  • iSpring Pro 7
  • Movavi Video Converter 15
  • Cute Cut for iPad
  • NXPowerLite

Устаткування, використане під час роботи над проектом

  • цифровий фотоапарат
  • комп'ютер
  • ноутбук
  • iPad
  • принтер
  • мультимедійний проектор

Витратні матеріали, використані під час роботи над проектом

DVD-диски, маркери, папір для друку, малюнків та плакатів, папір для роздаткового матеріалу, папір для оформлення актової зали

Ресурси Інтернету

Сайти

Інтернет-cервіси

Оцінювання знань та вмінь учнів

Оцінювання робот учнів проводиться за критеріями, що були розроблені вчителем.