Навчальний проект ''Народна медицина. Лікарські рослини''

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Автор проекту

Сляднєва Галина Юріївна, учитель початкових класів Бердянської ЗОШ І-ІІІ ст. № 9

Назва проекту

Народна медицина. Лікарські рослини

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

  1. Українська мова і література
  2. Музика, образотворче мистецтво
  3. Всесвітня історія
  4. Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
  5. Біологія
  6. Історія України
  7. Екологія

Вік учнів, клас

1-4 класи. Вік від 6 до 12 років

Стислий опис проекту

У даному проекті учні шукають відповідь на запитання «Чи може народна медицина замінити лікарські препарати?» , збирають факти та інформацію щодо цього питання за певний проміжок часу, вивчають, обговорюють, аналізують та систематизують їх.

Використовуючи зібраний матеріал, учні шукають шляхи вирішення проблеми.

В проекті проводиться дослідження впливу фітогормонів часнику і цибулі на рівень захворюваності учнів на грип та застудні захворювання.

Питання проекту

Ключове питання

Чи може народна медицина замінити лікарські препарати?

Тематичні питання

1. Чому нетрадиційна медицина набуває в наш час більшої популярності?

2. Чи завжди народна медицина йде на користь здоров’ю людини?

Змістові питання

1. Що таке народна медицина?

2. Коли виникла нетрадиційна медицина?

3. Які існують напрямки народної медицини?

4. Які лікарські рослини використовують при лікуванні захворювань дихальних шляхів?

5. Як письменники виспівують лікарські рослини в рядках віршів?

Державні освітні стандарти та навчальні програми

Здоров’я і фізична культура

Метою реалізації змісту освітньої галузі є формування основи для забезпечення і всебічного розвитку здоров'я учнів.

Зміст лінії "Фізичне здоров'я людини" дає можливість учням вивчити основи здорового способу життя.

Наповнення змістових ліній "Соціальне здоров'я людини" та "Духовне здоров'я людини" спрямоване на:

  • ознайомлення учнів із засадами соціальної адаптації, підготовку їх до дорослого життя
  • способи формування і виявлення у них духовного здоров'я;
  • збереження життя і здоров'я учнів, формування стійких мотиваційних установок і застосування набутих знань стосовно здорового способу життя.

Змістом освітньої галузі передбачено надання учням загальних знань і формування вмінь збереження власного здоров'я як важливого компоненту загальнолюдської культури; зміцнення навичок здорового способу життя; уявлення про місце здоров'я в ієрархії життєвих потреб; знання про вікові особливості психічного і духовного розвитку організму підлітків; відповідальність за власне здоров’я. У старшій школі зміст освітньої галузі передбачає формування стійких мотиваційних установок і застосування набутих знань щодо здорового способу життя та системи підтримки, реабілітації і корекції власного здоров’я.

Мова і читання

Учні:

  • Використовують правильні записи, додержуючись правил пунктуації, написання букв, граматики, правильного вживання слів.
  • Збирають, організовують, ясно і точно відображають інформацію, зібрану з різних джерел.
  • Розміщують в певному порядку інформацію, використовуючи декілька друкованих та електронних джерел для написання інформаційних матеріалів, звітів своїми словами.
  • Планують та презентують результати роботи, збору інформації, використовуючи засоби двох чи більше візуальних засобів інформації.

Комп’ютерні технології

Учні використовують:

  • Комп’ютерні технології для покращення навчання, збільшення продуктивності навчальної діяльності та сприяння розвитку творчого потенціалу.
  • Засоби підвищення продуктивності діяльності для створення творчих робіт.
  • Комунікації для співпраці, публікацій, спілкування з однолітками, експертами та іншими цільовими групами.
  • Різноманітні медіа та інші формати для ефективного обміну інформацією та ідеями з різними учасниками нвчально-виховного процесу та групами населення.
  • Комп’ютерні технології для того, щоб розміщувати, оцінювати, відбирати та збирати інформацію з різноманітних джерел.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання

Школярі самостійно вчаться працювати з літературою, складати презентації та публікації з теми, проводять досліди й анкетування, що дозволить дітям засвоїти теоретичний матеріал. Стратегії лікування нетрадиційними методами. Уміння сприймати новий досвід і застосовувати інші компетенції, для того, щоб на основі спостереження, аналізу, узагальнення, запам'ятовування, адекватно діяти у навчальних та життєвих ситуаціях.

Діяльність учнів

1. Учні збирають і аналізують інформацію про народні методи лікування, про лікарські рослини.

2. Підбирають цікаві відомості з історії виникнення нетрадиційної медицини.

3. Проводять дослідження серед учнів школи.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту

2 місяці, з них - 7 уроків:

∙ 1-2 уроки – на постановку і координацію завдань

∙ 3-5 уроки – обговорення зібраних даних, планування оформлення презентацій, публікації, сайту, розробка учнівських робіт, проведення дослідження

∙ 6 урок – підведення підсумків роботи над проектом, визначення напрямів для дослідження ключового питання

∙ 7 урок – урок-проект

У період між уроками учні працюють в групах самостійно. Учитель виступає консультантом.

Вхідні знання та навички

  • Учні повинні знати, що таке: здоров’я, медицина, народна медицина, лікарські рослини, фітотерапія, рецепти, "Травники"

Матеріали та ресурси

Учнівські роботи

Методичний комплекс

План реалізації проекту

Дидактичні матеріали

Учительська презентація

Учительська презентація

Усний журнал

Таємниці народної медицини

Друковані матеріали

1. Дитяча енциклопедія. Т.4 . Ст. «Лікарські рослини».

2. «Що таке. Хто такий.» . Т.2 . Ст. «Лікарські рослини» .

3. К. Осадча . «Таємниці народної медицини» .

4. Довідник. «Лікарські препарати з рослин».

5. «Травник. Лікарські рослини.» .

6. Г.З.Минеджян. «Збірник з народної медицини та нетрадиційних засобів лікування». Розділ «Траволікування і народна медицина».

7. В.М.Жохов, О.В.Жохова. «150 рецептів народної медицини».

8. Г.М.Котуков. «Культивовані та дикоростучі лікарські рослини». (Довідник.)

9. Г.Нужна. «Рослини в побуті та віруваннях українців» .

10. Т.Горова. «Знайомі незнайомці».

Додаткове приладдя та витратні матеріали

Папір, ручки, олівці, голівки часнику, цибулі, коробочка.

Допоміжні матеріали

гербарій лікарських рослин, плакати «Лікарські рослини», «Фітотерапія»

принтер, цифровий фотоапарат,програвач DVD-дисків,засоби для зв’язку з Інтернетом,проектор,комп’ютер

Корисні ресурси

Ресурси Інтернету

Оцінювання

Список літератури

Список літератури