Ноздріна Н.Ф. Виховний захід "Подорож у країну правил дорожнього руху"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Ноздрина 2017 279.jpg

Виховний захід для учнів початкових класів

КЗ "Бердянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів" ЗОР

20150819 181158.jpeg Мета:
  • закріпити та поглибити знання дітей з правил дорожнього руху;
  • виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати;
  • розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах;
  • розвивати увагу дітей, уміння переходити дорогу, викликати інтерес до професії інспектора ДАІ;
  • формувати звичку не порушувати ПДР, уникати небезпеки на дорозі, запобігати травматизму;
  • виховувати дисциплінованість пішохода, повагу і дбайливе ставлення до свого здоров’я і життя.


I171.jpg Попередня робота:
  1. Опитування дітей на тему «Як ви знаєте правила дорожнього руху».
  2. Збір інформації, в якій висловлюється тема ПДР (історичні «цікавинки», загадки, вірші, казки, оповідання).
  3. Конкурс дитячих малюнків

Підготовча робота:

  1. Записування фонограм.
  2. Виготовлення реквізиту й костюмів.

Обладнання залу:

  1. Прикрашення зали повітряними кульками (імітування світлофору).
  2. Світлофор, виготовлений власноруч.
  3. Виставка дитячих малюнків.
  4. Виставка книжок до теми ПДР.
Article1642.jpg

Хід заходу

Вихователь. Добрий день, любі друзі! Мені дуже приємно вас бачити здоровими і у хорошому настрої. Сподіваюсь, що наша подорож минулого разу у Країну корисних звичок не залишила вас байдужими. Ви, мабуть, тепер не забуваєте про ранкову гімнастику, про загартування, про гігієну та інші корисні звички. І це зрозуміло, бо…

Ведуча 1.

  • Зрозуміло, всім відомо,
  • що приємно буть здоровим.
  • Тільки треба знати,
  • як здоровим стати.

Вихователь. Перше правило здоров’я – весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям.

Ведуча 2.

  • Друзі, посміхніться разом,
  • Навкруги все стане лагідним, приємним.
  • Дружно за руки візьміться –
  • І свято наше буде милим, гарним, теплим.
Звучить уривок з дитячої пісні «Улыбка» От улыбки станет всем светлей…

Учень.

  • Ми живемо в суспільстві людському.
  • Так багато є правил у ньому.
  • Знати правила ці треба, друже,
  • Та й виконувати добре їх дуже.

Вихователь. Готуючись до сьогоднішнього свята наші діти проводили серед товаришів інших класів опитування на тему «Як ви знаєте правила дорожнього руху». І треба сказати, що відповіді були найчастіше вірними. Молодці!(фото на екрані). Ось сьогодні ми й будемо продовжувати згадувати правила дорожнього руху – своєрідну дорожню грамоту, яку треба знати і вивчати.

Ведучі (разом). Щоб здоров’я й життя кожен день зберігати.

Вихователь. Володіти нею повинні всі: і дорослі, і діти, щоб не стати причиною аварій на вулицях і дорогах.

Пісня (на мотив пісні «Бременские музыканты») 
  • Ничего важней на свете нету, чем спасать огромную планету,
  • Всем известно, что люди погибают на дорогах и в автоавариях,
  • Мы свое призванье не забудем – правила движенья дарим людям!
  • Дядям, тетям и, конечно, детям – правила расскажем всем на свете!
  • Ну-ка, все вместе, уши развесьте,
  • Слушайте внимательно – это занимательно!

Ведуча 1.

  • А зараз ми підемо з вами
  • Незнаними іще стежками.

Ведуча 2.

  • Тож наберіться, діти, духу,
  • Бо йдемо ми до країни Правил Руху!

Вихователь. Та й зразу давайте домовимось під час нашої подорожі суворо дотримуватись наступних правил: якщо ви побачите червону картку – в залі повинна бути тиша, жовта – дозволяє аплодувати, плескати в долоні, а зелена – тупотіти ногами. Запам’ятали? Зараз перевіримо.

Звучить музика. Виходить Казка.

Казка.

  • Що ж, я рада усіх пропустити,
  • Тільки прошу тихенько сидіти.
  • Бо там Правила руху за мить
  • Всіх жене, хто не вміє сидіть.
  • Сам він дуже старенький, малята,
  • Та й роботи у нього багато.
  • Знаки треба розставити вчасно,
  • І розмітку накреслити ясно.
  • Світлофори усі засвітити,
  • А у горах тунелі пробити.
  • Все встигає дідусь, безперечно,
  • Щоб було на дорогах безпечно.
  • Є у нього ще, любі мої,
  • Друзі вірні – це служба ДАІ.
  • Що б робив він без них, я не знаю,
  • Мабуть, дуже втомився б, гадаю.
Звучить музика. Вибігає Баба Яга.

Баба Яга.

  • Тільки я от у кривді на нього,
  • Все розмітив, а що мені з того?
  • Все позначив, мені який толк?
  • Я із лісу тепер ні на крок!
  • Нову ступу недавно купила,
  • Стільки грошей за неї вгатила,
  • А у місто – не можу летіти,
  • Що ж, до смерті з зайцями сидіти?
  • Ані знака мені, ні доріжки,
  • Може, скажете, рухатись пішки?
  • А колись же було, як згадаю…
  • Де захочу, то там і літаю.
  • А тепер полетіти хотіла,
  • Чуть ракета бабусю не збила!
  • Так, я бідна, уся й задрижала,
  • А куди б я подітися мала?
  • Та ракета метлу перебила,
  • Опустилися в баби вітрила.
  • Вже й не знаю, що далі робити,
  • Мушу низько над лісом летіти.
  • Та й лише в темну ніч, у негоду,
  • Де нема ні доріг, ні народу.

Казка. Мабуть, в тебе, бабуся, мітла lуже–дуже старенька була?

Баба Яга. Не минуло й чотириста їй, як її змайстрував сам Кощій!

Казка.

  • Повертайся, бабуся, додому,
  • Ми зарадимо лиху такому.
  • Щоб твої не втомилися ніжки,
  • Намалюєм для ступи доріжки.
  • І поставимо знаки чудові,
  • Чарівні і веселі, й казкові.

Баба Яга.

  • Що ж, я дякую вам за турботу,
  • То ж продовжуйте вашу роботу.
  • Ну, а я повернуся додому,
  • У веселу хатину знайому,
  • До зайців і до духів лісних,
  • Затужила я зовсім без них.
(Баба Яга йде).
(Заходить дідусь у накидці, на якій наклеєні дорожні знаки).

Дідусь.

  • Добрий день, діти!
  • Всі правила уже готові,
  • Старих багато, є і нові.
  • Я для безпеки їх мудрую,
  • А діток проекзаменую!
  • Що, згода? Відповідь давайте!
  • Загадки діда розгадайте!
  • Хто знає – руку підніміть,
  • Ну, а невпевнені – мовчіть!

Загадки дідуся Правила руху.


Дім по вулиці повзе,

на роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

у гумових чобітках.

(Автобус)

Наче пташка, він летить, Але всім на лихо, Він реве, тріщить, кричить, Бо не може тихо. Є два колеса у нього, Сила й швидкість також є, Швидко мчить він по дорогах. Має ім’ячко своє. (Мотоцикл)

Чи може бути в дощика

Чотири колеса? Скажіть, як називаються Такі от чудеса? (Поливальна машина)

З рогами, а не коза, Є сідло, а не кінь. З педалями, а не рояль, З дзвоником, а не двері. (Велосипед)

Чудо- двірник перед нами

величезними руками за одну хвилину згріб на дорозі білий сніг. (Снігозбиральна машина)

Хутко мчить, бо поспішає, Пасажирів підбирає. І хвилинка у хвилинку Їх доставить на зупинку. (Автобус)

Під землею, подивіться,

незвичайна залізниця. Сновигають поїзди: Цей -туди, а той- сюди. Ми до станції " Дніпро" їдем з татком на ... (метро)

Біжить корова, гладка, здорова. А за нею телята - всі близнята. (Поїзд)


Вихователь. Як одним словом назвати всі ці предмети? (Транспорт). Послухаємо звідки походить це слово.

Хвилинка-цікавинка Ведуча 1. Слово «транспорт» увійшло в нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді «транспортом» називали кораблі для перевезення вантажу. Цар запозичив слово з німецької мови. А німці взяли його давно-давно з латинської. Воно означало – «переносити». З часом значення слова змінилося. Транспортом ми тепер називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів.

Вихователь. Транспорт іноді буває небезпечним. І тому треба знати і виконувати Правила дорожнього руху.

Ведуча 1. Діти, ми з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими і вузькими вулицями. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомобілів, автобусів, маршрутних таксі.

Ведуча 2. Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв і пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. Тому потрібно вивчати правила дорожнього руху і суворо їх дотримуватись.

Дідусь Правила руху. А що допомагає нам на дорозі ?…Ви самі скажете, відгадавши загадку. Послухайте.

  • Що це стоїть на вулиці,
  • Високе та триоке?
  • Червоно, жовто, зелено
  • Моргає у всі боки? …(Світлофор).
  • Це світлофор, наш добрий друг,
  • Він про безпеку дбає.
  • Погляне пильно навкруги:
  • Пускає чи спиняє?

Дідусь Правила руху. Любий наш, Світлофоре Івановичу, заходь до нас на свято (запрошення по телефону). Зелена картка – тупотіння.

Заходить Світлофор. Танок.

Жовта картка – аплодування.

Світлофор.

  • Я красивий, кольоровий,
  • Маю зір такий чудовий.
  • Перехрестя регулюю,
  • Ще й права свої диктую.
  • Хто я, діти? (Світлофор)

Світлофор. Мені так приємно сьогодні зустрітись з вами. Я дружу з усіма дітьми. А тих, хто виконує правила дорожнього руху, дуже люблю.

Вихователь. Діти теж тебе люблять і поважають. І багато про тебе знають, навіть з історії. Ось послухайте всі ще одну хвилинку-цікавинку.

Розповідь про світлофор 

Ведуча 2. Світлофору вже більше трьохсот років. Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого, попереджуючого сигналу не було. Його замінював свисток регулювальника. Тепер у великих містах працюють світлофори, яким допомагає електроніка.

Вихователь. А ще діти приготували тобі веселу пісеньку Світлофорика. (На мелодію пісеньки «Когда мои друзья со мной»).

  • Що за прилад світлофор,
  • Що три ока має?
  • Він і вдень, й вночі горить,
  • Його кожен знає.

Приспів:

  • Як червоний загорить –
  • Треба рух усім спинить,
  • Коли яскраво він горить,
  • Далі стій, не позіхай.
  • Жовтий каже: «Почекай».
  • А на зелений – вирушай.
  • Тільки твердо треба знать
  • Світлофора знаки.
  • І надовго пам’ятать
  • Їхнії ознаки.

Світлофор. Дякую! Дякую за пісню. Мені й самому було дуже приємно співати з вами. (Жовта картка - аплодисменти).

Червона картка(тиша).

Вихователь. Регульоване перехрестя має ще не менш надійного помічника для пішоходів. Здогадайтеся якого.

Дідусь Правила руху.

  • Є паличка в нього в руках чарівна,
  • За мить сто машин зупиняє вона!
  • Ось паличку вгору він ловко підняв –
  • Одразу КАМАЗ, мов укопаний, став.

Вихователь. Здогадалися? Так, це спеціально підготовлені мужні і сильні міліціонери, яких називають (Регулювальники)

Ведуча 1.

  • Тут на шляху завжди чергує
  • Умілий, спритний постовий.
  • Відразу всіма він керує,
  • Хто перед ним на мостовій.

Ведуча 2.

  • Ніхто у світі так не може:
  • Одним лиш помахом руки
  • Перепинити перехожих
  • І пропустить легковики.

Вихователь. Уявіть: ви підходите до перехрестя, а там стоїть регулювальник і горить світлофор. Кого слухати в цьому випадку? Звичайно автоінспектора. Він найголовніший.

(Заходить регулювальник)

Вихователь. Добрий день, товаришу регулювальнику, ми раді зустрічі з вами. Розкажіть, будь ласка, про свою роботу.

Регулювальник.

  • Як боком до вас регулювальник стоїть,
  • То ви, не вагаючись, «зеброю» йдіть.

Ведуча 1. Таке положення відповідає зеленому кольору світлофора.

Регулювальник. А ось я підняв руку вгору. Навіщо?

Ведуча 2. Попереджає: увага, зараз я зміню положення. Така поза інспектора відповідає жовтому кольору світлофора.

Регулювальник.

  • Коли ж повернув до вас спину чи груди,
  • Це значить – спиніться швидесенько, люди.
  • Бо дозволу в мить цю на рух вам не буде!

Ведуча 1. Шлях закрито, стій!Таке положення відповідає червоному кольору світлофора.

Ведуча 2. Дякуємо вам, товаришу регулювальнику. Вихователь. У разі відсутності світлофора чи регулювальника перехрестя вважається нерегульованим. На ньому нам допоможуть безпечно перейти вулицю:

Ведучі. (разом) Наші знання !

Дідусь Правила руху. Відгадайте загадку:

  • Ця тварина не проста:
  • Без копит і без хвоста.
  • Не гуляє, не біжить,
  • Серед вулиці лежить. (Зебра)

Вихователь. Отже, переходити вулицю нам допоможе «зебра» і наші знання. Повторимо правило «Як переходити дорогу». Надаємо слово учням 2-го класу:

Учень 1.

  • Як переходити вулицю – спочатку зупинись,
  • Насамперед уважно ліворуч подивись,

Учень 2.

  • А потім голову направо поверни:
  • Якщо немає транспорту – сміливо перейди.(Діти хором).

Жовта картка(аплодисменти).

Вихователь. Але що це, діти?

(Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали, десь лунає міліцейський свисток).

Чути голос: „Це я тобі свиснув! Ходи-но сюди хлопчику!” До зали заходять регулювальник і Незнайко).

Незнайко: Я не хлопчик, я Незнайко!

Інспектор: Тим більше, ти вже дорослий, а не вмієш дорогу переходити.

Незнайко:

  • Велике місто - просто горе...
  • Я розгубився:”Ой! „ і „Ай !”
  • Не знаю знаків світлофора,
  • Ледь не потрапив під трамвай!
  • Авто, тролейбуси, трамваї
  • Туди -сюди вправно снують.
  • Я впав у розпач і не знаю:
  • То де ж дорогу перетнуть?

Інспектор. Наші школярі вже знайомі з правилами дорожнього руху. Вони тобі, Незнайку, допоможуть, повідомлять, як поводитись на вулицях міста.

Дідусь Правила руху. А допоможе їм наш –Світлофор і його пісенька.

Пісня ( на мотив пісні «А я иду, шагаю по Москве»)
  • Ребятам помогаю круглый год,
  • На всех дорогах я стою.
  • Чтоб вы без страха перешли,
  • Сигналы подаю.
  • Вот красный свет вначале я зажег:
  • Дружок, не торопись!
  • И, чтоб дорогу смело перейти,
  • И, чтоб дорогу смело перейти, - зеленого дождись.
  • Зажег я желтый на твоем пути.
  • Ты вновь, дружок, не торопись!
  • И не спеши переходить,
  • Терпенья наберись.
  • Но вот зеленый вспыхнул впереди –
  • Теперь препятствий нет.
  • Друзей своих ты за руку бери,
  • Налево и направо посмотри
  • И смело в путь иди!

Жовта картка.

Постовий свистить. Зупиняє зайчика з самокатом.

Регулювальник.

  • Нумо, зайчику, стривай,
  • Стояти і не рухатись!
  • Пройдемо до міліції,
  • Щоб надалі слухатись.

Зайчик.

  • Товаришу старшина,
  • Вибач, якщо можна.
  • Я ж не знав, що на дорозі
  • Кататись не можна.

Регулювальник.

  • Ви порушили закон,
  • Треба покарати.
  • Зараз протокол пригоди
  • Буду я писати.

Зайчик.

  • Ой, не треба протоколу!
  • Ну, катавсь, що тут такого?

Регулювальник.

  • Знає кожен, що не можна
  • На дорозі гратись!
  • Так біді, всі діти знають,
  • Недовго і статись.
(У цей час перетинають вулицю двоє дівчаток, котрі ідуть і рахують гроші Вони розмовляють між собо, не дивлячись навкруги. Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали.) 

Автоінспектор.

  • Зачекайте–но, подружки!
  • Оченята де? Де вушка?
  • Щоб перетнути вулицю,
  • На розі зупиніться,
  • І перш за все уважно
  • На світлофор дивіться.
(Інспектор і Світлофор переводять дівчаток через дорогу.)

Ведуча 1.

  • Щоб не трапилось біди,
  • Пам’ятай, мій друже:
  • Ці забави на дорозі
  • Небезпечні дуже.
(Незнайко бере м’яч, переходить вулицю, граючись)

Незнайко.

  • Мій дзвінкий, веселий м’яч,
  • Ти куди несешся вскач?
  • Я у нашому двобої
  • Ну, не встигну за тобою.

Автоінспектор.

  • Незнайку, стій! Не вибігай!
  • В м’яч на дорозі ти не грай.
  • Забави тут є недоречні,
  • Це місце досить небезпечне.
(Забирає у Незнайка м’яч )

Інспектор.

  • Є майданчик біля дому –
  • Гратись весело на ньому.
  • Тут, спокійно, безперечно,
  • На дорозі ж небезпечно.


Вихователь. А щоб ви, діти, побачили наскільки це небезпечно, до вашої уваги уривок з мультфільму. (Перегляд мультфільму «Где опасно играть»). Я сподіваюсь, що тепер, любі діти, переглянувши цей мультфільм, ви ніколи не гратимете з м’ячем біля дороги.

Автоінспектор.

  • Треба слухати без спору,
  • Всі вказівки світлофору.
  • Скаже вам про це за мить
  • Добрий лікар Айболить.

(Виходить лікар. Він супроводить хлопчика з загіпсованою рукою)

Айболить.

  • Руху правила єдині,
  • Знати їх добре всі повинні!
  • І дівчатка, і хлоп’ятка,
  • І зайці, і тигренятка,
  • А також дорослі люди-
  • Ось тоді й порядок буде.
  • Я прийшов до вас у гості
  • Показати вам хлопчину.
  • І повірте, це - не просто:
  • Накладати гіпс та шину.

Петро.

  • Пустував я на дорозі,
  • Не дивився геть довкола,
  • І тепер ніяк не можу
  • Я відвідувати школу.

Айболить.

  • Якщо правила не вчить,-
  • Чекає небезпека,
  • Вас машина зіб’є вмить,
  • Та, що мчить здалека.
  • Ці правила треба вивчити ,
  • Нікуди без них – ані кроку,
  • Наприклад, тротуаром йти –
  • Завжди з правого боку.
  • А щоб дорогу перейти,
  • Теж є перестороги.
  • Не можна як завгодно йти
  • На інший бік дороги.
  • Правил дорожнього руху багато,
  • Знати їх треба дівчаткам й хлоп’ятам.
  • І головне: на бруківці не гратись.
  • Всі разом: Якщо ти хочеш здоровим зостатись!

Жовтка картка.

Вихователь. Про правила дорожнього руху та наслідки їх порушення нам хочуть заспівати діти 1-го класу та їх старші товариші.

Частушки
  • Мы частушки вам споем,
  • Вы нам помогайте,
  • Если чуточку соврем,
  • Вы нас не ругайте!
  • Ехал Петя на мопеде,
  • Не смотрел, кто рядом едет,
  • Лечит Петя перелом,
  • Сдан мопед в металлолом.
  • К переходу шли мы с Севой,
  • Посмотрели мы налево,
  • Хорошо, что посмотрели,
  • А иначе б здесь не пели.
  • Шел Сережа как-то в школу,
  • Пил напиток пепси-колу,
  • Не смотрел он на машины,
  • А сейчас он носит шину.
  • Шел танцор на красный свет,
  • Торопился на балет…
  • Он в больнице ПэДэДэ
  • Учит вместо па-дэ-дэ.

Жовта картка

Ведуча 1

  • Ми даруєм вам ласкаво
  • Цілу низку добрих правил.
  • Вам ці правила прості
  • Допоможуть у житті.

Ведуча 2 Послухайте ці правила і намагайтеся користуватися ними у житті.

  • Любіть себе та інших поважайте,
  • Своє життя й здоров’я бережіть.
  • І правильну дорогу вибирайте,
  • Якщо бажаєте до старості дожить.
  • Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
  • Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
  • А на дорозі рот не розкривайте,
  • Щоб і життя й здоров’я зберегти.
  • Бо їде транспорт, всюди перехожі,
  • Хто на роботу, хто з роботи йде,
  • Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
  • А рух не припиняється ніде.
  • Летять машини, швидкість в них висока.
  • Миттєво транспорт цей не зупинить.
  • І хоч дорога, може, й не широка,
  • Та через неї, діти, не біжіть.
  • Спіткнутись можна чи перечепитись…
  • Летять машини, вам несила встать…
  • Автомобіль не може зупинитись,
  • Страшне нещастя може вас спіткать.
  • Дорогу виберіть до рідної вам школи,
  • Щоб світлою й безпечною була.
  • І навпростець теж не ходіть ніколи,
  • Собі та іншим не бажайте зла.

Ведуча 1.

  • Щоб не трапилося всяке,
  • Шанувати треба знаки.
  • На дорозі - небезпечно,
  • Тож обачним будь доречно

Вихователь. А зараз ще одна пісня, мелодія якої вам усім дуже знайома. Тому допомагайте нам, підспівуйте.

Пісня (на мотив пісні «Буратино»)
  • Есть у меня надежный друг,
  • Нет у него ни ног, ни рук.
  • Зато три глаза на ребят
  • По очередности глядят.
  • Его повсюду узнают.
  • Скажите, как его зовут?

Припев: Све-то-фо-рик!

  • Его команды выполняй
  • И на дороге не зевай.
  • И для машин, и для людей
  • Всегда он будет всех нужней.
  • Важнее нету никого.
  • Скажите нам скорей, кого?

Припев: Све-то-фо-ра!

Вихователь.

  • Збігло свято наше,
  • Як коротка мить,
  • Дуже швидко час летить…

Ведуча 1. Виконуючи наші поради, ви збережете своє здоров’я і життя.

Ведуча 2.

  • Бо життя у нас одне,
  • Іншого не буде.
  • Хай же сонечко ясне
  • Ніжно вас голубить.

Ведуча 1.

  • Хай всміхаються до вас
  • І травичка, й квіти.
  • А тепер, у добрий час,
  • Наші, любі діти!

Вихователь. Дорогі діти, за вашу увагу та активність на нашому святі запрошуємо всіх на перегляд мультфільмів «Что такое светофор» та «Пешеходный переход».

Ведуча 2. Дякуємо за увагу. Будьте усі веселі, здорові і щасливі.

Список використаних джерел