Обласний семінар "Панорама розумних уроків SMART 2015"

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Наказ Департаменту освіти і науки Запорізької ОДА від 15.09.2015 № 0473 "Про проведення семінару «Панорама розумних уроків SMART 2015»"

Содержание

Загальні відомості про семінар

Цільова аудиторія: педагогічні працівники Запорізької області, які використовують у власній професійній діяльності інтерактивні засоби навчання

Термін проведення: 22 вересня 2015 року

Місце проведення: навчальні заклади м. Токмак

Робота секцій

Розділ зібрано за записами модераторів секцій

Секція вихователів ДНЗ

Модератор – Шульга Л.М., ст. викладач кафедри дошкільної освіти КЗ "ЗОІППО" ЗОР

Обговорення застосування інтерактивних засобів навчання:

  • програма SmartNotebook надає можливості для активізації пізнавальної діяльності дітей, підвищення їх мотивації, перетворення процесу навчання на гру,
  • діти позбавляються страху перед помилкою, отримують можливість здобувати інформацію самостійно, використовуючи дидактичний матеріал, розроблений в середовищі програми,
  • для дошкільників важливим є сприйняття інформації за допомогою різних органів чуття; SMART-технології дозволяють задіяти органи слуху, зору, дотику, – а завдяки асоціативному сприйняттю відчути смак і пахощі зображених яскравих фруктів, квітів тощо...
  • вихователі отримали можливість швидко створювати якісний яскравий дидактичний матеріал і ефективно використовувати його у роботі;
  • учасники семінару з області вражені навичками роботи з інтерактивною дошкою своїх колег з м. Токмак ("фантастично!")

Секція вчителів початкових класів

Модератор – Миронюк О.І., методист ОНМЦ початкової освіти КЗ "ЗОІППО" ЗОР

Обговорення застосування інтерактивних засобів навчання:

  • зручно побачити на реальних прикладах, як ПЗ SmartNotebook дозволяє створювати захоплюючі уроки, використовувати велику кількість готового контенту і занурювати учнів в цікавий світ знань, як вчителі стимулюють один одного і обмінюються досвідом та напрацюваннями;
  • SMART Notebook чудово підходить як для роботи цілого класу, так і для використання в невеликих групах і індивідуальному навчанні;
  • всі користувачі SMART Notebook мають доступ до бібліотеки готового контенту SMART, де представлено безліч всіляких матеріалів та інтерактивних елементів, зображень, 3D-об'єктів, готових уроків тощо, створених викладачами для найрізноманітніших дисциплін і віку учнів;
  • SMART Notebook – це не модна тенденція, а можливість значно підвищити якість роботи вчителя, перетворити шкільні уроки в справжнє захоплююче дійство, до якого може бути залучений кожен учень, а перевірку домашнього завдання - на шоу, подібне популярним сучасним пізнавальним телепроектам;
  • вчителю легше опанувати SMART Notebook, якщо з ним проводяться заняття чи тренінги; значно складніше самотужки освоїти і полюбити інтерактивну дошку з незрозумілим програмним забезпеченням без будь-якої технічної підтримки: навіть при існуванні великої і могутньої Мережі, педагог часто почувається безсилим і незабаром кидає спроби освоєння знаменитим методом «наукового тику» та починає використовувати ІД, як екран; проте в цьому питанні є суто індивідуальна складова: якщо вчитель хоче, то нічого неможливого немає;
  • напевно, вже немає такого вчителя, який би не чув про інтерактивні дошки, але, на жаль, дуже мало педагогів мають щастя хоч іноді працювати на ній, і вже зовсім щасливі ті, у кого ІД живе в класі: саме живе, а не висить, в кращому випадку, екраном, бо насправді ця чарівна дошка прийшла до школи, щоб зробити працю вчителя більш легкою, ефективною і шанованою в очах дітей і батьків;
  • якщо одні вчителі в захваті від роботи з ІД, а інші так і не можуть подружитися з нею та розчаровано знизують плечима, – не варто поспішати засуджувати колег: є досить складні ПЗ для інтерактивних дошок, щодо яких відсутня допомога виробника; отже, якщо раптом ви отримали пропозицію щодо оснащення кабінету ІД, прохайте купити вам дошку, яка справді допоможе працювати легко, ефективно , чарівно, про що можна дізнатися з досвіду колег, які активно працюють з ІД;
  • з одного боку основний інструмент для створення презентацій (PowerPoint або подібна програма) - простіша, звичніша та майже завжди під рукою, однак середовище SMART Notebook, зберігаючи зручність і простоту роботи, властиві PowerPoint, додатково надає цілий ряд можливостей, спеціально орієнтованих на роботу з інтерактивною дошкою; інтерактивні дошки SMART надають вчителю і учням унікальну можливість поєднання комп'ютерних та традиційних методів організації навчальної діяльності, з їх допомогою можна також працювати практично з будь-яким наявним програмним забезпеченням;
  • Використовувати інтерактивні дошки можна починати навіть з дитячого садка, адже для роботи з дошкою дитині зовсім не обов'язково вміти користуватися комп'ютером, клавіатурою або мишею, знати операційну систему, програми; вся ідеологія, моторика тут абсолютно та ж, що і при роботі зі звичайною дошкою, оскільки принципи роботи з інтерактивною дошкою SMART практично повністю копіюють традиційні для звичайної «крейдової» дошки, тільки замість крейди використовується маркер або палець руки; можна, «викликавши учня до дошки» запропонувати дитині вирішити завдання, щось накреслити або написати (як друковані літери, так і рукописні, бо дошка має засоби розпізнавання букв, навіть англійського тексту); при цьому учневі набагато легше малювати правильні геометричні фігури, зручніше забезпечувати їх необхідними підписами і т.д.;
  • всю роботу з зображеннями на інтерактивній дошці діти сприймають на «інтуїтивному» рівні - як роботу з «живими картинками» і «електронною крейдою», але разом з тим приховано, ненав'язливо відбувається і пропедевтика інформатики та освоєння комп'ютера, тому інтерактивні дошки заслужили визнання вчителів, методистів і, звичайно ж, учнів у всьому світі;
  • інтерактивна дошка – це дійсно необхідний інструмент для початкової школи.

Секція вчителів фізики і математики

Модератор – Крамаренко Н.В., ст. викладач кафедри дидактики та методик навчання природно-математичних дисциплін КЗ "ЗОІППО" ЗОР

Обговорення застосування інтерактивних засобів навчання:

  • варто сформувати (оновити) базу даних педагогів області, які використовують інтерактивні засоби навчання в НВП;
  • потрібно висвітювати на ЗапоВіки, в соціальних мережах роботу, досвід, контент вчителів, які працюють з ІЗН;
  • необхідно створити (укласти) методичні рекомендації щодо конструювання сучасного уроку з використанням ІЗН відповідно до всіх вимог(педагогічних, методичних, психологічних, санітарно-гігієнічних тощо);
  • слід підтримувати роботу вчителів щодо підвищення педагогічної компетентності в використанні ІЗС, заохочувати педагогів продовжувати створювати навчальний контент, публікувати його на сайті Smart Exchange, долучитися до програм "Вчитель-Smart", "Навчальний заклад-Smart"

Секція вчителів історії та природничих наук

Модератор – Лісіцин В.В., к.філос.н., доцент кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін КЗ "ЗОІППО" ЗОР

Обговорення застосування інтерактивних засобів навчання:

  • дуже цікавим є досвід шкіл учасників секції щодо запровадження інтерактивних засобів навчання;
  • демонстрації навчальних розробок у середовищі програми SMART Nootebook показали, як в цікавій ігровій формі опановувати навчальний матеріал на уроках географії, всесвітньої історії, художньої культури, хімії, перетворюючи стримані сторінки підручників на яскраве шоу;
  • школи потребують більшої кількості мультимедійних засобів, зокрема SMART дошок;
  • вчителям необхідно надавати методичну допомогу з боку фахівців відповідних галузей, це дозволить оптимізувати роботу зі SMART засобами, скоротити час на розробку та презентацію навчального матеріалу, залучити до активної роботи більш широке коло педагогів і учнів.

Секція вчителів іноземних мов

Модератор – Московчук Л.Ю., вчитель англійської мови Запорізької гімназії № 71

Обговорення застосування інтерактивних засобів навчання:

  • дуже цікавими є всі представлені розробки: зміст фліпчартів різноманітний за поданням та формою, використані майже всі можливості, які програма SmartNotebook надає для створення інтерактивних презентацій;
  • всі без виключення учасники секції знайшли та побачили у роботах колег певні новинки для себе, які можна вдало застосувати у власній діяльності, та зазначили цінність і необхідність обміну технологічними рішеннями між вчителями області;
  • бажаним є створення певного посібника щодо роботи з колекцією інтерактивних шаблонів LAT;
  • варто створити віртуальну спільноту вчителів, які працюють з SMART-контентом; можливі тематики роботи такої спільноти: "Чого я хочу навчитися", "Чого я можу навчити", "Як можна застосувати SMART-елементи на уроці" тощо.

Секція вчителів-філологів

Модератор – Єпіхіна Т.В., вчитель російської мови та літератури Запорізького ліцею "Перспектива"

Обговорення застосування інтерактивних засобів навчання:

  • необхідно створити методичний банк педагогічних ідей, дидактичних матеріалів щодо використання SMART-контенту з різних предметів;
  • потрібно проводити навчання (тренінги) по роботі з інтерактивними дошками (малими групами, щоб надати кожному змогу тренуватися);
  • треба розробити рекомендації щодо використання інтерактивних пристроїв, які полегшать опанування ними.

Фотогалерея

Публікації про семінар на педагогічних веб-ресурсах