Парниковый эффект - экологическая катастрофа или обычное явление?

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Веб-квест Парниковый эффект - экологическая катастрофа или обычное явление?

Завершено этап выполнения заданий. Началась работа членов жюри. Уважаемые участники, доступ к редактированию ваших ответов ЗАКРЫТО

Нормативная база

Наказ ВОМС № 255 від 10.10.2014 "Про проведення районного веб-квесту"

Положення про районний веб-квест «Парниковий ефект – екологічна катастрофа чи природне явище?»

Цель//Мета

Цель Мета
формирование экологического мировозрения и умения анализировать последствия влияния человечества на природу Земли, развивать умение прогнозировать последствия нерационального природопользования. формування екологічного світогляду та вміння аналізувати наслідки впливу людства на природу Землі, розвивати вміння прогнозувати наслідки нераціонального природокористування.

Тип квеста//Вид квесту

Тип квеста Вид квесту
Квест с использованием метода проектов Квест з використанням методу проектів

Участники//Учасники

Участники Учасники
Квест рассчитан на учеников 9-11 класса. Квест розрахований на учнів 9-11 класів.

Сроки проведения// Терміни проведення веб-квесту

13.10.2014 - 29.10.2014


Организатор//Організатор

Организатор Организатор
Организатором веб-квеста является отдел образования, молодежи и спорта Акимовской райгосадминистрации. Організатором веб-квесту є відділ освіти, молоді та спорту Якимівської райдержадміністрації.

Автор//Автор

Евлаш Анна Викторовна - методист районного методического кабинета отдела образования, молодёжи и спорта Акимовской РГА

Спосіб зв'язку:

Телефон: (06131) 9-25-82

E-mail: alisowa1982@i.ua

evlash1982@mail.ru

evlash5@gmail.com

Skype: evlash-alisowa

Обговорення квесту//Обсуждение веб-квеста

Обсуждение:Парниковый эффект - экологическая катастрофа или обычное явление?

Формирующее оценивание

Регистрация участников//Реєстрація учасників

Последний день регистрации 16.10.2014

Вступительное анкетирование

Рефлексия//Рефлексія

Итоговое анкетирование участников квеста

Вступление// Вступ

Евлаш Анна для квеста.jpg

ВСТУПЛЕНИЕ

Известный американский идеолог глобализма Збигнев Бжезинский в книге «Великая шахматная доска» писал: «Американское превосходство породило новый международный порядок, который не только копируется, но и воспроизводится за рубежом… Америка стоит в центре взаимозависимой вселенной… ».

Мистер Бжезинский чувствует себя победителем. Мировая финансовая «элита» уверена, что, играя шахматную партию против всего человечества, поставила ему мат. Однако на «Великой шахматной доске» мира играет ещё и третий игрок – Природа.

По мере роста могущества ростовщической финансовой системы ухудшается экологическая ситуация на планете. Однако весь мир, крайне озабоченный экономическими проблемами, финансовым кризисом, не замечает, что человечество стоит перед опасностью гораздо более грозной, способной покончить с человеком как биологическим видом – перед экологической катастрофой.

Если не изменить ход событий, через 30 лет полностью растают полярные льды – такой срок фигурировал в прогнозах 2004 года. В конце 2006 года время полного таяния уже оценивалось в 15-20 лет.

Наш квест направлен на выяснение действительно ли парниковый эффект это следствие антропогенного влияния на окружающую среду, или это всё же естественное (природное) явление. Давайте попробуем разобраться в этом и спрогнозируем последствия парникового эффекта на период 50 лет.



ВСТУП

Відомий американський ідеолог глобалізму Збігнєв Бжезінський у книзі «Велика шахівниця» писав: «Американська перевага породила новий міжнародний порядок, який не тільки копіюється, але і відтворюється за кордоном ... Америка стоїть в центрі взаємозалежного всесвіту ...».

Містер Бжезинський почувається переможцем. Світова фінансова «еліта» впевнена, що, граючи шахову партію проти всього людства, поставила йому мат. Однак на «Великої шахівниці» світу грає ще й третій гравець - Природа.

При зростанні могутності лихварської фінансової системи погіршується екологічна ситуація на планеті. Однак весь світ, вкрай заклопотаний економічними проблемами, фінансовою кризою, не помічає, що людство стоїть перед небезпекою набагато більш грізною, здатною покінчити з людиною як біологічним видом - перед екологічною катастрофою.

Якщо не змінити хід подій, через 30 років повністю розтануть полярні льоди - такий термін фігурував у прогнозах 2004 року. Наприкінці 2006 року час повного танення вже оцінювалося в 15-20 років.

Наш квест спрямований на з'ясування чи дійсно парниковий ефект це наслідок антропогенного впливу на навколишнє середовище, або це все ж природне явище. Давайте спробуємо розібратись в цьому і спрогнозуємо наслідки парникового ефекту на період 50 років.


Определение ролей для участников квеста://Визначення ролей для учасників квесту:

Визначення ролей для учасників квесту: Определение ролей для участников квеста:
Дорогі Друзі!

Я вітаю Вас на сторінках нашого квесту. Проблема взаємозв'язку людини з природою не нова, вона мала місце завжди. Але в даний час екологічна проблема взаємодії людини і природи, а також впливу людського суспільства на навколишнє середовище стала дуже гострою і прийняла величезні масштаби. Планету може врятувати лише діяльність людей, що відбувається при умові глибокого розуміння законів природи, врахування численних взаємодій в природних співтовариствах, усвідомлення того, що людина - це всього лише частина природи. Давайте спробуємо визначити чи правда людина так катастрофічно впливає на навколишнє середовище або це міф. Чи правда, що парниковий ефект - результат нераціонального природокористування. Але перш ніж ми спробуємо розібратися з усіма питаннями, виберіть собі ролі.

Щоб побачити які ролі у нас є, розшифруйте QR-код з переліком ролей.

Дорогие ребята!

Я приветствую Вас на страничках нашего квеста. Проблема взаимосвязи человека с природой не нова, она имела место всегда. Но в настоящее время экологическая проблема взаимодействия человека и природы, а также воздействия человеческого общества на окружающую среду стала очень острой и приняла огромные масштабы. Планету может спасти лишь деятельность людей, совершаемая на основе глубокого понимания законов природы, учета многочисленных взаимодействий в природных сообществах, осознания того, что человек - это всего лишь часть природы. Давайте попробуем определить правда ли человек так катастрофически влияет на окружающую среду или это миф. Правда ли, что парниковый эффект - результат нерационального природопользования. Но прежде чем мы попробуем разобраться со всеми вопросами, выберите себе роли.

Чтобы увидеть какие роли у нас есть, расшифруйте QR-код с перечнем ролей.

Qr-code Квест Евлаш Анна.gif


Примітка//Примечание

ЧТО ТАКОЕ QR-КОД?

Для того чтобы расшифровать код, ознакомьтесь с Инструкцией по работе с QR-кодом

ЗАДАНИЯ:

Ну что же, мои дорогие исследователи! Каждый из вас выбрал свою должность и готов выполнить свою работу на высоте. Вас ждёт и история, и математика и география парникового эффекта. Надеюсь, что в финале мы сможем ответить на главный вопрос - Парниковый эффект - это всё же экологическая катастрофа или обычное явление?



Ну що ж, мої дорогі дослідники! Кожен з вас обрав свою посаду і готовий виконати свою роботу на висоті. Вас чекає і історія, і математика і географія парникового ефекту. Сподіваюся, що у фіналі ми зможемо відповісти на головне питання - Парниковий ефект - це все ж екологічна катастрофа чи звичайне явище?


Уважаемые участники!!! Для обеспечения безопасности ваших работ организаторы квеста закрыли общий доступ к редактированию страниц. Для получения доступа Вам на почту, которую Вы указали при регистрации пришли письма с ссылкой для перехода на свою страничку. Для заполнения форм ответов нажмите "Открыть в документе"




ГРУППА "Историков-биологов"

Евлаш Анна для квеста2.jpg


Завдання для групи "Історики-біологи" Задание для группы "Историки-биологи"

Завдання 1

Згадайте, коли ви востаннє бачили справжнє літо - тепле і ласкаве, а не мокро-холодне або сухе і безбарвне? Справжню чарівну зиму - морозну, але снігову, сріблясту, казкову? В дитинстві - скажуть ті, кому за тридцять. А сучасні діти взагалі не знають, що це таке. Казка про Снігову королеву перетворилася на безглуздя - їй просто ніде жити. Чому? Що ж трапилося? Вам, історикам просто необхідно визначити що ж сталося з кліматом? Як давно почався цей процес? Допоможіть зрозуміти причини та знайти шляхи подолання кризи!

Отже, завдання таке:

Оформіть свої спостереження у вигляді статті до газети та розмістіть матеріали за посиланням:

Статті команд

Статья УВК "Акимовская гимназия" "Что же произошло с климатом?

Статья Акимовская ООШ №1 "Что же произошло с климатом?

Стаття Азовська ЗОШ "Что же произошло с климатом?

Стаття Новоданилівська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Стаття Охрімівська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Стаття Радивонівська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Стаття Чорноземненська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Завдання 2

Було виміряно різницю температур всередині і зовні об'єкта, виставленого на пряме сонячне світло, тут спостерігалося підвищення температури всередині нього в порівнянні з зовнішньою температурою. Причиною назвали дію двох факторів: блокуванням конвективного теплопереносу (скло запобігає відтоку нагрітого повітря зсередини і приплив прохолодного зовні) і різної прозорісті скла у видимому і інфрачервоному діапазоні. Дослідники, поясніть про який досвід йде мова і хто його проводив?

Отже, завдання таке:

Свої дослідження перетворіть на історичну довідку і розмістіть на сторінці за посиланням

УВК "Акимовская гимназия" Историческая справка об названом опыте и его авторе

Акимовская ООШ №1 Историческая справка об названом опыте и его авторе

Азовська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Новоданилівська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Охрімівська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Радивонівська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Чорноземненська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Завдання 3

Після потопу в зоні шельфів ідуть інтенсивні процеси розкладання, які роблять життя неможливим, але через кілька десятків років моря і океани очищаються. Очищення відбувається в основному за рахунок діяльності молюсків (якщо немає джерела постійного надходження у воду останків тварин). Із часу останнього потопу пройшло вже близько 7.000 років, а ця частина планети дотепер не очистилась. Авторитетний океанолог з країни сонця і тепла переконий, що подія, описана в Біблії під назвою Всесвітній потоп – це історичний факт, а поява цього географічного об'єкту на планеті – результат легендарного природного катаклізму. Відомо, що протягом тривалого часу він змінив кілька назв. Стародавні греки називали його так, що частина назви містить синонім до слова вітальня, часто на нього говорили Темарун, Ахшаена, Святе. А деякі племена навпаки говорили на нього - Караді-Гіз, що було антонімом до грецької назви.


Отже, завдання таке:

Що ж це за географічний об'єкт? І чому він не очистився до сих пір? Є кілька припущень чому так відбувається! Спробуйте розшукати 3 різних версії пояснень та оформіть результати вашої кропіткої роботи у вигляді стінгазети із зображенням цієї частини планети, опису припущень причин трагедії .

Вашу стінгазету оформіть за посиланням

НВК "Якимівська гімназія" СТІНГАЗЕТА

Акимовская ООШ №1 СТІНГАЗЕТА

Азовська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Новоданилівська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Охрімівська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Радивонівська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Чорноземненська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Посилання на стінгазету надішліть на адресу електронної пошти - evlash1982@mail.ru

Задание 1

Вспомните, когда вы в последний раз видели настоящее лето - теплое и ласковое,а не мокро-холодное или сухое и бесцветное? Настоящую волшебную зиму - морозную,но снежную, серебристую, сказочную? В детстве - скажут те, кому за тридцать.А современные дети вообще не знают, что это такое. Сказка о Снежной королевепревратилась в бессмыслицу - ей просто негде жить. Почему? Что же случилось? Вам, историкам просто необходимо определить что же произошло с климатом? Как давно начался этот процесс? Помогите понять причины и найти пути преодоления кризиса!

Итак, Ваше задание:

Оформите свои наблюдения в виде статьи в газету и разместите материалы по ссылке:

Статьи команд

Статья УВК "Акимовская гимназия" "Что же произошло с климатом?

Статья Акимовская ООШ №1 "Что же произошло с климатом?

Стаття Азовська ЗОШ "Что же произошло с климатом?

Стаття Новоданилівська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Стаття Охрімівська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Стаття Радивонівська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"

Стаття Чорноземненська ЗОШ "Що трапилось із кліматом?"


Задание 2

Было измерено разность температур внутри и снаружи объекта, выставленного на прямой солнечный свет, тут наблюдалось повышение температуры внутри него по сравнению с внешней температурой. Причиной назвали действие двух факторов: блокированием конвективного теплопереноса (стекло предотвращает отток нагретого воздуха изнутри и приток прохладного снаружи) и различной прозрачностью стекла в видимом и инфракрасном диапазоне. Ребята, объясните о каком опыте идёт речь и кто его проводил?

Итак, Ваше задание:

Свои исследования превратите в историческую справку и разместите на страничке по ссылке

УВК "Акимовская гимназия" Историческая справка об названом опыте и его авторе

Акимовская ООШ №1 Историческая справка об названом опыте и его авторе

Азовська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Новоданилівська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Охрімівська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Радивонівська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе

Чорноземненська ЗОШ. Историческая справка об названом опыте и его авторе


Задание 3

После потопа в зоне шельфов идут интенсивные процессы разложения, которые делают жизнь невозможной, но через несколько десятков лет моря и океаны очищаются. Очистка происходит в основном за счет деятельности моллюсков (если нет источника постоянного поступления в воду останков животных). Со времени последнего потопа прошло уже около 7.000 лет, а эта часть планеты до сих пор не очистилась. Авторитетный океанолог из страны солнца и тепла убеждает, что событие, описанное в Библии под названием Всемирный потоп - это исторический факт, а появление этого географического объекта на планете - результат легендарного природного катаклизма. Известно, что в течение длительного времени он сменил несколько названий. Древние греки называли его так, что часть названия содержит синоним слова зал, часто на него говорили Темарун, Ахшаена, Святое. А некоторые племена наоборот говорили на него - Караде-Гиз, что было антонимом к греческому названию.


Итак, Ваше задание:

Что же это за географический объект? И почему он не очистился до сих пор? Есть несколько предположений почему так происходит! Попробуйте разыскать 3 различных версии объяснений и оформите результаты вашей кропотливой работы в виде стенгазеты с изображением этой части планеты, описания предположений причин трагедии.

Вашу стенгазету оформите по ссылке


НВК "Якимівська гімназія" СТІНГАЗЕТА

Акимовская ООШ №1 СТІНГАЗЕТА

Азовська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Новоданилівська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Охрімівська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Радивонівська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Чорноземненська ЗОШ. СТІНГАЗЕТА

Ссылку на стенгазету пришлите на адрес электронной почты - evlash1982@mail.ru


Уважаемые ребята! ВНИМАНИЕ


Для выполнения 3 задания используйте следующие сервисы




Уважаемые участники!!! Для обеспечения безопасности ваших работ организаторы квеста закрыли общий доступ к редактированию страниц. Для получения доступа Вам на почту, которую Вы указали при регистрации пришли письма с ссылкой для перехода на свою страничку. Для заполнения форм ответов нажмите "Открыть в документе"

ГРУППА "Лаборантов-экологов"

Картинка с сайта Лаборанты химанализа Евлаш А. .jpg

Коротка інформаційна довідка: Краткая информационная справка:
Екологи - це ті фахівці, які намагаються пояснити, чому висихають річки, гине риба або літом випадає сніг. Вони вивчають стан води, землі, повітря, вплив промислових відходів на рослини, тварин і людину. Вони допомагають нашій планеті вижити. Лаборант-еколог - це фахівець, який веде спостереження за навколишнім середовищем у світлі впливу на неї людської діяльності і техногенних факторів. Вивчає стан природних ресурсів (водних, земельних, повітряних) та їх вплив на загальне здоров'я населення.

Вивчає стан води, землі, повітря, рослин, тварин, а також вплив продуктів харчування на здоров'я людей. Займається відбором проб та їх аналізом: визначення складу речовини та її властивостей, веде реєстрацію отриманих даних. Проводить аналіз речовин: встановлює хімічний склад речовини, визначає її властивості. За підсумками досліджень проводить розрахунки. Результати заносить в журнал. А для вас, шановні лаборанти-екологи, в нашій роботі з вивчення парникового ефекту відведена особлива роль:

Экологи – это те специалисты, которые пытаются объяснить, почему высыхают реки, гибнет рыба или летом выпадает снег. Они изучают состояние воды, земли, воздуха, влияние промышленных отходов на растения, животных и человека. Они помогают нашей планете выжить. Лаборант-эколог – это специалист, который ведет наблюдение за окружающей средой в свете влияния на неё человеческой деятельности и техногенных факторов. Изучает состояние природных ресурсов (водных, земельных, воздушных) и их влияние на общее здоровье населения.

Изучает состояние воды, земли, воздуха, растений, животных, а также влияние продуктов питания на здоровье людей. Занимается отбором проб и их анализом: определение состава вещества и его свойств, ведет регистрацию полученных данных. Проводит анализ веществ: устанавливает химический состав вещества, определяет свойства вещества. По итогам исследований проводит расчеты. Результаты заносит в журнал. А для вас, уважаемые лаборанты-экологи, в нашей работе по изучению парникового эффекта отведена особая роль:




Завдання для групи "Лаборанти-екологи" Задание для группы "Лаборанты-экологи"
Завдання 1

Суть «парникового ефекту» полягає в тому, що поверхня планети, отримуючи тепло у вигляді сонячної енергії, нагрівається. Тепло від грунту піднімається вгору, але затримується в тропосфері, тому що газовий вміст в її атмосфері, - водяна пара, СО2, метан та інші гази перешкоджають виходу тепла в космос. Атмосфера затримує те теплове випромінювання, що йде від земної поверхні так само як плівка над парником.

ИНСТРУКЦИЯ К ПРОВЕДЕНИЮ ОПЫТА

Отже, завдання таке:

Спробуйте самі змоделювати парниковий ефект. Простежте за змінами і опишіть на сторінці за посиланням. У висновках спробуйте пояснити, що ж відбувається. Результатом виконання роботи буде надання фото звіту досвіду і заповнені спостереження. Фотозвіт розмістіть у фотоальбомі за допомогою аккаунта на gmail.com

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. УВК "Акимовская гимназия"

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Акимовская ООШ №1

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Азовська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Новоданилівська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Охрімівська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Радивонівська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Чорноземненська ЗОШ


Завдання 2

Вважається, що при подальшому розвитку промисловості і виділенні в атмосферу так званих «парникових газів», клімат на планеті зміниться в бік підвищення температури. Однак, ми з вами пам'ятаємо, що зелені рослини вміло поглинають СО2. Деякі вчені наводять дані про прискорення росту рослин при підвищеному вмісті вуглекислого газу в атмосфері. Зокрема, реакція молодих дерев сосни, молодих апельсинових дерев, пшениці на збільшення вмісту СО2 в навколишньому середовищі в діапазоні від 400 до 800 ppm майже лінійна і позитивна. Звідси автори роблять висновок про те, що ці дані можна легко перенести на різні рівні збагачення СО2 і на різні види рослин. До впливу зростаючої кількості вуглекислого газу в атмосфері автори відносять і збільшення маси лісів США (на 30% з 1950 р). Вказується, що більший стимулюючий ефект зростання СО2 виробляє на рослини, які ростуть у більш посушливих (стресових) умовах. А інтенсивне зростання рослинних угруповань, як стверджують автори огляду, неминуче призводить до збільшення сумарної маси тварин і робить позитивний вплив на біорізноманіття в цілому. Звідси випливає оптимістичний висновок: "В результаті збільшення атмосферного СО2 ми живемо у все більш і більш сприятливих умовах навколишнього середовища. Наші діти будуть насолоджуватися життям на Землі з набагато більшою кількістю рослин і тварин. Це чудовий і непередбачений подарунок від індустріальної революції". Але є побоювання, що багато з доданих до петиції даних досить суперечливі.

Отже, завдання таке:

Допоможіть розібратися в цій мішанині доказів вчених і сформуйте Калейдоскоп ваших висновків. Ваші думки помістіть за посиланням

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК УВК "Акимовская гимназия"

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Акимовская ООШ №1

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК. Азовська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Новоданилівська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Охрімівська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Радивонівська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Чорноземненська ЗОШ

Завдання 3

Цитата с сайта Екодело Евлаш Анна.jpg

Шановні лаборанти-екологи, ми так багато говоримо про парниковий ефект, але чому ж небезпечний він для людини? Вчені прогнозують, що посилення парникового ефекту призведе до збільшення ризиків для здоров'я людей, в першу чергу - представників малозабезпечених верств населення.

Отже, завдання таке:

Використовуючи мережу Інтернет поясніть якої шкоди здоров'ю людини може нанести таке явище як "парниковий ефект". Результати своїх досліджень оформіть у вигляді пам'ятки.

ПАМ'ЯТКА. УВК "Акимовская гимназия"

ПАМ'ЯТКА. Акимовская ООШ №1

ПАМ'ЯТКА. Азовська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Новоданилівська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Охрімівська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Радивонівська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Чорноземненська ЗОШ

Задание 1

Суть «парникового эффекта» заключается в том, что поверхность планеты, получая тепло в виде солнечной энергии, нагревается. Тепло от почвы поднимается вверх, но задерживается в тропосфере, так как содержащиеся в ее атмосфере газы — водяной пар, СО2, метан и другие газы препятствуют выходу тепла в космос. Атмосфера задерживает идущее от земной поверхности тепловое излучение так же как пленка над огородным парником.

Итак, Ваше задание:

Попробуйте сами смоделировать парниковый эффект. Проследите за изменениями и опишите на страничке по ссылке. В выводах попробуйте объяснить, что же происходит. Результатом выполнения работы будет предоставление фото отчёта опыта и заполненные наблюдения. Фотоотчёт разместите в фотоальбоме при помощи аккаунта на gmail.com

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. УВК "Акимовская гимназия"

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Акимовская ООШ №1

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Азовська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Новоданилівська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Охрімівська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Радивонівська ЗОШ

ОПИСАНИЕ ОПЫТА моделирования парникового эффекта. Чорноземненська ЗОШ


ИНСТРУКЦИЯ К ПРОВЕДЕНИЮ ОПЫТА


Задание 2

Считается, что при дальнейшем развитии промышленности и выделении в атмосферу так называемых «парниковых газов», климат на планете изменится в сторону повышения температуры. Однако, мы с вами помним, что зелёные растения умело поглощают СО2. Некоторые учёные приводят данные об ускорении роста растений при повышенном содержании углекислого газа в атмосфере. В частности, реакция молодых деревьев сосны, молодых апельсиновых деревьев, пшеницы на увеличение содержания СО2 в окружающей среде в диапазоне от 400 до 800 ppm почти линейна и положительна. Отсюда авторы делают вывод о том, что эти данные можно легко перенести на различные уровни обогащения СО2 и на различные виды растений. К воздействию возрастающего количества углекислого газа в атмосфере авторы относят и увеличение массы лесов США (на 30% с 1950 г.). Указывается, что больший стимулирующий эффект рост СО2 производит на растения, произрастающие в более засушливых (стрессовых) условиях. А интенсивный рост растительных сообществ, как утверждают авторы обзора, неизбежно приводит к увеличению суммарной массы животных и оказывает положительное воздействие на биоразнообразие в целом. Отсюда следует оптимистичный вывод: "В результате увеличения атмосферного СО2 мы живем во все более и более благоприятных условиях окружающей среды. Наши дети будут наслаждаться жизнью на Земле с гораздо большим количеством растений и животных. Это замечательный и непредвиденный подарок от индустриальной революции". Но есть опасения, что многие из прилагаемых к петиции данных достаточно противоречивы.

Итак, Ваше задание:

Помогите разобраться в этой мешанине доказательств учёных и сформируйте Калейдоскоп ваших выводов. Ваши мысли поместите по ссылке

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК УВК "Акимовская гимназия"

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Акимовская ООШ №1

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК. Азовська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Новоданилівська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Охрімівська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Радивонівська ЗОШ

КАЛЕЙДОСКОП ДУМОК Чорноземненська ЗОШ

Задание 3

Цитата с сайта Екодело Евлаш Анна.jpg

Уважаемые лаборанты-экологи, мы так много говорим о парниковом эффекте, но чем же опасен он для человека? Учёные прогнозируют, что усиление парникового эффекта приведет к увеличению рисков для здоровья людей, в первую очередь – представителей малообеспеченных слоев населения.

Итак, Ваше задание:

Используя сеть Интернет объясните какой вред здоровью человека может нанести такое явление как "парниковый эффект". Результаты своих исследований оформите в виде памятки.

ПАМ'ЯТКА. УВК "Акимовская гимназия"

ПАМ'ЯТКА. Акимовская ООШ №1

ПАМ'ЯТКА. Азовська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Новоданилівська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Охрімівська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Радивонівська ЗОШ

ПАМ'ЯТКА. Чорноземненська ЗОШ



Ссылки для выполнения заданий:

Разрушение озонового слоя

Парниковый эффект

Рост концентрации СО2 в атмосфере — всеобщее благо?

ПАРНИКОВЫЙ ЭФФЕКТ: ПРИЧИНЫ И МЕХАНИЗМ ВОЗНИКНОВЕНИЯ


Уважаемые участники!!! Для обеспечения безопасности ваших работ организаторы квеста закрыли общий доступ к редактированию страниц. Для получения доступа Вам на почту, которую Вы указали при регистрации пришли письма с ссылкой для перехода на свою страничку. Для заполнения форм ответов нажмите "Открыть в документе"

ГРУППА "Географы-экологи"

Евлаш к квесту 3.jpg


Завдання для групи "Географи-екологи" Задание для группы "Географы-экологи"

Завдання 1

За допомогою вивчення структури хмар і геології поверхні в поєднанні з тим фактом, що світність Сонця за останні 3,8 мільярда років збільшилася на 25%, вважається, що атмосфера цієї планети 4 мільярди років тому була більше схожа на земну з рідкою водою на поверхні. Нестримний парниковий ефект міг бути викликаний випаровуванням поверхневих вод і подальшим підвищенням рівня парникових газів. Тому її атмосфера піддається пильній увазі і вивченню вченими, що займаються проблемами зміни клімату на Землі. Тут відсутні геологічні утворення, що дозволяють припустити наявність води протягом останніх декількох мільярдів років. Загальна думка серед вчених таке, що вода має бути існувала близько 600 мільйонів років на поверхні до випаровування, хоча деякі вчені, такі як астробіолог Девід Грінспун, вважають, що цифра 2 мільярди років також може бути правдоподібною.

Отже, завдання таке:

Чому ж учені так старанно хочуть вивчити цю планету? Шановні дослідники, відшукайте назву цієї планети і поясніть зв'язок з нашою планетою Земля? Оформіть свої дослідження як статтю за посиланням


СТАТТЯ про планету УВК "Акимовская гимназия"

СТАТТЯ про планету Акимовская ООШ №1

СТАТТЯ про планету Азовська ЗОШ

СТАТТЯ про планету Новоданилівська ЗОШ

СТАТТЯ про планету Охрімівська ЗОШ"

СТАТТЯ про планету Радивонівська ЗОШ"

СТАТТЯ про планету Чорноземненська ЗОШ "


Завдання 2

В 90-і роки XX сторіччя були запропоновані досить досконалі, як здавалося їх творцям, математичні моделі, що дозволяють прогнозувати стан клімату на Землі в найближчі десятиліття. Нещодавно група вчених з різних країн порівняла ці прогнози з тим, що реально відбувалося за останні 15 років. З'ясувалося, що добре були передбачені зміни вмісту в атмосфері вуглекислого газу і прийнятно - хід температури. Обидва ці показники зростали відповідно до раніше виявленими трендами. Але доведено, що кліматичні системи змінюються як в результаті природних внутрішніх процесів, так і у відповідь на зовнішні впливи (антропогенні та неантропогенного). При цьому геологічні та палеонтологічні дані показують наявність довготривалих кліматичних циклів, які в четвертинному періоді прийняли форму періодичних зледенінь. За останні 2000 років ясно виділяються кілька кліматичних циклів похолодання і потепління, що змінюють один одного.


Отже, завдання таке:

Вивчіть ці цикли і допоможіть зрозуміти - може парниковий ефект це не антропогенний явище, а просто черговий природний цикл? Зробіть свій КАЛЕЙДОСКОП кліматичних циклів у вигляді картинного слайд-шоу і надішліть посилання на нього на електронну пошту evlash1982@mail.ru

Завдання 3

Свої спостереження потрібно представити у формі ментальної карти. Доведіть свою точку зору, хлопці, і допоможіть розібратися нам в проблемах сучасного клімату Землі.


Отже, завдання таке:

Зробіть ментальну карту і надішліть посилання на неї на електронну пошту evlash1982@mail.ru

Задание 1

Посредством изучения структуры облаков и геологии поверхности в сочетании с тем фактом, что светимость Солнца за последние 3,8 миллиарда лет увеличилась на 25 %, считается, что атмосфера этой планеты 4 миллиарда лет назад была больше похожа на земную с жидкой водой на поверхности. Неудержимый парниковый эффект мог быть вызван испарением поверхностных вод и последовавшим повышением уровня парниковых газов. Поэтому её атмосфера подвергается пристальному вниманию и изучению учёными, занимающимися проблемами изменения климата на Земле. Здесь отсутствуют геологические образования, позволяющие предположить наличие воды в течение последних нескольких миллиардов лет. Общее мнение среди учёных таково, что вода должно быть существовала около 600 миллионов лет на поверхности до испарения, хотя некоторые учёные, такие как астробиолог Дэвид Гринспун, считают, что цифра 2 миллиарда лет также может быть правдоподобной.

Итак, Ваше задание:

Почему же учёные так старательно хотят изучить эту планету? Ребята, отыщите название этой планеты и поясните связь с нашей планетой Земля? Оформите свои исследования как статью по ссылке

СТАТТЯ про планету УВК "Акимовская гимназия"

СТАТТЯ про планету Акимовская ООШ №1

СТАТТЯ про планету Азовська ЗОШ

СТАТТЯ про планету Новоданилівська ЗОШ

СТАТТЯ про планету Охрімівська ЗОШ"

СТАТТЯ про планету Радивонівська ЗОШ"

СТАТТЯ про планету Чорноземненська ЗОШ "

Задание 2

В 90-е годы XX столетия были предложены довольно совершенные, как казалось их создателям, математические модели, позволяющие прогнозировать состояние климата на Земле в ближайшие десятилетия. Недавно группа ученых из разных стран сравнила эти прогнозы с тем, что реально происходило за последние 15 лет. Выяснилось, что хорошо были предсказаны изменения содержания в атмосфере углекислого газа и приемлемо — ход температуры. Оба эти показателя возрастали в соответствии с ранее выявленными трендами. Но доказано, что климатические системы изменяются как в результате естественных внутренних процессов, так и в ответ на внешние воздействия (антропогенные и неантропогенные). При этом геологические и палеонтологические данные показывают наличие долговременных климатических циклов, которые в четвертичном периоде приняли форму периодических оледенений. За последние 2000 лет ясно выделяются несколько климатических циклов похолодания и потепления, сменяющих друг друга.

Итак, Ваше задание:

Изучите эти циклы и помогите понять - может парниковый эффект это не антропогенное явление, а просто очередной природный цикл? Сделайте свой КАЛЕЙДОСКОП климатических циклов в виде картинного слайд-шоу и пришлите ссылку на него на электронную почту evlash1982@mail.ru


Задание 3

Свои наблюдения нужно представить в форме ментальной карты. Докажите свою точку зрения, ребята, и помогите разобраться нам в проблемах современного климата Земли.

Итак, Ваше задание:


Сделайте ментальную карту и пришлите ссылку на неё на электронную почту evlash1982@mail.ru

Для выполнения 3 задания используйте следующие сервисы

Бесплатный (в бета-версии) веб-сервис для создания ментальных карт, организации мозгового штурма - SpiderScribe.net

Инструкция для использования сервиса

Необходимые ссылки для решения заданий:

Явление парникового эффекта атмосферы.

Изменения климата за 15 лет: прогнозы и реальность

Глобальное потепление климата Земли и парниковый эффект: новости и комментарии

Глобальное потепление

Парниковий ефект


Уважаемые участники!!! Для обеспечения безопасности ваших работ организаторы квеста закрыли общий доступ к редактированию страниц. Для получения доступа Вам на почту, которую Вы указали при регистрации пришли письма с ссылкой для перехода на свою страничку. Для заполнения форм ответов нажмите "Открыть в документе"

ГРУППА "Аналитиков-прогнозистов"

Marine aquarium3.jpg


Завдання для групи "Аналітики-прогнозисти" Задание для группы "Аналитики-прогнозисты"

Завдання 1

Як ти думаєш, а який твій особистий вклад в «парниковий ефект» і глобальна зміна клімату? Ніякого? Але ж кожен з нас споживає енергію, причому при побутовому її споживанні ми саме й перетворюємо будь-які форми енергії (в основному отриману з викопного органічного палива) в теплову. Спробуємо з'ясувати це через рішення простих математичних розрахунків

  • Для початку розрахуйте, скільки Ваша сім'я витратила електроенергії за минулий рік з січня по грудень включно. Для цього скористаєтеся квитанціями (або розрахунковою книжкою) про сплату електроенергії).
  • Дані внесіть до таблиці за посиланням:


ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ УВК "Акимовская гимназия"

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Акимовская ООШ №1

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Азовська ЗОШ

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Новоданилівська ЗОШ

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Охрімівська ЗОШ"

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Радивонівська ЗОШ"

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Чорноземненська ЗОШ "


  • Порівняйте дані ваших колег в групі. Проаналізуйте, чому вони відрізняються (кількість членів сім'ї, розміри квартири, кількість електроприладів і т.п.)
  • Запишіть в Енергетичному паспорті тривалість та дати найкоротшого дня і найкоротшою ночі.

Поясніть, чому витрата електроенергії взимку більше, ніж влітку

Отже, завдання таке:

Оформіть свої спостереження у вигляді енергетичного паспорту та розмістіть матеріали за посиланням:

Енергетичний паспорт УВК "Акимовская гимназия"

Енергетичний паспорт Акимовская ООШ №1

Енергетичний паспорт Азовська ЗОШ

Енергетичний паспорт Новоданилівська ЗОШ

Енергетичний паспорт Охрімівська ЗОШ"

Енергетичний паспорт Радивонівська ЗОШ"

Енергетичний паспорт Чорноземненська ЗОШ "

Завдання 2

'Крок перший' Використовуючи дані заповнених форм, розрахуйте, скільки вугілля, нафти, газу потрібно спалити для отримання електричної енергії, витраченої вашою родиною за рік, і скільки вуглекислого газу виділиться при цьому. Внесіть отримані дані в Енергетичний паспорт вашої родини. Для виконання цього кроку вам буде потрібно

№п. п Найменування виду палива итома теплота згоряння, кВт • год / кг, кВт • год / м3 (для газу) Питома кількість вуглекислого газу, м3 / кг, м3 / м3 (для газу)
1 Вугілля 8,1 1,7
2 Нафта 12,8 1,5
3 Природній газ 11,4 1,2

При визначенні кількості витраченого палива та обсягу виділився при цьому вуглекислого газу скористайтеся підказками за посиланням:

На допомогу до виконання завдання

Зробіть висновок, який вид викопного палива найменше забруднює навколишнє середовище? Додайте свої висновки в демотиваторів, що демонструє це паливо

'Крок другий'

Шановні учасники, але наша планета має властивість поглинати парникові гази. З'ясуйте яким чином це відбувається і яка кількість за рік Земля поглинає?

'Крок третій'

Маючи отримані вами середні показники вкладу людини в парниковий ефект, розрахуйте яка кількість парникових газів за рік, а потім за 50 років, населення Землі викидає в атмосферу. Тепер з'ясуйте через різницю викидів і поглинання планетою газів чи встигає Земля компенсувати шкоду людства?

Отже, завдання таке:

Ваші результати узагальніть в презентації в Google перейшовши за посиланням


МОЇ РОЗРАХУНКИ УВК "Акимовская гимназия"

МОЇ РОЗРАХУНКИ Акимовская ООШ №1

МОЇ РОЗРАХУНКИ Азовська ЗОШ

МОЇ РОЗРАХУНКИ Новоданилівська ЗОШ

МОЇ РОЗРАХУНКИ Охрімівська ЗОШ"

МОЇ РОЗРАХУНКИ Радивонівська ЗОШ"

МОЇ РОЗРАХУНКИ Чорноземненська ЗОШ "


Завдання 3

Площа поверхні льодовиків ніколи не зменшувалася до настільки малих розмірів: у грудні 2010 року вона склала 12 мільйонів кв. км, що на 1,3 мільйона кв. км менше, ніж в 1979-2000 роках. Згідно з прогнозами, Альпи до 2100 роки втратити як мінімум 75% своїх льодовиків, а частина антарктичних льодів до початку третього тисячоліття просто розтане, спровокувавши критичне підвищення рівня морів на чотири метри. Самими безпосередніми наслідками танення вічних снігів стануть суттєві зміни клімату, природні катастрофи і перерозподіл водних ресурсів на поверхні Землі.

Отже, завдання таке:

Вирішіть прогностичну задачу - Як змінитися співвідношення суші і океану, якщо рівень підніметься на 4 метри. Нанесіть на карту Google нові кордони океану і материків. Зробіть скрін віртуальної карти і надішліть на електронну адресу evlash1982@mail.ru

Задание 1

Как ты думаешь, а каков твой личный вклад в «парниковый эффект» и глобальное изменение климата? Никакого? Но ведь каждый из нас потребляет энергию, причем при бытовом ее потреблении мы как раз и превращаем любые формы энергии (в основном полученную из ископаемого органического топлива) в тепловую. Попробуем выяснить это через решение простых математических расчётов

  • Для начала посчитайте, сколько Ваша семья израсходовала электроэнергии за прошлый год с января по декабрь включительно. Для этого воспользуетесь квитанциями (или расчетной книжкой) об оплате электроэнергиии).
  • Данные вносите в таблицу по ссылке:


ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ УВК "Акимовская гимназия"

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Акимовская ООШ №1

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Азовська ЗОШ

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Новоданилівська ЗОШ

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Охрімівська ЗОШ"

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Радивонівська ЗОШ"

ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКІВ ЕНЕРГІЇ Чорноземненська ЗОШ "

  • Сравните данные ваших коллег в группе. Проанализируйте, почему они отличаются (количество членов семьи, размеры квартиры, количество электроприборов и т.п.)
  • Запишите в Энергетическом паспорте продолжительность и даты самого короткого дня и самой короткой ночи.

Объясните, почему расход электроэнергии зимой больше, чем летом

Итак, Ваше задание:

Оформите свои наблюдения в виде энергетического паспорта и разместите материалы по ссылке:

Енергетичний паспорт УВК "Акимовская гимназия"

Енергетичний паспорт Акимовская ООШ №1

Енергетичний паспорт Азовська ЗОШ

Енергетичний паспорт Новоданилівська ЗОШ

Енергетичний паспорт Охрімівська ЗОШ"

Енергетичний паспорт Радивонівська ЗОШ"

Енергетичний паспорт Чорноземненська ЗОШ "


Задание 2

Шаг первый Используя данные заполненных форм, рассчитайте, сколько угля, нефти, газа нужно сжечь для получения электрической энергии, израсходованной вашей семьей за год, и сколько углекислого газа выделится при этом. Внесите полученные данные в Энергетический паспорт вашей семьи. Для выполнения этого шага вам потребуется

№п. п Наименование вида топлива Удельная теплота сгорания, кВт•ч/кг, кВт•ч/м3(для газа) Удельное количество углекислого газа, м3/кг, м3/м3 (для газа)
1 Уголь 8,1 1,7
2 Нефть 12,8 1,5
3 Природный газ 11,4 1,2

При определении количества израсходованного топлива и объема выделившегося при этом углекислого газа воспользуйтесь подсказками по ссылке:

В помощь к выполнению задания

Сделайте вывод, какой вид ископаемого топлива менее всего загрязняет окружающую среду? Разместите свои выводы в демотиваторе, что демонстрирует это топливо

Шаг второй

Ребята, но наша планета имеет свойство поглощать парниковые газы. Выясните каким образом это происходит и какое количество за год Земля поглощает?

Шаг третий

Имея полученные вами средние показатели вклада человека в парниковый эффект,рассчитайте какое количество парниковых газов за год, а потом за 50 лет, население Земли выбрасывает в атмосферу. Теперь выясните через разницу выбросов и поглощение планетой газов успевает ли Земля уничтожать вред человечества?

Итак, Ваше задание:

Ваши результаты обобщите в презентации в Google перейдя по ссылке

МОЇ РОЗРАХУНКИ УВК "Акимовская гимназия"

МОЇ РОЗРАХУНКИ Акимовская ООШ №1

МОЇ РОЗРАХУНКИ Азовська ЗОШ

МОЇ РОЗРАХУНКИ Новоданилівська ЗОШ

МОЇ РОЗРАХУНКИ Охрімівська ЗОШ"

МОЇ РОЗРАХУНКИ Радивонівська ЗОШ"

МОЇ РОЗРАХУНКИ Чорноземненська ЗОШ "


Задание 3

Площадь поверхности ледников никогда не уменьшалась до столь малых размеров: в декабре 2010 года она составила 12 миллионов кв. км, что на 1,3 миллиона кв. км меньше, чем в 1979-2000 годах. Согласно прогнозам, Альпы до 2100 года потеряют как минимум 75% своих ледников, а часть антарктических льдов к началу третьего тысячелетия просто растает, спровоцировав критическое повышение уровня морей на четыре метра. Самыми непосредственными последствиями таяния вечных снегов станут существенные изменения климата, природные катастрофы и перераспределение водных ресурсов на поверхности Земли.

Итак, Ваше задание:

Решите прогностическую задачу – Как измениться соотношение суши и океана, если уровень подымиться на 4 метра. Нанесите на карту Google новые границы океана и материков. Сделайте скрин виртуальной карты и пришлите на адрес электронной почты - evlash1982@mail.ru

Ссылки для выполнения заданий:

Экосистемы удвоили поглощение CO2, "догоняя" рост выбросов

CO2 Поглощение

Потребление СО2 растениями.Сергей Петрик

Тысячелетняя история парникового эффекта

Количественное определение парникового эффекта

«Парниковый эффект»

Полезные ссылки для работы//Корисні посилання






Сторінка для розміщення відповідей команд учасників//Страничка для размещения ответов команд участников

Проект №1

Проект №2

Проект №3

Проект №4

Проект №5


Оцінювання робіт учнів членами журі

Форма оцінювання

Зведена таблиця результатів оцінювання проектів учнів