План-конспект корекційного уроку з логоритміки "Про домашніх тварин" для підготовчого А класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Содержание

Тема уроку

"Про домашніх тварив"

Автор розробки

Навчальний заклад, посада

Новомиколаївська спеціальна загальноосвітня школа інтернат "Паросток"

Клас

Підготовчій А клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програми з логорітміки для спеціальних агальноосвітніх шіл-інтернатів для дітей з важкими порушеннями мови (1-4 класи) Донецьк - 2007 Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації. Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Тип уроку

Комбінований.

Компетенції учнів на уроці

Цілі уроку

Розвивати увагу, уміння орієнтуватися у просторі, позитивне відчуття. Розвиток м'язового-рухового апарату і координації мови та рухів. Плавності і виразності мови, навики мовного дихання, слуху та пам'яті. Створення емоційного настрою і асоціативно-обраного мисляння (мімічна імітація, звукова імітація). Релаксація.

Обладнання уроку

телевізор, флешка, обруч зі стрічками.

Дидактичні та методичні матеріали

Програми з логорітміки для спеціальних агальноосвітніх шіл-інтернатів для дітей з важкими порушеннями мови (1-4 класи) Донецьк - 2007 Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації. Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Відеоролек "Музика душі", фрагменти з мультфільу "Коенок на ім'я Гав", відеоролек "Говорят животниє".

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Музыка для души

М/ф Котёнок по имени Гав

Говорят животные (голоса животных)

Хід уроку

I. Организационный момент.

Діти входять до залу під пісню «Разом весело крокувати», (виконують синхронні і чіткі кроки і рухи руками. Зупиняються.)

Вчитель. Діти давайте привітаємось. (вчитель допомагає співати. )

Діти. Співають привітання:

Продзвенів дзвінок починається урок, Підготовчій А прийшов. Привітає вас. Я, Давід, я, Валера….

Вчитель. Добрий день вам діти.

Діти. Добрий день.

II. Актуализация знаний

Вчитель. Діти скажіть як називається заняття?

Діти. Логоритміка.

Вчитель. А що логоритміка розвиває?

Діти. Логоритміка розвиває – зорову , слухової уваги; почуття ритму і темпу; м’язів тулуба, рук, ніг, шиї, гарні рухи.

Вчитель.Сьогодні до нас завітають багато тварин. Діти скажіть, які ви знаєте тварин.

Діти. Називають тварин.

(вчитель показує на екрані відео зображення ведмедя). Вчитель. Хто це?

Діти. Ведмеді.

Вчитель. Ми звами виконаєми розміну.

Вправи для розвитку координації мови та рухів «Виліз ведмідь із барлоги». ( Всі діти присіли. )

Виліз ведмідь із барлоги. (діти піднімаються, потягуються.)

Почав розминати ноги,

Він на пальчиках пішов, (руки на поясі, ходьба на носках )

Він на п’яточках пішов, (ходьба на п’ятках )

І на зовнішній пішов, (на зовнішній стороні ступні)

Тишком нишком він пішов, (навпочіпки, руки на колінах)

Встав і гучно заричав «р-р-р». (діти ричать спочатку тихо тотім голосніше і голосно)

І пустився навтьоки. (діти біжать).

І пішов він кроком. (крокують )

Діти шикуються у колони по 2-е (шаховим порядком).

Вчитель. Діти подивіться на екран, що на ньому зображено (відео годинників).

діти. Годинники.

Ритмічні вправи «Годинники» (муз. супровід "фиксики Часики").

1. В.п. – ноги на ширині плеч, руки на поясі. 1-2 – нахили голови праворуч, 3-4– ліворуч. (6 р.)

2. В.п. . – ноги на ширині плеч, руки на поясі. 1-3 – підняти плечі вгору, 2-4 – В.п. (6 р.)

3. В.п. . – ноги на ширині плеч, руки на поясі. 1-2 – праву руку до плеча, ліву до плеча, 3-4 – праву руку вгору, ліву руку вгору, 5-6 – праву руку до плеча, ліву руку до плеча, 7-8 – в.п. (6 р.)

4. В.п. . – ноги на ширині плеч, руки на поясі. 1- нахили вправо, 2- В.п., 3- нахили вліво, 4- В.п. (6 р.)

5. В.п. . – ноги на ширині плеч, руки на поясі. 1- поворот тулуба вправо, 2 – В.п. злегка присісти, 3 – поворот тулуба вліво, 4 – В.п. злегка присісти. (6 р.)

Вчитель. Діти подивіться на екран. Що це? ( відеоролик Музика для душі).

Діти. Море. (потім описують те що бачуть на екрані).

Фонопедичні вправи. «У моря» (діти стоять, ноги на ширині плеч, руки вільно. )

До берега біжить хвиля . (діти піднімають руки до грудей, вимовляють «ш-ш-ш-…» довго вдихаючи повітря, руки випрямляють вперед, імітуючи хвилі ).

Піднімається хвиля. (діти піднімають руки вгору «велика хвиля», вимовляють звук - «у-у-у..»).

Падає хвиля на берег. (діти виконують нахил вперед, імітують хвилю як падає на берег, вимовляють «у-ух!» перший слог низьким голосом, а другий - високим).

Вчитель пропонує дітям стати в коло.

Вправи на підлозі для розвитку м'язовиго корсету. (муз. супровід «Ескімос» ).

1. В.п. - сіли на підлозі, ноги прямо руками вперлися з-заду. 1-2 – носок вперед назад.(8 р.)

2. В.п. - сіли на підлозі, ноги прямо руками вперлися з-заду. 1- зігнути ноги в колінах, 2 – В.п.(8 р.)

3. В.п. – лежачи на підлозі, руки вздовж тулуба. 1 - підняти ногу, 2 - повернути у в.п., 3 – підняти ногу, 4 - повернути у в.п.(8 р.)

4. . В.п. – лежачи на підлозі, руки вздовж тулуба. Вправа «велосипед» (виконувати оберти ногами 15-20с.).

Вчитель. А тепер станцюємо таночок, гарно заспіваємо.

Танок з обручем і стрічками.

(під муз. Супровід М. Федун «Мама». Діти танцюють і співають.)

Вчитель. Ніжки танцювали, тепер пальчики танцюють.

Вправи « Веселі пальчики». (Діти сідять на стільцях, виконують пальчикову гімнастику, і співають).

Вчитель. Діти подивіться на екран. Хто до нас завітав? (відеоролик "Розмовляють тварини").

Діти. Домашні тварини.

Вчитель. Ми будемо назавати тварин чи птаха і імітувати їх мову.

Вправи для розвитку звукових імітацій «Розмовляюь тварини» (діти дивляться на зображення, називають тварину всі разом . І промовляють по черзі і разом як говорить ця тварина).

Артикуляційні вправи «Котик» (фрагменти відео з мультфільму "Котенок по имени Гав").

Котик п’є молоко . Діти імітують рухи язиком.

Котик облизує вуса. Діти облизують свої губи.

Котик вмивається. Діти імітують котика що вмивається.

Поспівка « Два кота». (діти разом з вчителем співають, а потім по двоє. )

«Та-та два кота

Два пушистеньких хвоста

Серий кот в чулане, все усы в сметане.

Чорный кот пелез вподвал и мишонка там поймал.»

Рухлива гра. «Котик і мишки». (вибрати одного учня "котик", всі останні "мишки". "Котик" сидить окреми, "мишки" на стільцях. "Котик" спить, а "мишки" встають і промовляють "та-та-та не боїмся ми кота", на слова "кіт" проснувся "мишки" завмирають і не рухаються. "Кіт" ходить між "мишками" дивиться хто рухається той і виходить з гри. Виграли "мишки" які не рухалися).

Релаксація. (слухання, спостерігання моря, 2-3 хв. Вчитель пропонує дітям лягти зручно на підлогу і пофантазувати, а потім розповісти про що вони фантазували ).

Підсумок уроку . Вчитель. Що розвиває логоритміка?

Діти. Логоритміка розвиває – зорову , слухової уваги; почуття ритму і темпу; м’язів тулуба, рук, ніг,шиї, гарні рухи.


Вчитель. Давайте згадаємо яких тварин сьогодні бачили на телеекрані. Хто мурчав та нявкотів? (котик)

А хто гавкав та ричав? (собака)

Хто мука, і дає молоко? (корова)

Хто кряка? (качка)

Який птах все кар, кар? (ворона)

Хто живе в болоті й квака? (жаба)

А хто все ку-ку-ку? (зозуля) Що сподобалось на уроці? (діти дають свою відповідь).

Вчитель. Допобачення діти. Діти. До побачення. (виходять колоною з класу під музику).

Додатки

Відео заняття з логоритміки