План-конспект уроку "''Баскетбол''" для учнів 8 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Іскоростенська сертифікат 96.jpg


План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 8 класу

"Баскетбол"

Содержание

Автор розробки

Іскоростенська Юлія Андріївна

Навчальний заклад, посада

Комунальний заклад "Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр" Запорізької обласної ради,вчитель фізичної культури

Клас

8

Назва навчальної програми, автори програми

Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи. Автори: Т.Ю. Круцевич,С.М. Дятленко,І.Х. Турчик, М.С. Кравченко, С.М.Чешейко, О.М.Лакіза, Д.В.Деменков.

Тип уроку

урок удосконалення набутих знань та умінь

Компетенції учнів на уроці

  • Розвиток оздоровчої компетенції.
  • Інформаційні компетенції.
  • Навчально-пізнавальні компетенції.
  • Соціальні компетенції.


Ціль уроку

  • Навчальна. Удосконалення навичок ведення м’яча без зорового контролю та передачу м’яча однією рукою від плеча у стрибку.
  • Розвивальна. Розвиток фізичних якостей: сили, швідкісно-силових якостей, гнучкості. Розвивати здоров’я учнів за рахунок адаптованої діяльності, різнобічно впливаючи на всі їхні кондиційні здібності.
  • Виховна. Виховувати морально-вольові якості: організованість, взаємодопомогу, дисциплінованість.

Обладнання уроку

  • Баскетбольні м'ячі (по кількості учнів)
  • Гімнастичні мати (один мат на 3-х учнів)
  • Ноутбук (3 шт.)

Дидактичні та методичні матеріали

Тестове завдання з перевірки теоретичних знань. Кросворд. Картки для колового тренування. Картки для індивідуальних тренувальних програм.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

http://learningapps.org/
Google документи
http://crosswordus.com/

Хід уроку

№ з/п Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки Методичні вказівки: Ліга "А" (ПМГ) Методичні вказівки: Ліга "Б" (СМГ)
I. Вступна частина 2-3 хв.
1. Учні шикуються у шеренгу по нозологічним групам. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Питання про самопочуття. Перевірка спортивної форми. Вимірювання ЧСС за 15 сек. 1 хв.

Спортивна форма і взуття повинно бути чистим і охайним, відповідати сезону.

20-23 уд. 20-23 уд.
2. 'Дихальні вправи з оздоровчої системи Стрельникової

1."Долоньки" 2."Погончики" 3. "Насос" Додаток 1

1-2 хв. Слідкувати за диханням та поставою.
IІ. Підготовча частина 6-8 хв.
3. Учні об`єднаються у 2 групи (підготовча група, спеціальна гр.) та шикуються у коло. Використовуючи ноутбук із запропонованих вправ вибрати вправи Поля Брегга (ПМГ) із системи Амосова (СМГ) та самостійно іх виконати.

Додаток 2

3-4 хв. Слідкувати за поставою і правильним виконанням вправ. Кожну вправу виконують 8-10 разів. Кожну вправу виконують 8-10 разів.
4. Комплекс загальнорозвивальних вправ з баскетбольним м’ячем за Лідером. У кожній групі призначається Лідер, якому надається картка із зображенням вправ

Додаток 3

3-4 хв. Слідкувати за поставою і правильним виконанням вправ. ЗРВ у русі з баскетбольним м’ячем. ЗРВ на місці з баскетбольним м’ячем.
Вимірювання ЧСС. 30 сек. ЧСС - 29-30 уд/15 сек. ЧСС -29-30 уд/15 сек.
IІІ. Основна частина 16-20 хв.
5. Ведення м’яча без зорового контролю.Учні на майданчику виконують ведення м’яча, а вчитель показує на пальцях цифри, які вони повинні назвати не припиняючи ведення."Баскетбольне вітання": учні виконують ведення м'яча назустріч один одному. При зустрічі вони зупиняються й привітають один одного долонею вільної руки не припиняючи ведення. "Зміна м'ячей": учні виконують ведення м'яча у русі назустріч один одному. При зустрічі повинні помінятися м'ячама та продовжити ведення. 4-5 хв. Намагатися на м'яч не дивитися, по м'ячу не хлопати. Поштовх м'яча в підлогу здійснюється головним чином рухом пальців і кисті. ЧСС - 29-30 уд/15 сек. ЧСС - 30-32 уд/15 сек.
6. Колове тренування Ліга А. Станція 1. Для розвитку м’язів ніг – присідання в парах на одній нозі. Вправу виконати 10-12 разів.
<p align=center>
Прийоми-передачі м’яча в стіну, пересуваючись приставним кроком правим (лівим) боком-ведення м’яча у вихідну позицію. Станція 2.. Для розвитку м’язів рук і плечового поясу – віджимання від гімн. лави (10-12 разів).
<p align=center>
Штрафні кидки. Встати біля лінії штрафного кидка, зробити 1-2 удари в підлогу, глибокий вдих-видих, і на затримці дихання виконати кидок. Станція 3.Для розвитку м’язів черевного пресу – піднімання тулуба з положення лежачи на спині (10-12 разів).
<p align=center>

Ведення м’яча – подвійний крок - кидок у кошик.Станція 4.Робота з ноутбуком. Кросворд з теми баскетбол. Додаток 4

Ліга Б. Станція 1. Для розвитку м’язів ніг – присідання в парах. Вправу виконати 8-10 разів.

<p align=center>
Прийоми-передачі м’яча в стіну, пересуваючись приставним кроком правим (лівим) боком-ведення м’яча у вихідну позицію. Станція 2.. Для розвитку м’язів рук і плечового поясу – віджимання від стіни (8-10 разів).
<p align=center>
Штрафні кидки. Встати біля лінії штрафного кидка, зробити 1-2 удари в підлогу, глибокий вдих-видих, і на затримці дихання виконати кидок. Станція 3.Для розвитку м’язів черевного пресу – піднімання голови та лопаток з положення лежачи на спині ноги зігнуті в колінних суглобах (8-10 разів).
<p align=center>

Ведення м’яча – подвійний крок - кидок у кошик.Станція 4.Робота з ноутбуком. Кросворд з теми баскетбол. Додаток 4

8-10 хв. За сигналом вчителя учні шикуються у шеренгу та переходять на наступну станцію. Слідкувати за поставою і правильним виконанням вправ. Колове тренування (блакитна картка)Додаток 5 Колове тренування (жовта картка) Додаток 6
7. Кидки м’яча однією рукою від плеча у стрибку в поєднанні з добиванням (гравець однієї колони кидає м’яч, а гравець другої колони після кидка відсікає його тулубом і обидва беруть участь у боротьбі за м’яч, що відскочив від щита. Влучення оцінюється у 2 очки, оволодіння м’ячем — 1 очко, добивання (тільки одна спроба) — 3 очки. Учень, який оволодів м’ячем, повертає його у свою колону) права виконується в двох колонах до рахунку 20–30 очок, потім — зміна місць. Перемагає команда, яка набрала більше очок. 4-5 хв. Учні об'єднуються у четвірки за рівнем сформованості рухових навичок з баскетболу. Влучення оцінюється у 2 очки, оволодіння м’ячем — 1 очко, добивання (тільки одна спроба) — 3 очки. Учень, який оволодів м’ячем, повертає його у свою колону. Перемагає команда, яка набрала більше очок.
<p align=center>
Учні,які не беруть участь у грі роботають з ноутбуком над вікториною "Хто хоче стати мійліонером" Додаток 7 .
IV. Заключна частина 8-10 хв.
10. Виконання індивідуальних комплексів вправ відповідно до нозології з використанням картки. 6-7 хв. Стежити за виконанням. Додаток 8,9 Межі ЧСС – 30-32 уд. Додаток 8,9 Межі ЧСС – 28-30.
11. Учні шикуються у коло. Стретчінг. Додаток 10 2-3 хв. У повільному темпі. Кожне положення затримувати до 8 секунд 23-25 уд. 25-27 уд.
12. Вправи на розвиток рівноваги. 1. Стопи на одній лінії (права перед лівою або навпаки), руки на поясі,затримати положення. 2. Руки на поясі, ліву ногу зігнути відірвавши від підлоги, піднятися на носку правої ноги,затримати положення.
<p align=center>
1 хв. Затримати положення 8-10 секунд. Те ж іншою ногою. Потім робимо те ж, але з закритими очима. 20-24 уд. 20-22 уд.
13. Підрахунок ЧСС. Стан самопочуття учнів. Оцінювання учнів. Д/з: СМГ - скласти комплекс ранкової гімнастики використовуючи вправи М.Амосова. ПМГ - виконати комплекс вправ Поля Брегга. 1 хв. Разом із учнями проаналізувати хід уроку.Відзначити найстаранніших учнів і переможців у іграх. Межі ЧСС - до 24 уд. Межі ЧСС - до 24 уд.

Список використаних джерел

1.Щетинін М.Н. Дихальна гімнастика Стрельникової. – М.: ФиС, 2002. – 200с.

2. Оздоровча система М.Амосова

3.Оздоровча система Поля Брегга

4. Фізичне виховання в школах України №3(27), 2011р.

5.Вправи на розвиток рівноваги

6.Баскетбол: Теория и методика обучения : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений /Д. И. Нестеровский. — 3-е изд., стер. — М.: Издательский центр «Академия», 2007. — 336 с.

Додатки

  • Додаток 1Дихальні вправи. Google документи
  • Додаток 2Оздоровчі системи
  • Додаток 3Комплекс ЗРВ з баскетбольним м'ячем.Google документи
  • Додаток 4Кросворд з теми "Баскетбол"
  • Додаток 5Колове тренування (блакитна картка).Google документи
  • Додаток 6Колове тренування (жовта картка).Google документи
  • Додаток 7Вікторина "Хто хоче стати мійліонером"
  • Додаток 8,9Комплекси вправ по нозологічним групам. Google документи
  • Додаток 10Стретчінг.Google документи

Фотогалерея