План-конспект уроку "''Види теплопередачі."'' для 8 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Гулякова сертификат 105.jpg


План-конспект

Содержание

Тему уроку

Види теплопередачі.

Автор (и) розробки

Гулякова Вікторія Володимирівна, вчитель фізики

Навчальний заклад

Кам’янсько-Дніпровська районна гімназія "Скіфія"

Клас

8

Назва навчальної програми, автори програми

10-11 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. Астрономія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005

Тип уроку

комбінований

Компетенції учнів на уроці

коммунікативна,освітня

Цілі уроку

закріпити знання учнів про види теплопередач; продовжити формування вміння пояснювати види теплопередач на прикладах; сформувати поняття про кількість теплоти, дослідним шляхом виявити, від чого залежить кількість теплоти, яку отримують тіла

Обладнання уроку

ноутбук, мультимедійний пристрій

Дидактичні та методичні матеріали

впишіть тут дидактичні та методичні матеріали

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

  1. сервіс http://learningapps.org
  2. сервіс http://www.bubbl.bs/

Хід уроку

1.Актуалізація опорних знань учнів:

Перевірку засвоєння вивченого здійснити за допомогою кросворду. 1. Безладний рух молекул та атомів. (тепловий) 2. Енергія руху та взаємодії частинок з яких складається тіло. (внутрішня) 3. Фізична величина, що характеризує ступінь нагрітості тіла. (температура) 4. Вчений, який запропонував шкалу вимірювання температури, яку використовують в країнах Європи. (Цельсій) 5. Спосіб зміни внутрішньої енергії тіла без виконання роботи. (теплопередача) 6. Несистемна одиниця вимірювання енергії. (калорія)

2.Мотивація навчальної діяльності учнів.

Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть пояснювати: - Що таке кількість теплоти та які її одиниці вимірювання - що таке теплопровідність, конвекція, променевий теплообмін; - механізм передавання теплоти при теплопровідності з погляду атомно – молекулярного вчення; - механізм передавання теплоти у рідинах і газах; - механізм передавання теплоти при тепловому випромінюванні; - які матеріали слід вибирати для того, щоб побудувати теплий дім.

Проблемна тема: Як побудувати теплий дім?

3.Викладання нового навчального матеріалу:

3.1. Теплопровідність. 3.2. Конвекція. 3.3. Випромінювання. Викладання нового матеріалу проводиться двома шляхами: розповідь та самостійна робота учнів з підручником. Учні самостійно вивчають види теплообміну. За методом «Ажурна пилка» учні діляться на шість груп, кожній групі дається завдання: 3.1. 1 і 4 групи: Прочитайте пункт «теплопровідність» підручника. Виділіть та запишіть у зошиті основне з одержаної інформації. Зверніть увагу на пояснення теплопровідності з погляду атомно – молекулярного вчення. 3.2. 2 і 5 групи: Прочитайте пункт «конвекція» підручника. Виділіть та запишіть у зошиті основне з одержаної інформації. Зверніть увагу на пояснення механізму передавання теплоти в рідинах і газах. 3.3. 3 і 6 групи: Прочитайте пункт «випромінювання» підручника. Виділіть та запишіть у зошиті основне з одержаної інформації. Зверніть увагу на пояснення механізму теплового випромінювання. Після вивчення матеріалу підручника представник першої групи пояснює вивчене всьому класу, а учні з групи 4 доповнюють його відповідь. Пояснення учня супроводжуються дослідом № 1,слайд №2. В кінці доповіді разом з учнями підводимо підсумок, де знання з цієї теми застосовуються при будівлі будинку. Потім виходе представник другої групи, а представники 5 групи його доповнюють. Демонструється дослід № 2,слайд №3. В кінці доповіді разом з учнями підводимо підсумок, де знання з цієї теми застосовуються при будівлі будинку Потім виходе представник третьої групи, а представники 6 групи його доповнюють. Демонструється дослід № 3,слайд №4 В кінці доповіді разом з учнями підводимо підсумок, де знання з цієї теми застосовуються при будівлі будинку

4.Осмислення учнями знань.

1.Робота з картою знань.

2.Гра «Впізнай вид теплопередачі.» http://learningapps.org/display?v=pa89jbffc01

3.«Тепла оселя.»

5.Оцінювання виступів учнів. Учні оцінюють відповіді однокласників.

6.Домашнє завдання: Г.:§ 22 (с.184-191) – прочитати; Завдання на с. 191 відповісти на питання; Індивідуальні завдання по групам:

1 і 4 групи: 1. Чи можна закип’ятити воду в каструлі за допомогою маленького потужного електронагрівача? 2. Чому брудний сніг у сонячну погоду тане швидше, ніж чистий (білий)? 2 і 5 групи: 1. Чому в старому чайнику після того, як його зняли з вогню, вода охолоджується довше, ніж в новому? 2. Від чого нагрівається повітря спекотного літнього дня? 3 і 6 групи: 1. Людина не відчуває прохолоди при температурі повітря 200С, а у воді мерзне при температурі 250С. Чому? 2. В якому випадку вода в каструлі швидко охолодиться: якщо кинутий у неї кусок льоду плаватиме чи якщо накинути на нього сітку з вантажем, аби лід потонув?

Завдання групам на два тижні: намалювати або зробити макет вашого будинку з позначенням на макеті (або малюнку) всіх матеріалів, які б ви використали при побудові будинку.

Список використаних джерел

впишіть тут список використаних джерел

Додатки

Конспект уроку: https://drive.google.com/file/d/0Bw8U0ZErq93jSktwMnRENjdoNkU/edit?usp=sharing

Презентація до уроку: https://drive.google.com/file/d/0Bw8U0ZErq93jRjhqcXlyT2hZdnM/edit?usp=sharing

Карта знань:

Гулякова В.В. карта знань.jpg