План-конспект уроку "''Розв’язування задач''" для 8 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Касьянова сертификат 110.jpg


План-конспект

Содержание

Тему уроку

Розв’язування задач

Автор (и) розробки

Касьянова Олена Юріївна, вчитель фізики

Навчальний заклад

Балабинський навчально-виховний комплекс школа І-ІІІ ступенів-гімназія "Престиж"

Клас

8 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. Астрономія. 7-11 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005

Тип уроку

Урок узагальнення і систематизації знань

Компетенції учнів на уроці

¤ Соціальні компетентності;

¤ Комунікативна компетентність;

¤ Інформаційні компетентності;

¤ Компетентність саморозвитку та самоосвіти

Цілі уроку

Систематизувати знання про протікання теплових процесів; закріпити вміння розв’язувати типові задачі; розвити образне, логічне та критичне мислення; сформувати вміння пояснювати, письмово висловлювати думки, застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, відповідати на різнорівневі завдання, робити висновки, аналізувати, пояснювати фізичні явища, виводити розмірності фізичної величини; виховати спостережливість, любов до фізики як науки, культуру поведінки, мови, свідомої дисципліни, шляхетність, культуру оформлення задач.

Обладнання уроку

Комп'ютери з підключенням до мережі інтернет, мультимедійний проектор, картки для рефлексії, електронний задачник: Педагогічний програмний засіб "Електронний задачник. Фізика для 7-9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів".

Дидактичні та методичні матеріали

Педагогічний програмний засіб "Електронний задачник. Фізика для 7-9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів"

Ненашев І. Ю. Фізика. 8 клас: Збірник задач / І. Ю. Ненашев.— 3-тє вид. випр.— Х.: Веста, 2009.— 176 с.

Он-лайн тестування Мастер-тест

Інтерактивні вправи, створенні на он-лайн сервісі http://learningapps.org/

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Он-лайн тестування Мастер-тест

Он-лайн сервіс http://learningapps.org/

Хід уроку

                                               І. Організаційний момент
Взаємне вітання вчителя і учнів.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Рефлексія.
Оголошення теми та постановка мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.

Рефлексія

У кожного на парті ви бачите кольорові картки, які відповідають різному емоційному налаштуванню. Оберіть, будь ласка, ту картку, яка більше вам зараз підходить. Червона картка означає тривожний стан, жовта — спокійний і рівний, а картка зеленого кольору – гармонійний, комфортний стан. Я бажаю нам усім сьогодні гарного настрою, і, сподіваюсь, наприкінці уроку у всіх буде настрій гарний!

Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання з даної теми. Будемо вчитися розв’язувати задачі і правильно їх оформлювати.
                                         ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання відбувається написанням фізичного диктанту, декілька учнів проходять он-лайн тести на комп’ютерах, підключених до мережі інтернет.

Запитання фізичного диктанту
1. Кількість теплоти, що виділяється в процесі повного згорання 1 кг палива? (Питома теплота палива)

2. Запишіть формулу для розрахунку питомої теплоти згорання палива.

3. Теплова енергія, яку втрачає або одержує тіло під час теплообміну. (Кількість теплоти)

4. Як називають фізичну величину, що показує кількість теплоти, яка потрібна для зміни температури речовини масою 1 кг на 1ºС? (Питома теплоємність речовини)

5. В ізольованій системі тіл сума кількостей теплоти, відданої одними тілами системи, дорівнює сумі кількостей теплоти, одержаної іншими. (Рівняння теплового балансу)

6. Прилад для вимірювання кількості тепла, що її виділяє або вбирає тіло (калориметр)

7. Які фізичні величини необхідно знати для визначення кількості теплоти, переданої тілу під час нагрівання? (Питома теплоємність речовини, маса та зміна температури, отримана внаслідок нагрівання)

8. Яке позначення та одиниця кількості теплоти в СІ? ([Q] = Дж)

9. Чи залежить кількість енергії, переданої тілу під час теплообміну. Від різниці кінцевох та початкової температур тіла? (Чим більша Δt, тим більшу кількість теплоти необхідно було надати тілу для його нагрівання.)

10. Як називається прилад для вимірювання температури? (Термометр)

11. Чому без вимірювання температури не можна об’єктивно оцінити нагрітість тіла? (Без вимірювань температури можна тільки порівнювати наші відчуття різної нагрітості тіл.)

12. Яким символом позначають температуру? (Для шкали Цельсія – t (ºС), для більш ґрунтовних розрахунків – Т (К).)

Он-лайн тести:
Тест Варіант 1

Тест Варіант 2


                                              ІІІ. Розв’язування задач

Розв'язування задач відбувається двома групами.

Перша група розв’язує задачі з електронного задачника: Педагогічний програмний засіб „Електронний задачник. Фізика для 7-9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів”

Яку кількість теплоти необхідно затратити на нагрівання 0,4 кг свинцю від 20ºС до 62ºС. Питома теплоємність свинцю с=140 Дж/(кг∙К)

Для приготування ванни місткістю 200 л змішали холодну воду при температурі 10ºС з гарячої води при температурі 60ºС. Які об’єми холодної і гарячої води треба взяти, що встановилась температура 40ºС?

Яка кількість теплоти виділиться при повному згорянні суміші, що складається з 1,5 л бензину та 0,5 л спирту? Густина бензину 0,71•103 кг/м3, спирту – 0,8•103 кг/м3, питома теплота згорання відповідно, 46•106 Дж/кг та 27•106 Дж/кг.

Друга група розв’язує задачі з поясненнями і обговоренням на дошці.

1. Назвіть кожну величину, що входить у формулу Q=cm (t2−t1), а також одиниці цих величин.

Інтерактивна вправа № 1

2. Назвіть кожну величину, що входить у формулу Q=qm, а також одиниці цих величин.

Інтерактивна вправа № 2

3. Розв’яжіть задачу

28.11. Скільки потрібно тепла, щоб свинцевий брусок масою 35 кг нагріти на 35 °С?

29.5. Скільки холодної води при температурі 8 °С потрібно додати до 80 л гарячої води при 90 °С, щоб підготувати ванну з температурою води 30 °С?

4. Установіть відповідність:

Інтерактивна вправа № 3

                                          IV. Підсумки, домашнє завдання
Підведення підсумки уроку
Виставлення оцінок
Рефлексія.

Оберіть, будь ласка, ту картку, яка на даний момент відповідає вашому настрою. Червона картка означає тривожний стан, жовта — спокійний і рівний, а картка зеленого кольору – гармонійний, комфортний стан.

Домашнє завдання:

Повторити § 15; розв’язати 1) 30.1, 30.6; 2) 30.8, 30.12

30.1. Скільки тепла виділяється при повному згорянні 1 кг гасу?

30.6. Скільки антрациту треба спалити, щоб отримати 60 МДж тепла?


30.8. Було повністю спалено 2,5 л гасу. Яка кількість теплоти при цьому виділилася?

30.12. У скільки разів зменшується потреба у паливі, коли теплова електростанція переходить з вугілля на природний газ?

Список використаних джерел

Максимова Н.М. Фізичні диктанти. 7-9 класи. - Х.:Видавництво "Ранок", 2010.- 160 с. - (Бібліотечка творчого вчителя)

Ненашев І. Ю. Фізика. 8 клас: Збірник задач / І. Ю. Ненашев.— 3-тє вид. випр.— Х.: Веста, 2009.— 176 с.

Педагогічний програмний засіб "Електронний задачник. Фізика для 7-9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів"

Чертіщева М. О., Вялих Л. І. Тест-контроль. Фізика. 8 клас: Зошит для самостійних та контрольних робіт: 2-ге вид., зі змінами. — Харків: ФОП Співак В. Л., 2010. — 64 с

Додатки

Он-лайн тести:
2 варіанта он-лайн тестів для виконання тестів на комп'ютері окремими учнями під час написання фізичного диктанту рештою учнів:
Он-лайн тест Варіант 1

Он-лайн тест Варіант 2

Інтерактивна вправа, створена на сервісі learningapps.org, в якій необхідно назвати та прописати кожну величину, що входить у формулу Q=cm (t2−t1), а також одиниці вимірювання цих фізичних величин: Інтерактивна вправа № 1

Інтерактивна вправа, створена на сервісі learningapps.org, в якій необхідно назвати та прописати кожну величину, що входить у формулу Q=qm, а також одиниці вимірювання цих фізичних величин: Інтерактивна вправа № 2

Інтерактивна вправа, створена на сервісі learningapps.org, в якій необхідно встановити відповідність між фізичним поняттям та його визначенням: Інтерактивна вправа № 3

Фотогалерея уроку