План-конспект уроку "''Світове значення творчості Т.Г Шевченка ''" для 9 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Галкіна сертифікат 91.jpg


План-конспект

Содержание

Тема уроку

Cвітове значення творчості Т.Г.Шевченка

Автор (и) розробки

Галкіна Тетяна Мілібаївна учитель української мови та літератури

Навчальний заклад

Енергодарський навчально-виховний комплекс № 5 Енергодарської міської ради

Клас

9 клас

Назва навчальної програми, автори програми

• Програма для середньої загальноосвітньої школи з мовами національних меншин. - Українська література. 5–12 класи / О. М. Івасюк, Н. В. Гуйванюк, В. Є. Бузинська — Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2005р.

Тип уроку

узагальнення та систематизація вивченого

Компетенції учнів на уроці

Загальнокультурна, навчально – пізнавальна, інформаційна, комунікативна, естетична, культурологічна

Цілі уроку

Навчальна: сприяти формуванню осмислених систематичних знань про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, всесвітній резонанс його творчості, допомогти усвідомити світове значення його творчої діяльності;

Розвивальна: розвивати навички роботи з комп’ютерними програмами Word, Power Point, сервісами Scribd, Google Docs, творчі здібності, вміння самостійно працювати з різними джерелами інформації;

Виховна: виховувати повагу до Т. Шевченка та його внеску в скарбницю української поезії.

Обладнання уроку

портрет Т.Шевченка, збірка «Кобзар», робочі зошити, підручник, мультимедійний проектор, екран, презентації Power Point учнівські з блогу "УКРАЇНСЬКИЙ СЛОВЕСНИК" та вчительська "Світове значання творчості Т.Шевченка", відеофрагменти "Шевченко", "Музей Т.Шевченка",комп’ютер з доступом в Інтернет.

Дидактичні та методичні матеріали

презентація

Погребенник В.Ф., Баліна К.Н. Українська література: підручник для 9 класу ЗНЗ із навч. мовами нац.меншин

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

"УКРАЇНСЬКИЙ СЛОВЕСНИК"

"Світ рідного слова"

Хід уроку

Епіграф Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

І голос твій нам душі окриля

Встає в новій красі, забувши лихоліття,

Твоя, Тарасе, звільнена земля.

У росяні вінки заплетені суцвіття

До ніг тобі, титане, кладемо.

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

Тебе своїм сучасником звемо

(В.Симоненко)

І. Організаційний етап уроку

ІІ. Мотивація діяльності

Слово вчителя.

В історії кожного народу, серед її великих творців, є люди, імена яких оповиті невмирущою любов’ю і славою. Данте, Петрарка, Боккаччо, Сервантес, Шекспір – ці імена асоціюються з епохою Відродження у світовій літературі. Поряд з ними стоїть прізвище Шевченка, який не тільки підніс українську літературу на світовий рівень, а й змінив народний світогляд.

Талант Шевченка, його допитливість, незвичайна любов до всього рідного, до свого пригнобленого народу, до своєї культури, що перебувала тоді в московському ярмі, а також освіта, начитаність, праця над собою — все це було ґрунтом для появи геніальних його творів.

Шевченко для України – не просто народний поет, геніальний митець, національний пророк, апостол правди, заступник знедолених, провидець – так його називають українці. І в цьому немає перебільшення. На жаль, ми завершуємо знайомство з творчим доробком, особистістю геніального українського поета, мислителя, основоположника нової української літератури та української мови Т. Г. Шевченка.

ІІІ. Цілевизначення і планування

Ім’я нашого уроку «Т. Шевченко – геній українського народу». Я сподіваюсь, що в кінці уроку ви зможете дати власну аргументовану оцінку цій думці (написати есе). Епіграф нашого уроку (ознайомлення з епіграфом).

1.Ознайомлення із цілями уроку, доповнення власними.

Перед вами цілі нашого уроку. Але в кожного на сьогоднішній урок є ще свої. Запишіть власні цілі в зошит.

Учні знатимуть: цікаві факти біографії Кобзаря, роль жінки у творенні українського національного життя, яку малярську спадщину залишив поет, факти про вшанування пам’яті генія українського народу

Учні вмітимуть: висловлювати власні міркування щодо проблем, порушених у творах поета, з’ясовувати значення образу жінки, аналізувати мистецьку спадщину Шевченка, усвідомлювати роль і значення творчості Т. Шевченка в Україні і світі.


IV. Основний зміст уроку (Відтворення та систематизація понять і засвоєння їм відповідної системи знань)

Представлення презентації вчителя «Світове значення творчості Т.Шевченка»

Готуючись до сьогоднішнього уроку, ви отримали завдання – попрацювати з блогом учителів української мови та літератури "УКРАЇНСЬКИЙ СЛОВЕСНИК":

- Виявити, як поет розглядає жіночу долю у своїх творах.

- Проаналізувати мистецьку спадщину Великого сина України (альбом офортів «Живописна Україна», галерея портретів).

Крім цього,  на уроці ми з вами  ознайомимося з  фактами, відомостями про вшанування пам’яті Кобзаря  та про світову  велич Тараса Шевченка (хто удостоєний премії ім. Т. Шевченка) Блог "Світ рідного слова"

Зараз ви маєте змогу представити свої спостереження. Інші учасники задають запитання, які у них виникли під час прослуховування (попередньо записавши їх у зошити).

2.Розбір випереджальних завдань:

Жіноча доля у творах Т. Шевченка:з’ясовувати значення образу жінки, її ролі у творенні українського національного життя.

Живописна спадщина Т. Шевченка: проаналізувати мистецьку спадщину Великого сина України (альбом офортів «Живописна Україна», галерея портретів)Чому Шевченка називають українським Рембрандтом?(перегляд презентації з блогу «Український словесник»).

Світова велич Т. Шевченка:представити факти, відомості про вшанування пам’яті Кобзаря у світі (висловлювання визначних діячів світової культури, тези про світове значення творчості Т. Шевченка, музеї, пам’ятники, Шевченківська премія).

Робота з блогом «Світ рідного слова»зі сторінкою «До 200-річчя Т.Шевченка» (вислови про Т.Шевченка, Шевченківська премія), «Українська література»(перегляд відеофрагменту «Шевченко. wmv.», «Музей Т.Шевченка»). Запис у зошити деяких висловів, імена нагороджених премією.

3.Слово вчителя.Зачитування поезії Вікторії Климентовської

Т. Шевченко є однією з найвищих вершин духу світового, одним із найбільших мислителів світу і водночас нашою українською совістю, нашим порадником, нашою найбільшою правдою. Тому сьогодні ми повинні знати творчість цього геніального поета. Бо без цих знань ми не маємо права на самоповагу.

Міг би жити спокійно і мирно,

Малювати, складати пісні.

Тільки ж геній – це завжди безмірність,

І для нього всі рамки тісні.

Україна – єдина святиня.

Лиш для неї потрібно творить.

Та вона, ніби та Катерина,

Дозволяє себе задурить.

Він про неї писав і молився,

Не боявся ніяких страждань,

Та вона, як кріпачка-актриса,

Все згубила: талант і талан.

Тільки й гордості, що ще не вмерла,

Та чи ж лицарів верне своїх?

Та ж вона, як кохана Ликера,

Вкоротила поетові вік.

Після нього зосталося Слово –

Хвиля пристрасті без берегів –

Невгамовно палке і в любові,

І в зненависті до ворогів.

В тім вогні нам горіть – не згоряти,

Черпать сили в дні бід і невдач.

Україно, згорьована мати,

Над улюбленим сином поплач.

Говорячи про Шевченка, ми думатимемо про самих себе. Він і досі є нашим дзеркалом, вдивляючись у яке ми, хочемо того чи ні, змушені питати себе, хто ми є і які ми є.


V. Рефлексійно-оцінювальний етап.(Систематизація і закріплення матеріалу)

1.Коментування епіграфа

2.Перегляд цілей, поставлених на початку уроку.

3.Складіть есе (роздум): чи погоджуєтесь ви з висловом «Шевченко – геній українського народу».

VI. Підсумок уроку

1.Самооцінювання. Незакінчене речення:"Я сьогодні молодець, бо...", "Я зрозумів, що Т. Шевченко для мене - це...."

2.Оцінювання вчителем роботи класу.

VII. Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи за темою «Т.Шевченко». Твір на одну з тем: «Життя Т. Шевченка - подвиг», «Духовний заповіт Т.Шевченка»(за посланням «І мертвим, і живим…»), «Перед Шевченком у поклоні»; «Заповіт (або «Маніфест») Шевченка нашим сучасникам».

Список використаних джерел

Т.Шевченко. Вікіпедія

Види позакласної роботи за творчістю Т.Шевченка

Наше життя

Живопис Т.Шевченка

Вшанування Т.Шевченка

Шевченківська премія

Додатки

Фотогалерея уроку

Галкина1.JPG
Галкина 2.JPG
Галкина3.jpeg
Галкина IMG 9004.JPG
ГалкинаIMG 9014.JPG