План-конспект уроку "Води суходолу. Основні річкові системи. Великі озера, їх походження." для 7 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Сапальова сертификат 123.jpg

План-конспект

Содержание

Тему уроку

'"Води суходолу. Основні річкові системи. Великі озера, їх походження."

Автор (и) розробки

Сапальова Людмила Іванівна

Навчальний заклад

Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М. Темника, Чернігівської районної ради, Запорізької області

Клас

7 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програма з географії та економіки 6-11 клас для загальноосвітніх навчальних закладів, Київ, Ірпінь; 2005 Затверджено Міністерством освіти і науки України( лист № 1/11-6611 від 23.12.2004) Автори: П.Г.Шищенко, В.М.Бойко, Т.Г.Гільберг, Ф.Д.Заставний, В.П. Корнєєв.

Тип уроку

комбінований

Компетенції учнів на уроці

Комунікативні, інформаційні, навчально-пізнавальні,загальнокультурні.

Цілі уроку

Навчальна : - ознайомити учнів з найбільшими річковими системами Північної Америки. Особливостями річок і озер, джерелами живлення, режимом і характером течії річок. Дати загальну характеристику водним об’єктам материка. Познайомити з розподілом річок і озер по континенту. Показати взаємозв'язок між компонентами природи та водними об’єктами. З’ясувати значення водойм Північної Америки для природи та діяльності людини. Акцентувати увагу на екологічних проблемах річок та озер Північної Америки. Удосконалювати навички роботи з картами атласу.

Розвиваюча : - розвивати в учнів інтерес до предмету географія, використовуючи на уроці елементи цікавої географії, інтерактивні форми роботи. Розвивати уміння точно та логічно висловлювати власну думку,обґрунтовувати свої погляди. Удосконалювати уміння працювати з географічною інформацією( схемами, малюнками, картами атласу, підручником), розвивати пам'ять, мислення, увагу, уміння спостерігати, формувати пізнавальну активність в учнів;

Виховна:- прищеплювати інтерес до предмета, до пізнання навколишнього світу, формувати навички колективної роботи.

Обладнання уроку

Підручник,атлас,зошит для практичних робіт, настінна карта: «Фізична карта Пн. Америки», презентація, виставка літератури,матеріали блогу (кросворд, гра, тести).

Дидактичні та методичні матеріали

Карти, зошит для практичних робіт, онлайн кросворд, онлайн тест, СD панорама

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

http://learningapps.org/

http://wikiwall.ru/

http://www.airpano.ru/

http://svitnavkolonassapalova.blogspot.com/

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Джерело знання невичерпне: які успіхи не здобуває людство на цьому шляху, все одно людям буде що шукати, відкривати і пізнавати. І. Гончаров

Доброго дня шановні учні! Сьогодні у вас незвичайний урок, урок особливий, наповнений цікавими фактами про один з найцікавіших материків - Південну Америку. Сподіваюсь, що він вам запам’ятається.

Прийом «Пригадай» Гра «Хрестики - нулики» Пояснити та дати визначення поняттям .(Додаток 1)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Природа кожного материка нашої планети індивідуальна і неповторна. Безмежні простори займають гори, рівнини та водні об’єкти. Сьогодні дізнаємося , що створила Природа на території Північної Америки.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Повідомлення теми уроку. (Учні самостійно формулюють мету уроку) На партах лежать листочки на які учні повинні написати питання, яке їх цікавить з даної теми. Наклеюють на дошку в рубрику «Є питання»

Пригадайте:

Які об’єкти належать до вод суходолу?

Від чого залежить багатство материка на водні ресурси?

1.Знайомство з водними об’єктами Північної Америки.

2.Робота з фізичними картами

2.1. За допомогою фізичної карти визначити найбільші річки Північної Америки.

2.2. До басейнів яких океанів належать річки материка? (Записати приклади) (Додаток 2).

3.Назвати типи живлення річок.

Залежно від режиму живлення річки материка поділяються на 4 типи:переважно дощове, снігове, льодовикове та підземними водами.

Прийом “ Інформаційний вісник ”

1.Подорож по річкам Північної Америки(повідомлення учнів) (Додаток 3).

2.Перегляд (СD панорама) Гранд каньйон

3. Згадайте за якими ознаками класифікують озера? Типи озер(за походженням озерних улоговин):

- тектонічні озера (Верхнє, Мічиган, Гурон)

- льодовикові озера(Велике Невільниче озеро, Велике Ведмеже озеро, Вінніпег та ін.)

- карстове (Окічобі)

4. Поняття про реліктові озера(Велике Солоне)

Знайомство з озерами Північної Америки.(Повідомлення учнів про озера) (Додаток 4).

Прийом «Це цікаво»

Повідомлення про озеро яке складається з 42 літер: ЧАРГОГГАГОГГМАНЧАУГГОГОГГЧАУБУНАГУНГАМАУГГ.

5.Проблема забруднення вод Північної Америки.

6.Значення озер та річок в природі та житті людини.

Фізкультхвилинка

Прийом «Творча лабораторія»

7.Нанесення на контурну карту річок Північної Америки, визначення типу їх живлення.

8.Практична робота №7.

Складання характеристики річки за типовим планом

(Клас ділиться на групи. Кожна група характеризує свою річку. Звертаємо увагу на участь усіх учасників групи у роботі).

І група – Міссісіпі

ІІ група – Колорадо

ІІІ група – Маккензі

Поясніть утворення водоспадів на річках. Згадайте на яких річках Африки та Південної Америки є водоспади; назвіть їх.

9.Перегляд (СD панорама) Ніагарський водоспад

V.Закріплення нових знань та умінь учнів (Підведення підсумків уроку вчителем)

Висновки:

• Північна Америка багата на внутрішні води. Найбільшими річками них є Міссісіпі (з притоками Міссурі та Огайо), Маккензі, Колумбія, Колорадо та Юкон. Річки належать до басейнів трьох океанів: Тихого, Північно - Льодовитого, Атлантичного.

• Найбільшим в світі скупченням рідкої прісної води є Великі Північноамериканські озера.

• Найбільше озер у північній частині материка. Вони переважно тектонічного та льодовикового походження.

 VІ. Узагальнення:

Прийом «Знайди помилку»

Північна Америка бідна на внутрішні води. Її найбільша річка - Колорадо. Притока річки Міссісіпі - Юкон. Маккензі - найбільша річка басейну Атлантичного океану. Найбільше скупчення озер в південній частині материка. Великі озера – це водна система, що складається із 4 окремих озер.

Робота в групах.

Прийом «Онлайн-кросворд »(розміщено на блозі «Світ навколо нас») Кросворд "Води суходолу"

Прийом «Онлайн плакат ») Онлайн плакат "Яка ти Північна Америка?"

Прийом «Знання карти Північної Америки» Внутрішні води Північної Америки І варіант

Внутрішні води Північної Америки ІІ варіант

Підійдіть до дошки, знайдіть свої питання. І якщо ви отримали відповідь під час уроку, перемістіть його у рубрику «Є відповідь»

VІІ. Домашнє завдання

1.Опрацювати текст §40 

2. Виконати тести «Внутрішні води Північної Америки»Тест розміщено на блозі Блог "Світ навколо нас"

 надіслати відповіді  (термін - до наступного уроку)

3. Перевірте себе– Гра «Внутрішні води Північної Америки Гра розміщена на блозі Блог «Світ навколо нас»

4.Підготувати повідомлення про органічний світ Північної Америки.

Рефлексія

- Що я дізнався нового?

-Що мене найбільше зацікавило?

-Про що я хотів би дізнатися більше?

Список використаних джерел

http://www.ozeramira.ru/ontario.htm

http://znaimo.com.ua

http://uk.wikipedia.org/wiki

http://subject.com.ua/geographic/geo/584.html

http://geoknigi.com/book.php

http://school.xvatit.com

Додатки

Презентація

Додатки (гра, повідомлення)

Географічна номенклатура І варіант

Географічна номенклатура ІІ варіант

Кросворд

Онлайн плакат

СD панорама "Ніагарський водоспад "

СD панорама "Гранд каньйон"

Онлайн гра

Онлайн тест

Фотогалерея уроку