План-конспект уроку "Волейбол" для учнів 9 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Мостенська сертифікат 95.jpg


План-конспект

"Волейбол"

Содержание

Автор розробки

Мостенська Ірина Володимирівна

Навчальний заклад, посада

Енергодарський навчально-виховний комплекс №5, вчитель фізичної культури

Клас

9

Назва навчальної програми, автори програми

Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи. Автори: Т.Ю. Круцевич,

С.М. Дятленко,І.Х. Турчик, М.С. Кравченко, С.М.Чешейко, О.М.Лакіза, Д.В.Деменков.

Тип уроку

Комбінований

Компетенції учнів на уроці

  • Навчально-пізнавальна
  • Креативна
  • Комунікативна

Ціль уроку

Формувати навчально-пізновальну та креативну компетентність учнів.

Завдання

  • Навчальна. Збагачувати руховий досвід учнів технічними елементами варіюючи різними вправами і завданнями.
  • Розвивальна. Сприяти розвитку загальних та спеціальних рухових якостей.
  • Виховна. Виховувати зібраність та організованість при виконанні вправ.

Обладнання уроку

  • Волейбольні м'ячі (20 шт.)
  • Волейбольна сітка (1 шт.)
  • Ноутбук (1шт.)

Дидактичні та методичні матеріали

  1. Картка вправ кістьової гімнастики
  2. Картки різнорівневих завдань з волейболу
  3. Комплекс вправ із стретчингу
  4. Завдання з IКТ для перевiрки теоретичних знань з волейболу:

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

http://learningapps.org/
Фабрика кросвордів
Google документи

Хід уроку

№ п/п Зміст уроку Дозуван. Організаційно-методичні вказівки
I. Підготовча частина 12 хв.

1.

Організація учнів до уроку.

1хв.

Учні сидять на лавах. Привітання. Повідомлення завдань уроку.

2.

Вимірювання пульсу та обговорення результату.

Учні вимірюють пульс

30сек.

В положенні сидячи учні вимірюють ЧСС за 15 секунд норма 80-100. Учням з підвищеним серцебиттям дається час для відпочинку. Якщо пульс не знижується вони переходять до спеціальної групи. Клас розподіляється на 4 групи враховуючи медичні групи, статеві ознаки, самопочуття перед уроком та уподобання між учнями.



3.

Мотивація учнів до навчальної діяльності:
  • "Мозковий штурм" - інтерактивна вправа.
  • Гра-пазл "Угадай-ка" з техніки безпеки по волейболу (Додаток №1) .

    Повторення правил техніки безпеки з волейболу

3 хв.

Учням ставляться питання: "Навіщо ви прийшли сьогодні на урок? Які фізичні якості необхідні волейболісту? Що краще - коротко підстрижені нігті або гарний манікюр?".

Діти, які звільнені від занять на короткочасний термін або які погано себе почувають на даний момент, виконують завдання на ноутбуці.








4.

Комплекс вправ з кистьової гімнастики в русі (Додаток №2)

Вправа кистьової гімнастики №2

Вправа кистьової гімнастики №4

2 хв.

Кожну вправу повторити 4 рази
Вправи виконують всі учні рухаючись по одному дотримуючись дистанції.

Стежити за правильним диханням та поставою.

Використовується метод простого повторення за спрямовуючим.













5.

Біг чергуючи з вправами "Струмочки" та "Озера".
  1. "Струмочки" - різновиди бігу по підгрупам зі змінами напрямку.
  2. "Озера" - учні в підгрупах створюють коло і виконують вправи за лідером.
  • Повільний біг

  • Вправи для рук

  • Біг з високим підніманням стегна

  • Вправи для поясу

  • Біг із захлестом гомілки

  • Вправи для ніг

  • Біг імітуя блокування біля сітки

  • Вправи для розвитку фізичних якостей за вибором учнів

5 хв.

Правила бігу:
  • не перетинатися з іншими групами;
  • дотримуватися дистанції під час бігу і інтервалу під час виконання вправ;
  • вправи повторювати за лідером.

Темп та час бігу діти визначають самостійно, враховуючи свій стан здоров'я та фізичний розвиток.
Використовуються методи:

  • частково-пошуковий метод (для лідера);
  • метод простого повторення за лідером (для учнів).






















































6.

Вимірювання пульсу учнів та обговорення результату.

30 сек.

Пульс вимірюється за 15 сек.

В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35.
Якщо є учні, пульс яких перевищує зазначені межі, дати відпочити.

7.

Вікторина з волейболу "Хто хоче стати мільйонером" (Додаток №3)

Враховуючи час відведений учням на завдання 4 та 5.

Для учнів, які погано себе почувають або які бажають виконати завдання на ноутбуці.



II. Основна частина

25 хв.

1.

Вправи з м'ячем по оволодінню технічними прийомами з волейболу:
  • передача м'яча двома руками зверху;
  • прийом-передача двома руками знизу;
  • верхня подача м'яча;
  • нападаючий удар.
Кожна група отримує по 2 картки різнорівневих завдань.

Учні вивчають картки

Група №4 - працює по різнорівневим завданням Картка №1 та Картка №2 для оволодіння технічними прийомами.

Вправи виконують:

  • над собою

    Передача м'яча двома руками зверху

    Прийом-передача м'яча двома руками знизу

  • біля стінки

    Передача м'яча двома руками зверху

    Верхня подача м'яча

12 хв.

Диференціація по рівню сформованості технічного навику.

Перший рівень - базовий, другий - підвищений, третій - високий.

Під час виконання вправ по різнорівневим карткам використовується проблемно-пошуковий метод та ініціативно-творчий.








В групі №4 знаходяться учні з середнім та низьким рівнем сформованості навику, підготовчої та спеціальної групи. Під час виконання вправ використовується метод рядкової інформаціі. Вправи виконуються кожним учнем. Індивідуальна форма роботи, де учні слідкують за своїм вихідним положенням та своєчасним виходом під м'яч. Під час виконання вправ необхідно звернути увагу на зустрічний рух до м'ячу та амортизацію рухів пальців. Так само на завершальний рух передпліч та кистей.


































Група №3 виконує завдання Картка №4 для оволодіння технічними прийомами в парах.

Передача м'яча двома руками зверху

Прийом-передача м'яча двома руками знизу

Верхня пряма подача м'яча

Картка №6 для оволодіння технічними прийомами біля сітки.

Верхня передача м'яча в парах біля сітки

Прийом-передача м'яча двома руками знизу біля сітки

В групі №3 знаходяться дівчата з середнім та достатнім рівнем сформованості технічного навику. Вони виконують вправи в парах. Звернути увагу на траєкторію польоту м'яча, яка допомагає партнерові виконати зустрічний рух до м'ячу.



























Учні переходять до волейбольної сітки. Звернути увагу на техніку виконання прийомів. Найкращий отримує бонусний бал.















Група №2 виконує завдання Картка №5 по оволодінню технічними прийомами в малих групах.

Передача м'яча зверху в трійках

Передача м'яча зверху в зустрічній колоні

Передача м'яча двома руками зверху в колі з лідером в центрі, який рухається за годинниковою стрілкою

Картка №6 для оволодіння технічними прийомами в малих групах біля сітки.

Передача м'яча двома руками зверху в трійках

"Трикутник" - передача м'яча двома руками зверху по діагоналі

Передача м'яча двома руками зверху в зустрічній колоні та переходом назад в свою колону

Нападаючий удар з власного підкидання та блокування захісником

В групі №2 знаходяться хлопці з середнім та достатнім рівнем сформованості технічного навику.

Перестроювання у трійки, в зустрічні колони, в коло. Передача м'яча виконується в швидкому темпі. М'яч прямує вперед-вгору на учня, котрий стоїть попереду. В зустрічній колоні учень, який зробив передачу, переходить назад до своєї колони (1 рівень) або переходить до колони навпроти, зробивши прорив.















В колі передача виконується з лідером, який стоїть в центрі кола та рухається за годинниковою стрілкою.







Звернути увагу на техніку виконання технічних прийомів. Помилки виправляють один одному учні.
Під час передачі та прийому м'яча учням необхідно звернути увагу на більш широкий та плавний рух руками.







































Група №1 виконує завдання Картка №6 для оволодіння технічними прийомами в малих групах через сітку.

Друга передача м'яча двома руками зверху в різні зони супротивників

Гравцем зони №3 передача м'яча двома руками зверху назад за голову гравцю зони №4

Нападаючий удар після передачі м'яча гравцем з зони №3

Нападаючий удар після передачі м'яча гравцем з зони №3 та прийом м'яча двома руками знизу супротивником

Картка №5 для оволодіння технічними прийомами в малих групах.

Передача м'яча двома руками зверху в колі з лідером та переміщенням гравців по годинниковій стрілці

Прийом-передача м'яча в трійках з лідером в центрі, який виконує поворот на 180 градусів

В групі №1 знаходяться хлопці з середнім та високим рівнем сформованості технічного навику.

Звернути увагу під час нападаючого удару на ритм та темп розбігу. Присід перед поштовхом повинен бути не занадто глибоким з повільним відштовхуванням. Необхідно вибрати вдалу позицію для удару та звернути увагу на замах під час удару, силу та положення руки. Вона повинна бути прямою та з супроводжуючим рухом.



























































2.

Вимірювання пульсу учнів та обговорення результату.

Вимірювання пульсу учнями

30 сек.

Пульс вимірюється за 15 сек.

В учнів основної групи пульс повинен бути не більше 45 ударів, підготовчої - 40, спеціальної -35.
Якщо є учні, пульс яких перевищує зазначені межі, дати відпочити.






3.

Вибір гри:
  • Двостороння гра

    Двостороння гра

  • Рухова гра в колі за вибором учнів

    Гра в колі

  • Кросворд з волейболу (Додаток №4)

    Кросворд з волейболу

10хв.

Диференціація по спрямованості інтересів. Суддівство навчальної гри проводить лідер з учнів.







Гра в колі, "бонусні бали" одержують учні за утримання м'яча в повітрі до 20 передач.













III. Заключна частина

5хв.

1.

Стать вільно, дотримуючись інтервалу та дистанції між учнями

30 сек.

2.

Комплекс вправ з "стретчингу"

Вправа №1

Вправа №2

Вправа №9

Вправа №11

2хв.

Картка з комплексом вправ "стетчингу" під музичний супровід (Додаток №5). Метод простого повторення.

3.

Вимірювання пульсу учнів та обговорення результату.

Вимірювання пульсу учнями

30 сек.

Звернути увагу на учнів з ЧСС більше 30 ударів.

4.

Підведення підсумків уроку, оцінювання.

Інтерактивна вправа "Мікрофон"

2 хв.

Інтерактивна вправа "Мікрофон". Надається можливість кожному по черзі висловлювати свою думку.

5.

Домашнє завдання:
  1. Скласти комплекс вправ з маленькими м'ячами.
  2. Виконати тести та ігри з волейболу, використовуючи ІКТ.
Завдання знайти на блозі "Методичного об'єднання вчителів фізичної культури ЕНВК №5".

Список використаних джерел

  1. "Правила безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах" Наказ МінОН України від 1 червня 2010 року №521.
  2. Р о д з и н к и педагогічної творчості вчителів фізичної культури: методичні розробки уроків та позакласних заходів для вчителів, які викладають предмет «Фізична культура» в школах, ліцеях, коледжах / Упор. О. Аксьонова. ­ Запоріжжя: Диво, 2006. ­ 51-53, 82 с.
  3. Технологія «Лідер». Основи конструювання уроку «Фізична культура». Навчально-методичний посібник для творчо працюючих фахівців з фізичного виховання дітей та підлітків. О.Аксьонова. – Запоріжжя: 2011 – 68.
  4. "Фізична культура" підручник для 9 классу. В.М. Єрмолова, Л.І. Іванова. Київ: МОН України, 2009.

Додатки

Додаток №1. Гра-пазл «Угадай-ка» з техніки безпеки по волейболу .
Додаток №2. Картка вправ кистьової гімнастики. Google документ.
Додаток №3. Вікторина з волейболу «Хто хоче стать мільйонером» .
Додаток №4. Кросворд з волейболу.
Додаток №5. Комплекс вправ із стретчингу.
Додаток №6. Картки різнорівневих завдань з волейболу