План-конспект уроку "В. Симоненко — «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства»" для 7 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Соловій сертифікат 93.jpg


План-конспект

Содержание

Тема уроку

В. Симоненко — «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства»

Автор розробки

Соловій Ярослава Іванівна

Навчальний заклад

Комунальний заклад "Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр" Запорізької обласної ради

Клас

7 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література 5-12 класи. За загальною редакцією Р.В. Мовчан – Київ, Ірпінь: Перун, 2005

Тип уроку

Урок засвоєння знань і формування вмінь.

Компетенції учнів на уроці

Ціннісно-смислові, загальнокультурні, пізнавальні, інформаційні, комунікативні, соціальні, моральні, автономізаційні, здоров'язберігаючі.

Цілі уроку

Поглибити знання семикласників про життєвий і творчий шлях В. Симоненка; проаналізувати його поетичний твір «Лебеді материнства», звертаючи увагу на його символічний зміст, жанр, образи; розкрити поняття «ліричний герой»; розвивати вміння учнів знаходити потрібну інформацію; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття поваги до української літератури, любові до України, повагу та вдячність матері.

Обладнання уроку

Фотографії Василя Симоненка, його твори; інтернет-публікації про нього, дидактичний матеріал (тестові завдання), записи пісень на слова В. Симоненка.

Дидактичні та методичні матеріали

Міщенко О.І. Українська література. Підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл..- К.: Генеза, 2007.- 288 с.; іл.
Роздатковий дидактичний матеріал: хмара слів для актуалізації опорних знань, анкета письменника, зразок вправи-візуалізації, тестові завдання за твором В.Симоненка "Лебеді материнства".

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань школярів за допомогою візуального представлення списку категорій з раніше вивченого матеріалу (українська література, 5 клас, Василь Симоненко "Цар Плаксій і Лоскотон") (Додаток 1).

ІІІ. Пояснення вчителем нової теми з опорою на презентацію В. Симоненко — «лицар на білому коні» в українській літературі. Василя Симоненка на одному з літературних вечорів попросили розповісти про себе. «Я – українець. Оце і вся моя автобіографія» - так просто відповів поет. Він був гордістю свого покоління, сучасники йменували його «витязем» і «лицарем» - почеснішого звання не може здобути Поет і Людина.

Перегляд відеоряду з подальшим заповненням анкети письменника (Додаток 2).
Василь Симоненко - Я на світі такий один ("Гра долі") - YouTube

Пояснення вчителя. Ліричний герой — умовна дійова особа, внутрішній світ якої (думки, почуття, переживання) відображуються у ліриці. У переважній більшості ліричні вірші від першої особи, а тому часто ототожнюють автора і ліричного героя (ліричне «я»). Проте ці поняття не тотожні, бо, розповідаючи про себе, автор водночас розповідає про свій час, настрої і переживання свого покоління, тобто додає вимисел, найтиповіше, найістотніше з навколишнього середовища. Робота з підручником стор. 210-212. Ідейно-художній аналіз поезії В. Симоненка «Лебеді материнства»

1. Прослуховування твору у виконанні (один на вибір учня):

2. Колективне формулювання теми, ідеї поезії. Виокремлення основної думки. 3. Символічні образи поезії опрацьовуються під час виконання вправи-візуалізації. Учні створюють власні асоціації до поезії Василя Симоненка «Лебеді материнства» (Додаток 3).

Фіз.хвилинка

ІV. Закріплення вивченого матеріалу Проведення тестового опитування "Великі перегони" Завдання виконується із врахуванням швидкості.
Тест

V.Підведення підсумків уроку.
Створення "Долоні-нагадування десятикласнику" (Додаток 4). Учням необхідно записати найважливішу, на їх погляд, інформацію, засвоєну на уроці. Вчитель наголошує, що до цього завдання вони звернуться у десятому класі під час вивчення творчості Василя Симоненка.

VІ.Домашнє завдання За складеним асоціативним рядом вивчити напам’ять вірш В. Симоненка «Лебеді материнства».

Список використаних джерел

  • Міщенко О.І. Українська література. Підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл..- К.: Генеза, 2007.- 288 с.; іл.
  • Авраменко О.М. Українська література. Підручник для 7 класу.- К.: Грамота, 2007.- 296с.; іл.
  • Відлуння десятиліть. Українська література другої половини XX ст.: Навчальний посібник / Упорядник М. О.Сорока. — К.: Грамота, 2001. — 463 с.
  • Антощук Євген "Учімося запам'ятовувати і пригадувати: Швидка пед. допомога від Укр. школи ейдетики "Мнемозина". - К.: Вирій, 2007. - 156 с.: іл.

Додатки

Додаток 1 (Хмара слів)

Додаток 2 (Анкета)

Додаток 3 (Асоціативний ряд)

Додаток 4 (Підсумки)

Фотогалерея уроку