План-конспект уроку "Культура Київської держави у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст." для 7 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

Увага! Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації без письмового дозволу автора. Дозволяється, з метою навчання, використовувати елементи розробки з обов'язковим посиланням на дану сторінку.

Олененко сертифікат 116.jpg


План-конспект

Содержание

Тема уроку:

Культура Київської держави у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

Автор розробки:

Олененко Людмила Василівна, учитель історії

Навчальний заклад:

Кам’янсько-Дніпровська районна гімназія «Скіфія»

Клас:

7-А

Програма для ЗНЗ.

Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи. Рівень стандарту.

http://mon.gov.ua/

Тип уроку:

урок засвоєння нових знань.

Компетенції учнів:

інформаційна, мовленнєва, логічна, просторова.

Після уроку учні зможуть:

  • здобувати та використовувати знання про розвиток культури Русі у визначений період;
  • пояснювати поняття «культура», «ізборник», «патерик», «літопис», «мініатюра», «заставка», «ініціал»;
  • характеризувати діяльність визначних діячів культури;
  • розпізнавати найвідоміші пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва;
  • давати характеристику пам’яткам культури зазначеної доби.

Цілі уроку:

  • сформувати уявлення про рівень культурних досягнень Київської держави, розуміння процесу формування системи освіти, з’ясувати рівень розвитку науки, ознайомити з найвизначнішими пам’ятками літератури, літописами, усною народною творчістю, музикою, архітектурою, мистецтвом;
  • продовжувати формувати понятійний апарат, загальнонавчальні уміння спостереження, слухання, класифікації та узагальнення, розвивати уміння роботи з ІКТ;
  • виховувати почуття поваги до культурних надбань українського народу, сприяти розвитку історичної свідомості учнів.

Обладнання уроку:

ПК, екран, мультимедійний підручник, підручник «ІсторіяУкраїни», 7 клас (В.А. Смолій, В.С. Степанков), атлас «ІсторіяУкраїни, 7 клас».

Дидактичні та методичні матеріали:

ППЗ «ІсторіяУкраїни, 7 клас» («Нова школа, 2009»), підручник, атлас, інтерактивні вправи learningapps.org.

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці:

1. http://learningapps.org

2. http://bubbl.us

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Психологічне налаштування учнів на успішну роботу на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда:

             1. Що таке культура?
             2. Які види культури ви знаєте?
             3. Назвіть складові поняття «культура».
             4. Згадайте найважливіші досягнення культури Київської Русі у Х-ХІ століттях.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Проблемне питання: Яким був рівень розвитку культури Київської держави в період роздроблення? Що сприяло, а що гальмувало її розвиток у цей час?

ІV. Вивчення нового матеріалу. Здійснюється у формі екскурсії віртуальним музеєм і супроводжується переглядом відповідних розділів уроку із ППЗ, самостійною роботою учнів, роботою з атласом та, за необхідності, розповіддю екскурсовода (учителя).

План.

1. Освіта і наука.

2. Книжні пам’ятки й література.

3. «Слово о полку Ігоревім».

4. Літописання.

5. Архітектура і мистецтво.

6. Усна народна творчість.

Завдання. В ході вивчення нового матеріалу скласти карту знань з теми за допомогою он-лайн сервісу https://bubbl.us

V. Систематизація і узагальнення нових знань.

Захист складених учнями карт знань.

Он-лайн – тест http://learningapps.org/786153

Інтерактивна вправа http://learningapps.org/790226

VI. Підсумки уроку.

Вирішення проблемного питання – культура Київської держави ІІ пол. ХІ-І пол. ХІІІ століть досягла високого рівня. Сприяли цьому ідеї єдності руських земель, боротьба з ворогами Русі, економічний розвиток земель. Гальмували її розвиток князівські усобиці, напади половців, татар.

Висновки. Особливостями культури цього періоду можна вважати: -залучення до неї нових верств населення, не тільки привілейованого; -поява місцевих особливостей у літописанні, архітектурі, літературі, живописі.

VII.Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 17 підручника, відповісти на питання стор.109-110, скласти кросворд за темою в електронному чи паперовому варіантах

Список використаних джерел

1. Бойко О. Історія України. – К., 2006.

2. Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. Підручник для 7 класу ЗНЗ. – К.: Генеза, 2007. – 224 с.

Додатки

Конспект уроку

https://drive.google.com/file/d/0B8WALI-DpUhJQTJnRFk3bTBDWGM/edit?usp=sharing

Карти знань

Кросворди

https://drive.google.com/folderview?id=0B5bwzof6355fVC1CTnJuYUtVRlk&usp=sharing

Фотогалерея