План-конспект уроку "Прикладна діяльність. Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику", для 7 класу

Материал из ЗапоВики
Перейти к: навигация, поиск

План-конспект

Содержание

Тему уроку

Прикладна діяльність. Створення ескізу тематичного плакату на екологічну тематику

Автор (и) розробки

Колобова Лідія Вікторівна, заступник директора з виховної роботи

Навчальний заклад

Енергодарський багатопрофільний ліцей

Клас

7 клас

Назва навчальної програми, автори програми

Тип уроку

Компетенції учнів на уроці

Соціальна, полікультурна, комунікативна, інформаційна, саморозвиток та самоосвіта.

Цілі уроку

- розвивати в учнів любов до природи та бажання жити в гармонії з навколишнім середовищем;

- розвивати уміння учнів передавати певну ідею засобами плакатної графіки;

- поглиблювати композиційні уміння та навички учнів та їх творчу уяву

Обладнання уроку

Для вчителя: наочність, малюнки вчителя на дошці та на папері.

Для учня: олівець, гумка.

Методи навчання, які можуть бути використані вчителем саме на цьому уроці:

1. інформаційно-рецептивний (пояснювально-ілюстративний)

2. репродуктивний

3. проблемне викладання

Форми організації навчально-пізнавальної діяльності, які використовуються вчителем на даному уроці:

1. групова

2. диференційовано-групова

3. індивідуально-групова

Дидактичні та методичні матеріали

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці

learningapps.org, http://ru.scribd.com

Хід уроку

І. Організаційний момент (розділ учнів на групи, пояснення учням причин такого поділу, вибір командами свого командира і відповідального)

ІІ. Етап перевірки ступеня засвоєння навчального матеріалу (використання сервісу learningapps.org - http://LearningApps.org/display?v=p9vjg8fak01).

ВИДИ МИСТЕЦТВА:

Пригадайте і назвіть види мистецтва

1. живопис

2. графіка

3. скульптура

4. архітектура

5. декоративно-прикладне мистецтво

Дайте визначення поняття ГРАФІКА

ГРАФІКА – це зображення (малюнок), що виконано на папері за допомогою олівця, пензля, пера, а також зображення (гравюра), що віддруковано за допомогою спеціальних приладів у великій кількості.

Назвіть головні засоби виразності графіки
ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ ГРАФІКИ – КРАПКА, ЛІНІЯ, ШТРИХ, ПЛЯМА.

На які види поділяють графіку?

ГРАФІКУ ПОДІЛЯЮТЬ НА:

1. станкову

2. книжкову

3. промислову

4. газетно-журнальну

5. плакат


ІІІ. Пояснення нового матеріалу, виділення основних завдань уроку.

Демонструючи зразки різноманітних плакатів, учитель знайомить учнів з мистецтвом плакату. На сьогоднішньому уроці ми будемо зображувати плакат.

ПЛАКАТ – це художній засіб інформації агітаційного характеру. Його метою є привернення уваги людей до певної події, заклик до населення прийняти участь в якійсь справі.

Тому плакат має бути помітним, яскравим, лаконічним, виразним та інформативним. Його вплив на глядача має бути миттєвий та впливовий. Композиція плакату повинна виразно сприйматися на відстані, гармонійно поєднувати зображення з текстом. У наш час плакат став чи не найпоширенішим видом графіки. Плакати можна побачити в школі, на вулиці, на підприємстві, на стадіоні, в кінотеатрі. Плакати які ми бачимо у повсякденному житті різняться за своїм виглядом і призначенням. Назвіть види плаката які вам відомі і які ви можете пригати.

ВИДИ ПЛАКАТА:

● політичний

● культурно-освітній

● навчальний

● кінорекламний

● рекламний

● сатиричний

● природоохоронний


IV. Етап засвоєння нового навчального матеріалу.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над зображенням природоохоронного плакату або плакату на екологічну тематику.

ПРИРОДООХОРОННІ ПЛАКАТИ –лаконічні зображення, що закликають охороняти та берегти природу.

Перед тим, як розпочати роботу над плакатом, давайте визначимося з послідовністю виконання лінійного малюнка.

1. визначити загальну композицію плаката, вертикальний або горизонтальний формат;

2. розміри картинної площини, місце для шрифту, малюнка;

3. намітити місце для малюнка, розмістити рядки для шрифту;

4. виконати розмітку букв;

5. закінчити прорисовку лінійного малюнка всієї композиції;

6. вирішити композицію в кольорі.


Головне правило – не перевантажити композицію дрібними деталями, виконувати малюнок у певній послідовності, слідкувати за цілісністю композиції.

Давайте визначимо основну ідею майбутніх робіт на екологічну тематику (Демонстрація плакатів професійних художників з мережі інтернет – Додаток 1 «[Презентація]»).


V. Етап перевірки розуміння і корекції засвоєння учнями нового матеріалу (практична діяльність учнів)

Композиційне вирішення плакату виконується учнями самостійно, за власною уявою, без спостереження за педагогічним малюнком учителя.


VI. Підведення підсумку уроку

Учні з допомогою учителя аналізують композиції своїх однолітків, аргументуючи, яка робота відповідає вимогам до створення плакату.

VIІ.Домашнє завдання

Галерея дитячих малюнків

Додатки

[Презентація]